Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mutta miten muka voi massa lisääntyä maapallolla? Jos laitan vaikka akvaarioon vitusti ruokaa, kaloja, kasveja yms. Niin miten voi olla mahdollista, että esim vuoden päästä se akvaario painais enemmän?

Minun amisfysiikalla päätelemällä tuo akvaariohomma ei oo yhtään sama asia kuin maapallo. Ellei sitten sinetöi akvaarion kantta, eikä pumppaa ilmaa eikä muutakaan akvaarion ulkopuolelta.

Mutta miten muka voi massa lisääntyä maapallolla?
Nyt alkoi tosissaan askarruttaa täälläkin. Kertokaas nyt viisammat lisääntyykö maapallon massa kokoajan vaiko eikö? Itellä kans sellanen fiilis, ettei se nyt mitenkään voi lisääntyä. poislukien kaikenmaailman avaruuskivet mitä tonne meriin välillä jysähtelee.

Toisaalta sit taas aloin miettiä soluja, jotka jakaantuu. Säilyttääkö ne painonsa vai kasvaako niiden massa jotenkin mystisesti? Sellanen ajatus ainakin itellä, että kaikki kasvu tarvii energiaa ja se energia on aina jostain muualta pois, jolloin massa pysyis suunnilleen samana maapallolla kokoajan?? Emmä vittu tiedä, aivot tässä menee solmuun.

Nyt alkoi tosissaan askarruttaa täälläkin. Kertokaas nyt viisammat lisääntyykö maapallon massa kokoajan vaiko eikö? Itellä kans sellanen fiilis, ettei se nyt mitenkään voi lisääntyä. poislukien kaikenmaailman avaruuskivet mitä tonne meriin välillä jysähtelee.

Toisaalta sit taas aloin miettiä soluja, jotka jakaantuu. Säilyttääkö ne painonsa vai kasvaako niiden massa jotenkin mystisesti? Sellanen ajatus ainakin itellä, että kaikki kasvu tarvii energiaa ja se energia on aina jostain muualta pois, jolloin massa pysyis suunnilleen samana maapallolla kokoajan?? Emmä vittu tiedä, aivot tässä menee solmuun.

Ei lisäänny. Maapallo on painovoiman kasassa pitämä systeemi, jossa on tietty määrä alkuaineita, josta kaikki rakentuu. Maan massa voi lisääntyä ainoastaan avaruudesta tulevan aineen vaikutuksesta. Sitä en tiedä kuinka paljon ainetta maahan tulee avaruudesta, mutta epäilen että tuskin kovin paljoa.

Itseasiassa maapallo menettää massaa 50 000 tonnia vuodessa :D lähde

Ei lisäänny. Maapallo on painovoiman kasassa pitämä systeemi, jossa on tietty määrä alkuaineita, josta kaikki rakentuu. Maan massa voi lisääntyä ainoastaan avaruudesta tulevan aineen vaikutuksesta. Sitä en tiedä kuinka paljon ainetta maahan tulee avaruudesta, mutta epäilen että tuskin kovin paljoa.

kyllä se määrä on aika iso loppujen lopuksi, mitä tänne tavaraa lentelee. Tuhat maksimipainoista täysperävaunuyhdistelmää vuodessa :D ei noita määriä pysty kyllä kuvitteleen.

E. viitaten siis tuohon aikaisempaan linkkiin.

toi ihmisten vitunmoinen lisääntyminen ei vissii vaikuta mihinkään.

Miten se vaikuttais? Jos sulla on palapeli ja laitat sen kasaan niin sen kasatun palapelin massa on sama kun niiden yksittäisten palojen massa. Ainekset ihmiseen kuitenki löytyy maapallolta.

E. No aika vähän vaikuttaa ihmisten määrän muutos, koska jos lasketaan vaikka 6 miljardin 80 kilosen ihmisen suhde maapallon massaan, niin luvuksia saadaan ~8*10^-14

Miten se vaikuttais? Jos sulla on palapeli ja laitat sen kasaan niin sen kasatun palapelin massa on sama kun niiden yksittäisten palojen massa. Ainekset ihmiseen kuitenki löytyy maapallolta.

E. No aika vähän vaikuttaa ihmisten määrän muutos, koska jos lasketaan vaikka 6 miljardin 80 kilosen ihmisen suhde maapallon massaan, niin luvuksia saadaan ~8*10^-14
niin no ehkä sitä ei huomaa kuitenkaan mutta kyllä se pikkasen nostaa pallon painoa kun ei ihminen aluksi paina mitään ja kun se syö niin se alkaa painamaan ni maailman paino lisääntyy ja se syöty ruoka kasvaa takasin kuitenkin. mutta ei se paljoa vaikuta.

niin no ehkä sitä ei huomaa kuitenkaan mutta kyllä se pikkasen nostaa pallon painoa kun ei ihminen aluksi paina mitään ja kun se syö niin se alkaa painamaan ni maailman paino lisääntyy ja se syöty ruoka kasvaa takasin kuitenkin. mutta ei se paljoa vaikuta.

eikö ihminen yleensä syö vaikka jonku kasvin tai eläimen? nehän on laskettu jo mukaan tuohon maapallon massaan. Tietenkin jos syö avaruudessa kasvatettua ruokaa, niin maapallon massa kasvaa.

eikö ihminen yleensä syö vaikka jonku kasvin tai eläimen? nehän on laskettu jo mukaan tuohon maapallon massaan. Tietenkin jos syö avaruudessa kasvatettua ruokaa, niin maapallon massa kasvaa.
niin se kasvi tai eläin kuolee mutta aina kasvaa uusi ja lehmä painaa enemmän kuin joku ruoho mitä se syö

Mutta entäs kun 60 kiloinen pakkislainen syö vaikkapa kilon ruokaa päivässä?Vuodessa se on jo 365 kiloa. Samalla kun pakkislainen valittaa, ettei hauis saatikka massa kasvanut vaikka söi kuin hevonen, maapallolta massa on vähentynyt 305 kiloa vuodessas. Oletettavasti ainakin miljardi ihmistä syö vähintään saman verran kuin 60 kiloinen pakkislainen, joten maapallon massa kuihtuu vuodessa vähintään 305x1 000 000 kiloa. Käytännön mies (tai nainen) voi vielä vähentää tulosta päivittäisen kakkakikkareen.

Sir, you have been proven wrong

Suomessa on muutamia romanivaatteiden tekoon erikoistuneita ompelijoita, joilla hameita teetätetään, mutta niitä röijyiksi nimitettyjä puseroita naiset saattavat var... ostaa myös ihan tavallisista vaatekaupoista, jos mallit ja materiaalit sattuvat olemaan sopivia. Hameiden alla olevat pönkät tehdään käsittääkseni aina mittatilauksena.

Mutta entäs kun 60 kiloinen pakkislainen syö vaikkapa kilon ruokaa päivässä?Vuodessa se on jo 365 kiloa. Samalla kun pakkislainen valittaa, ettei hauis saatikka massa kasvanut vaikka söi kuin hevonen, maapallolta massa on vähentynyt 305 kiloa vuodessas. Oletettavasti ainakin miljardi ihmistä syö vähintään saman verran kuin 60 kiloinen pakkislainen, joten maapallon massa kuihtuu vuodessa vähintään 305x1 000 000 kiloa. Käytännön mies (tai nainen) voi vielä vähentää tulosta päivittäisen kakkakikkareen.

Sir, you have been proven wrong

Homma ei vaan taida mennä niin, että kaikki massa joka poistuu näkyvistä häviää kokonaan systeemistä. Ja miljardissa on 9 nollaa.

Miksi minulla kusee staattinen pito niin pahasti ? Olen sitä joskus yrittänyt tehdä, mutta selkääni sattuu huomattavasti enemmän kun esim. vatsalihaksiin. Ja kyllä, selän pitää olla suorana - tiedän. Olen suoristanut selän mielestäni suoraksi, sattuu. Olen katsonut peilistä että selkä on suora, sattuu silti. Olin taannoin ryhmäliikuntatunnilla, jossa vetäjä tuli luokseni sanomaan, että selkäni ei ole suora. Kyllä se oli juurikin niin suora, kun minä sen vain saan. Tämä oli ainut kerta kun tein ko liikettä sen pari minuuttia yhteensä, yleensä luovutan suosiolla. Illalla/seuraavana päivänä alaselkä oli niin saatanan kipeä, että sillä ei sietänyt tehdä mitään. Onko minulla jotenkin notko selkä ? Olen aina luullut selän kaaren illuusion johtuvan pyöreästä takapuolestani, en niinkään rakenneviasta. Muissa liikkeissä tämä kipu ei ilmene. En varsinaisesti halua tehdä staattista pitoa, loistavasti olen elämääni elänyt ilman sitä. Olen vain mielenkiinnosta halukas kuulemaan, miksi se sattuu alaselkääni ? Kellään kokemusta ?

Back
Ylös Bottom