Haen töitä ja noissa ilmoituksissa on "lähetä hakemus ja lisätietoja antaa xxx numerossa xxx". Ok, jos mielii haastatteluun, tuonne pitää soittaa, mutta mitä v*ttuu sieltä mukaa pitää kysyä. Moi, olen xxx, olen todella kiinnostunut paikasta, eipä tässä muuta. Kyllä mää oon huono tässä!
Tossahan on jo hyvä alku. Sanoo vaikka että on lähettänyt hakemuksen ja pyytää kertomaan tarkemmin mitä työ pitää sisällään. Ja sitten kannattaa kysyä, että millä aikataululla on odotettavissa kutsua haastatteluun tai muuten tosta hakuprosessin kulusta/aikataulusta. Yleensä ne sitten kaivaa hakemuksen esille ja kysyvät tarkennuksia ja lisätietoja sinusta. Et kyllä ne siellä puhelimen toisessa päässä keksii puhuttavaa ja kysyttävää ettei siitä itse tarvitse niin paljon huolehtia. Ja eikä sen mikään maratonpuhelukaan tarvitse olla jossa koko iltapäivä joristaan.
Itse en lähtisi puhelimessa kyselemään mitään tietoja firmasta. Kyllä noi firman tiedot ja sun muut tarvittavat asiat on selvitetty ennenkuin hakemus on lähetetty.
Ja tuskinpa niitä kiinnostaa alkaa selittelemään työnhakijoille mitään yleisiä jorinoita firmasta, jotka on selvitettävistä ihan itsekin. Ei mua ainakaan kiinnostaisi. Sitten KUN pääsee haastatteluun, niin siellä voi sitten kysellä lisätietoja firmasta ja osoittaa sillä tavalla kiinnostusta.
Niin ja kannattaa enemmin näyttää mielenkiintoa sitä työtä kuin sitä työnantajaa kohtaan :D Työtähän sä oot hakemassa etkä iskemässä sitä työnantajaa.
Jokainen tyylillään mutta näin minä tekisin.
Kiitoksia Ironbar!