Arsi sanoi:Itse menin aikoinaan lukioon rajan (lukuaineet) ollessa 8.2
Joo meilläkin oli jotain kasin pintaan, amitsus oli kai sillon keskimäärin 6 ja maatalousoppilaitoksella ei ollu mitään rajaa :lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Arsi sanoi:Itse menin aikoinaan lukioon rajan (lukuaineet) ollessa 8.2
IsoDino sanoi:Kaikki työllistyy, pienellä varauksella. (Puhun omasta yksiköstä)
Lähes kaikki opiskelijat, jotka meille on tullut tekemään työharjoitteluaan on myös meille jäänyt. Tilaa tulee mm. meille eläköitymisen myötä, eläkeputkeen siirtymisellä, muutamia saa aina kenkää vuosittain (erilaisista syistä), jotkut lähtevät lisäopiskelemaan, joku kuolee eli syitä on monia minkä takia nuoret pääsee sisälle. Sopimus on tietenkin aina määräaikainen ja se muutetaan vakinaiseksi työkohteen työntekijätilanteen mukaan.
Itse olin vielä vuonna -97 tehtaan nuorin vakinainen työntekijä, mutta sen jälkeen sisään on tullut kovalla syötöllä porukkaa ja lähes 99% lotilan kautta.
Edit: Ja yksi syy nuorten sisäänpääsemisellä on meidän yksikössä tietenkin tuotannon lisääminen (uusia koneita ja uusia työkohteita).
tempe sanoi:Eiks paljolti paperin palkkaus perustu siihen että palkkapotti on pidetty vakiona kun väki on kokoajan vähentynyt, mikä on taas johtunut just kuvailemistasi syistä mutta myös siitä että koneet on tehokkaampia ja tarvitaan vähemmän porukkaa hommaan. Näin siis yleisesti, eikä varmaan teidän tehtaan kohdalla.
IsoDino sanoi:Joissakin tehtaissa voidaan toimia juuri niin, että tehokkuutta nostetaan mm. jollakin automatisoinnilla tms. ja se voi syödä työpaikkoja ja uusia vakansseja ei tällöin tarvita. Ja moniin tehtaisiin ei välttämättä investoida usein, kun taas meidän yksikössä investointeja on kokoajan meneillään.
Tanu sanoi:No toki puhun 30v kokemuksella idiootit!!
IsoDino sanoi:Jos sopimus tulee, niin ensimmäinen työpäivä meikäläisellä keskiviikkona jussin jälkeen. Siitä sitten 1,5 vkoa ja kesälomalle!! :D
dink sanoi:Voi helevettiläinen..mahtaakohan tuossa sotkussa tulla ikinä sopua?
Liittovaltuusto toteaa taas kerran, että paperiteollisuus seisoo pelkästään Metsäteollisuus ry:n yksipuolisen työsulkupäätöksen vuoksi, ei mistään muusta syystä.
Siis miten joku virolainen hoitaisi jonkun homman huonommin kuin vaikkapa sinä? Ei kai se kansalaisuus ammattitaitoa määrää. Ja samalla tavalla ne suomalaisetkin aloittaa sieltä pohjalta tehtaalla, vai tiedätkö ketään alle 20-vuotiasta koneenhoitajaa ?Tanu sanoi:Toki on joitain harvoja työnkuvia, johon virolaisia vois vaikka laittaakin..
Tähän faktaan mä haluaisin kyllä jotain muutakin vahvistusta kuin vain sun mielipiteen... Esim joku tutkimus ois kiva kuulla.Tanu sanoi:Ette sitä tietenkään usko, mut jos tehtaalle tulis jotain virolaisia, niin eihän siitä työstä tulis yhtään mitään, se on fakta!!
Nat_Ural sanoi:
Nat_Ural sanoi:Kuinkahan kauan varsinaiset paperin tekijät katselevat tällaista "edunvalvontaa". Ilmeisesti kyse on enää siitä, että liitossa vielä tällä hetkellä K-linja on riittävän vahva.