työ, mistä saa hyvin palkkaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Dopey
Mä en kyllä laskis DI-porukkaa akateemikoiksi, jos ei oo jotain ydinfysiikkaa lukenut. Suurin osa koulutusohjelmista ainakin viime vuosikymmenellä oli varsin käytännönläheistä kauraa.

Makukysymys... Onko sitten HKKK:n helposti-80-opintoviikkoa-vuodessa -koulutus akateemista?

Onhan niitä ylempiä akateemisia loppututkintoja antavia mestoja, joiden akateemisuudesta voidaan keskustella.

Originally posted by Angelica-82
Päätoimista työtähän siitä ei saa mut kaveri on tääl yhellä laitoksella assarina ja tienaa 25e tunnissa pelkästään siitä että pitää toisille opiskelijoille laskuharjoituksia...Ei paskempi palkka kun ei ole mitään tutkintoakaan takana ;) Tosin ihan luupää ei tohonkaan hommaan pääse...
Suunnilleen samaa liksaa saa luupääkin kun tekee sijaisuuksia vaikka yläasteilla.

Originally posted by Dopey
Ymmärsit oikein - niiden koulupaperien merkitys lakkaa miltei täysin samantien kun oot firmassa duunissa.

Totta mutta siinä vaiheessa kun aletaan karsia päälukua niin niiden paperien tärkeys kummasti nousee.

edit: eli ne on hyvä olla olemassa ja loppuunasti viety tutkinto.

Itse työskentelen inssien, teknikkojen, amk-insinöörien kanssa samoja hommia tehden. Itse olen tradenomi. Palkkaerot tulevat kokemuksen ja osaamisen myötä ei niinkään papereilla (esim. kaksi samaan aikaan firmaan tullutta samoilla papereilla ja samalla kokemuksella, mutta nyt eri palkalla samoja hommia tehden). Rajat eivät papereilla niinkään tule vastaan vaan oma aktviisuus jne. sen ratkaisee pitkälti.Toki hyvästä säkästä on hyötyä.

t: varatuotepäällikkö/tekninen spesialisti/kouluttaja/ja kaikkea muuta OTOa :lol2:

btw. kaikki hienot palkkataulukot & tutkimukset kannattaa heti unohtaa kättelyssä.

Originally posted by JSmith
Ja sielläkö on DI:n tai tavallisen inssin papereilla olevia kavereita kokoamassa puhelimia?

Katsos kun siellä tuotannossa tarvitaan muutakin henkilökuntaa kuin pelkkiä puhelimen kasaajia. Tuotannon testausta, ylläpitoa, valvontaa, teknistä tukea, työn johtoa, koe tuotantoa.... lista on vaikka kuinka pitkä.

Lieköhän vieläkään tähän threadiin mainittu lääkärin ammattia? Mun tietääkseni siitä maksetaan aika hyvin, jopa terveyskeskuslekureille, vähintään 3500-4000€ kk-tuloihin pääsee, siis bruttona. Yksityisellä ja/tai jos on taitava (ja kokenut) spesialisti, niin varmasti pääsee 5000€ ja ylikin kk-tuloihin (edelleen bruttona, verot sitten Suomessa on noilla tuloilla aika korkeet).

Lisäbonuksena lekurin hommissa yhteiskunnallinen arvostus. Varmaan joka puolella maailmaa arvostetaan lääkäreitä aika korkealle ja sitä kautta palkkakin on kohtuullisen korkea missä tahansa, jopa Suomessa.

Yleensäkin, jos hyvätuloisista töistä puhutaan, niin mun mielestä on turha edes mainita töitä, joissa bruttona tienaisi kuukaudessa alle 3000€, koska suomalaisten keskiansiot taitavat nykyään olla jossain 2100-2200€/kk paikkeilla.

Todelliset porvarit (siis rikkaat) eivät eläissään työtä tee, vaan elelevät mukavasti ed. sukupolvien keräämällä omaisuudella ja sen tuotoilla, ja siksipä heitä onkin niin vähän.

Originally posted by Danger
Katsos kun siellä tuotannossa tarvitaan muutakin henkilökuntaa kuin pelkkiä puhelimen kasaajia. Tuotannon testausta, ylläpitoa, valvontaa, teknistä tukea, työn johtoa, koe tuotantoa.... lista on vaikka kuinka pitkä.

Joo joo, tiedän kyllä varsin hyvin tämän. Se vain kun puhut tuolla aikaisemmin tuurista Noksulle duuniin hakiessa ja pistät esimerkiksi mäihästä sen pääseekö "linjaan" vai "johtotehtäviin", niin saa kuvan että linjahomma olisi jotain huonompaa tai simppelimpää = puhelimen kokoamista.

Nuo tekniset tukitoimet mitä listaat eivät suinkaan ole helpompia (eikä aina edes huonommin palkattujakaan) kuin jotkut pikkumanagerointitehtävät. Vaativat vain vähän erilaista otetta ja kiinnostusta, ei siinä mitään noppaa heitetä kun töihin ihmisiä otetaan. Nämä duunit eivät kylläkään ole niitä mitä minä tarkoitan kun sanon jonkun ollessa kokoonpanolaitoksen "linjalla" töissä.

Originally posted by Angelica-82
Päätoimista työtähän siitä ei saa mut kaveri on tääl yhellä laitoksella assarina ja tienaa 25e tunnissa pelkästään siitä että pitää toisille opiskelijoille laskuharjoituksia...Ei paskempi palkka kun ei ole mitään tutkintoakaan takana ;) Tosin ihan luupää ei tohonkaan hommaan pääse...

25€ tunti on mielestäni laskariassarin hommista koiran palkka. Laskareiden pitäminen kun yleensä sisältää myös niiden tehtävien valmistelun, tarkistamisen ja laskariryhmäläisten tavoitettavissa olemisen kysymysten varalta ainakin muutaman tunnin viikossa.

Eli 1 tunti laskareita voi hyvinkin sisältää monta tuntia ylimääräistä puuhastelua siihen päälle.

Originally posted by Danger
Totta kai. Mutta kun tosta onionin jutusta, jota lainasin, sai tosiaan semmosen kuvan että Nokialla on insinöörejä tai DI:tä liukuhihnahommissa.

Iivili, toi on sitten hassu juttu, kun kaikki mun tuntemat lääkärit valittaa, että niiden palkka on niin surkee.

Itse asiassa kaikkien alojen tuntemani ihmiset valittaa, että JUURI heidän alansa on palkkakuopassa.

Kyllä pitää vedota myyntihommien puolesta.

Ei voi valittaa, paljon voi vaikuttaa omalla aktiivisuudella.

Palkkaus on kiinteä + provisio. Tämä tietenkin edellyttää että myytävä tuote on kunnossa.

Samoin opiskeluaikana portsarina sai ihan ok.

Originally posted by JSmith
Joo joo, tiedän kyllä varsin hyvin tämän. Se vain kun puhut tuolla aikaisemmin tuurista Noksulle duuniin hakiessa ja pistät esimerkiksi mäihästä sen pääseekö "linjaan" vai "johtotehtäviin", niin saa kuvan että linjahomma olisi jotain huonompaa tai simppelimpää = puhelimen kokoamista.

En ole tällaista väittänyt. Vastasin vaan kysymykseen: Missä Nokialla on edes enää omia linjoja?

Originally posted by Jortsu
Totta kai. Mutta kun tosta onionin jutusta, jota lainasin, sai tosiaan semmosen kuvan että Nokialla on insinöörejä tai DI:tä liukuhihnahommissa.

Jep, onion puhuu potaskaa. Ei siellä linjalla inssejä ole duunissa. Mutta itse tuotannon puolella paljonkin...

Ehkäpä onion tarkoitti juurikin tuotantoa, mutta ilmaisi asian hieman erheellisesti.

Aivan, kun ollaan esim. koetuotannossa, niin silloinhan siellä linjalla suorastaan kuhisee inssejä/dippainssejä. Kaikkien osa-aluieden suunnittelijat (HW,SW,Mekaniikka yms.) ovat tietty paikalla kun linjaa "koestetaan", he sitten selvittävät missä mättää kun 13 puhelinta 2500 erästä toimii.

Kyllä ainakin täällä elektroniikan suunnittelupuolella on hyvin pitkälle samat tehtävät insseillä/Dippainsseillä. Suunnittelija on suunnittelija koulutukseen katsomatta!!!

Originally posted by naiskovis
Iivili, toi on sitten hassu juttu, kun kaikki mun tuntemat lääkärit valittaa, että niiden palkka on niin surkee. Itse asiassa kaikkien alojen tuntemani ihmiset valittaa, että JUURI heidän alansa on palkkakuopassa.

Niinpä! Vain muutamissa hommissa on munkin mielestä epäoikeudenmukaisen matala palkka. Opettajana en oikein pidä muiden kuin luokanopettajien (=ala-asteen) alkupalkkaa matalana (kait noin 1300-1500€/kk), muilla opettajilla on mun mielestä ihan kohtuullinen palkkaus, KUN laskee mukaan noin 3kk:n palkalliset lomat vuodessa, eli vähintään tuplasti sen, mitä suurimmassa osassa ammatteja.

Danger: joo sorry, mun vika. Katsoin vähän pikaisesti ja luulin että vastasit itsellesi eikä onionille esitettyyn jatkokysymykseen. No, sitten mun kommentit oli onionille :)

Originally posted by Iivili
Niinpä! Vain muutamissa hommissa on munkin mielestä epäoikeudenmukaisen matala palkka. Opettajana en oikein pidä muiden kuin luokanopettajien (=ala-asteen) alkupalkkaa matalana (kait noin 1300-1500€/kk), muilla opettajilla on mun mielestä ihan kohtuullinen palkkaus, KUN laskee mukaan noin 3kk:n palkalliset lomat vuodessa, eli vähintään tuplasti sen, mitä suurimmassa osassa ammatteja.

Ala-asteella ei tuo tuntimäärä oikein päätä huimaa, eli se tasaa sitä palkkaa vähäsen. Päivät alkaa yhdeksältä ja loppuu kahdelta, toki monet haalivat lisätunteja minkä ehtivät mutta se nostaakin vastaavasti palkkaa.

Tässä vaiheessa keskustelua korttina vedetään yleensä se että tunteja pitää valmistella ja kokeita korjata kotona. Totuus kuitenkin on monella kokeneemmalla opettajalla se että rutiinillahan ne menevät eivätkä tosiaankaan nosta säännöllistä viikkotuntimäärää tuonne neljänkymmenen lähelle mikä on vakio muilla töissäkäyvillä suomalaisilla (opetusvelvollisuus taitaa olla luokkaa vähän vajaa 25 tuntia/viikko?).

Minimieffortillakin pääsee (eikä kukaan ole arvostelemassa) katsomalla oppikirjoista mitä kirjantekijä on suositellut tehtäväksi. Ei silti, paikkaa ala-asteen open kanssa en vaihtaisi lyhyen sijaisuuskokelun perusteella, aika helvetillistä hommaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom