työkokemuksista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Yhdyn 100% Hipan kommenttiin puhelinmyynnin tylsyydestä, itsekin ko. "ammattia" kokeilleena. Yksi hauska juttu niiltä ajoilta on jäänyt mieleen, ei tosin sattunut itselle vaan työkaverille: Tyypin piti soittaa henkilölle, jonka sukunimi oli Hällälä. No, sieltähän vastattiin sitten, että "Hällälällä!" Repeäminen oli kuulemma suht lähellä...:lol1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hippa
Puhelinmyynti on kyllä maailman tylsintä hommaa. Joskus vuosia sitten tein sitä ja se meni sellaiseksi ulkoalukemiseksi, että kerran puhelimessa kysyin vahingossa eräältä naiselta: "Oletteko te huumetta?"

:lol2: :lol1:

Originally posted by Gillyanne
Yhdyn 100% Hipan kommenttiin puhelinmyynnin tylsyydestä, itsekin ko. "ammattia" kokeilleena. Yksi hauska juttu niiltä ajoilta on jäänyt mieleen, ei tosin sattunut itselle vaan työkaverille: Tyypin piti soittaa henkilölle, jonka sukunimi oli Hällälä. No, sieltähän vastattiin sitten, että "Hällälällä!" Repeäminen oli kuulemma suht lähellä...:lol1:

Voin kuvitella! :D

Pitopalvelussa tuli joskus oltua.

Kaverin vanhemmilla on pitopalvelufirma, jossa kävin pari kesää sitten tienaamassa taskurahaa.

Eräänä viikonloppuna Rymättylässä, Naantalin lähistöllä oli tarkoitus pitää isot häät. Hommat etenivät hyvin, ruoat valmistuivat ja hääväki tuli paikalle. Oli ohjelmaa, puhetta, leikkiä ja tanssia. Tämän hässäkän jälkeen aloitettiin syöminen ja varsinkin - juominen.

Tarjoilijapujottelu: Kanna 20 lautasta + aterimet ahtaiden pöytien välistä ja väistelette samalla humalaisia pöytien alla konttaavia häävieraita ja persettä puristelevia rouvia. Ylimääräistä pisteitä saatte, jos onnistutte väistelemään vanhempiensa huvittelumielessä känniin juottamia 7 vuotiaita mukuloita.

Diplomatiapeli: Selitä kaksimetriselle bestmanille, että hääporukka on itse ostanut viinan ja se ei ole meidän vika jos se loppuu... koska asiakas on aina oikeassa, niin saatte parhaat pisteet, kun vierailette talonmiehen viinavarastolla ja teette hätäboolia lantraamalla pirtua kossulla. Väistele nyrkin iskuja ja kuuntele kommentteja paskasta palvelusta.

Kahvitetris: Kahvita vahvassa pirtuhumalassa olevia häävieraita ilman, että heidän "vakaille" käsilleen ei osu yhtään kiehuvaa kahvia ja palovammoilta vältytään.

Hääkakkukorttitalonrakennus: Pidä huoli, että hääkakku ja hääpari pysyvät pystyssä ensimmäisen tärkeän palan leikkaamisen ajan.

Rentoutusharjoitus: Rentoudu lämpimässä kesäyössä työkavereiden kanssa teetä juoden ja läppää heittäen. Katsele huvittuneena, kun morsian kävelee topakasti parkkipaikan asfaltilla autonsa luokse. Odottaa hetken... paikalle saapuu sulhanen + appivanhemmat. "Keskustelua" Morsian kiekaisee sulhaselle rakastavalla 150 desibelin äänellä: "SÄ VOIT LÄHTEE!!!" "lisää keskustelua" joukkio hajaantuu... Voit heittää arvauksia avioliiton kestosta: a) 2 viikkoa b) 2 päivää c) 2 tuntia

Vedonlyönti: Veikkaa kumpi selviää voittajana matsista: Bestman vs. Morsian? :lol1: Veikkasit oikein... 15 sekunnin matsin jälkeen Bestman saa hyvän oikean suoran sisään ja morsian keräilee nurmikolta itseään reippaat 3 metrin ilmalennon jälkeen.

Tulkaa kaikki viettämään ratkiriemukkaat häät Rymättylään - avio-onni on taattu. :evil:

nimimerkillä: "kokemusta on"

Uskomattomia juttuja! :lol1: heh hee!

Ovella oon lähinnä itsekin ollut töissä siitä asti kun oon 18 v täyttänyt, vähän kaikenlaisissa paikoissa ja tällainen on jääny mieleen:

Suositussa kesäsesonki raflassa olin iltapäiväaikaan ainoana pokena paikalla ja kattelin rauhallisesti aurinkoisen päivän menoa. Paikan omistaja oli antanut tarkat ohjeet että KAIKILTA kysytään paperit jotka edes vähän näyttävät nuorilta. Tämä juuri siihen aikaan kun ainakin meilläpäin alettiin TOSISSAAN tarkastelemaan rafloja ja miten on asiakkaiden täysi-ikäisyyden laita (kesä 2001). Lisäksi omistaja oli ja on vieläkin täysi kusipää ja oli aina paikalla raflassaa, ammuvarhaisesta,i kun jotkut kesävieraat nauttivat aamiaista, yömyöhään kun viimeisetkin sammuneet kannetaan pihalle. (En tiedä mistä moinen kiinnostus omaan terassiin, mutta voi johtua siitä että hän palkkaa nälkäpalkalla ulkomaalaisia ja alaikäisiä ja teettää niillä ylipitkiä päiviä ilman ylityökorvausta. Antaa myöskin potkuja ilman irtisanomisaikaa)

No kuitenkin, paikalle tulee 3 miehen ja 1 naisen nuorisoporukka. Näyttävät hiukan nuorilta joten piruuttani kysyn paperit. Miehillä oli mutta naisella ei. Väitti että lompsa oli niiden veneessä. Pyysin hakemaan jolloin yhtäkkiä olikin niin että niiden vene oli vierassatamassa toisella puolen kaupunkia. Pysyin linjassa (tietenki), mutta tyypit alkoivat kovistelemaan että päästäisin sisälle. Pikkuisen siinä kuului vittupäätä ja muita epämukavuuksia ja tietenkin asiakkaat ulkoterassilla alkoivat katsella että mitä tapahtuu.

Nuorisoporukan äänenvoimakkuus yltyi yltymistään, mutta en päästänyt. Sitten yksi näistä sankareista vaihtoi taktiikka ja työnsi viisikymppisen (siis markkaa) mun povitaskuun. En mä nyt sentään niin köyhä ole että vittuilut unohtuvat ja työmoraali myydään pelkällä viiskymppisellä. Tässä vaiheessa aloin kohteliaasti pyytämään porukkaa suksimaan kuuseen. Juuri silloin omistaja huomasi mitä tapahtui, tuli paikalle, sätti minua asiakkaiden edessä ja pyysi niiltä anteeksi käytöstäni ja vielä henk.kohtasesti talutti heidät pöytään. Tais se paska tuoda niille vielä juomat pöytäänkin, en tiedä liekö tarjonnutkin! :mad2:

Mun kiukkua lievensi pikkaisen se että yks tatuoitu kaapinkokoinen hells-angelsin näköinen kaveri, jonka olin ensin epäillyt aiheuttavan jossain vaiheessa harmia, sanoi lähtiessään että hänkin on ovella töissä pääkaupunkiseudulla ja oli sitä mieltä että olin oikealla linjalla. Jätti parikymppiä tippiä ja naureskellen kysyi vielä et päästänkö hänet menemään jos hän tulee illemmalla moukaroimaan pikkaisen paikan omistajaa mun puolesta. Kieltäydyin kuitenkin kohteliaasti hänen ehdotuksestaan! Eli jos sä luet tämän, niin tsemppiä treeneihin ja lopetin työt siinä raflassa heti ton insidentin jälkeen, joten jos vielä huvittaa niin tule ihmeessä moukaroimaan sitä omistajaa. Mä tuun hurraamaan! :D

Originally posted by Samppo
Uskomattomia juttuja! :lol1: heh hee!

Nuorisoporukan äänenvoimakkuus yltyi yltymistään, mutta en päästänyt. Sitten yksi näistä sankareista vaihtoi taktiikka ja työnsi viisikymppisen (siis markkaa) mun povitaskuun. En mä nyt sentään niin köyhä ole että vittuilut unohtuvat ja työmoraali myydään pelkällä viiskymppisellä. Tässä vaiheessa aloin kohteliaasti pyytämään porukkaa suksimaan kuuseen. Juuri silloin omistaja huomasi mitä tapahtui, tuli paikalle, sätti minua asiakkaiden edessä ja pyysi niiltä anteeksi käytöstäni ja vielä henk.kohtasesti talutti heidät pöytään. Tais se paska tuoda niille vielä juomat pöytäänkin, en tiedä liekö tarjonnutkin! :mad2:

Ei kyllä paljoa päässä liiku sillä pomolla.. :D

Mulla kans ärsyttää kaikkein eniten ne tyypit, jotka yrittää rahalla sisälle..

Kerran olin töissä ovella ja talo oli aika täysi. Ravintolaan oli 20 ikäraja ja omistaja piti sellaista linjaa, että ei ketään alle sen sisälle. (paitsi 19v seksikkäät blondit). Sitten siihen tuli ryssiä pieni lauma ovelle ja niistä muut oli päälle 20, mutta yksi oli varmaan joku 14vuotias. nehän tuli aluksi kohteliaasti sisälle, mutta sitten kun kysyin siltä nuorelta jannulta papereita, niin jätkä vaan päätti pujahtaa oven raosta sisälle ja juoksi suoraan tanssilattialle. siinä piti sitten juosta perään ja alkoi vitutuskäyrä nousta pikkuhiljaa kun joutu tanssilattialta haeskelemaan. no löysin sitten kaverin ja otin kohteliaasti käden lukkoon ja niskasta kiinni ja talutin pihalle. No sittenhän alkoi tulemaan siperian kieltä joka suunnalta ja englanniksi piti sitten selittää, että on 20 vuotta ikäraja sisälle. Mutta eihän ne mitään uskonu vaan yrittivät sitten väkisin työntyä sisälle. onneksi sain pidettyä ne kuitenkin oven ulkopuolella lievällä voimankäytöllä. Sen jälkeen pojat rauhottuivat ja yksi niistä tuli muka jutteleen mukavia ja alkoi kättelemään ja pisti tonnin setelin kouraan, että pääsee sisälle. Eikait siinä sitten muuta kuin työnsin rahan takaisin sille suuhun, että pitäkää likaiset rahanne ja painukaa vittuun täältä. Äijät meni kyllä aika hiljaseksi.

Jälkeenpäin tuli kyllä mietittyä, että olisko pitänyt laittaa raha taskuun, mutta ainaskin tuli itselle (ja muutamalle sivusta seuranneelle) hyvä mieli, kun sai ryssille näytettyä, ettei Suomessa rahalla saa kaikkea. :lol1:

Originally posted by Hynkkä
Sen jälkeen pojat rauhottuivat ja yksi niistä tuli muka jutteleen mukavia ja alkoi kättelemään ja pisti tonnin setelin kouraan, että pääsee sisälle. Eikait siinä sitten muuta kuin työnsin rahan takaisin sille suuhun, että pitäkää likaiset rahanne ja painukaa vittuun täältä. Äijät meni kyllä aika hiljaseksi.

WTF?!! Ei kyllä meikäläisellä riittäis työmoraali kieltäytymään kahden päivän palkasta...

Eikait siinä sitten muuta kuin työnsin rahan takaisin sille suuhun, että pitäkää likaiset rahanne ja painukaa vittuun täältä. Äijät meni kyllä aika hiljaseksi.

Jälkeenpäin tuli kyllä mietittyä, että olisko pitänyt laittaa raha taskuun, mutta ainaskin tuli itselle (ja muutamalle sivusta seuranneelle) hyvä mieli, kun sai ryssille näytettyä, ettei Suomessa rahalla saa kaikkea. :lol1:

Asiaa! Yltiöisänmaallinen sankariteko! 1000 pistettä ja Mustanaamion ylipäällikkömerkki. Saa ryssykätkin välillä miettimistä. Tuli tännekin hyvä mieli. :kippis1:

Mulla kans ärsyttää kaikkein eniten ne tyypit, jotka yrittää rahalla sisälle..
Hmmm, lienee kuitenkin lähtenyt ovimiehien omasta toiminnasta tällänen tapa liikkeelle? Rahastahan siellä seisotaan. No ei tietenkään rahallakaan alaikäiset ( <18v) voi sisään marssia mutta muuten, jonon ohitukset jne.

niin rahallahan saa mitä vain. itelle joskus ovella tuli kaveri tarjoomaan rahaa, että pääsis sisään vaikka oli porttikielto voimassa. no olin hyvällä tuulella ja päätin ottaa rahat vastaan ja ukon sisälle. tais keretä noin 10 askelta kun toinen poke käveli vastaan ja totes: sullahan on porttikielto, eikun ulos. toinen siinä vänkäämään et toi päästi sisälle ja työkaveri toteaa: minä en, taluttaessaan asiakkaan ulos. minä tietysti toivottelin heidän ohi mennessään hyvää illanjatkoa.

Originally posted by meitsi
Hmmm, lienee kuitenkin lähtenyt ovimiehien omasta toiminnasta tällänen tapa liikkeelle? Rahastahan siellä seisotaan. No ei tietenkään rahallakaan alaikäiset ( <18v) voi sisään marssia mutta muuten, jonon ohitukset jne.

Kyllähän se niin on, että raha saa ihmeitä aikaan. Jos jollain on rahaa maksaa itsensä jonon ohi, niin siitä vaan.

Muutama esimerkki mitä rahalla ei saa:
-alaikäistä baariin
-riittävästi juopunutta baariin
-joka kerta tappelevaa ääliötä baariin
-porttikieltoa nauttivaa henkilöä baariin

Jaahas. Ja paljonko voi odottaa joutuvansa maksamaan pokelle, jos tuolle tielle lähtee? Sen verran harvoin (2krt vuodessa?) tulee baarissa käytyä, että melkein ennemmin maksaa vähän enemmän kuin jonottaa 30C pakkasessa kaksi tuntia. Lisäksi tässä on huomioitava myös tyylipisteet.

Originally posted by Sumu
Kyllähän se niin on, että raha saa ihmeitä aikaan. Jos jollain on rahaa maksaa itsensä jonon ohi, niin siitä vaan.
Muutama esimerkki mitä rahalla ei saa:
-alaikäistä baariin
-riittävästi juopunutta baariin
-joka kerta tappelevaa ääliötä baariin
-porttikieltoa nauttivaa henkilöä baariin

Alaikäisen baariin viemistä ei oo kokeiltu mutta muut on kyllä rahalla onnistunu.

Joo kyllä mäkin olen muutaman kerran päässyt sisään baariin, johon mulla on porttikielto. Ja vieläpä ilman rahaa. (mulla on tosin porttikielto aika moneen baariin...)

Originally posted by Äijä
Jaahas. Ja paljonko voi odottaa joutuvansa maksamaan pokelle, jos tuolle tielle lähtee? Sen verran harvoin (2krt vuodessa?) tulee baarissa käytyä, että melkein ennemmin maksaa vähän enemmän kuin jonottaa 30C pakkasessa kaksi tuntia. Lisäksi tässä on huomioitava myös tyylipisteet.
Saa varmasti arvostusta jonossa takana olevilta kun marssi 50 metriä pitkän jonon ohi suoraan ovelle 20 € seteli kourassa ja vinkkailee silmää pokelle. Ja sit jos se ei toimi niin rupee huutamaan että "MUT, MUT... KUN PAKKOTOISTOLLA SANOTTIIN ETTÄ TÄÄ ONNISTUU?!?!"

Sedu Koskinen Iltasanomien (vai Iltalehden) haastattelussa selitti asian hyvin tyhjentävästi, kun häneltä kysyttiin kuinka pääsee jonottamatta baariin:

"Satanen per portsari per ilta on hyvä alku."

Originally posted by Kynäniska
Alaikäisen baariin viemistä ei oo kokeiltu mutta muut on kyllä rahalla onnistunu.

Nimim. Metal-gymin pikkujoulut 2002

:lol2:

Eikös paras ratkaisu tossa tilanteessa olis ollut että rahat omaan taskuun ja venäläiset pysyttelevät edelleen pihalla?:D

Originally posted by Äijä

Sanotaan näin: Mieti paikkaa, jonoa, iltaa ja pokea.. ja suorita "ennakkolippu/pöytävaraus" sellaisella summalla, että homma ei jää yrityksen tasolle.

:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom