Työehtosopimusneuvottelut (Paperiliitto)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
ozzie sanoi:
Tukea voi tulla liittojen johdolta, mutta yksikään duunari millään alalla ei lähde tukemaan teitä.

Oletko oikeasti noin pihalla vai noin tyhmä?? Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saattaapa ollakin noin.

Mitä ovat joulusta ja juhannuksesta maksettavat kohtuulliset rahakorvaukset? Mitä ovat siitä annattavat vapaat? Eihän teidän kannata ikinä olla töissä kun saatte noin loistavat korvaukset kotona makaamisesta.

Mikä siinä ulkopuolisesa työvoimassa mättää? Tiedän kyllä näidenSOLlien ja muiden palkkauksen, mutta hyvin sujuu. Omasta perseestänne te pojt vaan olette kiinnostuneet.

En yhtään ihmettele enää, jos paperiteollisuus siirtyy Kiinaan.

Sairaslomakarenssi on ainoa asia josta olemme samaa mieltä.

Oon onneksi sellaisella alalla, joka on velvoitettu tiettyyn valmiuteen 24/7. Kukaan ei ala polttamaan lomia ja vapaita teidän puolesta. Usko nyt se, hyvä mies!

>Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!<

Määräätkö noin? Vedä tassuun paperipoika!

ozzie sanoi:
Oon onneksi sellaisella alalla, joka on velvoitettu tiettyyn valmiuteen 24/7. Kukaan ei ala polttamaan lomia ja vapaita teidän puolesta. Usko nyt se, hyvä mies!

>Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!<

Määräätkö noin? Vedä tassuun paperipoika!

Millä alalla olet sitten töissä?? Tietenkin jos olet kaupan kassatäti, niin tuskin teidän liitto tulee tukemaan. Riippuu niin siitä liitostasi. Kaikki liitot ei tietenkään ole mukana tukemassa, koska ne eivät ole lähelläkään paperiteollisuutta.

Ja en ole sulle poika (enkä tarkoita biologista poikaa, jos se olisin niin vetäisin itseni leukakiikkuun, koska häpeisin isääni niin paljon, että en voisi enään elää.)

:david:

Aah! Saa vanha kassatätikin kerran nauraa oikein sydämensä pohjasta:-)))

Et todella ole mun poika, koska minun lapseni löytää itselleen paremman uran kuin itkemisen ja vittuilemisen lomautettuna paperipoikana. Ja toivottavasti kundi löytää oman alansa helpommin kuin kitkerä faijansa.

No niin. Mä olen pelastus- ja ensihoitoalalla.

ozzie sanoi:
No niin. Mä olen pelastus- ja ensihoitoalalla.

Niin minä ounastelinkin. No, ei ole pelkoa että lähtisitte meitä tukemaan. Alanne kun ei ole millään tavalla sidoksissa paperiteollisuuteen.

Jos me ja hoitsut mentäis yhtaikaa lakkoon, te olisitte kaikki liemessä. Paperia tulee aina Virosta, Ruotsista tai Saksasta. Ensihoitopalveluita ei ihan heti.

Me tehdään kyllä juhannukset, joulut ja vaput nykyisillä sopimuksilla. Mikä teissä on niin suurenmoista, että teidän pitäisi saada vielä lisää? En asu paperitehtaan lähellä, mutta toivon että pojat siellä painaa vähän jarrua, kun tulee hälytys paperitehtaalta.

Helsingin ensihoitoa on kehuttu maailman parhaaksi, mutta kuinka kauan se on sitä näillä liksoilla? Nyt jo kaikki nuoret häipyy ympäryskuntiin paremmalle palkalle ja helpommalle duunille. Nolla on tietysti kaiken avain, ja lekureiden liksat erikseen, mutta ei nekään yksin ihmeitä tee.

IsoDino sanoi:
Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!

Toivoisin joskus pääseväni tilanteeseen, jossa lakkovahti estää töihin tuloni vastoin omaa tahtoani :D Toisaalta kyseenalaistaisin sellaiseen liittoon kuulumisen, joka vaarantaa oman toimeentuloni paperiliiton siivoojien takia.

edit: duunarina siihen tosin ei tule koskaan avautumaan mahdollisuutta. Tienaan sen 3.000e - 4.000e mieluummin päivätyöllä.

Aamun Helsingin Sanomien mukaan UPM aikoo pyörittää Kanadan lakkotehtaallaan paperikonetta esimiesvoimin. Siinä vähän ajattelemisen aihetta suomalaisille paperimiehille.

IsoDino sanoi:
vetäisin itseni leukakiikkuun, koska häpeisin isääni niin paljon, että en voisi enään elää

Älä sano noin. Se on "enää". :thumbs:

IsoDino sanoi:
Oletko oikeasti noin pihalla vai noin tyhmä?? Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!
Täähän onkin sitä ihan aitoa solidaarista tukemista. :jahas:

iivili sanoi:

Aivan turha yrittää väittää mitään paperiteollisuuden poisvalumisesta, kun Iso "ME EI ANNETA PERIKS MISTÄÄ!!!111!!!" Dino on yksiselitteisesti todennut, että paperiteollisuus ei ole siirtymässä mihinkään! Kumpaa luulet paperiteollisuuden omistajien kuuntelevan, tuloslukuja/faktapohjaista tietoa alan tilanteesta vai Dinoa/sosialististen paperimieslaulajien kuoroa? Kyllä meidän Dino tietää nämä asiat, se on itse vierestä nähnyt kun rulla paperirulla pyörii ja se on lukenut paperiliiton lehteä jota voi lukea kahden päivän sairaslomallakin kun siitä ei veriroiskeet erotu.

Voin sieluni silmin nähdä kuinka Dino meuhkaa paskapaperirulla kädessä pehmustetussa huoneessa, töihinpaluuehtonaan oma paperitehdas, tyytyväisenä siitä että vei riistäjäperkeleiltä ainakin sen rullan ja kerkisi piilottamaan muutaman muun.

IsoDino sanoi:

Määräätkö sinä / määrääkö liitto myös sen, kuinka iloisena teitä pitää tukea?

Onneksi en ole alalla, jossa olisi vaarana joutua "tukemaan" teitä. :kippis1:

IsoDino sanoi:
Niin minä ounastelinkin. No, ei ole pelkoa että lähtisitte meitä tukemaan. Alanne kun ei ole millään tavalla sidoksissa paperiteollisuuteen.

Heiheihei, hold your horses. Paperiliiton yksi suuri teesi taistelun tohinassa on ollut, että jos Paperi antaa periksi, niin muut alat seuraa perässä kiirastuleen ja kadotukseen. Mihin se yhteinen työläisrintama nyt unohtui? Dino tukilakkoon Kähertäjäliitolle!!1

PS. Dino, vittu sun isäs häpeis sua. :nolo:

ozzie sanoi:
Jos me ja hoitsut mentäis yhtaikaa lakkoon, te olisitte kaikki liemessä. Paperia tulee aina Virosta, Ruotsista tai Saksasta. Ensihoitopalveluita ei ihan heti.

Me tehdään kyllä juhannukset, joulut ja vaput nykyisillä sopimuksilla. Mikä teissä on niin suurenmoista, että teidän pitäisi saada vielä lisää? En asu paperitehtaan lähellä, mutta toivon että pojat siellä painaa vähän jarrua, kun tulee hälytys paperitehtaalta.

Helsingin ensihoitoa on kehuttu maailman parhaaksi, mutta kuinka kauan se on sitä näillä liksoilla? Nyt jo kaikki nuoret häipyy ympäryskuntiin paremmalle palkalle ja helpommalle duunille. Nolla on tietysti kaiken avain, ja lekureiden liksat erikseen, mutta ei nekään yksin ihmeitä tee.

Kaikki sympatia ozzielle, työ on rankkaa ja vaatii sisua ja osaamista, palkka kansainvälisestikin vertaillen surkea, esim jenkeissä hoituri tienaa yli 4000 dollaria/kk. Toivottavasti Suomessa tulisi niin valtava hoitajapula, että TEILLE OLISI PAKKO MAKSAA enemmän. Sitkeinä naisina teette töitä hävettävän pienellä palkalla joka päivä, ilta ja yö. Vaikka sanotaan, että jokainen on palkkansa ansainnut niin hoiturit saisivat ansaita paljon enemmän. Tämän sanon itse tietotyöläisenä.Piste.

"Oletko oikeasti noin pihalla vai noin tyhmä?? Jos/kun liittosi määrää teidät tukitoimiin, niin te duunarit myös tuette meitä!!!"

Siinä olikin kiteytettynä Paperiliiton tässä taistelussa tullut suurin tappio. Riippumatta sopimuksesta, tämän taistelun liitolle tuoma imagotappio on erittäin vaikea korjata. Jos yleinen- ja sitä kautta välillisesti julkinen mediakuva muokkautuu negatiiviseksi. Vaikuttaa se AIVAN varmasti jatkossa liiton uskottavuuteen ja myös niin kovasti esilletuotuihin tukitoimiin. Missään tapauksessa asiaa ei auta paperiliiton puolella jo jäsentasolla erittäin ylimielinen asenne, puhumattakaan koko liikkeen sammakkomaisista kannanotoista ja lausunnoista mediassa. Tuntuu siltä että kouluttamattomalle entiselle paperimiehelle ei ole viime vuosien aikana tarttunut lainkaan kokemuksen tuomaa pelisilmää esimerkin kaltaisissa tilanteissa.

Mä olen kanssa hämmästynyt että miten perusduunarin puolella periaatteessa oleva liitto on saanut ajettua itsensä ja imagonsa niin kuraan että suuri osa kansasta tuntuu odottavan vahingoniloisena sitä milloin sattuu leukaan, oikeasti. Mediapeliä, joo, tai sitten huonoa pelisilmää...

Mun nähdäkseni paperiliiton lakkoilu(t) ovat aina perustuneet Periksi ei anneta -periaatteeseen.

Työnantajaliitto on saatava polvilleen vaikka menisi nenä ja kaksi hammasta. Leikkauksia ja Yt-neuvotteluja on Suomen teollisuudessa kautta linjan ollut jo muutamana vuotena. Paperiliitto kenties edelleen elättelee toiveita tämän yläpuolelle jäämisestä? Samaan aikaan porukan lakkoillessa imago haukkaa paskaa ja joku viisas tv:ssä jo on laskenut BKT:n laskevan edellisvuodesta 0,7%. :thumbs:

Ei tarvi olla ekonomi arvatakseen mitä tavallinen rahvas siitä ajattelee.
Valtion kassa köyhtyy, joten taas saadaan karsia jotain. Otetaanpas taas vaikka terveydenhuollosta. Ja TEHY hyssyttelee että älkääs nyt, saatiinhan me se pari prosenttia silloin joskus... :wall: :wall: :wall:

Jaa että kateellinen? No mikä ettei.
Mun mielestä paperiliitto on ahne opprtunisti, joka lakkoilee näin tarmokkaasti vain siitä syystä että se voi.
Mitä tapahtuisi, jos yksityishenkilö vaatisi toiselta etuisuuksia siten, että kolmas osapuoli (esim. kunta) kokisi tästä tappiota? Luulisi että sakkoa rapsuisi...

:offtopic:
Onko hallituskin niin paperin liittohallituksen tohvelin alla ettei se uskalla sanaa sanoa saati vaatia ratkaisua tähän kiistaan?

Tulipas avauduttua... :rolleyes:

Täälläkin porukalla on kova luulo, että joudumme elämään nyt ihan pennittömänä... EI..

Taloudellisesti meillä paperiliittolaisilla ei ole hätää. Tulossa on liiton avustukset 2 viikon välein, lisäksi työnantaja maksaa meille suhdannerahan ennen juhannusta, kesälomalta kesälomarahat ja kesäloman aikana kausipalkan sekä kesäloman päättyessä lomaltapaluurahat ja tuontanto/kannustepalkkioita(riippuen tehtaasta maksetaan takautuvasti). Näistä pelkästään työnantajan maksamista rahoista kertyy helposti käteen n. 3000-4000 euroa. Lisäksi liitolta tulee 450euroa/kk käteen. Eli karkeasti laskettuna tienaamme työsulkuaikana normaaleihin tileihin verrattuna keskimääräisesti enemmän (lasketaan että sulku kestää 2-3kk).

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom