työkokemuksista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
noh, eli minkälaisia hommia jengi täällä on tehny? tai tarkennetaampas, että mitä typerää teillä töissä tapahtunu, tai mikä on typerin duuni mitä ootte koskaan tehny?

tähän voisin ite heittää heti alkuun mitä, työkaverin inttikaverille oli tapahtunu joskus muinoin..

no tämä kaverini intti kaveri, sanotaanko vaikka markoksi, kotoisin turusta, oli aikoinaan erään erotiikkabaarin järjestyksenvalvoja ja "runkkuvahti".
hänen toimenkuvaansa kuului vahtia strippareita, jotka privateshowta pitäessään, saattoivat hyvästä maksusta tehdä temput asiakkaalle. tämähän tietenkin laitonta. asiakas sai kyllä itse runkata niin paljon kuin vaan jakso.
no eiköhän marko kyrsiintyny katsomaan verhon taakse, että kumpi siellä vetää käteen ja kumpi ei (mieti omalle kohdalles)..ja päätti ottaa loparit. omistaja oli kuitenkin niin tykästyny markoon lupasi ylentää markon ravintolapääliköksi, ja nostaa palkaa jos marko suostuu jäämään.
no marko jäi.
tämä omistaja oli kännissä joka lauantai, ja aina kun hän tuli omaan baariinsa, oli hänellä tapana hajotaa paikkoja ja hakata asiakkaita ja yleensä kaikkea mikä liikkuu..no erään kerran marko oli tiskillä myymässä, kun hän näki avoimesta ovesta että perkele, sieltä se omistaja taas saapuu. marko otti ja juoksi suoraan ovelle ja yritti puhua omistajalle järkeä, että eikö tämä muista miten viimeksi kävi etc. homma onnistui tämä lupasi lähteä. no marko palasi takaisin tiskille, mutta puolessa välissä matkaa hän sattui vilkaisemaan taakse päin, ja siellä omistaja juoksee täyttä vauhtia portsaria kohti ja ja vetää tämän armottomalla heijjarilla kanveesiin. marko lähti ku mummo hangesta ja hyökkäsi omistajan kimppuun, ja he panivat sylipainia pihalle. siitä sattui ajamaan samaan aikaan poliisiauto ohi ja paliisithan siihen että mitä helvettiä, tapellaankos täällä?
marko sanoi että "joo, tuo löi meidän portsaria"..ei muutaku äijä asfaltiin ja rautoihin, mutta tämähän rupes huutamaan, että "mä omistan tän paikan". poliisi kysy markolta että pitääkö paikkaansa, ja marko siihen, että en oo koskaan nänhytkään. no äijä lähti putkaan.:p

seuraavana iltapäivänä marko meni taas avaamaan baarin, ja kun hän pääsi sisälle, heti lensi baarijakkara kohti. omistajahan se siellä, oli tullut omilla avaimilla sisälle ja istunut oottamaan markon tuloa. siitähän se tappelu repes, ja siinä mentiin välillä pihalle ja välillä sisälle. jotenkin se omistaja oli saanu heitettyä markon maahan ja oli lyömässä baarijakkaralla, kun ovelta kuulu: "seis, poliisi!". joku oli soittanu poliisit ku oli nähny että kadulla tapellaan. no siinä sitten selvitettiin että mikä on homman nimi, ja marko sanoi että tuo äijä oli täällä eilenki riehumassa.poliisit näki koneelta, että mies oli viety edellisenä iltana säilöön, ja taas rautoihin ja putkaan.

kaikista koomisinta tässä on se, kun selvisi että mies todella on baarin omistaja, poliisit antoi hänelle ikuisen porttikiellon omaan baariinsa:lol1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mieltäylentäviä kokemuksia osa-aikaisen uimavalvojan jännittävästä maailmasta:

Hallipäälliikkö: "Terve, Pain!"

Allekirjoittanut: "No, terve terve."

H: "Tuota, ootko käyny tuolla pukuhuoneessa vähään aikaan..?"

A: "En.."

H:" Joo, no, mmmm....tota viittitkö mennä kattoon sinne nyt heti? Ku noi pojat tuli taas sanoon, että siellä on se yks transvestiitti tuijottamassa niitä suihkussa ja runkkaamassa...Se pitäs kato saada rysän päältä kiinni ni sais annettua porttikiellon."

No, eipä siinä mitään, allekirjoittanut käveli pukkariin ja löysi viiskymppisen miehen vetämässä naisten valkoisia pikkuhousuja ja sukkanauhoja päälleen kaappinsa edestä...

------------------------------------------------------

Uimari x: "You a lifeguard? Come quick! Come!!"

Allekirjoittanut juoksee suihkuhuoneeseen, ja näkee näyn joka jätti elinikäiset traumat: myöhemmin viisikymppiseksi mieheksi osoittautunut lihava uimari oli paskantanut LATTIALLE, SEINILLE ja KATTOON!! Meinas nimittäin :urjo: lentää...luojan kiitos en oo siivooja.

Yleisesti voin sanoa, että sen jälkeen ku oon ollu uimavalvoja työkseni, niin eipä muuten tee enää mieli mennä uimaan KOSKAAN ENÄÄ, kun tietää mitä kaikkea niissä halleissa tapahtuu...

Viime kesänä oltiin erään toisen palstalaisen kanssa hommissa pienehkössä ja kehnokuntoisessa IT-alan puljussa. Tilanne oli lievästi sanottuna löysä, koska töitä ei ollut, mutta määräaikaisia kesäpoikia ei voitu pistää menemäänkään ja toisaalta taas saattoi tehdä melkolailla mitä tahansa koska jatkoa sopimukselle ei kuitenkaan tulisi.

Normaali työpäivä koostui seuraavista toiminnoista:
07:30 Töihin
08:00-09:00 Sihteerikköjen ahdistelua + aamupala
09:00-09:30 Kahvitauko
09:30-10:00 Netin selausta työpaikalla (sis. mahdolliset työt)
10:00-10:30 Soppailua kaupungilla
10:30-12:00 Lounas + ruokalepo (makailua laiturilla)
12:00-12:30 Netin selausta työpaikalla
12:30-13:30 Rannalle ottamaan aurinkoa
13:30-14:00 Välipala
14:00-15:00 Kahvitauko
15:30 Kotiin

Hyvä tarina Goldilla :kippis1:

Olin aikaisemmin pokena yhdessä tunnetussa biletyspaikassa ja siellä oli kerran Kimi Räikkönen juhlimassa kavereidensa kanssa. Oli aika huvittavaa kun Räikkönen pummasi koko alkuillan kavereilta, että "heitä satanen!" ja joi niiden rahoilla :lol1: Jossain vaiheessa iltaa löysin sitten Räikkösen sammuneena vessan portaista ja mies ei pystynyt edes itse kävelemään, joten piti nostaa olkapäälle ja kantaa pihalle.. :cool: kaverit vaan tuumasi, että pitää olla Kimillä 2 viikon päästä Sauberin ratissa. Tuosta kerkesi mennä 5 minuuttia, niin löysin Jasper Pääkkösen sammuneena alakerran tuulikaapista :confused: Siihen tuli sitten sen kavereita, että elä viitti viedä pihalle baarin kautta, kun ihmiset alkaa puhumaan kaikkea paskaa. No laiton miehen "kohteliaasti" pihalle takaovesta!

:lol2:

Originally posted by Äijä
Normaali työpäivä koostui seuraavista toiminnoista:
07:30 Töihin
08:00-09:00 Sihteerikköjen ahdistelua + aamupala
09:00-09:30 Kahvitauko
09:30-10:00 Netin selausta työpaikalla (sis. mahdolliset työt)
10:00-10:30 Soppailua kaupungilla
10:30-12:00 Lounas + ruokalepo (makailua laiturilla)
12:00-12:30 Netin selausta työpaikalla
12:30-13:30 Rannalle ottamaan aurinkoa
13:30-14:00 Välipala
14:00-15:00 Kahvitauko
15:30 Kotiin
Saiko tuosta muka vielä palkkaa?

Originally posted by gold

kaikista koomisinta tässä on se, kun selvisi että mies todella on baarin omistaja, poliisit antoi hänelle ikuisen porttikiellon omaan baariinsa:lol1:

:lol1: Uskomatonta.:lol1:

Originally posted by Wilu
vähän liiankin uskomatonta

totuudesta en tiiä mennä sanomaan, mutta tarina on tuossa siinä muodossa missä sen kuulin..:rolleyes:

semmonen työkokemus on ku oltiin viime kesänä kaverin kanssa mansikoita poimimassa. aamulla neljältä herätys ja mopolla yli 20km älytön kylmä oli. sit iltapäivään asti poimittiin ja sen jälkeen salille ja kotiin nukkumaan. en kyllä suosittele kenellekään sitä hommaa. ihan hullua! :mad2:

Olen ollut kolmena kesänä makkaratehtaassa pakkaamassa makkaraa. Kesällä 1999 juhannuksenalusviikoilla töitä tehtiin ma - to 13 tuntia ja pe 8 tuntia, ja koko ajan pakattiin makkaraa. Kotiin tullessa naama ja hiukset ja alusvaatteetkin haisivat makkaralle. Sinä juhannuksena en halunnut edes nähdä yhtä ainoaa makkaraa :D

Ok, hommasta sai ihan hyvät rahat ja arvokasta työkokemusta, mut silti...

Ja kaikki kaksimieliset kommentit ko. kesätyöstä heti tähän threadiin! :lol1:

Originally posted by gold

No joo, hyvä TARINA.

:hmmm:

Originally posted by Hynkkä
Hyvä tarina Goldilla :kippis1:

Olin aikaisemmin pokena yhdessä tunnetussa biletyspaikassa ja siellä oli kerran Kimi Räikkönen juhlimassa kavereidensa kanssa. Oli aika huvittavaa kun Räikkönen pummasi koko alkuillan kavereilta, että "heitä satanen!" ja joi niiden rahoilla :lol1: Jossain vaiheessa iltaa löysin sitten Räikkösen sammuneena vessan portaista ja mies ei pystynyt edes itse kävelemään, joten piti nostaa olkapäälle ja kantaa pihalle.. :cool: kaverit vaan tuumasi, että pitää olla Kimillä 2 viikon päästä Sauberin ratissa. Tuosta kerkesi mennä 5 minuuttia, niin löysin Jasper Pääkkösen sammuneena alakerran tuulikaapista :confused: Siihen tuli sitten sen kavereita, että elä viitti viedä pihalle baarin kautta, kun ihmiset alkaa puhumaan kaikkea paskaa. No laiton miehen "kohteliaasti" pihalle takaovesta!

:lol2:

Vaikka tässä hauskoja tarinoita kysellään, niin jotenkin mulla tuli kuitenkin mieleen ihmisen yksityisyys. Minä en itse harrasta juttujen kertomista mahdollisista "julkkisasiakkaista", vaikka ne olisivat kuinka hauskoja. Mielestäni ei ole ravintolan/muun firman henkilökunnan asia kertoa asiakkaistaan tarinoita NIMILLÄ, varsinkaan firman ulkopuolisille.

Pitäkää tiukkapipoisena tms. mutta näin sen vaan pitäisi olla.
:mad2:

Originally posted by Sumu
Vaikka tässä hauskoja tarinoita kysellään, niin jotenkin mulla tuli kuitenkin mieleen ihmisen yksityisyys. Minä en itse harrasta juttujen kertomista mahdollisista "julkkisasiakkaista", vaikka ne olisivat kuinka hauskoja. Mielestäni ei ole ravintolan/muun firman henkilökunnan asia kertoa asiakkaistaan tarinoita NIMILLÄ, varsinkaan firman ulkopuolisille.

Nojoo.. Nämä jutut on voinu lukea seiskasta jo kaks vuotta sitten, koska paikka missä olin töissä on aika tunnettu. jos sen silloin on kuullut 100 000 ihmistä, niin tuskin tämä loukkaa heitä sen enempää.

Mutta olet kyllä oikeassa, että yksityisyyttä ei saa loukata, enkä itse menis koskaan soittamaan mihinkään juorulehtiin, vaikka olis miten hyvä juttu tiedossa.

Puol päivää oon ollu puhelinmyynnissä. Seuraa piti yrittää myydä... Oli se niin perseestä ku olla ja voi.
Joku luettelo oli kerätty mahdollisista tilaajista, lista kattoi alueen lapista. Siinä sit vaan kiusaamaan ihmisiä.
Oliskohan ollut tunnin koulutus tehtävään, muistaakseni.
En saanu yhtään myytyä enkä jaksanu paljoa painostaakkaan ihmisiä. Lounastauolla lähin vetää kebabia naamariin ja päätin samalla että otan loparit....

Originally posted by Sumu

itse asiassa tuosta on lakipykälääkin olemassa..
vaitiolovelvollisuus pätee myös ravitola-alalla..koskien asiakkaita/niiden käyttäytymistä etc. etc.

allekirjoittanut ravintola-alaa opiskelleena tuosta asiasta kuullut aika paljon koulussa..

esim. aina työharjoitteluun lähtiessä piti allekirjoittaa ripakopallinen lappuja ja vaitiolovelvollisuuspakkoja..

Puhelinmyynti on kyllä maailman tylsintä hommaa. Joskus vuosia sitten tein sitä ja se meni sellaiseksi ulkoalukemiseksi, että kerran puhelimessa kysyin vahingossa eräältä naiselta: "Oletteko te huumetta?"

Heti perään tajusin sen ja repesin ihan täysillä ja niin repesi mun vierustoverikin ja se täti siellä puhelimen päässä.

Vaikka välillä saikin nauraa ni se oli ihan kamalaa enkä enää ikinä mee tekee sitä duunia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom