Twin Peaks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmmmmmmm,

vikassa jaksossa kääpiö viittasi kaksoisolentoon (dobbleganger vaimitensenykirjotettiin) ja käyttäytyi tosi hämärästi, ts. hämärämmin kuin normaalisti. Oman tulkintani mukaan Cooperin kaksoisolento (varjo-Cooper) tappoi (?) Cooperin ja korvasi tämän reaalimaailmassa. Alla on Wikipediasta otettu lainaus kaksoisolennoista.

Toinen mahdollisuus on, että Bob riivasi Cooperin kuten Lelandinkin.

Tai sitten tapahtui jotain ihan muuta. Tämä on Lynchia parhaimmillaan: ikinä ei voi olla varma, mitä todella tapahtui! :rock:

"Monissa kulttuureissa on uskottu, että jokaisella ihmisellä on jonkinlainen kaksoisolento tai varjoihminen. Tämä kaksoisolento voi asua maan alla toisessa, omaamme suuresti muistuttavassa todellisuudessa, ehkä jopa pää alaspäin, tai se voi asua henkitodellisuudessa. Kaksoisolento saattaa myös olla eri ajassa kuin varsinainen henkilö, edellä tai jäljessä hänestä. Tämänkaltaisella selityksellä on joskus yritetty selittää etiäisiä, ennustamista tai kummittelua. Etiäiset johtuisivat kaksoisolennon saapumisesta jonnekin jo ennen varsinaista henkilöä, kummittelu taas johtuisi kaksoisolennon vaelluksesta elämäntiellä varsinaisen henkilön jo kuoltua. Ennustaminen on selitetty siten, että kaksoisolento on jo kokenut jotain, mikä on vielä ihmisellä edessä, ja voi kertoa tästä. Oman kaksoisolennon kohtaamisen on joskus ajateltu olevan mahdottomuus. Joskus kaksoisolennon näkemisen on arveltu ennustavan onnettomuutta

Myyttisen kaksoisolennon ja varsinaisen henkilön välillä on usein kohtalonyhteys. Kaksoisolentomme saattavat esimerkiksi joutua omassa todellisuudessaan onnettomuuteen, jolta me vain juuri ja juuri vältyimme."
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoisolento

Oman tulkintani mukaan Cooperin kaksoisolento (varjo-Cooper) tappoi (?) Cooperin ja korvasi tämän reaalimaailmassa.

Toinen mahdollisuus on, että Bob riivasi Cooperin kuten Lelandinkin.

Jep, ok...Mä tulkitsin ton tokan vaihtoehdon suuntaan.

Tai siis kun varjo-Cooper sai Cooperin kiinni niin Bob sai hänestä otteen.

Toisaalta toi sun teoria voi olla järkevämpi.:D

Saattaa tulla hieman offtopic, sori siintä näin etukätee.

Jo heti ekasta jaksosta lähtien Twin Peaks kolahti meikäläisee todella kovaa. Ehdottomasti paras sarja mitä olen nähny. Tästä tuli mielee, että onko sarjan tekijöillä ( Mark Frost,David lynch ) mitään muita projekteja ?

Itse ainakin käsitin tuon loppuratkaisun seuraavalla tavalla:

Cooperin ollessa lähdössä tuolta "Mustasta majasta", saa tuo dobbleganger hänet kiinni(tavallaan vastakohta, paha Cooper) ja ehtii avoinna olevasta aukosta ennen oikeaa Cooperia ulos. Samaan maailmaan ei tietysti mahdu kahta samaa heppua, joten oikean Cooperin kohtalo jää hieman arvoitukseksi. Todennäköisimmin hän jää sinne Mustaan majaan odottelemaan ehkä pahan Cooperin kuolemaa, jolloin hän pääsisi pois tuolta majasta tms.

Tuo lopun hihittely on vain bobin sairasta huumoria, kun hän toistelee miten "muka" huolestuneena "Cooper" kyseli Annien vointia Trumanilta ja lääkäriltä.

Lynchin ja kumppaneiden teokset voi yleensä kyllä tulkita yhtä monella tapaa, kuin on katsojiakin.. mutta näin minä tuon ajattelin.

Saattaa tulla hieman offtopic, sori siintä näin etukätee.

Jo heti ekasta jaksosta lähtien Twin Peaks kolahti meikäläisee todella kovaa. Ehdottomasti paras sarja mitä olen nähny. Tästä tuli mielee, että onko sarjan tekijöillä ( Mark Frost,David lynch ) mitään muita projekteja ?

Siis yhdessä vai erikseen? IMDB tietää listata seuraavia:

David Lynch

Mark Frost

Lynch Wikipediassa.

Useimmat tuntemani Twin Peaks -diggarit ovat pitäneet myös Villistä Pohjolasta ja Carnivalesta, mutta mistäs noista tietää jollei itse katso. Ihan vastaavaa ei ole eikä toivottavasti tulekaan.

Itse ainakin käsitin tuon loppuratkaisun seuraavalla tavalla:

Cooperin ollessa lähdössä tuolta "Mustasta majasta", saa tuo dobbleganger hänet kiinni(tavallaan vastakohta, paha Cooper) ja ehtii avoinna olevasta aukosta ennen oikeaa Cooperia ulos. Samaan maailmaan ei tietysti mahdu kahta samaa heppua, joten oikean Cooperin kohtalo jää hieman arvoitukseksi. Todennäköisimmin hän jää sinne Mustaan majaan odottelemaan ehkä pahan Cooperin kuolemaa, jolloin hän pääsisi pois tuolta majasta tms.
Tekisi mieli sanoa "hello Mr. Obvious!", mutten sano. ;)

Elokuva-arkiston kesäohjelmassa pyörii Lynchin leffoja ja toissa viikolla tuli käytyä katsomassa Twin Peaks: Fire walk with Me-leffa, joka keskittyy Laura Palmerin elämän viimeisiin päiviin. Lainaukseen viitaten, sarjan loppua selvennettiin elokuvan eräässä kohtauksessa, jossa

yltäpäältä veressä ollut Annie ilmestyi yht'äkkiä nukkumassa olleen Lauran viereen tämän sänkyyn ja lausui seuraavan virsun: "My name is Annie. I've been with Dale and Laura. The good Dale is in the lodge and can't leave. Write it in your diary."

Sarjan fanien kannattaa hankkia leffa käsiinsä jostain, vaikka elokuva ei omasta mielestäni ollut sarjan tasolla ja toisaalta kesti vähän liian pitkään. Punaisessa huoneessa majaillut kääpiö ownasi kuitenkin kaikki aivan kuten sarjassakin. :rock:

Tekisi mieli sanoa "hello Mr. Obvious!", mutten sano. ;)

Sano toki hyvä mies, jos siltä tuntuu:thumbs:

Jos hieman olet tätä threadia taaksepäin lukenut, niin voit huomata sellaisen pienen asian, että joillain oli tuo sarjan loppuratkaisu jäänyt hieman hämäräksi ja erilaisia teorioitakin tuosta esitettiin. Päätin siis hieman valoittaa asiaa tuomalla oman näkemykseni asiasta esille. Jotain ongelmaa tämän kanssa?

Tekisi mieli sanoa "hello Mr. :david: !, ja sanonkin ;)

Siis yhdessä vai erikseen? IMDB tietää listata seuraavia:

David Lynch

Mark Frost

Lynch Wikipediassa.

Useimmat tuntemani Twin Peaks -diggarit ovat pitäneet myös Villistä Pohjolasta ja Carnivalesta, mutta mistäs noista tietää jollei itse katso. Ihan vastaavaa ei ole eikä toivottavasti tulekaan.

Carnivalesta olen kuullutkin, eikös se tässä hiljattain tullut neloselta? Itse tykkään sarjoista joissa on "hieman" yliluonnollista ja sellaista mitä ei todellakaan osaa odottaa esim. Lost. Myös Twin Peaksin haikea tunnelma ja törkeen hyvät näyttelijät uppoo. Miksi ei toivottavasti tule vastaavaa ?

Carnivalesta olen kuullutkin, eikös se tässä hiljattain tullut neloselta? Itse tykkään sarjoista joissa on "hieman" yliluonnollista ja sellaista mitä ei todellakaan osaa odottaa esim. Lost. Myös Twin Peaksin haikea tunnelma ja törkeen hyvät näyttelijät uppoo. Miksi ei toivottavasti tule vastaavaa ?

Carnivale on loistava, suosittelen (vaikka jäikin valitettavan lyhyeksi, kun rahahanat iskettiin kesken kiinni; tarinaa olisi ollut jäljellä vaikka millä mitalla jo ihan valmiina).

Mikä tahansa Twin Peaksia vastaava olisi kuitenkin halpa kopio. Parempi keksiä uusia juttuja kuin ratsastaa vanhojen maineella. Olen tuon TP:n katsonut arviolta parikymmentä kertaa läpi ja vieläkin löytyy uusia koukkuja, joita ei ole aiemmin kunnolla huomannut. Miksi pitäisi tehdä vastaavia? Parempi jotain ainutlaatuista kuin lisää klooniohjelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Carnivale on loistava, suosittelen (vaikka jäikin valitettavan lyhyeksi, kun rahahanat iskettiin kesken kiinni; tarinaa olisi ollut jäljellä vaikka millä mitalla jo ihan valmiina).

Mikä tahansa Twin Peaksia vastaava olisi kuitenkin halpa kopio. Parempi keksiä uusia juttuja kuin ratsastaa vanhojen maineella. Olen tuon TP:n katsonut arviolta parikymmentä kertaa läpi ja vieläkin löytyy uusia koukkuja, joita ei ole aiemmin kunnolla huomannut. Miksi pitäisi tehdä vastaavia? Parempi jotain ainutlaatuista kuin lisää klooniohjelmia.

Näinhän se on. Kattelin tossa twin peaks forumilta, ja Mulholland drive, Blue velvet, Lost Highway, The Straight story jne. on kehutty melkosesti. Ootko ite kyseisiä elokuvia nähny ?

Mulholland drive, Blue velvet, Lost Highway, The Straight story jne. on kehutty melkosesti.

Mulholland Drive, Blue velvet ja Lost Highway nähty, aivan loistavia elokuvia jokainen. Itselleni eniten kolahti MD.

The Straight Story on harmikseni näkemättä. Kuulemma epälynchmäisin elokuva (ts. lähimpänä "normaalia" elokuvaa), mutta kehuttu sekin.

Jos tilaisuus tulee, kannattaa tsekata myös teattereissa tällä hetkellä pyörivä INLAND EMPIRE (Lynch vaatii, että nimi kirjoitetaan isolla). Jälleen yksi 5 tähden leffa Lynchilta. Toisaalta elokuvan kuvaus ja kesto yhdistettynä juonen jatkuviin käänteisiin voi yllättää negatiivisesti jos ei ole ennen herran leffoja katsonut.

Jees, hyvää teoriaa tullut mun "analyysin" jälkeen TP:stä!

Lynch on kyllä mun suosikkiohjaaja. Kaveri osaa luoda mielettömän hyvin tunnelmaa. Kamerakulmalla ja musiikilla aurinkoinen kesäpäivä muuttuu kepeän hilpeästä äkkiä raskaan ahdistavaksi ja pahaenteiseksi.

Viime viikkoina proggiksena ollut ottaa selvää Lost Highwaysta. Loistavan vangitseva pätkä! "I like to remember things my own way."

Mulholland Drive, Blue velvet ja Lost Highway nähty, aivan loistavia elokuvia jokainen. Itselleni eniten kolahti MD.

The Straight Story on harmikseni näkemättä. Kuulemma epälynchmäisin elokuva (ts. lähimpänä "normaalia" elokuvaa), mutta kehuttu sekin.

Jos tilaisuus tulee, kannattaa tsekata myös teattereissa tällä hetkellä pyörivä INLAND EMPIRE (Lynch vaatii, että nimi kirjoitetaan isolla). Jälleen yksi 5 tähden leffa Lynchilta. Toisaalta elokuvan kuvaus ja kesto yhdistettynä juonen jatkuviin käänteisiin voi yllättää negatiivisesti jos ei ole ennen herran leffoja katsonut.

Jep, hyvää palautetta saanu nuo leffat. Pitää laittaa tilaukseen, INLAND EMPIREN saa dvd:lle ainakin cdon.comista. Onko Lynchiltä tullut muita sarjoja kuin tuo TP? Mites tuo Mark Frost, ei taida niin suuressa arvossa olla kuin Lynch ?

Jep, hyvää palautetta saanu nuo leffat. Pitää laittaa tilaukseen, INLAND EMPIREN saa dvd:lle ainakin cdon.comista. Onko Lynchiltä tullut muita sarjoja kuin tuo TP? Mites tuo Mark Frost, ei taida niin suuressa arvossa olla kuin Lynch ?

Luitko sä niitä linkkejä, mitä postasin sulle edellisellä sivulla? Siellä Internet Movie Databasessa on kaikki, mitä kumpikaan noista on koskaan tehnyt.

Sano toki hyvä mies, jos siltä tuntuu:thumbs:

Jos hieman olet tätä threadia taaksepäin lukenut, niin voit huomata sellaisen pienen asian, että joillain oli tuo sarjan loppuratkaisu jäänyt hieman hämäräksi ja erilaisia teorioitakin tuosta esitettiin. Päätin siis hieman valoittaa asiaa tuomalla oman näkemykseni asiasta esille. Jotain ongelmaa tämän kanssa?

Tekisi mieli sanoa "hello Mr. :david: !, ja sanonkin ;)
Ei ollut tarkoitus päteä tai muutenkaan yritä alkaa ownailemaan ketään tässä. sadisiti oli kuitenkin kirjoittanut toukokuun lopussa saman teorian, hieman lyhyemmin vain. Ja tuo loppu oli kieltämättä aika Lynchiä, josta läheskään kaikki eivät varmastikaan saaneet täysin selvää. Eli pisteet sinne ja sadistin suuntaan ja :whip: tänne.

Ois kyl ihan siistii olla :david: ... :(

Luitko sä niitä linkkejä, mitä postasin sulle edellisellä sivulla? Siellä Internet Movie Databasessa on kaikki, mitä kumpikaan noista on koskaan tehnyt.

Joo joo, luin luin. Sekavaa tekstiä siellä oli ja aattelin kysyä myös sen takia, että olisiko joku katsonut muita sarjoja ja vois vähä niistä kertoa. Peace

Kutosella (The Voice TV) lauantaina ja uusinta torstaina.

Twin Peaks Kutonen To 06.09.2012 klo: 22.55

SARJA ALKAA. Ruumis rannalla. Hiljaisen Twin Peaksin rauha järkkyy, kun rannalta löytyy teinitytön ruumis. FBI-agentti Dale Cooper saapuu ratkomaan rikosta pikkukaupunkiin, jossa jokaisella on jotain salattavaa. (Twin Peaks, draama, USA, 1990)

http://www.telkku.com/program/show/201209061955115

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom