Tyhjällä vatsalla reenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Re: Re: Tyhjällä vatsalla reenaaminen

Originally posted by Persikka
Toi artikkeli tais olla se Timo Immosen Harmoninen dieetti - kuntosaliharjoittelijan ruokavalio, löytyy ufs.fi-sivuilta kohdasta "Ruokavaliot.

Eli selvyyden vuoksi: Pakkotoistolaisille paremmin tunnettu nimellä "Syö kerran vuodessa -dieetti".

Re: Re: Re: Re: Tyhjällä vatsalla reenaaminen

Originally posted by S225T
Eli selvyyden vuoksi: Pakkotoistolaisille paremmin tunnettu nimellä "Syö kerran vuodessa -dieetti".

Hmm - onko siinä artikkelissa jotain pielessä mielestäsi? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omaa ruokavaliotani varten aika paljon otin siitä oppia... Paitsi mä en kyllä pysty pitämään sellasta taukoa ennen treeniä kun Immonen suosittelee.

Harmonisessa dieetissä syödään suht säännöllisesti mutta oman näläntunteen mukaan. Ei sovi massahakuiselle mutta dieetille voikin sopia. Artikkelissa on muistaakseni kuitenkin ihan hyviä pointteja.

Persikka: onko sun avatar-kuvassa oma vatsasi? ziisus :hmmm:

siinä syödään "vain" neljä kertaa päivässä eli ruokailujen väliksi tulee noin 4 tuntia; joidenkin mielestä olisi hyvä syödä 2-3 tunnin välein. Kaurapuuroaamiaisen tai paistetun lihan ja kasviksien sulattamiseen menee helpostikin tuo 4 tuntia. Sehän on sitten eri asia miten tuo aterioiden määrä vaikuttaa kehitykseen...
Muutenhan nuo Immosen ruokaohjeet vaikuttavat ihan asiallisilta.

Originally posted by meitsi
Persikka: onko sun avatar-kuvassa oma vatsasi? ziisus :hmmm:

Pakko kysyä samaa. Jos on niin vau, tosta tulee treenimotivaatiota!!!!!!!:)

copy paste tuosta äskeisestä kommentistani öljythreadissä:

EDIT meinasin taas muuten alottaa threadin tuosta ravintoainejaosta, on se kumma kun niin monet vieläkin väittää että pitää rasvaa syödä mahdollisimman vähän ja sit syödään jotain hiilariproteiinivälipaloja jotka vaan heittelee verensokeria kuin heittosäkkiä, väsyttää ja lihottaa ja hermostuttaa jos ei saa ruokaa sillä siunaamalla. Tasaisesti rasvaa, proteiinia ja hiilaria päivän aikana seuraavin poikkeuksin:

1.ennen nukkumista ei hiilareita (menee vaan läskiksi ja haittaa kasvuhormonin eritystä - tämän käytännön merkityksestä sitten taas kiistellään paljon, itse en ota kantaa)
2.ennen treeniä on päivän aikana pitänyt tankata hyvin
3.treenin jälkeisi(/e)llä aterioilla hiilareita paljon, rasvaa vähän tai todella vähän
4.aamiainen kunnon ateria
5.palautumisjuoma treenin jälkeen joko hiilari&protsku-yhdistelmä tai protsku ekana ja hiilarit vähän protskun jälkeen (etenkin jos ottaa ison palautusjuoman, imeytyy se paljon nopeemmin ja helpommin ottamalla kaksi ohutta juomaa erikseen puolen tunnin sisällä kuin yhden kiisselin)

Itse en syö enään kuin 5 kertaa päivässä, palautusjuoma on yksi niistä, ja on paljon pirteempi ja energisempi olo kuin silloin kun mätti välipalaa joka välissä ja söi 6-8 kertaa päivässä. Treenit on sujunut parin vuoden ajan paremmin kun olen tätä systeemiä toteuttanut, myös aerobiset liikunnat. Lihasmassakin on kasvanut paremmin. Ideoita sain paitsi itse kokeiluna niin myös harmonisesta dieetistä, joka sellaisenaan ei minusta todellakaan ole bodarin ruokavalio, mutta henkilökohtaisin muutoksin se toimii todella hyvin.

Ruokailusta ennen treeniä kommenttini eräästä vanhasta threadistä:

Hiihoo. Minä sillon kun jaksan&ehdin treenata ja syödä ees yhtenä päivänä viikossa kunnolla niin toteutan metodia johon pääsin kun testailin 1.5v sitten 3kk ajan tätä "miten syödä ennen treeniä-pohdintaa" tarkoin menetelmin ja tutkimuksin ...

Eli kun on kevyempi päivä; esim kädet / olkapäät ja kädet / pelkkä rinta, on minusta paras syödä 1-1.5 tuntia ennen treeniä.

Selkää tehdessä tai jos treenaa esim rinnan ja selän superina tai esim rinta, olkapäät ja ojentajat, on paras syödä n.2 tuntia ennen treeniä.

Mutta jalkatreenipäivänä on paras aika noin 3 tuntia, jopa 3.5 tuntia.

Tulokset johtuvat mm. siitä että mitä rankempi treeni, sitä enemmän elimistö hyötyy siitä että se itse huolehtii verensokeriaineenvaihdunnasta ilman ruuasta pilkkoutunutta glukoosin ylimäärää veressä joka vain sotkee löylyjä. Eli energiaa tulee maksasta ja lihaksista pilkkoutuvasta glykogeenista ja myöskin rasvasta. Näin jalkatreeneissä jaksaa eniten aina tehä sarjoissa toistoja ja maksimit on olleet parhaimmat. Adrenaliinin eritys lisää raivoa kanssa melkoisesti.

Toinen plussa on se ettei ruoka mahasta/suolistosta tunge suuhun, ja näin käy jos selkätreeneissä on syönyt alle 2 tuntia ennen, ja jalkatreenissä alle 2.5 tuntia ennen treeniä. Sen sijaan punnerruksissa ja pienemmissä liikkeissä "turvotus" (joka aiheutuu seisovasta ruuasta suolistossa ja jopa mahalaukussa) antaa lisäpainetta ja puhtia ja ehkä ylikorkea glukoosimääräkin antaa hyötyä esim rintatreenissä joka minulla ei kestä yli 30min koskaan; verensokeri ei ehdi laskea tarpeeksi alas jotta siitä olisi haittaa.

Edellä olevat ajat siis pätevät *minulla* jos on kyse "normaalista" kunnon ateriasta, ei liian rasvaisesta vaan esim riisi ja salaatti ja liha/kala/kana. Eikä liikaa kasviksia jotta ne ehtii sulaa.

Usein tulee vain tehtyä niin että syö huonosti ja sitten tunti-puol tuntii ennen treeniä syö jotain pirtelöö ja puuroo et jaksaa ylipäätänsä mennä salille ... Motivaatio-ongelmia vissiin.. Ää tänään pitää kunnostautua..

Jebu näin oma kantani on nyt esillä. Tietenkin treenaajan koko on olennainen juttu kun mietitään syöntikertoja päivässä. Itse painan 102 kiloo ja 4-5 kertaa tavallisen päivän aikana on aivan tarpeeksi.

Mä oon myös huomannut, että joskus, kun menee treenaa ja on taukoa ruoan kanssa joku 2-3h ni treeni on mennyt aivan yllättävän hyvin.

Et kyl joku pointti siinä on.

ei pysty reenaan tyhjällä vatsalla kun se nälkä häiritsee keskittymistä ite reeniin ja sitte vituttaa:mad2: :mad2:

meitsi ja tiinuli: olisipa vain oma vatsani... :rolleyes: Oma vatsanahkani ei ole "ihan" noin timmissä kondiksessa :p

Mut kyl mä joskus, varmasti! Motivaatiotahan se kummasti antaa, tollanen upean kropan tuijottelu!

Kuva on otettu Ocean Bloomin kotisivuilta. Hirmu tarkasti en ole kyseiseen henkilöön perehtynyt, joku kanadalaissyntyinen fitness-tyttö on kyseessä. Mut tolla tytöllä on Upea Kroppa, vau. :eek: Eli siinäpä mun ihanteeni! :)

joo näinhän nä usein menee. harvan oma kuva tiputtaa kenenkään leukaa, paitsi tietysti joku richard75:n ja meidän hc-tykittelijöiden :)
Nimimerkillä: "kyl mäkin sit joskus"(yeah right)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse kun joskus kokeilin tyhjällä vatsalla treenaamista niin meinasinpa sitten yrjötä/pyörtyä suihkuun :urjo:

Yleensä syön tuhdin aterian ja sit tunnin kahen päästä treenaaman.

Re: Re: Re: Re: Re: Tyhjällä vatsalla reenaaminen

Originally posted by Persikka
Hmm - onko siinä artikkelissa jotain pielessä mielestäsi? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omaa ruokavaliotani varten aika paljon otin siitä oppia... Paitsi mä en kyllä pysty pitämään sellasta taukoa ennen treeniä kun Immonen suosittelee.

Sinänsä ihan fiksu, monessa mielessä hyvin looginen artikkeli ja monelle siitä lienee iloa ja hyötyäkin.
Varmaan se toimii myös rasvanpolton apuna joillekin mutta en jaksa uskoa että varsinaisena kehonrakennusruokavaliona on sittenkään niin optimaalinen kuin Immonen hehkuttaa. Ehkä muuhun voimailuun ja kuntoiluun - ei kehonrakennukseen IMO.

Ja vaikka se ei olekaan Zonemaisen tarkkaanmäärittelevä, on silti vaikea kuvitella (vaan ei ehkä mahdoton) jonkun syövän ikiaikoja noiden ohjeiden mukaan.

Siinä muuten syödään 3 kertaa päivässä, treenipäivinä siihen lisäksi palautusjuoma.

En mäkään söisi kuin 3-4 kertaa päivässä jos pelkästään omaa massua kuuntelisin. Säännöllisyys on kaiken aatami ja omena.

Tällänen toimii ainakin mulla:syön normaalin aterian 3h ennen treeniä ja 0.5h-1h ennen treeniä vedän 1dl malto6.

Originally posted by tatjana
Ei saa olla mitään nälkäpäivää treenin alla. Takuuvarma tapa pilata treeni. Eikä nälkäinen saa olla salille mennessä. Eli sopivasti sapuskaa 2-3 h ennen treeniä sopii meikäläiselle.
Mä en kyllä voi olla syömättä noin kauan.
aamuyö 05-06 proteiinijuoma vessakeikan jälkeen.
0715 rahka jogurtilla vitamiinit,0845 firmassa tuplapuuro ja 4-7
kananmunan valkuaista,syöminen loppuu 0915 ja treeni
alkaa n.klo 10 ja hyvin jaksaa.Treeni ei koskaan pidempi kuin
45 min.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom