Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mulle oli saapunut paketti, mutta olin koko sen ajan milloin se postissa venasi (tuli siis pari viikkoa myöhässä, en olisi muuten tähän aikaan tilannut) maailmalla, joten en päässyt hakemaan. Olen kuitenkin maksanut tuotteen. Se säilytysaika, kaksi viikkoa, on mennyt jo umpeen eli tuote palaa takaisin sinne mistä tulikin. Mitäs nyt?

Lähettääkö ne sitä uudestaan vai tä?

Osaako joku rakentamisesta mitään tietävä heittää kustannusarvioita?

Valitsemallanne tontille älvsbytalon (joojoo ei mitään laadunvalituspaskaa tähän, nyt on saatava valmis talo ilman omaa vaivaa kohtuuhintaan koska minä opiskelen tällä hetkellä ja pieniä lapsia) perustukset on liian heppoiset, koska tontti on kai jotenki pehmeä/kostea. Talotehtaalle laitoin meiliä muttei ole vielä kuulunut vastausta. Tarkoittaako tämä paalutusta? Jos perustuksia pitää muuttaa jotenkin tuon pehmeän tontin takia niin millaisia kustannuksia se meinaa? Toinen juttu, onkohan mahdolista yhden huoneen seinää pidentää (syö tilaa olohuoneesta), siirtää yhden sisäoven ja ikkunan paikkaa vaikka kyseessä onkin valmistalopaketti? Paljon tuommoiset muutokset suunnilleen voisi maksaa, jos mahdollisia?

Lisäksi suunnitelmissa laatoittaa khh, wc ja kphlattia ja seinät, koska niissä on muovimattoa. Kustannusarvio?
Sitten vielä sisäkaton paneloiminen valkoisella paneelilla?

Noissa jenkkien sitcomeissa kun tulee aina sitä naurua, niin onko se editoitu sinne vai näyttääkö nuo oikeasti nuo valmiit pätkät jossain leffateatterissa yms jossa se sitten nauhoitetaan?

Aina miettiny tuota :D

Noissa jenkkien sitcomeissa kun tulee aina sitä naurua, niin onko se editoitu sinne vai näyttääkö nuo oikeasti nuo valmiit pätkät jossain leffateatterissa yms jossa se sitten nauhoitetaan?

Aina miettiny tuota :D

Mä oon käsittänyt, että siellä on oikea studioyleisö, joka sitten nauraa hekottaa "oikeissa kohdissa" (jonka joku tuotantotiimin jäsen aina ilmoittaa). Eli ne ihmiset siellä katsomossa on kuin teatterissa, kun katsovat nauhoituksia. Korjatkaa joku, jos tää on väärä käsitys.

Mä oon käsittänyt, että siellä on oikea studioyleisö, joka sitten nauraa hekottaa "oikeissa kohdissa" (jonka joku tuotantotiimin jäsen aina ilmoittaa). Eli ne ihmiset siellä katsomossa on kuin teatterissa, kun katsovat nauhoituksia. Korjatkaa joku, jos tää on väärä käsitys.
Tällainen käsitys minullakin on, ja että siellä on siis lavasteiden yläpuolella tai jossain sivulla sellainen valo joka syttyy aina merkiksi yleisölle kun pitää nauraa.

edit: Varmaankin tietty voi olla ettei tätä kaikissa sitcomeissa käytetä, vaan joihinkin lisätään sitten nauru ihan vaan nauhalta päälle. Koska kyllähän tuo vähän rajoittaa kuvaamista jos pitää olla lavasteet aina katsomon edessä.

Tarkistavatko vakuutusyhtiötä pikkuasioissa (n.300e suuruisissa korvauksissa) liikkeeistä, kuka on ostanut mitä? Tai siis jos lähettää kuitin, alkavatko tutkia sen oikeellisuutta?

Tietty niistä voi saada, kysymys on vaan paskasta säkästä. Desinfioitko haavaa? Joka tapauksessa kävit varmasti suihkussa, mikä myös huuhtoo haavaa pöpöiltä.

Seuraile nyt sitä. Jos iho alkaa tulehtumaan (esim. punoittamaan kovasti tai märkimään), niin sit lääkäriin. Toki voit tietty suihkutella sitä ja välistä vähän desinfioidakin. Ja pidä sellaisia vaatteita, jotka eivät hankaa tota haavakohtaa. Tarvittaessa voit laittaa siihen päälle jonkun hengittävän haavalapun.

P.S. En ole terveydenhuollon ammattilainen.

Salin jälkeen suihkussa vasta huomasinkin tuon haavan. Tunsin toki jonkinlaisen piston, mutta en ajatellut sen rikkoneen ihoa. Illemma sitten vielä käsidesillä pyyhin tuon kohdan. Kyllä mä pääpiirteittäin tiedän nuo hoitojutut. Lähinnä mietin tosiaan sitä, että kuinka epätodennäiköistä on saada joku infektio on tuollaisesta sinällään mitättömästä haavasta, kun pistoesine on kuitenkin melko likainen.

Kolmet Calvin Klein bokserit hintaa 33,5e. Onko hyvä diili ja mitä ne maksaa suomessa?

Miksi työpäivien pituus on yleensä se 8 tuntia? Mikä määrittelee, että työt kestävät suurin piirtein tuon? Entäs jos työpäivän pituus olisi lyhyempi ja ihmisillä olisi enemmän vapaa-aikaa?

Tällainen käsitys minullakin on, ja että siellä on siis lavasteiden yläpuolella tai jossain sivulla sellainen valo joka syttyy aina merkiksi yleisölle kun pitää nauraa.

edit: Varmaankin tietty voi olla ettei tätä kaikissa sitcomeissa käytetä, vaan joihinkin lisätään sitten nauru ihan vaan nauhalta päälle. Koska kyllähän tuo vähän rajoittaa kuvaamista jos pitää olla lavasteet aina katsomon edessä.
Kyllä ne usein tulee ihan tietokoneelta, liitty jotenki siihen et nauru saa ihmisen luulemaan ne vitsit hauskemmiksi

Tarkistavatko vakuutusyhtiötä pikkuasioissa (n.300e suuruisissa korvauksissa) liikkeeistä, kuka on ostanut mitä? Tai siis jos lähettää kuitin, alkavatko tutkia sen oikeellisuutta?
Aika mahdotonta sitä on tutkia ja tuskin tollasessa tapauksessa vaivautuvat. Kuitteja ei myöskään kukaan pakota säästämään ja korvaa kyllä, vaikka sulta ei sitä löydy

Miksi työpäivien pituus on yleensä se 8 tuntia? Mikä määrittelee, että työt kestävät suurin piirtein tuon? Entäs jos työpäivän pituus olisi lyhyempi ja ihmisillä olisi enemmän vapaa-aikaa?

Enemmä vapaa-aikaa=vähemmän veroja :D

- - - Updated - - -

No osta nyt ihmeessä. Ostin Empiorior Armanin boxerit Modasta 30 e 1kpl..

Kait sitä vois sitten pano/pyhä kalsarit tilata :D

Vastaukset saat sieltä talotehtaalta. Paalutus maksaa paljon , 6000-20000e näin mutuna kun ei faktaa ole tiedossa. . Valmistaja ei anna laatoitusten tekemistä takuuaikana? Netissä en ole yhteenkään älväriin törmännyt mikä olisi uutena laatoitettu.

Osaako joku rakentamisesta mitään tietävä heittää kustannusarvioita?

Valitsemallanne tontille älvsbytalon (joojoo ei mitään laadunvalituspaskaa tähän, nyt on saatava valmis talo ilman omaa vaivaa kohtuuhintaan koska minä opiskelen tällä hetkellä ja pieniä lapsia) perustukset on liian heppoiset, koska tontti on kai jotenki pehmeä/kostea. Talotehtaalle laitoin meiliä muttei ole vielä kuulunut vastausta. Tarkoittaako tämä paalutusta? Jos perustuksia pitää muuttaa jotenkin tuon pehmeän tontin takia niin millaisia kustannuksia se meinaa? Toinen juttu, onkohan mahdolista yhden huoneen seinää pidentää (syö tilaa olohuoneesta), siirtää yhden sisäoven ja ikkunan paikkaa vaikka kyseessä onkin valmistalopaketti? Paljon tuommoiset muutokset suunnilleen voisi maksaa, jos mahdollisia?

Lisäksi suunnitelmissa laatoittaa khh, wc ja kphlattia ja seinät, koska niissä on muovimattoa. Kustannusarvio?
Sitten vielä sisäkaton paneloiminen valkoisella paneelilla?

Back
Ylös Bottom