TV-lupamaksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Onko kellään kokemusta kun väkisin vääntivät tv-luvan maksettavaks 3kk ajalta niin kun sen on maksanut tuolta ajalta pois ja sen jälkeen jättää maksamatta.. niin tuleeko mitään sanktiota?

Tekeevätkö sen jälkeen uuden tarkastuksen vai mitä jos jättää maksamatta?

Taikka jos nyt alunperin jättää maksamatta koko paskan :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästähän on ollut juttua ennenkin. Itse en ole koskaan mitään maksanut, eikä kukaan ole mitään myöskään kysellyt.

Peru TV-lupa, onnistuu muistaakseni netissä tai puhelimella! Kyllähän ne varmaan tulee jossain vaiheessa taas oven taakse kolkuttelee, mutta ei tarkastajaa tartte sisään laskea.

Mynz sanoi:
Onko kellään kokemusta kun väkisin vääntivät tv-luvan maksettavaks 3kk ajalta niin kun sen on maksanut tuolta ajalta pois ja sen jälkeen jättää maksamatta.. niin tuleeko mitään sanktiota?

Tekeevätkö sen jälkeen uuden tarkastuksen vai mitä jos jättää maksamatta?

Taikka jos nyt alunperin jättää maksamatta koko paskan :curs:

Sattumalta juuri haeskelin samaa, kun emännällä oli moinen vessapaperi maksettuna ja eroon piti päästä: http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html
Irtisanomisen syy: TV viety kaatopaikalle/TV myyty/TV heitetty mereen...

Mitenkäs tuo väkisin vääntö oikein onnistui? Eli menitkö päästämään tarkastajan sisään vai mitä?

Uusintatarkastusta ei tee kukaan yhtään minnekään, kun et päästä tarkastajaa sisään. Jos paskanjauhanta ottaa luonnon päälle niin älä avaa ovea äijälle.

Nyt vaan odotellaan ensimmäistä moralisoijaa jota harmittaa kun maksaa "meidänkin puolesta". Eipä tollasta lupaa oo tullu ikinä maksettua, mitäpä sitä turhia. On mulla tossa toi töllö mutta kaukosäätimen koettua karvaan kohtalon ei sitäkään tule päälle laitettua edes taustalle enää :laiska:

Kyllä minä neuvoisin ihan kiltisti maksamaan sen TV-luvan, koska se kuuluu maksaa, jos telkkaria aikoo katsoa. Ihan tarpeeksi on tullut kuunneltua tyhmien ihmisten kiroilua siitä, kun jäi kiinni TV-luvantarkastajalle ja piti maksaa sakot tai kuinka kävi "läheltä piti-tilanne" tai sitä naurettavaa "en varmasti avaa ovea kenellekään"-uhoamista. Ei vaan jaksa kuunnella sitä valitusta enää.

Arvatenkin tätä seuraa valtava määrä viestejä, miksi TV-lupaa ei pidä, eikä tarvitse maksaa, ja miten se on tyhmää, mutta tulkoon. TV-lupa, ihan samaan tapaan kuin verotkin, on maksettava, koska ne on tarkoitettu meidän kaikkien yhteistä hyvää varten. Tosin sen konserttitalon saisivat jättää rakentamatta TV-luvasta saatavilla rahoilla... ja muutenkin. Vittu! ;)

Ei moralisoida ei. Tällä menolla pistävät sen kaikkien maksettavaksi verona kuitenkin, kun liikaa porukkaa "salakatselee" ja Ylen budjetti kuihtuu.

Itseäni ei kosketa, kun ei telkkaria edes omista.

ylen mainoksessa oli sellanen lause että: - kun toiset eivät maksa , niin muut maksavat enemmän.

ja noin kk sitten haastateltiin jotain pallinaamaa yleltä se sanoi että: - vuosittainen tv-luvan hinnannousu on 3.5-4% (eli 4%)

ei ne sitä laskis vaikka kaikki taloudet suomessa sen maksais.

Dangerous_Dave sanoi:
TV-lupa, ihan samaan tapaan kuin verotkin, on maksettava, koska ne on tarkoitettu meidän kaikkien yhteistä hyvää varten.
Verot maksan koska (a) muuten joudun linnaan (b) niille rahoille saa edes jotain vastinetta. TV-lupaa en maksa koska (a) vaikka en maksa, en joudu linnaan (b) sille rahalle ei saa paskan vertaa vastinetta. Tai no... kerran vuodessa kiekko- ja joka 4. vuosi futiskisat.

TV-lupa on ehkäpä yksi ihmiskunnan turhimmista keksinnoistä. Vaikka lupa olisi 2e kymmenestä vuodesta niin en ihan periaattestakaan maksaisi. Kaupanpäälle vittuilen vielä tarkastajallekin! :evil:

Eipä niitä rapsuja kannata turhaan pelätä. Mä oon nyt kolmisen vuotta asunut omassa kämpässä ja tv-lupamaksu ois pitänyt maksaa mutta en ole eli vaikka tulisi millaiset rapsut niin voitolla ollaan kuitenkin. Veroihin tv-luvan maksamista nyt on mun mielestä melko turhaa verrata. Toisaalta kyllä mä jättäisin verotkin maksamatta jos se vaan olis niin helppoa kuin tv-luvan maksamatta jättäminen. Jos tälläinen maksamattomuus ajaa meidän siihen tilanteeseen että se luparaha liitetään suoraan verotukseen oli televisiota tai ei niin sou not? Jos nyt leikitään että luvan maksamalla olisi mahdollista estää siitä tulemasta pakollinen vero niin eikö lopputulos ole sama? Maksat jokatapauksessa. Meni muuten aika sekavaksi.

feikkiedit: Taisin itseasiassa joskus maksaa tv-luvasta puolet kämppikselle jonkun aikaa kun se kärähti ja mä en. Eipä sitä kyllä pitkään kestänyt.

En nyt tarkoittanut, että tv-lupa pitäisi mahdollisen veron takia maksaa. Aivan ykslysti se minulle on kuka maksaa ja kuka ei. Mainitsinpahan vain, että veroksi se todennäköisesti vielä muuttuu. Ja sekin käy minulle aivan loistavasti.

Dangerous_Dave sanoi:
Kyllä minä neuvoisin ihan kiltisti maksamaan sen TV-luvan, koska se kuuluu maksaa, jos telkkaria aikoo katsoa.

Ei kuulu.

Ihan tarpeeksi on tullut kuunneltua tyhmien ihmisten kiroilua siitä, kun jäi kiinni TV-luvantarkastajalle ja piti maksaa sakot tai kuinka kävi "läheltä piti-tilanne" tai sitä naurettavaa "en varmasti avaa ovea kenellekään"-uhoamista. Ei vaan jaksa kuunnella sitä valitusta enää.

Vittuuntumisen vähentämiseksi suosittelen katselemaan enemmän televisiota.

TV-lupamaksu on ihan kusetusta, koska se koskee vaan YLEn kanavia. Sarjassamme keksimällä keksitty maksu. Minkään logiikan mukaan ei yleisön tarvi maksaa YLEn huonosta tuloksesta ja paskasta strategiasta, jotka ei ota sitten millään tuulta alleen. Kaiken lisäksi huonon johdon epäpätevyys kaatuu niiden niskaa, jotka ei edes koskaan katso BettinaS:ää ja sun muita YLEn huonosti promottuja ohjelmia. Alkakoot mainoskanaviksi ja kilpailkoot asiakkaista omilla tuotteillaan kuten markkinoilla on tapana. Tällänen katsojien sitouttaminen monopolisesti kuuluu Neuvostoliittoon eikä vapaille markkinoille. En ole pyytänyt YLEä televisiooni, joten minun ei tarvitse maksaa luvasta johonkin, jota en edes halua. Vaihtakoot YLEn tilalle Canal+ ja jengi sais päättää kumman ottaa...Varmasti avaisin oven ja pyytäisin tv-lupamaksuntarkastajan jopa sisään ottaan bisseä ja katsoon SM-liigaa. ;)

Mikä perkele siinä on niin vaikeaa, että myy/antaa tv:n pois jos sieltä ei mitään katsomisen arvoista tule ja ei lupamaksua halua maksaa.

Kuulostaa vakavasti riippuvaisen ininältä tollanen ristiriitaisuus. Ei ymmärrä miten joku voi sitä telkkaria katsoa vaikka samalla valittaa millasta paskaa sieltä tulee. Typerää idioottimaista järjetöntä.

Loistavia tekosyitä. Vähänkuin piratismissa. Olkaa ihmeessä maksamatta, mutta elkää nyt hitossa yrittäkö oikeuttaa moraalitonta toimintaa jollain huonoilla tekosyillä.

Minusta Yleisradio pesee laadullaan kaupalliset kanavat. Etenkin dokumentit, ajankohtaisohjelmat ja valtaosa kotimaisesta tuotannosta ovat aikalailla Ylen varassa.
Eikä Yle suinkaan rajoitu vain telkkariin, vaan sillä kustannetaan myös radiotoimintaa.
Yksinkertaistettuna kaupalliset kanavat lähettävät ulkomaalaista purkkaviihdettä, realitysarjoja sekä mainoksia ja Yle taas asiaohjelmia ja marginaalisempaa matskua.
Täydentävät aika hyvin toisiaan.

edit. Yleisradio on elintärkeä tekijä näin pienessä maassa kotimaisen ohjelmatuotannon tukijana sekä esityskanavana.
Monissa maissa, joissa paikallinen yleisradio on yksityistetty, on televisiotarjonnan laatu laskenut mielipidemittausten mukaan merkittävästi ja kotimaisen tuotannon osuus laskenut pohjalukemiin.
Väittäisin, että Yleisradio on myös merkittävä tekijä suomalaisessa sivistyksessä ajankohtais-, opetus-, ja dokumenttitarjonnalla. Televisio voi ja pitää olla myös opettava kokemus eikä vain aivot-nollille-viihdettä.

Kaapeli sanoi:
Loistavia tekosyitä. Vähänkuin piratismissa. Olkaa ihmeessä maksamatta, mutta elkää nyt hitossa yrittäkö oikeuttaa moraalitonta toimintaa jollain huonoilla tekosyillä.

Minusta Yleisradio pesee laadullaan kaupalliset kanavat. Etenkin dokumentit, ajankohtaisohjelmat ja valtaosa kotimaisesta tuotannosta ovat aikalailla Ylen varassa.
Eikä Yle suinkaan rajoitu vain telkkariin, vaan sillä kustannetaan myös radiotoimintaa.
Yksinkertaistettuna kaupalliset kanavat lähettävät ulkomaalaista purkkaviihdettä, realitysarjoja sekä mainoksia ja Yle taas asiaohjelmia ja marginaalisempaa matskua.
Täydentävät aika hyvin toisiaan.

Pitäisikin paikkansa, mutta esim. Ylex radiokanava ei tähän mahdu mitenkään. Muuten kyllä tuosta laadusta samaa mieltä.

En maksa, miten sitä nyt opiskelian budjetilla vielä tv-lupia on vara maksella, tv:stä ei tuu katottua muutako kymppiuutiset ja salkkarit :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom