Tyhmien kysymysten kerho

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Akkupuljuissa jotka kennottaa päivittäin akkuja sanovat ettei pysty, niissä on joku vitun mikropiiri jossain jolla saatu tehokkaasti estettyä se. Eikä ollut yksi paikka mistä kysyin.
Kuukle ohjasi ebayn sivuille josta saa muutamalla taalalla uutta muistipiiriä ja youtubesta ohjeet vaihtoon.

Eivät vaan varmaan pääse palkoille, kun joutuu kolvaamaankin vielä. Tai sitten ei kehtaa laittaa kiinan kamaa akkuun.

Ja pystyyhän muistitkin nollaan, mutta se vaatii jo taas lisää harrastuneisuutta, kun pitäis kolvata piiri irti ja lyödä koneeseen kiinni. Ei varmasti pääse palkoille.

Itse kerran korjasin yhden auton mittariston. Hetken käytön jälkeen ongelma oli, että sammutti mittariston valot. Eli joku ei tykännyt lämmöstä. Yks chippi se siellä paljastui käytökseltään huonoksi ja tilasin uuden egellä ja vaihdoin uuteen. No, sinne katos samalla mittaristosta kilometrit. Ei jaksanut alkaa toiselle enempää näkeen vaivaa, niin kolvasin vanhan takas.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kuukle ohjasi ebayn sivuille josta saa muutamalla taalalla uutta muistipiiriä ja youtubesta ohjeet vaihtoon.

Eivät vaan varmaan pääse palkoille, kun joutuu kolvaamaankin vielä. Tai sitten ei kehtaa laittaa kiinan kamaa akkuun.
On asioita joita MINUN ei kannata alkaa tekemään koska hermot.
Kai siinä on jotain vastuuasioita noilla akkupuljuilla miksei ala tekemään, molemmissa paikoissa sanoi ihan samantien ettei onnistu.
Toisaalta noissa ei iskevissä oli molemmissa ykkösvaihde rikkikin joten ei niihin paljoa oisi viitsinyt edes sijoittaa.

Sitä planeettaa en oo ikinä alkanut purkaan. Pitäs joskus räjäyttää ja kattoo millanen se on. Ei ole vaan vielä hajonnut ykskään.

Jos hikoaa paljon niin on hiukan kiusalliset kun perse märkänä
Nokun nää on just niitä tiukkoja paikkoja. Pumalla ois vtun siistit mutta kun mulla on sellanen kutina että hetero mies ei voi käyttää valkosia housuja, ellet oo hunks tanssija. :sneaky: Eli turvallisinta ois vaan ostaa mustat. Nää on isoja asioita ja nää pitää tarkasti miettii monelta kantilta..

ps. rivien välistä voi pientä huumoria EHKÄ löytää.

Kenelle kuuluu kolariautojen siirtäminen tuolta teiden varsilta? Työmatkan varrella on nyt ollut kuukauden päivät auto joka on ajanut ulos tieltä ja osunut puuhun. Tiedä kuinka kauan se siinä vielä on. Ei se kenenkään tiellä ole, mutta on alkanut mietityttää, että jospa kuljettaja on saanut sairauskohtauksen ja sen takia kolaroinut ja samassa on sitten lähtenyt henki, eikä omaisia ole, niin onko se auto siinä sitten maailmanloppuun asti?

Tienpitäjälle, tai jos tosi pitkälle menny, maanomistajallehan se sinänsä kuuluu, toki ensisijaisesti auton omistajalle/haltijalle jota em. koittavat patistaa.

Voihan se olla, että omistaja on ihan ok, mutta autossa ei kaskoa, joten ei kauheasti haluttais maksaa satasia auton viemisestä romikselle, josta saa ehkä kympin.

Toisin sanoen, riippuen siitä onko kunnan vai elyn tie, sinnepäin voi olla yhteydessä, että ovathan tietoisia moisesta.

Pitäs mennä unitutkimuksiin (aina aamul väsynyt ja herään tyyliin neljältä, sit viideltä ja taas kuudelta ja koskaan en nuku yli kasin vaikka olen iltavirkku ja aamutorkku luontaisesti). Kattelin netistä, että yön yli tutkimuksen hinta n. 4-500€ yksityisellä. Mut saako sillä vasta tiedon, että joo, sulla on unihäiriöö xyz tms. mutta ei sitten hoitoa. Mitäs se hoito sitten maksaa, esim. Uniapneaan? Onko parempi vaan hakeutua julkiselle jos kassa ei kestä loputtomasti? Ja onko se sitten vuoden jonot vai häh pk-seudulla?

Työelämässä? Työterveyteen...
Moni ei muuten taida tietää että minimissään työterveys tarkoittaa lähinnä saikkulapun kirjoittamista, kaikki muu tähän päälle on työantajan myöntämää extraa.
Extran antaminen taas johtuu siitä että esim. ylemmällä johtoportaalla ei voi olla eri etuja tässä vaan kaikilla firman työntekijöillä samassa laajuudessa.

Miten hitossa mä löydän suorat yhteystiedot Helsingin haastemiehille??
Kyllä muista kaupungeista löytyy mutta en sieltä mikä on aika outoa.
Niin ja nyt kerrankin ei ole haastemiehellä mulle asiaa vaan mun pitäs laittaa toimitettavaksi asiakirja :)

Pitäs mennä unitutkimuksiin (aina aamul väsynyt ja herään tyyliin neljältä, sit viideltä ja taas kuudelta ja koskaan en nuku yli kasin vaikka olen iltavirkku ja aamutorkku luontaisesti).
Kattelin netistä, että yön yli tutkimuksen hinta n. 4-500€ yksityisellä. Mut saako sillä vasta tiedon, että joo, sulla on unihäiriöö xyz tms. mutta ei sitten hoitoa.
Mitäs se hoito sitten maksaa, esim. Uniapneaan?
Onko parempi vaan hakeutua julkiselle jos kassa ei kestä loputtomasti? Ja onko se sitten vuoden jonot vai häh pk-seudulla?

Meidän firman työterveyslääkäri kysyi, että haluatko jonoon, menee x-viikkoa aikaa (tarkisti tilanteen ja tutkimuksen päivämääräkin oli heti tiedossa)
vai haluatko yksityiselle, jolloin pääset jo tällä viikolla ja maksaa 500,00 €.

Jos todetaan uniapnea, niin siihen on laitehoito.
Hintaa en tiedä, mutta ei se niin kallis ole, etteikö kannattaisi hoitaa, jos todella uniapnea todetaan.

Sitten kun lääkäriltä kuulet tuon odotusajan pituuden, niin on varmaan helpompi päättää,
että jonotatko vai maksatko mieluummin, että pääset nopeammin tutkimuksiin.

Moni ei muuten taida tietää että minimissään työterveys tarkoittaa lähinnä saikkulapun kirjoittamista, kaikki muu tähän päälle on työantajan myöntämää extraa.
Extran antaminen taas johtuu siitä että esim. ylemmällä johtoportaalla ei voi olla eri etuja tässä vaan kaikilla firman työntekijöillä samassa laajuudessa.

Juu, mutta jos on epävarma, niin aikaa varatessa voi tarkistaa, että kuuluuko työterveyssopimukseen ja jos ei kuulu, niin mitä asiointi maksaa.
Ja tosiaan, jos ei kuulu, niin sitten voi vielä hinnan selvittyä päättää, että käykö omalla lompakolla kyseisessä firmassa asiakkaana
vai asioiko mieluummin jossain muualla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom