työpaikan sapuska tarjoilut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pitää oikein tännekkin avautua ja kysellä löytyykö kohtalontovereita..

Onko täällä porukkaa sellaisissa paikoissa töissä, jossa jatkuvasti on tarjolla kaikenlaista 'hyvää'. Eli siis pullaa, karkkia, täytekakkua etc. Mun työpaikalla tuntuu, että aina on joku lähdössä pois --> läksiäiset, tulossa --> tulojuhla, teemapäivä --> täytekakkua, jne.

Miten te hoidatte homman siten, että jokinorsut ei katso kieroon, kun aina kieltäytyy kaikesta tarjoilusta. Tuntuu siltä, että jengi alkaa todellakin katsomaan kieroon tällaisen jatkuvan kieltäytymisen takia. Dietti on päällä ja vaikkei olisikaan niin en enää halua samaan kuntoon jossa olin ennen joulua:curs:. Kaikkein hauskinta tosiaan on se, että en edes pidä leivonnaisista, eikä mulla ole mitään järjellistä syytä opetella muiden takia syömään turhia kaloreita.

Kahvikupposet huitasen aina siinä naamariin ja kuuntelen, kun työkaverit sanoo: "ota nyt tota kakkua, ota,ota,ota. Eikö tarjoilu kelpaa. Hyvää tämä on..".

stana taas huvita mikään.

tästä on varmasti keskusteltu aikaisemmin mutta laitetaan nyt oma thread kehiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen duunissa sellaisessa paikassa jossa on kokoajan herkkuja ja ruokaa tarjolla. Se aluksi oli vaikeaa mutta nyt menee jo rutiinilla kieltäytyminen. Se vaan vaatii itsehillintää......
Meillä sais syödä jokapvä lounaan töissä lounaspöydästä mutta olen jo pari vuotta kantanut omat ruuat mukana.

"Ei KIITOS!"
..luulisi toimivan. Jääpähän niitä enemmän sitten niille jotka niista leivonnaisista tykkää.

Taannoin valtion konttorilla ollessani joku yhteistyökumppari muisti joskus tuoda jouluaamuksi töihin konvehteja yhden pienen rasian. Muuten en ole kuullutkaan että kukaan tarjoilisi yhtään sokeripaloja makeampaa, ainakaan ilmaiseksi :down:

Makeaa menoa täälläkin. Meillä konttorin akat on jopa pakottanut firman ostamaan pakastimen kahvihuoneeseen, että saavat sinne jäätelöt talteen! Pakastimesta saa sitten äidin pikku munkkirosvot ostaa omakustannushintaan jädeä. Ei ole kauhea suksee ollut: kokonaiset kolme muijaa on jatkuvasti naama jäätelössä.

Luulisi että mulla on helppoa, kun voi sanoa "mulla on keliakia, en voi syödä pullaa/kakkua/keksiä/what eva"..

Mutta ei, aina pitää inttää vastaan "ei tässä oo laktoosia", "mitä etkö sä voi syödä sokeria??+", "no ota nyt edes kahvia, ota ota kahvia saatana!!!1", "MIKSET SÄ NYT OTA!!!1", "IHME JÄTKÄ!!!11!". Vittu, ihmisillä tuntuu menevän aivot OFF-asentoon aina kun on jotain vitun pullaa tarjolla. Ja kukaan ei tiedä mikä on keliakia, eikä ketään kiinnosta, aina saa selittää uudelleen, eikä auta vaikka selittäis kerran viikossa.

No enpä kyllä söis pullamössöskeidaa muutenkaan, jätski on ainoa josta joutuu kieltäytymään ihan "ilman kunnon perustelua", silloinkin pidetään täysin imbesillinä :kuola: Vaan minkäs sille voi, joillekin se pullamössön syönti on tärkeä asia. Että sellasta.

Luulisi olevan suht normaalia että raavas suomalainen äijä ei välitä makeasta, marttakerhojen juttuja. :confused:
Toista se on jos ilmasesta viinasta kieltäytyy, silloin saatetaan jo kieroon katsoakin.

Originally posted by Jakob
Kaikkein hauskinta tosiaan on se, että en edes pidä leivonnaisista

Olen huomannut, että makuun viittaaminen toimii huomattavasti paremmin kuin "En syö noita, koska ovat epäterveellisiä.". Ns. tavikset ymmärtävät PALJON paremmin, kun sanoo "Ei kiitos. En pidä makeasta/pullasta/kakusta tms. makunsa vuoksi.". Turha rueta puhumaan nopeista/huonolaatuisista hiilareista ja rasvan yhdistelmistä, kuittaa vain lyhyesti "Ei kiitos." ja sillä selvä. Jos enempi tuputetaan, voi sanoa "Ei kai näitä ole pakko syödä?". tms.

Pitäkää vain sitkeästi puolenne sokerimössöjä pupeltavien jokinorsujen kanssa! Veljet ja siskot, älkäämme taipuko läskimafian ikeen alle! Kaikkien maiden terveellistä ruokaa syövät, yhdistykää...nojoo. *rauhoittuu* :D

Mä olin joskus kesätöissä sellaisena yleisenä nakkikoneena yhdessä menestyvässä sijoituspankissa, jossa oli jääkaapit täynnä limsoja (onneksi oli myös light-limut), energiajuomia, kakkua, jne... Varmuuden vuoksi sellaisen ison tuplajääkaapin vieressä oli vielä toinen kaappi, joka oli täynnä erilaisia täyte- ym. keksejä, Fasupaloja, Fazerin sinisiä ja muita herkkuja. Kaikki oli vapaasti käytettävissä ja mistään ei tarvinnut maksaa mitään. Kaikki meni firman edustustilistä. Oli muuten kivaa hakea jääkaapista se raejuustopurkki. :kuola: Toki vaivuin n. kerran viikossa sellaiseen hysteeriseen psykoosiin, jonka vallassa bulkkasin kaikkia edellä mainittuja tuotteita ähkyyden ja hulluuden partaalle. :)

Jos joku tyrkyttää sen jälkeen kun on jo kieltäynyt, niin mä ainakin pidän vaan suun kiinni ja naaman ilmeettömänä. Siinä saa psykopaatin maineen, mutta tädit oppivat aika nopeasti :)

Meillä on myös nimenomaan näinä päivinä eläkkeellelähtijöitä, ja tietysti silloin kahvitellaan. Viimeksi maanantaina, ja uudet pippalot tiedossa viikon kuluttua. Ja sitten on merkkipäiviä (nimpparia, synttäriä, SM-mitskuja, ajokortin suorittaneita jne.), jolloin päivänsankari tarjoaa. Joskus tässä on miunkin vuoro leipasta jotakin.

Mie en ite kieltäydy, mutta ymmärrän niitä, jotka eivät dieettinsä, allergiansa tai makunsa takia ota. En tuputa enkä loukkaannu, jos joku kieltäytyy. Jääpähän meille herkkusuille tosiaan enemmän. Meidän työyhteisössä on yksi keliaakikko, laktoosi-intoleranssi samassa. Hänelle on yleensä oma palanen. Kerran joku keksi leipoa tuomuksensa gluteenittomista ja ilman maitotuotteita, jolloin tämä henkilö saattoi syödä samaa kuin muutkin. Miekin teen niin.

Ei meillä katsottu kieroon edes niitä, jotka aikoinaan irtautuivat kahviringistä. Syytkin olivat hyvin erilaisia: lopetti kahvittelun, oli rahanreikä, halusi säännöstellä kahvinjuontiaan, ei halunnut tiskata, muuten vaan. Kaikki kukat kukkivat.

Me saamme lounaan työpaikalla. Hyvää suomalaista, monipuolista perusruokaa. Yksi kasvissyöjä, jolle on omansa. Ehkä vähän kummasteltaisiin, jos jättäisin aterian syömättä ja alkaisin vetää joitain drinkkejä tai omia raejuustosepitelmiä, mutta ajan kanssa siihen totuttaisiin. Eipä miulla ole syytä jättää sitä dieetin takia väliin. *slurps* *mjamm*

Meilläkin työpaikalla on harva se päivä tarjolla jotain pullia, kakkuja, leivonnaisia ym. Itse en edes juo kahvia, saati sitten syö em. paakkelseja. Olihan niitä porukka alkuun tyrkyttämässä, mutta kun ilmoitin, ettei erityisemmin moiset herkut maistu, ovat sen parin kerran jälkeen uskoneet. Mulla ei edes ole syynä mikään sen kummempi dieetti tms., ei vaan useimmiten tee mieli mitään makeaa. Nykyään isompi numero työkavereiden keskuudessa on, jos mä jonkun kerran syön kakunpalan .;)

Viisainta on todistaa omilla teoillaan ja kommenteillaan olevansa ns. terveysnatsi. Ymmärrettyään sen, kukaan ei enää koskaan tarjoa mitään, eikä sano huomenta :)

Jos on tarjolla esim. Sacherkakkua, niin harvemmin kieltäydyn... Usein taas kieltäydyn jostain roskasta, joka on ainoastaan makeata ja jopa pahaa. Esimerkiksi rullatortut tai wiinerit... ei maistu.

Vedin itse hillomunkkeja armejassa, mutta ei ole tullut sen jälkeen syötyä kuin ehkä kerran tai pari.

Originally posted by Nat_Ural
Viisainta on todistaa omilla teoillaan ja kommenteillaan olevansa ns. terveysnatsi. Ymmärrettyään sen, kukaan ei enää koskaan tarjoa mitään, eikä sano huomenta :)

No voi herranjumala sentään taas kerran näitä natikan juttuja! LOL:lol2:

Gnutilla ja Natikalla hyviä vinkkejä, täytyy ottaa käytäntöön :thumbs: Lisäksi jatkan entistä tapaani vältellä työpaikalla ihmiskontakteja kaikin tavoin. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :D

Juu tuttu homma. Kaikkein huvittavinta on se kun jotkut ihmiset ihan tosissaan loukkaantuu jos ei ota.
Yleensä ne tajuaa viimeistään siinä vaiheessa, kun kolmannen kerran kieltäytymisen jälkeen ilme muuttuu iloisesta vittuuntuneeksi :) sit käy ihan niinku natikka sano. kukaan ei tarjoa mitään, eikä sano huomenta :lol2:

Yleensä en jaksa selitellä kieltäytymistä moisista mössöistä. Kun ei nappaa, niin ei nappaa.

Kokeilla voi myös seuraavia selityksiä/vastakysymyksiä:
-En syö, koska tulee paha olo.
-Olen allerginen sokerille.
-En syö, että sulle jää enemmän.
-Sano yksikin hyvä syy, miksi söisin noita? + vittuuntunut ilme
-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom