Twin Peaks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taasko se alkaa. Aivan käsittämättömän huippu sarja. Jos olisi aikaa niin voisi vaikka katsoa taas. Pari kertaa tullut katsottua läpi.
Ensimmäisen kerran joskus yläasteen lopulla. Muistan kun aina keskiviikkona(?) koulun jälkeen keitti ison pannun kahvia ja laittoi edellisiltana VHS:lle tallennetun jakson pyörimään. Never forget. Huippua!!

Kutonen on näköjään ottanut yhden kaikkien aikojen legendaarisimmista sarjoista, helmen, uusintakierrokseen. Näytettiinhän tämä viitisen vuotta sitten maikkarilla. Tosin ennen puolta väliä sarja siirtyi parhaasta katseluajasta johonkin yönäytökseen subille, kun taisi mennä kansan syviltä riveiltä yli hilseen ja sarjan paikan otti muistaakseni Spielbergin Taken.

Edelleenkään ei ole Twin Peaksia voittanutta sarjaa olemassa. Sarjassa on jotain erityistä magiaa, ja voisin lainata erään tuntemattoman henkilön kommentteja sarjasta. "Twin Peaks on outo tapaus tv-sarjaksi. Vaikka sarjassa ei tapahtuisikaan mitään erityistä tai jännittävää, ei tule mieleenkään irroittaa katsetta kuvaruudusta.

25-vuotiasta Twin Peaks -sarjaa juhlitaan Helsingissä näyttävästi ? Dome.fi

25-vuotiasta Twin Peaks -sarjaa juhlitaan Helsingissä näyttävästi

9.2.2015Keskiviikkona 8. huhtikuuta tulee kuluneeksi päivälleen 25 vuotta siitä kun Twin Peaksin ensimmäinen jakso esitettiin Yhdysvalloissa. Samana päivänä Helsingin kulttuuriareena Gloria muuttuu Twin Peaksiksi.Gloriasta löydät siis huhtikuun alussa Double R Dinerin, Pölkkynaisen, bändin joka soittaa rakastettuja kappaleita sarjasta ja elokuvasta, Roadhouse -kapakan, videoprojisointeja, sarjan kohtauksia näyttelijöiden esittäminä ja tietenkin donitseja.Kolmipäiväisen tapahtuman järjestäjien mukaan kyseessä ei ole konsertti tai näytelmä vaan kokonaisvaltainen elämys, jossa Angelo Badalamentin musiikki, teatteri, performanssi ja multimedia limittyvät toisiinsa.Night in Twin Peaks -tapahtuma Facebookissa.Ensi vuonna Twin Peaksin tarina jatkuu, kun David Lynch palaa sarjan pariin. Alkuperäisnäyttelijöistä mukaan on jo lupautunut muun muassa kuvassa (pahuksen hyvää) kahvia maisteleva Kyle MacLachlan.

Ei malttaisi odottaa että kolmas kausi pyörähtää käyntiin. Minä katoisn sarjan vasta joku 10 vuotta sitten DVD versiona jonka sain lahjaksi. Yksi parhaita ellei paras tv- sarja mitä olen nähnyt. Toivottavasti kolmas kausi on edes lähelle niin hyvä.

Alettiin katsoa vaimon kanssa Netflixistä kahta ensimmäistä kautta valmistautumisena toukokuussa tulevaan kolmanteen. Yllättävän koukuttava sarja edelleen, eikä ole kärsinyt ajan hampaasta oikeastaan yhtään. Leffa jäi aikanaan katsomatta, nyt pitänee katsoa sekin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisi tarkoitus alkaa katsomaan näitä uusia jaksoja. Mutta Vanhat jaksot on tullut katsottua yli 17v sitten eikä ole mitään muistikuvaa, eli osaako kukaan kertoa kannattaako kaikki jaksot tai vaikka 2 kausi katsoa? Vai voiko alkaa katsoa ns. uudet katsojat, eikä menetä mitään tärkeää ja pysyy tarinassa mukana.

Vaikea sanoa. Ehkä noi hahmot on tutumpia, kun kattoo vanhat alle. Muuten on kyllä ollu melkoisen hidas tämä aloitus. Alkaa itteä jo vituttamaan pikkasen toi meno.

Hidas alku, jopa 3 jaksoa oli ihan muuta kuin mitä olin odottanut. Mutta sitten alkoi helpottamaan ja nyt pystyy jo nauttimaan. Aluksi oli vähän sellainen tunne että I dont even.

Pari ekaa jaksoa oli hyviä. Oli synkkä tunnelma ja jännitystä ilmassa. Sitten lässähti ihan täysin. En tiedä jaksaako tätä edes katsoa enempää, kun viimeisimmät 3 jaksoa on olleet ihan täyttä kuraa. Tuon retardin seuraaminen ei oo millään tavoin viihdyttävää.

Mun mielestä tämän alun ois hyvin lyhentää neljällä jaksolla. Ihan vitunmoista jaarittelua. Kaikki kiva kepeys puuttuu, mitä alkuperäisissä jaksoissa oli. Vaikkain oli psykedeeliä myös. Synkistelyä ja helvetin sekavaa juonta. Jos ei kohta ala muutoksia tulemaan, niin jää loput suosiolla kattomatta.

Tämänpäiväinen jakso oli kyllä jo niin överisettiä, ettei sitä ollut edes enään mukava katsoa mutta uskon kuitenkin että kun ns. palapeliefekti käynnistyy niin tästä tulee vielä hyvä lopulta.

Eikö viimeisin jakso kuvastanut Bobin syntymistä siitä räjähdyksestä? Näin sen itse käsitin. Oli muuten Gordonin toimiston seinällä taustakuvana varmaan samasta räjähdyksestä aikaisemmassa jaksossa. Itse olen tykännyt :rock:

Laitoin HBO nordicin pois päältä viikko sitten ja otetaan sitten päälle kun kaikki jaksot tullut ulos :hyper:. Siinä saa kuitenkin sen 1kk 0e aina aluksi.
Nyt on niin hämmentävää settiä tossa sarjassa että parempi antaa joka jakson tulla ulos ja katsoa ne putkeen, saattaa jäädä jotain mieleen paremmin vs 1jakso per viikko tahdilla.

Vaikka tää uus kausi eteeneekin aika etana vauhdilla, niin ehdottomasti Gordon/Albert kaksikko on kyllä ollu tän uuden tulemisen suola. Luulen ja toivon että tässä käy niikun Paon uusimman tuokkarin kanssa että finaalijakso/jaksot pelastaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom