Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kun hisseissä on ne tarkastuslaput, niin mitä se hissin toiminnan tarkastus oikeesti käsittää? Mitä se tarkastaja tekee, ennen kun antaa hissille ok merkinnän?

Onko normi-imurille mitään haittaa jos sillä imuroi vettä? Sattu kaatumaan lattialle n.desi vettä ja en jaksanu pyyhkiä sitä vaan imuroin sen, kun oli imuri just kädessä.

E. Ja voiko tussista/musteesta saada verenmyrkytyksen jos piirtää ihoon vai onko se vaan vanhempien keino saada lapset olemaan tussailematta itseään?

Veden määrää hankala sanoo, että mikä on imurille haitaksi, mutta omakohtaisena kokemuksena tullu n. 2-3sec ajan vettä imastua imuriin vahingossa -> lopetti toimimisen, kuivasin laitteen kunnolla ja toimi, mutta sen jälkee sammahti lopullisesti. Kannattaa tosiaa ainaki mahdollinen suodatuspussi ottaa poies ja mahollisesti kuivatella laitetta, jos vettä on päässy roiskimaan laitteen sisälle muuallekin niin saattaa vielä jatkossa toimia moitteetta.

Muistaako joku, onko Verkkokaupan.comin noutotilaus liikkeestä sitova? Haluamaani tuotetta ei ole paikan päällä ja tilaus kestäisi 2-5päivää. Tarvitsen tuotteen kuitenkin viikonloppuun mennessä. Jos tuote ei tule perjantaihin mennessä niin voinko purkaa tilauksen / jättää noutamatta?

Muistaako joku, onko Verkkokaupan.comin noutotilaus liikkeestä sitova? Haluamaani tuotetta ei ole paikan päällä ja tilaus kestäisi 2-5päivää. Tarvitsen tuotteen kuitenkin viikonloppuun mennessä. Jos tuote ei tule perjantaihin mennessä niin voinko purkaa tilauksen / jättää noutamatta?
Eikös verkkokaupan tilaukset pysty perumaan ihan oman accountin kautta. Vai olikohan siinä joku 24h sisällä pystyy perumaan, sen jälkeen sitova kauppa. Mutta kirjauduppa Verkkokaupan omille sivuillesi ja etsi sieltä jostain se Peruuta Tilaukseni linkki.

Edit: aah.. ei mitään. Sulla oliki näköään vähän kinkkisempi ongelma ku haluat jättää takaportin auki vielä tolle Verkkokaupalle, JOS tuotetta nyt jostain syystä ilmestyyki perjantaihin mennessä.

Soita verkkokauppaan ja kysy onko tuollainen menettely mahdollista.

onkohan täällä ketään lääkäriä, joka vois kertoo mielipiteensä. Oli tuossa lauantaina melkein 38 astetta kuumetta ja sunnuntain se roikku siinä 37,4 koko päivän. Seuraavana aamuna kun sairaslomatodistusta, niin se kävi 38 asteessa. Terkkari sanoi, että pitää ottaa jotain tulehduskipulääkettä 2-3 kertaa päivässä, että kuume laskee. "nyt kuumeessa keho koittaa pitää sut pystyssä ja tappaa baktreereja ja kun ottaa tulehduskipulääkettä ja lepää, niin keho tappaa tehokkaammin bakteereja". Mulla kun on käsitys, että bakteerit lisääntyy parhaiten siinä normaalissa ruuminlämmössä, että tappaako keho niitä muka niin paljon tehokkaammin? Kun ekan pillerin vaikutus loppui niin herätessä kuume kävi helvetti 39,1 asteessa eikä mulla ikinä ole tollasta kuumetta ollut:wtf: piti ottaa se toinen pilleri vähä aikasemmin, mutta nokoset venähti. Nyt tänään kuumetta on sitte ollu kokoajan noin 38,4 astetta... muita oireita mulla ei ole, muutakun vähän kurkussa liikkuu lima ja sillon ekana päivänä oli niskat jumissa (olin kyllä nukkunut ihme asennossa gf:n vieressä:D)

Plank, en oo lääkäri, mutta sanon mitä lääkäri sanoi minulle tulehduskipulääkkeistä/kuumetta alentavista flunssan yhteydessä, kun itselläni oli B-virus: Kuume on vain kehon reaktio siihen viruksen aiheuttamaan tulehdukseen eikä kuumetta alentavien käyttäminen hidasta tervehtymistä millään tavalla. Kenties ehkä nopeuttaa tervehtymistä, jos saa nukuttua paremmin, jolloin keho parantuu nopeammin.

Tosin en tiedä miksi terkkari puhui sinulle bakteereista, koska nuo oireet kuulostavat virustaudilta. Edelleen korostan, etten ole lääkäri, mutta oon ollut aika helvetin monta kertaa kipeänä flunssaviruksen takia ja niihin on aina liittynyt kuumetta ja lihassärkyä. Onko varmaa, että kyseessä on siis jokin bakteeritulehdus vai voiko kyseessä olla virus? Bakteerin aiheuttamiin tulehduksiin (poskiontelotulehdukset, keuhkoputkentulehdukset yms) syödään usein antibioottikuuri, joka taas ei viruksiin tepsi millään tavalla.

Plank, en oo lääkäri, mutta sanon mitä lääkäri sanoi minulle tulehduskipulääkkeistä/kuumetta alentavista flunssan yhteydessä, kun itselläni oli B-virus: Kuume on vain kehon reaktio siihen viruksen aiheuttamaan tulehdukseen eikä kuumetta alentavien käyttäminen hidasta tervehtymistä millään tavalla. Kenties ehkä nopeuttaa tervehtymistä, jos saa nukuttua paremmin, jolloin keho parantuu nopeammin.

Tosin en tiedä miksi terkkari puhui sinulle bakteereista, koska nuo oireet kuulostavat virustaudilta. Edelleen korostan, etten ole lääkäri, mutta oon ollut aika helvetin monta kertaa kipeänä flunssaviruksen takia ja niihin on aina liittynyt kuumetta ja lihassärkyä. Onko varmaa, että kyseessä on siis jokin bakteeritulehdus vai voiko kyseessä olla virus? Bakteerin aiheuttamiin tulehduksiin (poskiontelotulehdukset, keuhkoputkentulehdukset yms) syödään usein antibioottikuuri, joka taas ei viruksiin tepsi millään tavalla.

no itseasiassa se sanoi että se on joko bakteeri- tai virusperäinen(mikäs muu se sitten olis:D) Ei mulle kuitenkaan tullut äkillistä kovaa kuumetta ja maanantaina aamulla siellä terkkarilla ei ollut lihaskipua, ei kurkkukipuja tai yskää, mitkä yleensä olis tyypillisiä virusperäselle taudille. eikö?

Miksi haettaessa postista pakettia saapumisilmoituksen kanssa ei tarkisteta henkilöllisyyttä, mutta jos hakee seurantakoodin kera niin silloin tarkistetaan?

...
Jotenki tuntuu et oon tän varmaan joskus kysyny mut en tainnu saada vastausta sillo
...

Miksi haettaessa postista pakettia saapumisilmoituksen kanssa ei tarkisteta henkilöllisyyttä, mutta jos hakee seurantakoodin kera niin silloin tarkistetaan?

Samaa ihmetellyt. Sen saapumisilmoituksenhan on voinu joku kähveltää postilaatikosta, mutta seurantakoodi edellyttää kirjautumista tietojärjestelmään, eli täytyy tietää käyttäjätunnus ja salasana.

...
Jotenki tuntuu et oon tän varmaan joskus kysyny mut en tainnu saada vastausta sillo
...

Katsos kun sitä seurantakoodia pystyy kuka tahansa seuraamaan ja hakemaan heti kun paketti on merkitty saapuneeksi. Kun taas saapumisilmoitus tulee henkilökohtaisesti sulle eikä kukaan muu pääse siihen käsiksi. Tämä ei siis minun kanta vaan postin. Hohhoijaa, järki käteen:jahas:

Soita verkkokauppaan ja kysy onko tuollainen menettely mahdollista.

Selvishän se. Verkkokaupan linjat oli tukossa koko helvetin aamun niin kesti sitten päästä läpi. Tilauksen peruuttaminen siis onnistuu, kunhan ei ole mikään kymppitonnin telkku kyseessä.

Katsos kun sitä seurantakoodia pystyy kuka tahansa seuraamaan ja hakemaan heti kun paketti on merkitty saapuneeksi. Kun taas saapumisilmoitus tulee henkilökohtaisesti sulle eikä kukaan muu pääse siihen käsiksi. Tämä ei siis minun kanta vaan postin. Hohhoijaa, järki käteen:jahas:

Aika mielenkiintoista sinänsä, kun ottaa huomioon kuinka usein meidän postia löytyy naapurin laatikosta tai toisinpäin... Onneks meillä on rehelliset naapurit, jotka palauttelee postit oikeaan laatikkoon.

Meikän posteihin pääsee käsiks mun lisäks naapuri(yhteinen eteinen/tuulikaappi/tjsp johon postit tulee) joten tuo postin kanta ihmetyttää aikalla...

Eihän tuota postin seurantakoodia saa muuten käsiinsä kun vain lukemalla toisen sähköpostin(jos esim. laitettu sähköpostiin) tai saamalla käsiinsä alkuperäisen osoitelapun lähettäjän lirpakkeen?

Back
Ylös Bottom