Tyhjällä vatsalla reenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
46
Tällaisen oudon jutun huomasin vahingossa kun en ollut syönyt pariin tuntiin ennen reenejä. Aluksi oli tietty hieman vetämätön olo mut lämmittelyjen jälkeen alkokin kulkemaan älyttömän hyvin. Normaalisti syön 2-3 tuntia ennen reenejä mut ton pikku havainnon jälkeen oon usein menny reenaamaan ns. tyhjällä mahalla (aamupala pohjalla ja 4 tuntia sen jälkeen reenaamaan) ja hyvin tuloksin. Reenin jälkeen onkin kova kiire jääkaapille:D

Voihan se tyhjällä vatsalla treenaaminen tuntua hyvältä, mutta onkohan se palautumista ja kehitystä ajatellen ihan optimaalinen juttu? Sanokaahan joku viisaampi.

Aamupalaks oon usein tempassu 250gr rahkaa ananas palojen kanssa ja twinlabin amino fuel tabletteja 7 kpl. Tästä ei maha paljoo kuitenkaan täyty.

Originally posted by sledgehammer
Tällaisen oudon jutun huomasin vahingossa kun en ollut syönyt pariin tuntiin ennen reenejä. Aluksi oli tietty hieman vetämätön olo mut lämmittelyjen jälkeen alkokin kulkemaan älyttömän hyvin. Normaalisti syön 2-3 tuntia ennen reenejä mut ton pikku havainnon jälkeen oon usein menny reenaamaan ns. tyhjällä mahalla (aamupala pohjalla ja 4 tuntia sen jälkeen reenaamaan) ja hyvin tuloksin. Reenin jälkeen onkin kova kiire jääkaapille:D

Olen huomannut saman asian joskus itsekin. Uudessa Bodaus-lehdessä oli asiasta artikkeli jossa sivuttiin tätä aihetta. Luin pikaisesti jutun ja se oli mielestäni ihan asiaa. Lehti ei ole nyt tässä käsillä, joten en voi lainata siitä "faktoja". Omat treenini teen mieluiten pienessä nälässä... Silloin "ketuttaa" muutenkin ja on helpompi saada kunnon "raivo" päälle...:mad2:

Saman ilmiön oon huomannut. Vatsa tyhjänä treenauksen järkevyydestä en tiedä. Luulis rasvan ritisevän :D

Mistä se energia tulee? Kroppa korkkaa jonkun sokeripussin jota se on jemmannut pahan päivän varalle kun se luulee että nyt juostaan karkuun sapelihammastiikeriä?

Originally posted by JSmith
Mistä se energia tulee? Kroppa korkkaa jonkun sokeripussin jota se on jemmannut pahan päivän varalle kun se luulee että nyt juostaan karkuun sapelihammastiikeriä?
Sieltä mistä kuuluukin eli lihaksien glykogeenivarastoista. Sarjatauoilla myös rasvat käytössä.

Ei saa olla mitään nälkäpäivää treenin alla. Takuuvarma tapa pilata treeni. Eikä nälkäinen saa olla salille mennessä. Eli sopivasti sapuskaa 2-3 h ennen treeniä sopii meikäläiselle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo syö enemmän aamulla nii jaksaa treenaa vaikka tyhjällä vatsalla kuhan on saanu tarpeeks energiaa

Niin joo, täytyy tarkentaa. Pari safkaa kuitenkin on hyvä olla alla, että siellä lihaksissa sitten on tavaraa. Pointti on siinä että safkan imeytymisprosessin on hyvä olla finaalissa ennen treeniä.
JSmith: oliko tuo kritiikkiä? :)

Originally posted by tatjana
Ei saa olla mitään nälkäpäivää treenin alla. Takuuvarma tapa pilata treeni.
Ei tietenkään. Itse olen huomannut että treeni kulkee mainiosti kun pitää ruokailuista muutaman tunnin tauon ennen treeniä. Kunnon aamiainen, kevyt lounas, välipala14:n aikoihin (protskudrinkki/rahkakauramössö) ja töiden jälkeen salille toimii mulle.

Tyhjä vatsa ehdottomasti kaikkein paras. Ei ole ainakaan insuliinia veressä treenin aikana. Jos treeniin on vain vähän aikaa edellisestä syömisestä, niin ainakin minulla se pilaa kaiken. Jonkun protskudrinksun voi nykäistä 2h ennen treeniä. Treenin jälkeen palautusjuoma huiviin ja se on siinä :)

Nyt kun oon asiaa tarkemmin tarkkaillut oon myös huomannu sen et jos lämpimästä ruoasta on alle 3h kulkee reeni aluks hyvin mut hyytyminen tulee yht äkkiä ja salakavalasti. Kai noi veriarvot jotenkin tähän ilmiöön liittyy...

Ehdottomasti tyhjällä vatsalla treenaaminen tuo parhaan puhdin. Elimistö purkaa glykogeenivarastoja (ja jonniverra rasvoja) veren glukoosiksi. Pari ensimmäistä sarjaa voi tuntua uuvuttavilta ja rankoilta, mutta kun adrenaliinien eritys alkaa niin pian onkin erittäin energinen olo.

Homma tuskin toimii jos ei ole tankannut tarpeeksi hiilihydraatteja varastoon. Minusta on tyhymää mennä ottaan 0-60min ennen treeniä mitään suuhunsa. Mitä siitä hyötyy.. saa insuliinitasot ylös jolloin ei elimistön luonnollinen energian tuotanto toimi. -> tulee plaah treeni.

Mun pitää kyllä syödä vähintään kaksi tuntia aikaisemmin, tai tulee treenissä ähky. Tyhjällä vatsalla on paha treenata, murisee ja pyörryttää.

Muuten juoksijat puhuu jostain samansukuisesta ilmiöstä. Ensin meinaa tulla stoppi, mutta jossain vaiheessa naksahtaa ja virtaa tulee mystisesti lisää kun joku energiantuottoketju pääsee vauhtiin. Tiedäntiedän, ihan erityyppinen treeni mutta kuitenkin...

Re: Re: Tyhjällä vatsalla reenaaminen

Originally posted by RANKAISIJA
Uudessa Bodaus-lehdessä oli asiasta artikkeli jossa sivuttiin tätä aihetta. Luin pikaisesti jutun ja se oli mielestäni ihan asiaa. Lehti ei ole nyt tässä käsillä, joten en voi lainata siitä "faktoja".

Toi artikkeli tais olla se Timo Immosen Harmoninen dieetti - kuntosaliharjoittelijan ruokavalio, löytyy ufs.fi-sivuilta kohdasta "Ruokavaliot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom