työ, mistä saa hyvin palkkaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kipi I
Sellaista työtä ei olekaan!
Kyllä se on paskatyötä, jos 1.5 tunnin varoitusajalla heitetään 4-vuorotyöstä 30 henkeä linjalta pihalle ja huudetaan perään, että soitetaan sitten kun tarvitaan. Samalla mainostetaan että suosi suomalaista. Osta Nokia.

Originally posted by sama
Höpö höpö...
Nokian ins / DI aloituspalkat 2100 - 2500 euroa per kk - alle 2000 teknikot tai ei ins /Di koulutustusta vastaavat paikat

Muutenkin Ins / Di koulutuksella on paras hyötysuhde palkka / vaativuus. Lisäksi esim Nokialla mahdollisuus työskennellä ulkomailla - itse olin 2 vuotta ulkomailla ja maksoin tällä 15 vuoden asuntolainan pois
Ok työskentelet Nokian leivissä. Oletko koskaan työskennellyt alihankkijan leivissä. Paskempi palkka, ei etuuksia, eikä saa edes käyttää firman punttisalia, ne kun on vain tarkoitettu vakituisille.:thumbs:

Kuinka paljon Nokialla on vakituisia ja kuinka paljon on alihankkijoiden kautta työntekijöitä?:thumbs:

Originally posted by onion
Ok työskentelet Nokian leivissä. Oletko koskaan työskennellyt alihankkijan leivissä. Paskempi palkka, ei etuuksia, eikä saa edes käyttää firman punttisalia, ne kun on vain tarkoitettu vakituisille.:thumbs:
Huonostipa olet perillä alihankkijoiden asioista. Useasti samalla taustalla olevien alihankkijoiden palkat ovat korkeammat kuin Nokian vastaavien, ainakin jos vertaa meidän alihankkija firman palkkoja noihin Nokian aloituspalkkoihin jotka tossa aiemmin mainittiin. Ja saan käyttää punttisalia, muita etuuksia tarjoaa oma firma. Jos sinun broidillesi on sattunut joku paska-alihankkija firma ei tarkoita että kaikki olisivat sellaisia.:thumbs:

kamera-assari

Opiskeluaikoinani tein kamera-assistentin hommia, palkka oli 15 euroa tunti ja päivät helposti 12 tuntisia. Erittäin hyvä ponnahduslauta kameramieheksi, ohjajaksi jne jos vain lahjat riittää. Alaa näkee aitiopaikalta ja tärkeitä suhteita saa solmittua erittäin helposti myöhempiä asemia varten.

Originally posted by Jortsu
Huonostipa olet perillä alihankkijoiden asioista. Useasti samalla taustalla olevien alihankkijoiden palkat ovat korkeammat kuin Nokian vastaavien, ainakin jos vertaa meidän alihankkija firman palkkoja noihin Nokian aloituspalkkoihin jotka tossa aiemmin mainittiin. Ja saan käyttää punttisalia, muita etuuksia tarjoaa oma firma. Jos sinun broidillesi on sattunut joku paska-alihankkija firma ei tarkoita että kaikki olisivat sellaisia.:thumbs:
Joillain palkat on korkeammat johtuen siitä että etuuksia on karsittu. Esim. lyhyitä sopimuksia paikataan hieman isommilla tuloilla. Aika monella alihankkijalla on ihan eri soppari Nokian kanssa ja ei mitenkään ihmeellistä että palkat vaihtelee vaikka samaa duunia tehdään.
Itse olen työskennellyt "2" alihankkijan kautta Nokialla ensimmäisessä 4 kk ja toisessa 0 päivää. miten tämä on mahdollista? Jaa en vain tiedä. Alihankkija 2 ilmoitti vaan että ne haluaa mut Nokialle erääseen pestiin, mihin Nokia ilmoitti tarvitsevansa 10 henkeä. No sopimuksen kirjoitin alihankkijan kanssa ja paperit lähti Nokialle. 2 kk odottelin ja ilmoitus tuli että Nokia ottikin vain yhden. On se varmaa Nokialla.
Broidi on ihan tyytyväinen duuniinsa ja käy välillä Italiassa testaamassa viikon matkoilla, joten sitä ei varmaankaan vittuakaan kiinnosta mitä Jortsu höpiset täällä.
Muista Jortsu kuitenkin että Nokialla kaikki on mahdollista ja vaikka nyt istut "hunajakennon" päällä, niin ampiaiset ne voi sieltäkin alta pistellä persauksille. Mutta mitäs minä sinun kanssa kiistelemään sinähän olet hyvin perillä Nokian asioista vaikka et aluksi tiennytkään, että Nokialla on jopa omia linjoja käytössä ihan tossa Salossa.

Ollessani linjalla en saanut käyttää Nokian punttista ja perusteluna oli että sali on vain vakituisille.:curs:

Originally posted by Danyon
tuosta duunista sen verran vielä, että kamera-assistenttinä kiersin 12 eri maata Brasiliaa ja Indonesiaa myöten.

Mitä kautta tollaiseen hommaan voi päästä? :)

Joillain palkat on korkeammat johtuen siitä että etuuksia on karsittu. Esim. lyhyitä sopimuksia paikataan hieman isommilla tuloilla. Aika monella alihankkijalla on ihan eri soppari Nokian kanssa ja ei mitenkään ihmeellistä että palkat vaihtelee vaikka samaa duunia tehdään.
Itse olen työskennellyt "2" alihankkijan kautta Nokialla ensimmäisessä 4 kk ja toisessa 0 päivää. miten tämä on mahdollista? Jaa en vain tiedä. Alihankkija 2 ilmoitti vaan että ne haluaa mut Nokialle erääseen pestiin, mihin Nokia ilmoitti tarvitsevansa 10 henkeä. No sopimuksen kirjoitin alihankkijan kanssa ja paperit lähti Nokialle. 2 kk odottelin ja ilmoitus tuli että Nokia ottikin vain yhden. On se varmaa Nokialla.
Broidi on ihan tyytyväinen duuniinsa ja käy välillä Italiassa testaamassa viikon matkoilla, joten sitä ei varmaankaan vittuakaan kiinnosta mitä Jortsu höpiset täällä.
Muista Jortsu kuitenkin että Nokialla kaikki on mahdollista ja vaikka nyt istut "hunajakennon" päällä, niin ampiaiset ne voi sieltäkin alta pistellä persauksille. Mutta mitäs minä sinun kanssa kiistelemään sinähän olet hyvin perillä Nokian asioista vaikka et aluksi tiennytkään, että Nokialla on jopa omia linjoja käytössä ihan tossa Salossa.

Ollessani linjalla en saanut käyttää Nokian punttista ja perusteluna oli että sali on vain vakituisille.:curs:

Sun kirjotuksistas kyllä huomaa ettet oo insinööri ;) Jortsu on ihan asialinjalla ja sä alat hermoon. Tunnen muutamia konsultteja Nokialta jotka tekee ihan perus tuotekehitystä elikkä softaa nokian verkkotuotteisiin ja poikkeuksetta näillä kavereilla on selkeesti parempi palkka kuin samoissa tehtävissä toimivilla nokialaisilla, senkin jälkeen kun nokialaisten palkkoihin on lisätty bonukset ja muut hyödyt joista konsultit=alihankkijat jää paitsi...näin titetenkin pitääkin olla koska esim. alihankkijalle voidaan sanoa ettei tarvii tulla huomena töihin, toisin kuin vakkarille. Jos on alihankkijana nokialla ja saa huonompaa palkkaa kuin samoissa hommissa oleva saman koulutustaustan omaava nokiankaveri niin palkkaneuvottelutaidossa on pahasti vikaa.

Tuo sali nyt varmaan oli senverran ylikuormitettu ettet sinne sentakia päässyt. Tuskin nokia mitään elitismiä harrastaa ja haluaa vain vittumaisuuttaan pitää määräaikasella sopparilla olevat salilta ulkona.

Mitä minä olen asiasta kuullut, niin jotkut alihankkijat tekevät varsin arveluttavia työsopimuksia. Kaverit tekee samoja hommia kuin omat työntekijät tai yläluokan alihankkijat, mutta etuja ei ole, palkkaa vain nimeksi ja sekin vähä tulee vain jos on hommia. Noihinkin hommiin riittää hyvin porukkaa, koska jollain sitä on epätoivoisenkin insinöörin alun elettevä.

Tuohon salihommaan vielä, että uskoisin sen olevan hyvinkin mahdollista. Meillä ei ole omaa salia, mutta firma maksaa kortit eli se on vastaava etu. Ei niitä alihankkijoille paljoa maksella ja samalla logiikalla voidaan ihan hyvin kieltää myös oman salin käyttö.

Originally posted by kiewi

Sun kirjotuksistas kyllä huomaa ettet oo insinööri ;)
Mutta sinun tekstistäsi sen huomaa.;)
Onko asia siksi niin arka, koska kerroin broidin insinöörinä tienaavan sitä mitä tienaa. Herranjumala eihän insinööri voi tuollaisia tienata. Onhan se jo pyhäinhäväistys jos joku tuollaista väittää. Tuntuu että muut kestää, mutta "joillekkin" insseille aihe on todella arka.

Jortsu on ihan asialinjalla ja sä alat hermoon.

Joo sori mä oon tosi fanaattinen ja jotkut ei ole.;)

Tunnen muutamia konsultteja Nokialta jotka tekee ihan perus tuotekehitystä elikkä softaa nokian verkkotuotteisiin ja poikkeuksetta näillä kavereilla on selkeesti parempi palkka kuin samoissa tehtävissä toimivilla nokialaisilla, senkin jälkeen kun nokialaisten palkkoihin on lisätty bonukset ja muut hyödyt joista konsultit=alihankkijat jää paitsi...näin titetenkin pitääkin olla koska esim. alihankkijalle voidaan sanoa ettei tarvii tulla huomena töihin, toisin kuin vakkarille. Jos on alihankkijana nokialla ja saa huonompaa palkkaa kuin samoissa hommissa oleva saman koulutustaustan omaava nokiankaveri niin palkkaneuvottelutaidossa on pahasti vikaa.

Palkkaneuvottelut käydään alihankkijan kanssa ja yleensä niihin hommiin on ainakin Salon seudulla sen verran tunkua, että jos ei kiinnosta niin kyllä toista tekijää varmaan kiinnostaa. Jos hakijoita on "miljoona", niin eikö palkkavaatimuksilla ole mitään merkitystä esim. testaustyötä tehtäessä, jotka eivät nokialla kyllä mitään järin vaikeita ole? Kyllä minä olen todella ajattelematon, kun puollan sitä että on järkevää ottaa työtä vastaan vaikka palkka olisikin muutaman sadan euron pienempi, mitä se pitäisi muiden mielestä olla.

Tuo sali nyt varmaan oli senverran ylikuormitettu ettet sinne sentakia päässyt. Tuskin nokia mitään elitismiä harrastaa ja haluaa vain vittumaisuuttaan pitää määräaikasella sopparilla olevat salilta ulkona.

No Salon tehtailla on mun muistaakseni 3 punttista ja siinä missä kävin "salaa" ei käynyt yhtään nokian työntekiää meidän vuorosta. Sali oli autio ja eihän sellainen peli vetele! Salilla pitää olla kalinaa ja hienhajua. Tein parhaani täyttääkseni nämä kriteerit.

Sori vaan kaikille ja erityisesti Jortsulle. En osallistu enää keskusteluun, koska Kiewin mukaan en ole "insinööri" ja näin ollen en ole tarpeeksi koulutettu vastaamaan/perustelemaan tätä asiaa sen enempää. ;)

Sipulille:

Joo mä en noista salon hommista tarkkaan tiedä, mutta ei niitä ihmisiä nokialla palkalla kilpailuteta. Hommiin otetaan pätevin kaveri ja palkkakin aika pitkälle sanellaan, taitojen mukaan toki.

Kyllähän ne insinöörikin voi "vähän" tienata. Jos on linjalla kasaamassa kännyköitä niin tuskin siinä samoille palkoille pääsee kun esmes tuotekehityksessä. Yleinen trendihän tässä maassa nykyään on, tai ainakin nokialla, että se merkitsee yhä enemmän palkassa miten vaativaa hommaa teet.

Palkkaneuvotteluja ei käydä alahankkija-firman kanssa vaan nokian kanssa. Sä meet kertoon nokialaiselle pomolle mitä osaat ja sen mukaan sun palkkas sovitaan. Alihankkijafirmalle vois olla jopa parempi mitä enenmmän tienaat koska sitä enemmän se voi laskuttaa nokialta susta.

Joo mä kans tykkäisin ettet enää kirjottais tähän threadiin. Mä oon katsos Tampereen insinööri jotka on insinöörien kermaa ja siks mun mielipiteitä ei kannata kyseenalaistaa. En ole koskaan ollut väärässä. Kerran luulin olleeni väärässä, mutta luulin väärin.:david:

Mielenkiintoinen keskustelu pitkästä aikaa. En todellakaan ala ottamaan kantaa näihin väittämiin, koska se ei ole tähänkään mennessä johtanut mihinkään ja jo tätä aihetta on väännetty.

Mutta ne hyvät ammatit:
Lennonjohtaja: kuten aiemmin mainittiin: lyhyt koulutus ja hyvä palkka, miinusta: istutaan tornissa eläkeikään asti (käytännössä näin)
Lentäjä: lyhyt koulutus (~4 vuotta Finnairilla), hyvä palkka ja nopeasti eläkkeelle
Diilerit ja parittajat: hyvä palkka, ei veroja, miinukset: tiilenpäitä laskiessa tai puukko selässä

Onhan niitä paljon muitakin kohtalaisia ja hyviä ammatteja, mutta nuo tulevat minulle ensinnä mieleen, kun pitäisi päästä helpolla. Finnairille lentäjäksi ei tosin pääse ihan kuka tahansa vaan sisään pääsee esim. 1999 n. 35 läpi 1500 hakijasta. Lisäksi sieltä karsii "hyviä" ihmisiä niin moni tekiä, että enemmän on tuurista kiinni =)

PS. Jos tekee töitä Nokialla alihankkijana, niin miksi helvetissä pitäisi saada Nokian työsuhde-edut?! Miksei sitten mene Nokialle töihin, jos siellä on niin paljon parempaa. Miksi Nokian pitäisi tarjota sali jollekin ulkopuoliselle käyttöönsä, eikö hänen oma firmansa voisi tehdä sen? :itku:

No Salon tehtailla on mun muistaakseni 3 punttista ja siinä missä kävin "salaa" ei käynyt yhtään nokian työntekiää meidän vuorosta. Sali oli autio ja eihän sellainen peli vetele! Salilla pitää olla kalinaa ja hienhajua. Tein parhaani täyttääkseni nämä kriteerit.

Hmm.. mä olen tällä hetkellä Salossa Nokialla kesäduunissa toimistohommissa. Salilla olen voinut käydä ihan niin kuin muutkin nokialaiset. Sama homma oli kahtena muunakin kesänä kun olin about samoissa hommissa. Jos sä olit linjalla niin käytännöt saattaa olla vähän erilaisia siellä sitten.. Nokialla Salossa on tällä hetkellä muuten kaks salia. Toinen aika uus ja paljon käytetty kun taas se toinen on vanhempi ja siellä käy aika vähän porukkaa.

.
En ole koskaan ollut väärässä. Kerran luulin olleeni väärässä, mutta luulin väärin.:david:

Heh hei.. Toi on huippu lause, ja kohdallasi varmaan hyvin paikkaansa pitävä. ;)

Originally posted by Jortsu
Mutta kun tosta onionin jutusta, jota lainasin, sai tosiaan semmosen kuvan että Nokialla on insinöörejä tai DI:tä liukuhihnahommissa.

Kyllä siellä on. Salon lähimaastosta kotoisin olevana tiedän aika monta kaveria, jotka ovat olleet ainakin jonkun aikaa IT -puolen AMK-papereille tekemässä kokoamislinjastolla töitä - kun muuta työtä ei ole ollut tarjolla.

Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa tajuta?

Ei työtä - ei rahaa - ei ruokaa - vittumainen olo. Nokialla työtä EDES kokoamislinjastolla - rahaa - ruokaa... jne... - kunnes päästään koulutusta vastaavaan duuniin.

Originally posted by Danger
Jep, onion puhuu potaskaa. Ei siellä linjalla inssejä ole duunissa.

Maailma on kuule ihmeellinen paikka. Käypäs kattomassa siellä kokoamislinjastolla ensin - kommentoi vasta sen jälkeen.

Sun kirjotuksistas kyllä huomaa ettet oo insinööri ;)

Voi voi :rolleyes:

Riita poikki ja ala vaihtoon! Ryhtykää hoitsuiksi, nelisen vuotta koulua ja sitten nauttimaan tuimasta 1600 e palkasta unohtamatta huimia lisiä mitä saat kun väännät viikonloput yövuoroa. Lisäjännitystä saat hakeutumalla esim. psykiatriselle puolelle missä tyytyväiset asiakkaat haluavat harrastaa kanssasi vaikkapa eri paini/itsepuolustuslajeja... Ja toisaalta eikös se ookkin meidän punttipenttien mielestä kivaa. ;) Ainiin, ja lisänä myös tyylikäs valkoinen työasu. :thumbs:

Originally posted by teemal
Riita poikki ja ala vaihtoon! Ryhtykää hoitsuiksi, nelisen vuotta koulua ja sitten nauttimaan tuimasta 1600 e palkasta unohtamatta huimia lisiä mitä saat kun väännät viikonloput yövuoroa. Lisäjännitystä saat hakeutumalla esim. psykiatriselle puolelle missä tyytyväiset asiakkaat haluavat harrastaa kanssasi vaikkapa eri paini/itsepuolustuslajeja... Ja toisaalta eikös se ookkin meidän punttipenttien mielestä kivaa. ;) Ainiin, ja lisänä myös tyylikäs valkoinen työasu. :thumbs:
Oikeasti hoitsuista on huutava pula esim. USAssa, UKssa ja Norjassa. Joka paikassa noista on myös liksat selvästi paremmat. Ei muuta kuin kamat autoon ja menoksi...

Sipulille:

Joo mä en noista salon hommista tarkkaan tiedä, mutta ei niitä ihmisiä nokialla palkalla kilpailuteta. Hommiin otetaan pätevin kaveri ja palkkakin aika pitkälle sanellaan, taitojen mukaan toki.

Kyllähän ne insinöörikin voi "vähän" tienata. Jos on linjalla kasaamassa kännyköitä niin tuskin siinä samoille palkoille pääsee kun esmes tuotekehityksessä. Yleinen trendihän tässä maassa nykyään on, tai ainakin nokialla, että se merkitsee yhä enemmän palkassa miten vaativaa hommaa teet.

Juuri näin. Tasajako ei ole taktiikka!

Originally posted by LSA_Vinnie

Miksi Nokian pitäisi tarjota sali jollekin ulkopuoliselle käyttöönsä, eikö hänen oma firmansa voisi tehdä sen? :itku:

Juuri näin. Työntekijän työsuhde edut määräytyvät palkan maksajan perusteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom