Työsopimus

Originally posted by uga
Tässä nyt taisi jo Pain tehdä saman toteamuksen. Onhan se totta että määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa, tai yksipuolisesti purkaa, ELLEI sitten irtisanomisehdosta erikseen sovita työsopimuksessa. Sain tuosta Quadzillan yhdestä viestistä sellaisen kuvan, että tässä kyseisessä sopparissa olisi kuitenkin irtisanomisehto mukana.

Irtisanomisajan palkan tuossakin tapauksessa tietysti saa.

Vaikka kuinka olisi irtisanomisehto mukana, niin laitonta on irtisanoa ja ottaa heti toinen työntekijä samaan hommaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
potkuista

joo tota noin.... mä sain tossa taannoin yhdestä paikasta kenkää.. tai no sopimus purettiin... enkä vieläkkään tiedä syytä moiseen vääryyteen :curs: vaikka liittoon otin yhteyttä ja tivaamalla tivasin työnantajalta syytä. Mutta ei ole kuulunut... en sen paremmin haluaisi enään asiaa vatvoa, sen verran meni koko elämä raitailtaan ton takia että.... mutta edelleenkin ihmetyttää ja vituttaa moinen ketkuilu... kuulemma pitäis olla hyvin painava syy että voi sopimuksen purkaa. Jos hällä kerta oli hyvin painava syy niin miksei sitä mulle voinut kertoa? jotain valonarkaa? :confused:

Re: potkuista

Originally posted by [ZannaZ]
kuulemma pitäis olla hyvin painava syy että voi sopimuksen purkaa. Jos hällä kerta oli hyvin painava syy niin miksei sitä mulle voinut kertoa? jotain valonarkaa? :confused:

Noh, ainakin sinun tämän ketjun viestiesi perusteella, luulisin syynä olevan luonteenlaatusi ja työnantajan itsesuojeluvaisto. Jos et ymmärtänyt mitä hain takaa, katso Play Misty For Me joskus.

:vitsihuumoria:

Re: Re: potkuista

Originally posted by strong
Noh, ainakin sinun tämän ketjun viestiesi perusteella, luulisin syynä olevan luonteenlaatusi ja työnantajan itsesuojeluvaisto. :vitsihuumoria:

öö... nyt oot kyl hakoteillä. toi työ meni musta ihan hyvin :). siksi en vieläkään ymmärrä miksi... jos sitä tarkoitat että olen ujo, niin voin kertoa sulle sen verran että kun sitten pääsen sen alkujännityksen ja ujouden yli ni kyllä sitten juttu luistaa ja on mukavaa :) että... se siitä... got it?

ja mikä helvetin itsesuojeluvaisto?!? emmä sitä ollu tappamassa :lol2:

Originally posted by ironchef
No Mites kävi?
No niin, 7.30 menin paikalle. Äijää ei paikalla, työnjohtaja soitti sille ja sano että työtekijä sopimuksen mukaisesti saapunut työmaalle. Äijä sano tulevansa 8 mennessä paikalle. kahdeksan jälkeen se sitten tulikin ja luikki äkkiä yläkertaan, painoin perään. Mut nähdessään se oli ihan paniikissa että "Terveluloa töihin, mä tein virheen, mee vaan töihin." Sanoin sille että tän jälkeen ei työmotivaatio ole ihan kohdillaan ja että jos se haluaa musta eroon, niin lyö kuukauden palkan tassuun. Se ei sille kumminkaan käynyt, ajettelin että mennään nyt sinne sitten notkumaan.

Sen verran sanoin sille sitten että palkka sitten maksetaan ajallaan. "joo,joo kyllä maksetaan" se sano. Kaikki muut kyseisessä firmassa kerto mikä kusipää se äijä on. Siellä on kuulemma monet ottanu yhteen sen kanssa. Eli nyt ollaan siellä jouluun saakka ja sitten byebye.

No, sä sentään voitat tossa sen kuukauden palkan. Jos olisit tyytyny työnantajan sanomisiin, niin olisit ainakin kuukauden enemmän ilman duunia. Parempi näin :)

Originally posted by Quadzilla
No niin, 7.30 menin paikalle. Äijää ei paikalla, työnjohtaja soitti sille ja sano että työtekijä sopimuksen mukaisesti saapunut työmaalle. Äijä sano tulevansa 8 mennessä paikalle. kahdeksan jälkeen se sitten tulikin ja luikki äkkiä yläkertaan, painoin perään. Mut nähdessään se oli ihan paniikissa että "Terveluloa töihin, mä tein virheen, mee vaan töihin." Sanoin sille että tän jälkeen ei työmotivaatio ole ihan kohdillaan ja että jos se haluaa musta eroon, niin lyö kuukauden palkan tassuun. Se ei sille kumminkaan käynyt, ajettelin että mennään nyt sinne sitten notkumaan.

juma että pistää vihaks tälläset, itellä kävi joskus 16veenä kesätöitä hakiessä samanlailla, eli työnantaja sano ettei sulle ookkaa hommia ku oli ekaks mut sinne töihin ottanu, tosin sopimus oli suullinen että mitään aseita taisteluun mulla ei ollu ja olin muutenkin niin luuseri sillon etten 60v äijälle mitään pystyny sanoo vastaa vaa aloin ettii sitte toista duunia... vieläki kaivertaa toi tapaus :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom