Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten tosta iluurin laturiperseestä saa siitä pienemmältä puolelta roskan pois? menny syvälle ja todennäkösesti laturi työntäny syvemmälle:(

Perustele, miksei läski keräänny nilkan alapuolelle. Äläkä vastaa kysymykseen kysymyksellä, kuten tavallaan itsekin toteat sen tyhmäksi..?
Tämä on eri kysymys kuin alkuperäinen. Olisit heti kysynyt, miksei sun nilkat ole läskit. Läskiä kertyy lähinnä paikkoihin joissa sitä on helppoa ja energiataloudellista kantaa mukana. Jos joutuisit kävelemään tai juoksemaan puntit nilkoissa niin se olisi huomattavasti raskaampaa verrattuna tilanteeseen jossa se ylimääräinen paino on esim. pyllyssä tai navan paikkeilla. Samasta syystä ranteet on kapoiset, eikä sormissakaan hirveästi lölly. Se ei olisi kovin näppärääkään. Eikä ne läskit jalatkaan olisi kovin käytännölliset (nyt silmiini piirtyy kuva akuankkamaisesti levähtäneistä läskiräpylöistä, juuei..). Kysymykselläni halusin varmistaa että itsekin tajusit kysymyksesi älyttömyyden, koska sehän sisälsi vastauksen siihen "miksi nilkkojen alapuolella näkyy verisuonet paremmin".

edit. Afrikan parhaita pitkänmatkanjuoksijoita on testailtu eri tavoin (en muista minkä maalaisia, Kenia?) ja todettu että jalan alaosan tilavuudella on selkeä yhteys juoksutuloksiin; mitä kapoisempi jalka, sitä paremmin kulkee.

Visa Electron menee ilmeisesti tänään pois käytöstä (good thru 07/08), tuleeko uusi postissa / pankkiin automaattisesti vai pitääkö mennä pankkiin kyselemään?

Osuuspankki kyseessä.

Visa Electron menee ilmeisesti tänään pois käytöstä (good thru 07/08), tuleeko uusi postissa / pankkiin automaattisesti vai pitääkö mennä pankkiin kyselemään?

Osuuspankki kyseessä.
Ainakin mulle on tullut Nordeasta postissa uusi kortti n. kuukauden ennen edellisen kortin sulkeutumista. Väittäisin, että sullekin on tullut. Aika erikoiselta tuntuisi, jos ei olisi tullut. Eri asia sitten voi olla, jos on ottanut ed. korttiin jotain maksullisia kuvia taustalle, niin sen kortin voi joutua tilaamaan taas maksusta.

Miten tohon syksyn B-ruotsin yo-kokeeseen kannattaa lukee/valmistautua?

Oon tässä lukenut kurssikirjat läpi ja kertaillut sanastoa niistä.
Kielioppikirjaakin oon lukenut ja yrittänyt opetella kielioppiasioita muutenkin kuin ulkoa opettelemalla. Esimerkkilauseilla noi jää IMO paremmin mieleen, koska fraaseja muistaa koetilanteessakin paremmin ja ulkoa opetellut kielioppisäännöt kuitenkin unohtuu tai menee sekaisin kokeessa.
HBL:n uutisiakin oon yrittänyt tavailla läpi netistä.

Mikä olisi sellainen tehokas tapa harjoitella vielä noiden lisäksi? Kuuntelut on vähän heikolla pohjalla, koska niissä menen monesti sekaisin ja valitsen sitten väärän vaihtoehdon. Saako kirjastosta joitain kasetteja tai cd-levyjä, joissa olisi kuunteluharjoituksia ja lisäksi joku kysymys- ja vastausvihkoja?

Tarvitaanko noissa kirjotuksissa kuinkakin erikoista sanastoa? Ainakin tossa Kanal-kirjasarjassa on sellaisia teemasanastoja joistain tietyistä aihepiireistä (elokuvat, urheilu, ruokalajit...), joissa on aivan spesiaalisanastoa ko. aiheesta. Onko sellaisia edes ajankäytöllisesti järkevää opetella vai kannattaako aika käyttää ennemmin johonkin järkevämpään?

Siinä tulikin jo paljon kysyttyä, mutta jos joku jo kirjoittanut viitsisi hieman kertoa omia näkemyksiään:)

Osuuspankki kyseessä.
OP ei ilmeisesti lähetä korttia, kaverilla jäi eilen ostokset kassalle kun oli kortti mennyt vanhaksi. Nordeasta ja sammosta on kyllä kortit tullu itsekseen.

Miten tohon syksyn B-ruotsin yo-kokeeseen kannattaa lukee/valmistautua?

Jos oisin sinä, unohtaisin oppikirjat ja kaikenmaailmaan kuuntelukasetit ihan kokonaan. Lueskele mielummin ihan oikeita ruotsinkielisiä lehtiä (niinko oot jo tehnykin) ja kirjoja. Vaikka jonkin kirjan juonessa pysyminen saattaa tuntua vaikealta(?), jatkat vaan sinnikkäästi.
Lisäksi kannattaa katsella ruotsalaisia tv-sarjoja ja leffoja, ilman tekstejä tietysti. Ainakin meidän lukiosta sai ottaa edellisten vuosien yo-kuunteluja kotiin lainaan, kannattaa kysyä oisko teilläkin mahdollista. Mä itse kuitenkin koin hyötyväni enemmän siitä, että katselin esimerkiksi tv:stä ruotsinkielisiä kanavia. Pääasia, että sun korva jollain tavoin "tottuu" kuunteleen ruotsia ja hoksaat sen, että vaikka pari sanaa meneekin sulta ohi niin pysyt silti kärryillä mistä puhutaan.

Mä en itse kerrannu kurssikirjoja kirjoituksia varten ollenkaan, vaan luin yhden ruotsinkielisen hömppäromaanin ja jotain juorulehtiä. IMO turha alkaa mitään erikoissanastoja ulkoa opetteleen.

Nimim. kutosen kurssikeskiarvolla E:n kirjoittanut :)

OP ei ilmeisesti lähetä korttia, kaverilla jäi eilen ostokset kassalle kun oli kortti mennyt vanhaksi. Nordeasta ja sammosta on kyllä kortit tullu itsekseen.

Mulle on OP:sta tullut pankkikortti ja myöhemmin pankki-VISA yhdistelmä n. 20v ajan joko suoraan kotiin tai sitten ilmoitus, että kortti on noudettavissa omasta konttorista (tämä käytäntö oli oli jokunen vuosi sitten). Ja aina noin kuukauden ennen kortin umpeutumista.

Onko täällä joku ketju, josssa saa kysyä mitä jonkun tv-sarjan edellisessä jaksossa kävi?

Toisin sanoen kiinnostaisi tietää, mitä eilisessä Cane -sarjan jaksossa kävi. Kiitos, jos joku viitsii kertoa.

Säkkihanskani haisevat ihan vehkeelle, voiko niitä pestä vai löytyykö muita poppaskonsteja?
Kaupoista saa kohtuuhintaan sellaista hajunsyöjää, mutta niitäkin on aika montaa erilaista. Toinen saattaa toimia hieman huonommalla menestyksellä kuin toinen.

Säkkihanskani haisevat ihan vehkeelle, voiko niitä pestä vai löytyykö muita poppaskonsteja?

Pesemällä menevät pilalle. Kenkädeodoranttia saa ainakin isojen markettien kenkäosastoilta - sitä suihkaus ja voila! Ei kyllä itsessään tuoksu mitenkään mieltäylentävältä mutta raikastaa mukavasti treenikamoja ja dödön ominaistuoksu haihtuu päivässä.

Onko täällä joku ketju, josssa saa kysyä mitä jonkun tv-sarjan edellisessä jaksossa kävi?

Toisin sanoen kiinnostaisi tietää, mitä eilisessä Cane -sarjan jaksossa kävi. Kiitos, jos joku viitsii kertoa.

http://www.tv.com/cane/show/68673/episode.html?om_act=convert&om_clk=tabssh&tag=tabs;episodes

edit.

Tarvitsen jonkinlaisen pienen astianpesukoneen kämpille. Tilaa normikokoiselle laitteelle ei ole, onko olemassa jotain esim. pöydälle laitettavia hieman mikroaaltouunia isompia astianpesukoneita ?

Tarvitsen jonkinlaisen pienen astianpesukoneen kämpille. Tilaa normikokoiselle laitteelle ei ole, onko olemassa jotain esim. pöydälle laitettavia hieman mikroaaltouunia isompia astianpesukoneita ?
On. Olin kerran alivuokralaisena kämpässä jossa oli sellainen.

Oliko mistään kotosin ?
Kuulema se on ihan näppärä, ei vaan tietenkään mahdu paljoa kerralla. Minulle kerrottiin että kyseinen yksilö vuotaa hieman, mutta jos pitää pyyhettä alla ja muistaa vääntää välillä kuivaksi niin ei pitäis aiheutua vahinkoa. Tiskasin mieluummin käsin..:D

Back
Ylös Bottom