Twin Peaks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voiko joku ystävällinen sielu kertoa edellisen jakson viimeisen puolen tunnin tapahtumat tiivistetysti? Yritin eilen katsoa, mutta voimat loppui kesken. Valot sammui mulla siinä vaiheessa kun Bobbyn isä alkoi kertoa pojalleen siitä näystä/unesta, jonka oli nähnyt. Anyone?

Voiko joku ystävällinen sielu kertoa edellisen jakson viimeisen puolen tunnin tapahtumat tiivistetysti? Yritin eilen katsoa, mutta voimat loppui kesken. Valot sammui mulla siinä vaiheessa kun Bobbyn isä alkoi kertoa pojalleen siitä näystä/unesta, jonka oli nähnyt. Anyone?

Hmm, muistellaan. Näit siis Bobbyn isän, majuri Briggsin optimistisen näkynsä Bobbystä, joka liikuttui... Madeleinen näyt alkavat, Madeleine ja Donna saavat vihjeen vanhusten ateriapalvelusta, Leon luota löytyi Flesh Worldin numeroita ja Andy löytää kokaiinin ja saappaat sekä Albert saapuu kaupunkiin, Dale Cooperin ja Trumanin kuulustelemassa Dr Jacobya sairaalassa...

Jättiläinen ilmestyi uudelleen Dale Cooperille antamaan lisäohjeita, jotain: "Don’t look for all the answers at once; a path is laid one stone at a time..." sekä kertoo arvoituksellisesti henkilö kuka on nähnyt tappajan - ja jonka Dale tuntee - on valmis puhumaan... lisäksi muistutti asioista jotka Dale on unohtanut... Esim Audreyn kirje... ja kamera siirtyy hitaasti Audreyn Dalelle jättämään kirjeeseen, joka ilmeisesti liukunut vuoteen alle jakson alun ampumisen yhteydessä. Silmäpuoli-Jackissä Audrey yrittää telepaattisesti ottaa yhteyttä Dale Cooperiiin, jotta hän tulisi pelastamaan...

Jakso loppuu pelottavasti (ehkä yksi ahdistavimmista TV-sarja lopuista): kuvataan tyhjiä sairaalan käytäviä ja Ronette Pulanski herää kammottavaan painajaiseen: jossa pimeissä kuvissa junanvaunussa näkyy verinen, huutava ja irvistävä Laura sekä vilauksittain Bob hakkaamassa häntä...

Siinä mitä mieleen tuli, muut täydentäkää...

Nyt sitä saa!! 2nd season dvd:tä kuuden vuoden odotuksen jälkeen!! Boksi on himassa odottamassa. Dugpassa juttua ja reviewtä:
http://www.dugpa.com/

Nyt ne parhaat jaksot käsillä...

Jumalauta mikä jakso eilen, ja loppu rakennettu niin hienosti. Etenkin tuo viimenen kohtaus, missä Bob pääsee esiin ja tapahtuu karmeita. Ei helvetti! Kuvakulmat ja hidastukset samalla karmivia mutta täydellisiä. Upeat musiikit soivat taustalla, jättiläinen poistuu lavalta ja Donna rupeaa itkemään, aivan mahtavaa... It is happening again.

Loput jaksot toisesta tuotantotaudesta tuleekin sitten subbarilta...

Loput jaksot toisesta tuotantotaudesta tuleekin sitten subbarilta...

Eikös Twin Peaks ole filmattu yhteen putkeen, ainakaan ensiesityskerralla mistään tuotantokausista ei ollut puhetta.

Tuo on nyt joku maikkarin jippo, kun lopettavat TwinPeaksin MTV3:lta. Siinä kiroilee porukka jolla ei subi näy.

Edellisen kerran näyttivät Subilta sarjaa puoleen väliin, ja jättivät kesken.

Eikös Twin Peaks ole filmattu yhteen putkeen, ainakaan ensiesityskerralla mistään tuotantokausista ei ollut puhetta.

Tuo on nyt joku maikkarin jippo, kun lopettavat TwinPeaksin MTV3:lta. Siinä kiroilee porukka jolla ei subi näy.

Ensimmäiset 8 jaksoa = Season 1
Seuraavat 22 jaksoa = Season 2

Twin Peaksin paikan maikkarin sunnuntai-illassa ottaa Spielbergin Taken. Ja Subbari näyttää Twin Peaksia lauantaisin ja sunnuntaisin (onkohan sunnuntai uusinta, vai?!)

http://www.subtv.fi/sivusto.shtml/ulkomaiset_ohjelmat/twin_peaks?etusivu

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lynch olisi itse halunnut lopettaa tähän jaksoon. Oli siinä huomattavissa tiettyä lopetusta. Kun kanavat halusivat lisää, mies keskittyi elokuvaansa(en muista nyt mikä niistä) ja jätti sarjan muille... Siksi taso laski. Lynch yritti tulla pelastamaan vilä loppupäässä, mutta vahinko oli jo tapahtunut... Summa Summarum, tuo olisi Lynchiläisessä hengessä loppunut hyvin tuohon jaksoon. Sääli ettei, vaikka hyvä sarja jne. Joskus pitäisi osata lopettaa huipulla...

Tuliks kellään sellaista fiilistä viime jakson jälkeen, että eroa edellisiin jaksoihin olis kuin yöllä ja päivällä? Voi olla, että tää on vaan liiottelua ja eroavaisuuksiin tuli keskityttyä turhankin paljon.
Tuntui kuitenkin, että Lynchin aikana ollut musta huumori puuttui täysin, Cooper vaikutti yllättävän valjulta, Bob ilmestyi liian usein ja ilman jännittävää odotusta...vielä keskellä kirkasta päivää,taustoilla soivat musiikit soivat väärissä kohdissa.:D Voi olla tosiaan, että tuli vähän liian tarkkaan arvioitua viime jaksoa. Toivotaan, että mä liiottelen ja annan ohjaajan vaihdon vaikuttaa liikaa omaan seuraamiseen.
Missä vaiheessa se Lynch tuli takaisin? Tietääkö kukaan?

Tuliks kellään sellaista fiilistä viime jakson jälkeen, että eroa edellisiin jaksoihin olis kuin yöllä ja päivällä? Voi olla, että tää on vaan liiottelua ja eroavaisuuksiin tuli keskityttyä turhankin paljon.
Tuntui kuitenkin, että Lynchin aikana ollut musta huumori puuttui täysin, Cooper vaikutti yllättävän valjulta, Bob ilmestyi liian usein ja ilman jännittävää odotusta...vielä keskellä kirkasta päivää,taustoilla soivat musiikit soivat väärissä kohdissa.:D Voi olla tosiaan, että tuli vähän liian tarkkaan arvioitua viime jaksoa. Toivotaan, että mä liiottelen ja annan ohjaajan vaihdon vaikuttaa liikaa omaan seuraamiseen.
Missä vaiheessa se Lynch tuli takaisin? Tietääkö kukaan?

Tokalta kaudelta Lynch on ohjannut jaksot 1, 2, 7 ja 22 (eli päätösjakso). Käsikirjoittanut taas ensimmäisen Mark Frostin kanssa (Frost kirjoittanut pari muutakin).

Tässä on tarkkoja tietoja eri jaksojen tekijöistä, huom. SPOILERIVAARA LINKIN TAKANA.

Itse pidän kyllä tuosta kakkoskaudestakin, vaikka se on pääosin melko erilainen etenkin jaksosta 9 eteenpäin. Huumori on erilaista, kuten melkein kaikki muukin (olkoon tarkempi analyysi ennen kuin ovat näyttäneet kokonaan jos joku ei ole nähnyt). Päätösjakso on paluuta alkupään tunnelmaan, mutta kuten sanottua, Lynch olisi halunnut tehdä varsin toisenlaisia ratkaisuja sarjan päätöksen suhteen.

edit. toisenlaisia ratkaisuja = lopettaa sarja aikaisemmin, kuten Tape80 sanoi.

Juu, eli mä ilmeisesti ylireagoin, koska Lynch on ohjannut ton viime jaksonkin. Hyvä minä.:nolo:

Mulla ei ole toisesta kaudesta suuria muistikuvia...paitsi päätösjakso on porautunut aika tarkasti mieleen.

Ok,kiitos noista vinkeistä. En viitsi mennä tsekkaamaan tota linkkiä, koska en tosiaan muista noista jaksoista mitään.

Pieni muistutus kaikille Twin Peaksin seuraajille...jäljellä on enää neljä jaksoa.

SubTV näyttää huomenna lauantaina kaksi jaksoa ja sunnuntaina sarjan viimeiset kaksi jaksoa.

Siihen se sitten päättyi, olipa ehkä kummallisin päätös parhaalle sarjalle... Haluaisiko joku kertoa tyhmälle, että what the fuck just happened? And where's Annie? ;)

Jees...Siinä se sit oli. Oli se vika jakso edelleen yhtä ahdistava kuin muistelin. Viimeinen kohtaus on kyllä nerokkuuden huippu.

Eli lopussa kun Cooper oli siellä mustassa mökissä. Sama paikka siis minne sen unet sijoittuvat ja missä unessa olevat henkilöt myös hengaa. Siellä Windom Earle:n "dopplegänger", kaksoisolento/varjo minä yrittää tehdä kauppoja Cooperin sielusta. Earle siis yritti kaupata niin, että Cooper antaisi oman sielunsa ja Annie saisi elää.Bob kuitenkin viheltää pelin poikki ja suuttuneena tuhoaa Windom Earlen sielun.

Siinä on muitakin tapahtumia...esim. Carolinen ( Windom Earlen vaimo/tyttöystävä ketä Cooper tapaili FBI:n alkuvuosina. Earle sai tietää tämän, tappoi naisen, haavoitti Cooperia ja joutui mielisairaalaan) kohtaaminen. Lopussa Cooper yrittää löytää ulosmenoa, mutta ei löydä sitä. Cooperin kaksoisolento saa hänet lopulta kiinni ja seuraavaksi Cooper on löydetään tajuttomana, Annie haavoittuneena vierestä.

Cooper herää hotellilta, sanoo "En nukkunut." tms. sellaista erilaisella äänellä kuin normaalisti ja sanoo menevänsä pesemään hampaat. Vessassa Cooper näkee peilistä Bob:n, eli pahuus=Bob oli ottanut Cooperin sielun tai hetkellisesti eli Cooperin sisällä.

"Missä Annie?" mitä Cooper kyselee...Annie oli siis se tyttö kuka voitti Miss Twin Peaks kilpailun ja Cooper oli ihastunut/rakastumassa naiseen. Normaalistihan Cooperin kysymys olisi ehkä ollut hieman huolestuneisempi kuin tämän hetkinen hieman psykoottinen hihittely ja kysely. Ja kyselyssäkään ei sillä hetkellä voi tietää, että kyseleekö Cooper siksi, että haluaisi tappaa Annien vai onko se vain sellaista sekavaa kyselyä viitaten siihen, että Cooper olisi seonnut. Normaalia käytöstä se ei kuitenkaan ole.;)

Ahdistavinta tässä mun mielestä tekee sen, että Cooper on ollut se hyvä persoona ja kehen on voinut luottaa koko sarjan ajan. Ja siitä ainoasta hyvästä ja luotettavasta henkilöstä tuleekin paha ja ainakin hetkellisesti mielenvikainen, niin se on mun mielestä aivan täydellinen lopetus. Varsinkin kun lopputekstit oli laitettu siihen päälle kun Cooper hihittelee ja kyselee.:D

Ööh...tää on aika huono selitys...Noh, nää muut diggarit voi sitä lisäillä ja korjailla tota mun yritystä.

Ahdistavinta tässä mun mielestä tekee sen, että Cooper on ollut se hyvä persoona ja kehen on voinut luottaa koko sarjan ajan. Ja siitä ainoasta hyvästä ja luotettavasta henkilöstä tuleekin paha ja ainakin hetkellisesti mielenvikainen, niin se on mun mielestä aivan täydellinen lopetus. Varsinkin kun lopputekstit oli laitettu siihen päälle kun Cooper hihittelee ja kyselee.:D

Ööh...tää on aika huono selitys...Noh, nää muut diggarit voi sitä lisäillä ja korjailla tota mun yritystä.

Just tota loppua mä jäädyin ihmettelemään pitkäksi aikaa, että miten hyvyyden tiivistymä Dale Cooper voi yhtäkkiä hihitellä psykoottisesti Bobina. :eek:
Oli kyllä pysäyttävä päätösjakso showlla noin kaiken kaikkiaan. Ja ei, en pessyt jakson jälkeen hampaitani :)

Täytyy sanoa, että tuon viimeisen jakson lopetuksessa oli munaa! Vitun asiallinen päätös ehkä parhaalle sarjalle koskaan.

Vittu, missasin. Katoin tokavikan jakson ja menin nukkumaan kun en tiennyt että tulee vipakin. Höh.

Suositut

Back
Ylös Bottom