Uskomattomia juttuja! :lol1: heh hee!
Ovella oon lähinnä itsekin ollut töissä siitä asti kun oon 18 v täyttänyt, vähän kaikenlaisissa paikoissa ja tällainen on jääny mieleen:
Suositussa kesäsesonki raflassa olin iltapäiväaikaan ainoana pokena paikalla ja kattelin rauhallisesti aurinkoisen päivän menoa. Paikan omistaja oli antanut tarkat ohjeet että KAIKILTA kysytään paperit jotka edes vähän näyttävät nuorilta. Tämä juuri siihen aikaan kun ainakin meilläpäin alettiin TOSISSAAN tarkastelemaan rafloja ja miten on asiakkaiden täysi-ikäisyyden laita (kesä 2001). Lisäksi omistaja oli ja on vieläkin täysi kusipää ja oli aina paikalla raflassaa, ammuvarhaisesta,i kun jotkut kesävieraat nauttivat aamiaista, yömyöhään kun viimeisetkin sammuneet kannetaan pihalle. (En tiedä mistä moinen kiinnostus omaan terassiin, mutta voi johtua siitä että hän palkkaa nälkäpalkalla ulkomaalaisia ja alaikäisiä ja teettää niillä ylipitkiä päiviä ilman ylityökorvausta. Antaa myöskin potkuja ilman irtisanomisaikaa)
No kuitenkin, paikalle tulee 3 miehen ja 1 naisen nuorisoporukka. Näyttävät hiukan nuorilta joten piruuttani kysyn paperit. Miehillä oli mutta naisella ei. Väitti että lompsa oli niiden veneessä. Pyysin hakemaan jolloin yhtäkkiä olikin niin että niiden vene oli vierassatamassa toisella puolen kaupunkia. Pysyin linjassa (tietenki), mutta tyypit alkoivat kovistelemaan että päästäisin sisälle. Pikkuisen siinä kuului vittupäätä ja muita epämukavuuksia ja tietenkin asiakkaat ulkoterassilla alkoivat katsella että mitä tapahtuu.
Nuorisoporukan äänenvoimakkuus yltyi yltymistään, mutta en päästänyt. Sitten yksi näistä sankareista vaihtoi taktiikka ja työnsi viisikymppisen (siis markkaa) mun povitaskuun. En mä nyt sentään niin köyhä ole että vittuilut unohtuvat ja työmoraali myydään pelkällä viiskymppisellä. Tässä vaiheessa aloin kohteliaasti pyytämään porukkaa suksimaan kuuseen. Juuri silloin omistaja huomasi mitä tapahtui, tuli paikalle, sätti minua asiakkaiden edessä ja pyysi niiltä anteeksi käytöstäni ja vielä henk.kohtasesti talutti heidät pöytään. Tais se paska tuoda niille vielä juomat pöytäänkin, en tiedä liekö tarjonnutkin! :mad2:
Mun kiukkua lievensi pikkaisen se että yks tatuoitu kaapinkokoinen hells-angelsin näköinen kaveri, jonka olin ensin epäillyt aiheuttavan jossain vaiheessa harmia, sanoi lähtiessään että hänkin on ovella töissä pääkaupunkiseudulla ja oli sitä mieltä että olin oikealla linjalla. Jätti parikymppiä tippiä ja naureskellen kysyi vielä et päästänkö hänet menemään jos hän tulee illemmalla moukaroimaan pikkaisen paikan omistajaa mun puolesta. Kieltäydyin kuitenkin kohteliaasti hänen ehdotuksestaan! Eli jos sä luet tämän, niin tsemppiä treeneihin ja lopetin työt siinä raflassa heti ton insidentin jälkeen, joten jos vielä huvittaa niin tule ihmeessä moukaroimaan sitä omistajaa. Mä tuun hurraamaan! :D