Sama, tuntuu toimivan ihan hyvin.En mä tiedä kenelle tarkoitit viestin, mutta minä olen mennyt niin pitkälle, että vaihdoin maata saadakseni työurani käyntiin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama, tuntuu toimivan ihan hyvin.En mä tiedä kenelle tarkoitit viestin, mutta minä olen mennyt niin pitkälle, että vaihdoin maata saadakseni työurani käyntiin!
Puhumattakaan siitä, että siellä on kaikenmaailman puhelinmyyntiä tarjolla. Minä en ainakaan pystyisi tekemään tuollaista työtä, häiritä ihmisiä kauppaamalla niille kaikenlaista paskaa. Varmaan pääsee, mutta minä en todellakaan ole myyntihenkinen ihminen joka pystyy tuputtamaan mummoille ties mitä tuotteita. Ei ole halusta kiinni vaan luonteesta.
Kyllä tuo yhtälö on oikeasti tosi hankala. Uskon, että valtaosa työttömistä ottaisi työtä vastaan jos sellaista olisi tarjolla ja sillä olisi mahdollisuus pärjätä. Enkä minä usko, että kannusteloukuista päästään sillä eroon, että poistetaan tukiverkko ja pakotetaan ihmiset tekemään ihan mitä ikinä vaan voi tehdä.
Joukossa on sossutatuja, joita pitäis pystyä potkimaan, mutta rankaisemalla heitä rankaistaan samalla helvetin isoa joukkoa jotka ei piiskaa tarvitse.
Selittäkää mulle toi yhtälö että jos avoimia työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita, niin millä ihmeen ilveellä se täystyöllisyys on ihan vaan motivaatiosta sun muusta kiinni? Useat noista avoimista työpaikoista etenkin siivousalalla on jotain max 20h viikossa pätkähommia.
Imetään sit
Jos toi 1.5k€ riittää niin perustappa osuuskuntaan tili menee 5min ja aloita siivous/yleismies yrittäjänä -> tätä mä teen itsekkin lumitöissä ;)
Itselle kun tuli se tilanne että nyt pitää muuttaa, ei tästä tule muuten hevon vittua, löi aivan hirveen stressin päälle. Työttömyyttä oli takana jo jonkin aikaa, ja myös mulle työnhakuprosessi on on aina ollut vaikeaa. Rahat loppu ja vitutti, työkkari sano että ei me sulle mitää anneta että vois pakua vuokrata. Piti sitten loppuenlopuksi hattu kädessä kävellä pankkiin että sain sen verran lainaa, että sai takuuvuokrat maksettua sun muut muuttokulut. Rupes loppuvaiheessa oleen takki aika tyhjä jo. En varmaan pariin viikkoon nukkunut juuri ollenkaan.
Ja mullahan tossa vaiheessa oli jo kaikki sopparit kirjotettu. Että kiitos vaan valtio, vielä vittuillessaan lähettivät laskun perään viimosesta asumistuesta.
Tarkennuksena tohon ensimmäiseen postiin minkä pistin, että ei tää helppoa ole.
Eikä mullakaan ole mitään muuta ongelmaa ole kun oikeestaan se ensimmäinen askel, siinä tuntuu aina menevän pää aika huolella jumiin.
mitä tää meinaa? miten sä käytännös teet lumitöitä ja kenelle?
Jos työttömiä oli 500 000 ja avoimia paikkoja 60 000, niin kuinka monta lusmua, vammaista, skitsoa ja muuten työhön kelpaamatonta pitäisi saada pois tilastoista? Puolet jos ottaa pois, niin eipä se vieläkään kovin valoisalta näytä.
En oikein sitäkään tajunnut, että jos yhteen vartijan paikkaan hakijoita oli 350, niin miten ongelma poistuu toteamalla vartijan paikkoja olevan haussa tälläkin hetkellä 10??
Ehkä Suomessa pitäisi suorittaa joku työpaikkojen uusjako. Aika moni "pitää vain ryhdistäytyä" miehistä löytäisi itsenä kortistosta. Mutta eipä hätää, kun kävelee vaan raksalle ja alkaa kantamaan lankkua. Niin netissä käskettiin tekemään.
Vaan kyllä se työttömyys kohta helpottaa. 50% kansalaisista tulee olemaan hoitokodeissa ja moni työ on vailla tekijää. Palkanmaksun kanssa voi tietenkin olal vähän niin ja näin, mutta sehän on kiinni omista valinnoista ja pakkoko sitä on joka päivä syödä.
^
Useimpien ihmisten tapauksessa varmasti se "maata sohvalla ja vikistä" (eli hakea aktiivisesti palkkatöitä)
Mtm, kumpi sitten on parempi vaihtoehto maata sohvalla ja vikistä kun ei saa mitään töitä vai ruveta yrittäjäksi?
Jos työttömiä oli 500 000 ja avoimia paikkoja 60 000, niin kuinka monta lusmua, vammaista, skitsoa ja muuten työhön kelpaamatonta pitäisi saada pois tilastoista? Puolet jos ottaa pois, niin eipä se vieläkään kovin valoisalta näytä.
Jes, odottelinkin jo kaavioita ;) Miten noi poistaa sitä tosiasiaa että esim: Siivous alalla on jatkuva haku päällä? Myös taksirengeistä ja vartijoista tuntuu olevan pulaa? Ei kaikkia ihmisiä voi luonnollisestikkaan saada työelämään mukaan, mutta jos olet terve aikuinen niin aivan varmasti löytyy töitä,Ei vaan tunnu nuo työpaikat kelpaavan juuri kenellekkään mihin olisi helppo päästä--
Aivan samoin kuin opiskelun kanssa ennemmin ollaan 3v työttömänä kuin lähdettäisiin opiskelemaan uutta ammattia.. Voi sitten miettiä jatkossa kun ojentelee CV:tä työhönottoon mistä puuttuu 3v.. Jos vastassa on kaveri joka käytti tuon 3v opiskeluun.. kumpihan palkattaisiin.
Ja tämäkin taas koskee ihan puhtaasti niitä ihmisiä jotka haluavat päästä töihin. Jos vaatimukset työlle on se että tienaa 3000 nettona ja ei suostu mitään muuta tekemään kuin oman alan hommia luonnollisesti työnhaku on pirun paljon vaikempaa.
Mtm, kumpi sitten on parempi vaihtoehto maata sohvalla ja vikistä kun ei saa mitään töitä vai ruveta yrittäjäksi?