Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Oon david ravitsemus ym. keskusteluissa. Tulee mieleen tuo juttu ku sanotaan et on lääkkeitä jotka lihottaa. Millä tavalla, mikä siinä lääkkeessä lihottaa? Mun päähän on yritetty hakata vaan se et sillo lihoo ku on plussakaloreilla. Tarkottaako tuo sitten että se lääke saa näläntunteen yltymään, vai jotenki muuten maagisesti?

Lääkkeet lisää ruokahalua muuttelemalla esim. serotoniiniaineenvaihduntaa (vaikuttaa mm. kylläisyyteen). Kun kylläisyys ei synny normaalilla määrällä ruokaa, syö väkisinkin enemmän. Lisäksi himo hiilihydraatteihin ja muihin runsaammin energiaa sisältäviin ruoka-aineisiin voi kasvaa.

Kokeileppa ensihätään hammastahnaa. Laita sitä naarmun kohtaan ja hankaa, perustuu siihen että tahna "pyöristää" niitä naarmun reunoja ja boxi saatta sen sitten luke. Ite korjasin Nhl 11:sen, aluks vähän epäröin toimiiko, mut toimi kyl. Mutta tietyst jos on paljon naarmuja, tuskin toimii.. Itelläni oli levyssä yksi iso naarmu ja sen sai vielä korjattua..
Kyllä on toiminut loistavasti paljonkin naarmuuntuneisiin PS2 peleihin. :dance:

Muu perhe tosin ihmettelee, että mihinkä meidän tahnat aina häviää :rolleyes:

Kyllä on toiminut loistavasti paljonkin naarmuuntuneisiin PS2 peleihin. :dance:

Muu perhe tosin ihmettelee, että mihinkä meidän tahnat aina häviää :rolleyes:

Kerroppas tarkka ohje :D Eli jollain paperilla tms hankaat sitä tahnaa levyyn, huuhdotko vedellä sitten vai pyyhit niin puhtaaks että se pyyhkimen riittää vai miten? En oo ennen tehnyt nii vaikee kunnolla hahmottaa mutta täähä o tyhmie kysymysten kerho :rolleyes:

Tampere
Mikä ois hyvä olutravintola siellä päin?

Tuplaan jo mainitut Plevnan, Tuulensuun ja Salhojan (Teerenpeli on OK, mutta ei yllä samalle tasolle). Lisään Kahdet Kasvot, Nordicin, Vanhan Postin (tosin ihan nykyvalikoimasta ei ole havaintoa, oli joskus hyvä) ja uudehkona tulokkaana 101Beersin. Erityistäkynä mainitsen Rajaportin Saunakahvion, josta saa oluita, joita ei välttämättä missään muualla ole (yhdistys tuo itse esim Baltiasta pikku eriä reissuiltaan).

Onko pakko käydä Stockmannin Hulluilla Päivillä?

Ei enää, sillä ne ovat nykyään myös netissä :dance:

No vakavasti ottaen, en ymmärrä miksi ihmiset sinne haluavat. Vaikka itse edustankin tätä enemmän kaupoissa viihtyvää sukupuolta, koen hullarit jopa liian HC:nä itselleni.

Kerroppas tarkka ohje :D Eli jollain paperilla tms hankaat sitä tahnaa levyyn, huuhdotko vedellä sitten vai pyyhit niin puhtaaks että se pyyhkimen riittää vai miten? En oo ennen tehnyt nii vaikee kunnolla hahmottaa mutta täähä o tyhmie kysymysten kerho :rolleyes:

Paperiin reilusti tahnaa, levität naarmukohtiin, jos koko levy naarmuilla täten koko levyyn. Hetken aikaa annat vaikuttaa ja pyyhit kostealla paperilla/kankaalla pois. Lopuksi kuivaat. Pepsodentin perus sinistä tahnaa itse käyttänyt :D

Ei enää, sillä ne ovat nykyään myös netissä :dance:

No vakavasti ottaen, en ymmärrä miksi ihmiset sinne haluavat. Vaikka itse edustankin tätä enemmän kaupoissa viihtyvää sukupuolta, koen hullarit jopa liian HC:nä itselleni.

Katohan perkele. No nyt saadaan me maalaisetkin osallistua tähän tsadilaisten hupiin. Vois herätä huomen aamulla kasilta ja tilata CK:N boksereita :D

Mistä tietää, että pellavansiemenrouhe on mennyt huonoksi?

Luin vasta tänään, että sitä kannattaisi säilyttää jääkaapissa, kun mulla ne on olleet ihan huoneenlämmössä. Laatikostakaan ei löytynyt parasta ennen -päivämäärää.
Huomasin samalla, että soijarouheiden parasta ennen -päivämäärä oli kuukausi sitten. :jahas:

Voiko nimimerkkiä muuttaa jollain tavalla vai onko ainoa ratkaisu poistaa vanha ja tehdä uusi?
Onnistuuko jos laittaisi jonkun lauantai-illan itkuviestin Mikelle..

Sellaista mietin kun syntyvyys maailmanlaajuisesti lisääntyy koko ajan niin milloinkas maapallo painaa niin paljon että suistuu nykyiseltä radaltaan huitsin nevadaan :D

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...gA0nC5LucRuboboWA&sig2=kyG8EUIln7BOTdhCLC2P0Q

Musta tuntuu ettei maapallon massa mihinkään muutu vaikka kuinka paljon syntyis väkeä. Kukkien ja muiden rehujen atomit vaan käytetään ihmisten tekemiseen, massa säilyy :D Ihan täysin mutuna.

Ihmiset on yks kärpäsenpaska tällä pallollamme, jonka massa on 597 219 860 000 000 000 000 000 00 kg.

Mistä tietää, että pellavansiemenrouhe on mennyt huonoksi?

Luin vasta tänään, että sitä kannattaisi säilyttää jääkaapissa, kun mulla ne on olleet ihan huoneenlämmössä. Laatikostakaan ei löytynyt parasta ennen -päivämäärää.
Huomasin samalla, että soijarouheiden parasta ennen -päivämäärä oli kuukausi sitten. :jahas:

En osaa sanoa, mistä huomaa niiden menneen huonoksi. Rouheessa on öljyä, mikä saattaa varsinkin lämpöisessä härskiintyä, jonka takia tuo kylmäsäilytys on varmasti paras vaihtoehto (samoin, kuin kahvillakin). Itse olen tästä tiedosta huolimatta säilyttänyt rouhetta ihan huoneenlämmössä, mutta oli hyvä että toit asian esille.

Vaikka rouhe on ollut huoneenlämmössä pidempiäkin aikoja, niin en ole huomannut ainakaan niiden maussa mitään erityistä muutosta enkä ole huomannut mitään oireita, vaikka olen niitä syönyt. En myöskään ole erityisesti haistellut rouhetta, joten en tiedä onko rouheeseen tullut jotain hajumuutosta. Sitä olen joskus miettinyt, että onko rouheen väri saattanut muuttua vähän "vaaleammaksi"?

Olen itse ostanut Risetti-merkkisen rouheen ihan S-Marketista ja pussin kyljessä on ollut tuo "parasta ennen"-päivämäärä, joka on ollut muistini mukaan ainakin joku vuosi ostopäivästä. Nyt viime viikolla kun ostin rouhetta, niin vuosiluku taisi olla 2014 (kuukautta en muista). Ehkä.

Halpaahan tuo on, joten jos ehti pilaantumaan ennen kuin olen ehtinyt syödä pussin loppuun, niin minua ei ainakaan haittaa.

http://www.risetti.fi/index.php?pageid=3&lang=fi&aid=13

^ Kiitos. Oon tainnu repiä laatikon kannesta alun perin pois juuri sen kohdan, missä on parasta ennen -päiväys,
mutta eipä taida vuottakaan olla ollut kaapissa vielä, joten lienee vielä aikaa siihen päivään.

Musta tuntuu ettei maapallon massa mihinkään muutu vaikka kuinka paljon syntyis väkeä. Kukkien ja muiden rehujen atomit vaan käytetään ihmisten tekemiseen, massa säilyy :D Ihan täysin mutuna.

Samaa väittäisin lukion pitkän fysiikan perusteella. Massa säilyy ja samat atomit kiertää eliöstä toiseen. Avaruudestahan kyllä sataa kivenmurkuloita ja hiekkaa maapallolle koko ajan. Tosin osa niistä muuttuu valoksi ja energiaksi ilmakehässä, mutta pinnalle asti päätyvät palaset kai lisäävät pallomme massaa pikkuriikkisen. Ja täältähän lähetetään aina silloin tällöin tonnikaupalla tavaraa avaruuteen, mutta ne määrät ei pyllistä mitään Maan massan rinnalla.

Back
Ylös Bottom