Työ ja voimailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tekeekö joku fyysisesti raskasta työtä ja millainen on ollut vaikutus voimaharjoitteluun tai esim piikkaukseen ennen kisoja? Onko kroppa alkanut jossain vaiheessa sopeutua työhön ja treenit ovat alkaneet taas kulkea paremmin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Raven sanoi:
Tekeekö joku fyysisesti raskasta työtä ja millainen on ollut vaikutus voimaharjoitteluun tai esim piikkaukseen ennen kisoja? Onko kroppa alkanut jossain vaiheessa sopeutua työhön ja treenit ovat alkaneet taas kulkea paremmin.

En itse tee, mutta kotopuolen voimanosto porukassa on kaksikin sellaista.
Toinen tosin vaihtoi hieroja hommat jo pois...
Toinen taas tekee hitsaus yms asennushommia ja valittaa yleensä olkapäitä.Ylöspäin suuntautuvissa hommissa olkapäät puutuu aika hyvästi, ja penkki ei kulje sitten ihan yhtään...
Toinen on se, että kun päivät on jaloillaan, ja vähän väliä kantaa jotain, niin kyllähän se miestä syö.Hermotukseenhan tollaset(varsinki nuo kädet ylhäällä tapahtuvat hommat) vaikuttaa, eli piikkaus on ihan yhtä hankalaa, ku muukin treeni.
Tokihan nuokin on jollain lailla sopeutuneet, mutta vaikuttaa se silti.Esimerkiksi ton hieroja kaverin penkki tulos oli ennen hieronta hommien aloittamista muistaakseni 192,5, kun sitten hieronta touhujen aikaan se pyöri siinä 170-180kg:n välillä.Nyt tulokset ovat taas hiukkasen nousussa.

Toisekseen kyllä henkisestikin rankka työ vaikuttaa negatiivisesti.Joskus esimerkiksi itsellä omat hommat alkaa vaikuttamaan unen laatuun/määrään, ja sitä kautta myös treeneihin, vaikkakin olen vain harras harrastelija;) .
Mutta ittepähän olen hommiin lähtenyt, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa:whip:

Aina olen tehnyt, ja taas usein kuukausien taukoja vertailukohdaksi, eli jonkinnäköinen näppituntuma on asiaan.

Omasta mielestäni vaikutus ei ole massiivinen, kunhan osaa töissä ottaa hiukan rennosti, eikä ehdoin tahdoin revi paikkoja rikki. Pyytää apua ja käyttää nostoissa apuvälineitä, vaikka saisikin ilman niitä työn tehtyä.

Haittapuolina juntturaiset paikat ellei jatkuvasti venyttele, ja erityisesti lihasten saannin pienoinen vaikeutuminen. 12 tunnin työpäivät ovatkin tietysti eri stoori, se alkaa pidemmän päälle syödä voimia paljonkin, paras vastus tälle on kunnollinen ja runsas ravinto:thumbs:

Hyvinä puolina näpräyshommissa ihan palautumisen nopeutuminen, ja voiman korrelointi arkielämään suurempi kuin pelkillä sali-ihmisillä. esimerkiksi Mike juuri valitti ettei voi lamppuakaan vaihtaa ilman että paikat puutuu:rolleyes: Tuollaiseen kondikseen mitä moni muukin valitteli ei joudu kun työssä saa staattista voimaa ym. Ei muutu "saliruupaksi" ;).

Yleisesti ottaen riippuu kyllä työstä ja ihmisestä, yleistyksiä paha tehdä.

Pari kesää olin liukuhihnalla nostelemassa 10-80kg kivilaattoja ja valoin käsivaluna 40-80kg kiviä(piti pyöritellä kiviä muotteineen). Forkut, alaselkä ja pohkeet meni mukavasti jumiin. Eka viikko ihan totaalisen jumissa, kun salilla samaan aikaan vielä kyykkäili ja mavetteli. Eka kuukaus ekan viikon jälkeen oli pientä jumia ja toisena kuukautena siihen hommaan aina jo tottui, mutta palautuminen kesti kyllä hiukan verran pidempään. Ja työpäivien jälkeen oli sitten usein aika väsynyttä käydä salilla.

Viime syksynä lemppasin pari kuukautta ja aluksi tulokset putosivat n. 10%. Parin viikon jälkeen olin jo niin tottunut nostelemaan patterilaatikoita ja televisioita, että salituloksetkin palasivat takaisin raiteilleen. Raskaassa työssä auttoi malto-juoma ja tukeva ruoka. Se on vain se alkushokki, jonka yli täytyy päästä...

...Niin ja forkut itseasiassa jopa kasvoivat laatikoita heitellessä. :D

Oon raksalla-alalla töissä ja kyllä se syö tuloksia aika paljon, varsinkin kesällä. Talvella saattaa olla kevyempiä sisätöitä ja muuten helpompaa jolloin reenikin maistuu. Kuumat kesäpäivät ja kova tahti rasittaa ja joka päivä saa kantaa ja nostella vaikka mitä. Siinä ei paljon apuvälineetkään auta enää. Treenaamaan kyllä pystyy yllättävän hyvinkin muuta mitään kellontarkkaa ohjelmaa ei voi noudattaa. Jos on jumissa eikä jaksa niin välipäiviä niin monta että jaksaa.

Raven sanoi:
meikäläinen on ollut nyt yli vuoden tekemässä nesteelle diisselijalostamoa, ulkohommissa koko ajan. marras-lokakuussa oli ukko aika finaalissa kun laihdutin 10kg ja kävin 105kg svm-kisoissa. aamulenkki 05.00-06.00, seittämäksi töihin ja 12h..

näissä hommissa kohta 6v. ollut eikä taukoja ole yli viikkoa ollut paitsi kun umppari leikattiin niin oli 8pv. kovaa reeniä aina, vaikka ei kulkisikaan...

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom