• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tyhmien kysymysten kerho

Ikä
29
Jos hikoaa paljon niin on hiukan kiusalliset kun perse märkänä
Nokun nää on just niitä tiukkoja paikkoja. Pumalla ois vtun siistit mutta kun mulla on sellanen kutina että hetero mies ei voi käyttää valkosia housuja, ellet oo hunks tanssija. :sneaky: Eli turvallisinta ois vaan ostaa mustat. Nää on isoja asioita ja nää pitää tarkasti miettii monelta kantilta..

ps. rivien välistä voi pientä huumoria EHKÄ löytää.

Ikä
37
Kenelle kuuluu kolariautojen siirtäminen tuolta teiden varsilta? Työmatkan varrella on nyt ollut kuukauden päivät auto joka on ajanut ulos tieltä ja osunut puuhun. Tiedä kuinka kauan se siinä vielä on. Ei se kenenkään tiellä ole, mutta on alkanut mietityttää, että jospa kuljettaja on saanut sairauskohtauksen ja sen takia kolaroinut ja samassa on sitten lähtenyt henki, eikä omaisia ole, niin onko se auto siinä sitten maailmanloppuun asti?

Tienpitäjälle, tai jos tosi pitkälle menny, maanomistajallehan se sinänsä kuuluu, toki ensisijaisesti auton omistajalle/haltijalle jota em. koittavat patistaa.

Voihan se olla, että omistaja on ihan ok, mutta autossa ei kaskoa, joten ei kauheasti haluttais maksaa satasia auton viemisestä romikselle, josta saa ehkä kympin.

Toisin sanoen, riippuen siitä onko kunnan vai elyn tie, sinnepäin voi olla yhteydessä, että ovathan tietoisia moisesta.

Pitäs mennä unitutkimuksiin (aina aamul väsynyt ja herään tyyliin neljältä, sit viideltä ja taas kuudelta ja koskaan en nuku yli kasin vaikka olen iltavirkku ja aamutorkku luontaisesti). Kattelin netistä, että yön yli tutkimuksen hinta n. 4-500€ yksityisellä. Mut saako sillä vasta tiedon, että joo, sulla on unihäiriöö xyz tms. mutta ei sitten hoitoa. Mitäs se hoito sitten maksaa, esim. Uniapneaan? Onko parempi vaan hakeutua julkiselle jos kassa ei kestä loputtomasti? Ja onko se sitten vuoden jonot vai häh pk-seudulla?

Työelämässä? Työterveyteen...
Moni ei muuten taida tietää että minimissään työterveys tarkoittaa lähinnä saikkulapun kirjoittamista, kaikki muu tähän päälle on työantajan myöntämää extraa.
Extran antaminen taas johtuu siitä että esim. ylemmällä johtoportaalla ei voi olla eri etuja tässä vaan kaikilla firman työntekijöillä samassa laajuudessa.

Miten hitossa mä löydän suorat yhteystiedot Helsingin haastemiehille??
Kyllä muista kaupungeista löytyy mutta en sieltä mikä on aika outoa.
Niin ja nyt kerrankin ei ole haastemiehellä mulle asiaa vaan mun pitäs laittaa toimitettavaksi asiakirja :)

Pitäs mennä unitutkimuksiin (aina aamul väsynyt ja herään tyyliin neljältä, sit viideltä ja taas kuudelta ja koskaan en nuku yli kasin vaikka olen iltavirkku ja aamutorkku luontaisesti).
Kattelin netistä, että yön yli tutkimuksen hinta n. 4-500€ yksityisellä. Mut saako sillä vasta tiedon, että joo, sulla on unihäiriöö xyz tms. mutta ei sitten hoitoa.
Mitäs se hoito sitten maksaa, esim. Uniapneaan?
Onko parempi vaan hakeutua julkiselle jos kassa ei kestä loputtomasti? Ja onko se sitten vuoden jonot vai häh pk-seudulla?
Meidän firman työterveyslääkäri kysyi, että haluatko jonoon, menee x-viikkoa aikaa (tarkisti tilanteen ja tutkimuksen päivämääräkin oli heti tiedossa)
vai haluatko yksityiselle, jolloin pääset jo tällä viikolla ja maksaa 500,00 €.

Jos todetaan uniapnea, niin siihen on laitehoito.
Hintaa en tiedä, mutta ei se niin kallis ole, etteikö kannattaisi hoitaa, jos todella uniapnea todetaan.

Sitten kun lääkäriltä kuulet tuon odotusajan pituuden, niin on varmaan helpompi päättää,
että jonotatko vai maksatko mieluummin, että pääset nopeammin tutkimuksiin.

Moni ei muuten taida tietää että minimissään työterveys tarkoittaa lähinnä saikkulapun kirjoittamista, kaikki muu tähän päälle on työantajan myöntämää extraa.
Extran antaminen taas johtuu siitä että esim. ylemmällä johtoportaalla ei voi olla eri etuja tässä vaan kaikilla firman työntekijöillä samassa laajuudessa.
Juu, mutta jos on epävarma, niin aikaa varatessa voi tarkistaa, että kuuluuko työterveyssopimukseen ja jos ei kuulu, niin mitä asiointi maksaa.
Ja tosiaan, jos ei kuulu, niin sitten voi vielä hinnan selvittyä päättää, että käykö omalla lompakolla kyseisessä firmassa asiakkaana
vai asioiko mieluummin jossain muualla.

Juu, mutta jos on epävarma, niin aikaa varatessa voi tarkistaa, että kuuluuko työterveyssopimukseen ja jos ei kuulu, niin mitä asiointi maksaa.
Ja tosiaan, jos ei kuulu, niin sitten voi vielä hinnan selvittyä päättää, että käykö omalla lompakolla kyseisessä firmassa asiakkaana
vai asioiko mieluummin jossain muualla.
Tämähän selviää heti sieltä omasta työterveydestä ja ei ole käytännössä kuin yksi paikka tai sitten joku ketju kuten esim. perveystalo tai hemiläinen.

esim. perveystalo tai hemiläinen.
Perveystalo tai hemiläinen 😁

Juurikin Perveystalosta olen joskus itse tarkistanut, kuuluuko asia x nykyiseen työterveyssoppariin.
Näkivät sen koneelta ihan hetkessä, ei mennyt varmaan edes puolta minuuttia, kun tarkistivat asian.

Oma työnantaja muutti sopparia "alaspäin" muutama vuosi sitten.
Tämä siis kaikilla, eli myös johto oletettavasti kaivaa kuvetta,
jos on jotakin sellaista toimenpidettä, mikä ei kuulu tällä hetkellä sopimukseen.

Onko murtoluku jonka osoittajan edessä on miinusmerkki, murtoluku jonka nimittäjän edessä on miinusmerkki ja murtoluku jonka sekä osoittajan että nimittäjän edessä miinusmerkki, yhtä suuria keskenään? Onko niissä mitään eroa mikä laskutoimituksissa tulee ilmi? Voiko vetää yhtäsuuruusmerkin välille?

-kake-

urpo
VIP
Onko murtoluku jonka osoittajan edessä on miinusmerkki, murtoluku jonka nimittäjän edessä on miinusmerkki ja murtoluku jonka sekä osoittajan että nimittäjän edessä miinusmerkki, yhtä suuria keskenään? Onko niissä mitään eroa mikä laskutoimituksissa tulee ilmi? Voiko vetää yhtäsuuruusmerkin välille?
-x/y = x/-y, mutta -x/-y = x/y