alexandrantonia
Kusipää
Hain sitten kolmatta työpaikkaa ! Kirjotin niin asiallisen hakemuksen että jos sillä ei työpaikkaa lohkea, niin ei sitten millään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla on työsopimus kirjoitettu. Sopimus on vuokratyölafkaan. Työt eivät ole vielä alkaneet, voinko perua tuon sopimuksen, koska sain paremman työtarjouksen?
Minulla on työsopimus kirjoitettu. Sopimus on vuokratyölafkaan. Työt eivät ole vielä alkaneet, voinko perua tuon sopimuksen, koska sain paremman työtarjouksen?
Mitä siinä sopimuksessa sanotaan? Onko määräaikainen, onko koeaikaa, onko irtisanomisaika määrätty jne...
Joo ja suomen laki on kaikkien soppareiden yläpuolella.
Mua just mietityttäisi kovasti tuo että josko jostain selviää että sulla vain sattuu vahingossa olemaan "tyhjä" vuokrakämppä nimissäsi just siinä paikassa, jossa oot töissä.Mutta onkohan mahdollista jättää tuo asunnon vuokra kokonaan vähentämättä? Kylmän viileästi pistän 10kpl 165km työmatkoja per viikko. Nopsaan paukahtaa maksimit 7000€ per vuosi vähennykisiä. Asunnolla saisi vain 3000€. Laskenko nyt jotain väärin? Se että minä vuokraisin asuntoa oikeasti ei ole kenenkään asia, sillä en tee sillä suoraa rahallista tuloa itselleni. Ehkäpä vain diggaan pitää tyhkää huoneistoa vuokralla toisella paikkakunnalla...
Jos sopimus on ristiriidassa lain kanssa, niin yleensä nuo ristiriitaiset kohdat menevät lain mukaan, ei sen sopimuksen.Mitä tällä tarkoitat?
Jos sinulla on paikkakunnalla asunto, niin kyllä silloin oletetaan, että käyt sieltä käsin töissä.V
Mutta onkohan mahdollista jättää tuo asunnon vuokra kokonaan vähentämättä? Kylmän viileästi pistän 10kpl 165km työmatkoja per viikko. Nopsaan paukahtaa maksimit 7000€ per vuosi vähennykisiä. Asunnolla saisi vain 3000€. Laskenko nyt jotain väärin? Se että minä vuokraisin asuntoa oikeasti ei ole kenenkään asia, sillä en tee sillä suoraa rahallista tuloa itselleni. Ehkäpä vain diggaan pitää tyhkää huoneistoa vuokralla toisella paikkakunnalla...
Kävipäs sitten niin että sain hakemani duunin muutaman sadan muun näppien edestä. Myyntiä ja myynnin kehitystä. Auton joutuu tällä kertaa hankkimaan itse mutta pohjapalkka nousi yli 1000e ja ehdot on muutenkin kohdallaan. :kippis1:
Myyntihommia on kyllä avoinna paljon, mutta hakijoita on ihan tajuton määrä. Prosessi kesti aika tarkkaan kuukauden, sisältäen 4 eri kierrosta.
Jos sinulla on paikkakunnalla asunto, niin kyllä silloin oletetaan, että käyt sieltä käsin töissä.
Ei taida kannattaa riskeerata veronkiertotuomiota tuon takia :D Onko sulla minkä ikäistä jälkikasvua? Voiko niiden nimiin vuokrata asunnon? Tai jos vanhempasi vuokraavat asunnon nimellisesti, ja sinä käyt virallisesti sitten töissä autolla pitkän matkan takaa?Juu....mutta omistusasunto mulla on ihan muualla. Eihän vuokrakämppä ole virallisesti edes minun. Mutta en tiedä pääseekö verottaja tsekkaamaan asumistietoja mistään, ellei sitten suurimmat vuokranantajat jotenkin tilitä niitä verottajalle jatkuvasti.
PlanB on vuokrata kämppä vaimon nimiin. Muuttaa sen paperit vielä sinne, niin saa kumpikin matkavähennykset :D
Mulla oli vuosi sitten viisi kierrosta. Kahdella ensimmäisellä testattiin kahden eri alan osaamista, kolmannella projektinvetokokemusta, neljännellä kartoitettiin työskentelytapoja ja viidennellä mahdollinen pomon-pomo halusi vain testata toimintaa ongelmatilanteissa. En pidä noita yhtään tarpeettomina, koska saivat selville, että en olisi sopinut siihen hommaan :DSiis mitä helvettiä, 4 kierrosta? Kauheeta pelleilyä. Turhaa matkia niitä "ison maailman" tapoja täällä piskuisessa Suomessa. Voi ny vittu..
Siis mitä helvettiä, 4 kierrosta? Kauheeta pelleilyä. Turhaa matkia niitä "ison maailman" tapoja täällä piskuisessa Suomessa. Voi ny vittu..
Ja olikos sulla matkaa suuntaansa 165km? Sillähän saa jo enemmän kuin tuplattua sen mitä kuukaudessa verotukseen saa. Siis tässä tapauksessa jossa sulla on se asunto. Vaikka silti se on vähemmän kuin mitä ois jos kulkisit autolla päivittäin.
Miten homma pitäisi hoitaa?
Noi toimii melko hyvin. Mulle tulee viikoittain sähköpostiin algoritmien suosittelemia työpaikkoja USAssa, ja ovat kyllä osuvia. Valitettavasti vain ei tuo maa oikein enää kiinnosta.Yhdysvalloissa näyttäisi algoritmit olevan nousussa rekrytoinnin saralla. Ihan mielenkiintoinen juttu, Bloombergilta tuli tuosta eilen artikkeli. Olisihan se mukavaa jos työtarjouksia tulisi ihan puhtaasti siksi, että CV sattuu olemaan tietokannassa ja joku algoritmi toteaa sen olevan juuri sopiva :D
http://www.bloomberg.com/news/2013-...maker-to-fight-7-7-u-s-unemployment-jobs.html