Tyhmien kysymysten kerho

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ostaa osarilla(klarna) tavaran(tuplapedaalit rummuille), jonka totee paskaks ja/tai vialliseks, ni voiko tämän yhä palauttaa, ja saada rahansa takaisin, vaikka on saamattomana lykännyt asiaa(epätoivosesti koittanu saada tavaraa toimiin halutulla tavalla) jtn puol vuotta :D? Muuttaako osari, jota oot jo maksanu tän ajan asiaa, ja/tai onko dealbreaker se, että oot lykänny asiaa näin kauan? Pearl(valmistajan nimi) ainaki englanninkielisillä foorumeilla vissiinki lupaa elinikäsen palautusoikeuden tuotteilleen. Joku jannu kirjottaa mm. että on saanu postissa uuden tuotteen, ja saanu pitää myös vanhansa. 14pvn palautusoikeus tossa oli, mut se nyt on tietenki menny umpeen.

Voin myös esim. videoida tuotetta käytössäni, ja todistaa mahdollisen vian tossa, mut mahiksena on myös se, että tuote ei vaan soveltunu mulle, ja on siksi perseestä.
Onko tällä väliä? Tuote ostettu suomenkielisestä musaliikkeestä netin kautta. Sen verran pieni liike, ettei lue yhtään mitään, mistään palautuksista yms. Eli yhteys liikkeeseen, vai tyyliin vittu johki US & A:han pahimmassa tapauksessa?

Palautusoikeus lienee 14 vrk ja tuotteen pitää olla alkuperäisessä kunnossa eli käyttämätön. Ikuinen takuu kuulostaa leveilyltä, ja huonolta bisnekseltä, paitsi jos tuote on niin hyvä, ettei niitä koskaan palauteta.

Viallisessa laitteessa voi olla takuu, jonka puitteissa vika korjataan tai annetaan uusi laite. Rahoja käsittääkseni ei saa takaisin.

Mikä siinä spedussa mättää? Voin jutskata yhden rumputeknikon kanssa asiasta?

Miten noista vitun puhelinmyyjistä pääsee eroon kokonaan? Telialta kysyin eivätkä he pysty sitä estämään...
Numero salaiseks. Ei paljo soittele, ellei oo numeroaan jonnekin antanut.

Toinen on, että lopeta se jargonian kuuntelu = opettele sanoon ei. Jos puhe jatkuu lyö luuria korvaan tai laske puhelin pöydälle ja anna pölistä yksinään.

Numero salaiseks. Ei paljo soittele, ellei oo numeroaan jonnekin antanut.

Toinen on, että lopeta se jargonian kuuntelu = opettele sanoon ei. Jos puhe jatkuu lyö luuria korvaan tai laske puhelin pöydälle ja anna pölistä yksinään.

Kyllä minä aina lyön luurit näille mulkuille jos soittavat. Salaista numeroa en viitsi laittaa koska jos soitan jollekkin niin siinä näkyy yksityinen numero..

Asiaa tarkemmin tutkittua löysin tuollaisen https://www.asml.fi/kieltopalvelut/. Saa nähdä toimiiko. Lisäksi Trafin sekä väestörekisterikeskuksen sivuilla pystyi laittamaan kaiken maailman markkinointikieltoja.

Kyllä minä aina lyön luurit näille mulkuille jos soittavat. Salaista numeroa en viitsi laittaa koska jos soitan jollekkin niin siinä näkyy yksityinen numero..

Eikös tuon saa puhelimesta vaihdettua, että numero näkyy soittaessa. Itellä ainakin salainen numero ja piti puheluasetuksista käydä muuttamassa.

Kerran vuonna nakki olin töissä puhelinmyyjänä kaksi päivää. Siellä me annoimme piutpaut kaikille markkinointikielloille ja haimme uhrien numerot suoraan puhelinluettelosta. Siellä ne epäonniset valitut sitten välillä hämmästyneinä ihmettelivät, että heillähän on kielto. Tästä opin, ettei kaikkia puhelinmyyntiyrityksiä kiinnosta pelata joidenkin sääntöjen mukaan vaan jos se numero jostain vain paljastuu, siihenhän soitetaan.

Vanhasta stratocaster kopiostani ei tule ääntä. Syy ei ole johdossa eikä vahvistimessa, koska ne ovat uusia.

Vahvistimesta kuuluu taukoja huminassa kun taputan kieliä mikkien kohdalta, mutta muuta ääntä vahvistimesta ei irtoa. Vika ei siis todennäköisesti ole kitaran outputissa(?).

Missäköhän vika? Ja mikä neuvoksi?
Kiitos jo etukäteen

No se on tommonen helevetin lussu, löysä, ponneton, kamala :D. Niin soittokelvoton kaikilla mahollisilla asetuksilla, et pistää epäileen, et tos on jtn vikana. Annat jalan nousta pedaalilta tyyliin sentin pois, polkasujen välillä, ni koko tuplaketju ''skippaa''. Lähtee hetkellisesti irti siitä urastaan siis. Erittäin häiritsevää, ja tekee mistään vähänkään hienostuneemmasta, tai nopeemmasta kuviosta mahotonta. Varmaan ei häiritsis, jos tota soittais sellanen kunnon arkajalka, joka vetää viel ehkä kantapää pedaalissa kiinni, ja sentin hipasuilla. Ite käytän reilusti voimaa, koska kuulostaa paremmalta, ja jos biisin/kompin vaikeusaste,sekä nopeus sallii, ni nostan just varpaat selkeesti pedaalilta irti, jollon saa upotettua joka polkasun kovempaa.
Esittäny itelleni kysymyksen, että soitanko liian kovaa? No vitut. Puolta halvemmilla pedaaleilla ei mitään ongelmaa, ja saa vaikka kirveellä takoa, ni pysyy kasassa. Videolle pitäny pitkään ottaa videotodistetta tästä ''viasta'', ja lähettää johki viisaammille. Jossei nyt Pearlille, ni yhteen rumpu ryhmään. Oon täst myös kyl useemmalle itteä kokeneemmalle maininnu, ni kyl about jokanen on ollu sitä mieltä, et pedaalia todellaki pitäis voida polkee ihan armotta. Pitäneet erikoisena.

https://www.thomann.de/fi/pearl_p_2052c_eliminator_pedal.htm Vialliset pedaalit. Kyl toi on aika vittumainen hinta tuotteesta, joka on täysin käyttökelvoton.

4c7caf4f2307ceaeb9c92d92d.jpg
Näitä soitin vuosia, eikä mitään valitettavaa. Yli puolet halvempi. Käytetyt ostin yheltä jannulta just, ettei jää kokonaan soitot.

On se kumma juttu, et 2x kalliimpi tuote ei kykene lähellekkään samaan suorituskykyyn, vaik pitäis olla niin hienostunutta, ja top tieria. Pitäis ny vähintään pystyy ''alentaan'' säädöillä sille tasolle, millä halvempi pedaali operoi :D. Ja mä en tosiaan oo välineurheilija. Kaikkee muuta. Tää on vaan soittaessa aika kriittinen väline.

Kaksi lisäkysäriä:
1) Oletko päässyt koittamaan samanlaista spedua toisaalla? Toimiko eri tavalla?
2) Onko kukaan muu polkenut sun pedaalia? Pitivätkö normaalina?
3) Eikö olisi aika outoa, että sä olisit maailman ainoa kannujäbä, joka soittaa ko. spedulle "väärin"?

Miten noista vitun puhelinmyyjistä pääsee eroon kokonaan? Telialta kysyin eivätkä he pysty sitä estämään...
Tämä ei korjaa tilannetta välittömästi eikä nopeasti, mutta mulle soittelu on vähentynyt varmaan 90% tässä vuosien saatossa kun käytössä on Fonecta Caller. Joidenkin telemarkkinointifirmojen nimi näkyy siinä suoraan, joissakin lukee, että numerosta soitetaan epätavallisen paljon ja useimmat olen merkinnyt ei toivotuiksi joko sen perusteella, että olen vastannut tai suurimmaksi osaksi olen googlettanut numeron. En siis vastaa ikinä noista numeroista tuleviin puheluihin ja tästä on vuosien saatossa ollut seurauksena se, että ei ne jaksa enää edes soitella. Kyllä sieltä niitä soittoja tulee kuitenkin edelleen, mutta huomattavan harvakseltaan.

Tämä ei korjaa tilannetta välittömästi eikä nopeasti, mutta mulle soittelu on vähentynyt varmaan 90% tässä vuosien saatossa kun käytössä on Fonecta Caller. Joidenkin telemarkkinointifirmojen nimi näkyy siinä suoraan, joissakin lukee, että numerosta soitetaan epätavallisen paljon ja useimmat olen merkinnyt ei toivotuiksi joko sen perusteella, että olen vastannut tai suurimmaksi osaksi olen googlettanut numeron. En siis vastaa ikinä noista numeroista tuleviin puheluihin ja tästä on vuosien saatossa ollut seurauksena se, että ei ne jaksa enää edes soitella. Kyllä sieltä niitä soittoja tulee kuitenkin edelleen, mutta huomattavan harvakseltaan.
Mulla ihan täysin sama kuvio.
Vaikka onkin itellä firman puhelin ja jos numero ei näy ollenkaan niin silloin on niin salainen henkilö ettei mun tarvitse sellaisen kanssa edes bisnestä tehdä.
Koskaan en soittele takaisin jos en ole kerennyt vastaamaan koska aina ovat silloin näitä puhelinmyyjiä.

Nämä epätavallisen paljon soittoja numerot usein jopa estän.

ite teipannu läpinäkyväl teipillä eikä oo ikinä jääny omaa lapasee vaikkei teippaus ois nii hyvin onnistunukkaa..siitä en tiedä mitä laki sanoo..

Samaa teippiä, mutta todennäköisesti siistimpi työn jälki kun sinulla :LOL:

Töissä ja elämässä yleensäkin tapaa ihmisiä jotka on täysiä mulkkuja.Tajuaako nä tämmöset ihmiset ikinä että juuri heidän loistoravintolassa syömäänsä ateriaan on kokki tai tarjoilija sylkenyt? Ja noin yleensäkin heidän saamansa palvelu on teeskentelyä ja huononpaa kuin tavisten,vaikkapa auton huollossa .Asiallinen ihminen saa usein ihan hyvää palvelua mutta mulkulla sen sijaan on aina jotain ekstraa säätämistä autossaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom