Tutkimus: ranskalaiset niin kyrpiä että turistit joutuvat tsykoosiin

Ranskalaisilta kannattaa kysyä "Vous parlez anglais?" ennen kuin alkaa solkkaamaan englantia, vaikkei tuon enempää ranskaa itse osaisi. Tällä lähestymistavalla on kuulemma päästy aika monta kertaa yhteisymmärrykseen kielestä

Kyllä, pitää paikkansa. He kun ovat erittäin ylpeitä kauniista kielestään :D

Eihän ne esim. oluesta mitään ymmärrä.
Eri maa, eri kulttuuri. Tuli silti lanseerattua ranskalainen perseenreikä termi, lähinnä liikenteessä. Hassuja nuo ranskalaiset.

Kattoivat todella oudosti meikäläistä kun tilasin medium kokoisen tuopin. Piti baarimikon alkaa sit varotteleekki et tää on sit kovaa kamaa. Normituoppi Carlsbergia :jahas:
Kalja on kyl vähä halvempaa ku Suomessa. Tykästyin tämmösee 1664 merkkiseen kaljaan. Taitaa olla ranskalaista, kyl ne jotai osaa :D

Pelkään vaan, että joku apina vielä ajaa mun päälle ku liikenne on aika hurjaa. Varsinki riemukaaren kohalla näkee aika usein kolareita, ku eivät osaa oikein ajaa ympyrässä.

Ihmiset on aika omissa oloissaan. Heihin ei saa otettua minkäänlaista katsekontaktia. Kaikki marssii määrätietoisesti ja yrmeän näköisesti ohi. Toivottavasti osaavat juoda ittensä mukaviksi.. toi yöelämä pitää katsastaa vielä viikonloppuna.

Kaupunki on kyllä kauneimpia mitä oon nähny. Tulee aina ihan outo fiilis päälle ku näkee jonku tunnetun rakennuksen/paikan jota on yleensä nähny vain kirjoissa ja esitteissä.

Saleja mä oon pari nähny.. kumpaankaan ei oikein viitti mennä ku kertamaksu on 15 euron luokkaa. Kyl sitä yks viikko menee ilman vaikka rupee ahistaakki :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kokemus on kanssa, että ranskalaiset ovat arrogantteja, ehkä ylimielisimpiä kaikista, mitä olen kohdannut. Monia huonoja kokemuksia. Hiljattain ollut ranskalainen kämppis, joka oli mukava tyyppi, kyllä pelasti ranskalaiset mun silmissä.

"Huomasitko, tuo yrittää puhua ranskaa." Siis sävyyn, että säälittävä ulkomaalainen pelle yrittää puhua ranskaa. Aika veret seisauttavaa käytöstä.
Tommoisessa tilanteessa olisi ihan vitun siistiä heittää sille kaikkia osaamiaan kieliä ja vittuilla englanniksi perään että teidän paskakieltä en viitsi edes opetella huora.

Kiroilu ja huuto ei valttamatta toimi. Ei ainakaan taala etelaranskassa. Taala ihmiset huutavat paa punasena toisilleen ihan mitattomista paivittaisista asiosta.
Itse olin aluksi hieman shokissa moisesta kaytoksesta. Tuollaisissa tilanteissa kun noin paljon huudetaan, niin olen tottunut siihen etta taman jalkeen tulee myos nyrkkia perassa, joten kun minulle ruvettiin huutamaan kurkkusuorana. Niin siina vaiheessa yleensa oma suu kiinni ja askel taakse valmiina liipasemaan kaveri katuun kun sa kay paalle. Ikina ranskalaiset ei muuten kay kasiksi !! huutavat vaan. Itsella ei ole ikina ollut tapana huutaa, joten en vaan sano mitaan.

Mista tama huuto alkaa: ostan leipaa, ja myyja sattuu palvelemaan minua ennen vaikka ei ole minun vuoro. taala ei ikina tammosissa paikoissa jonotetta, siella on vaan hirvee kasa ihmisia, ja asiat ratkotaan huutamalla.

Edessa oleva auto pysahtyy, syyta en tahan tieda. normaalisti tallaisessa tilanteessa voin odotella minutin. ennen kuin menen kysymaan etta mika on ogelma. Tassa vaiheessa minun takana oleva on jo soittanut torvea ja huutanut ikkunasta tuo koko minuutin.
Tama on aika vaikea tilanne, koska tassa tilanteessa KUULUU ruveta soittamaan torvea.
- Jos et sita torvea ala soittamaan ja molyamaan, niin edessa oleva ei valttamatta lahde liikkeelle tuntiin, vaikka blokkaakin koko tien.
-Jos soita torvea ja huudat (ihan sama mita, kunhan huudat), ja kyseisen kaverin auto on rikki. Tassa tilanteessa essa oleva tulee kylla pyytamaan sinulta apua.
Yleinen nyrkkisaanto on se etta ei kenestakaan kannata valittaa patkaakaan, vaan pitaa omista asiosta huolta, ja pitaa todellakin muistaa, etta kukaan ei sitten valita myoskaan sinun asioistasi.
Mita tulee asiakas palveluun, niin esim siella tama nakyy. myyja pitaa huolen omista asiostaan, ja aika usein ei sita sinun asiasi todellakaan kiinnosta. Tama tietty vaikeuttaa hieman tuota ostamista, mutta se ei sita myyjaa taas kiinnosta.

Eiko ole raskasta asua tuollaisessa kusipaisessa ilmapiirissa? Vittuilet paivittain muille ja ne sitten sulle - taytyy olla rankka huumorintaju ainakin :D

Yhden tyomatkan olen tehnyt Grenobleen. Paska reissu mutta tulipahan tehtya. Matka alkoi vittumaisesti jo heti ensimmaisella tietullilla Genevesta Grenobleen kun virkailija kopissaan huusi paapunasena jotain ranskaksi. Kauhee show etta saatiin se 5 euroa maksettua. Mehan ei tajuttu viela siina vaiheessa ollenkaan millaiseen mulkkulandiaan oltiin joutumassa, joten koitettiin kovasti tyhmina olla kohteliata. Sama linja hotellin respassa, ravintoloissa, jopa Grenoblen MacDonaldissa nuori myyja molotti naama norsun vitulla, ranskaksi tietenkin, vaikka hyvin ymmarsi kun tilasin "Bic Mac meal super, Coke and koffee with creme". Tilaus tuli kuten pitikin, hirveen molotuksen saattelemana kuinkas muuten. Duunipaikalla( suuri kansainvalinen yhtio ) vartijat vaati papereita ranskaksi vaikka talossa varmaan puolet tyontekijoista oli muita kuin ranskiksia.

Onneksi Siperia opettaa tyhmempaakin harmalaista...

Loppumatkasta tunnelma rentoutui kummasti kun tajuttiin pelin henki. Samalla mitalla takaisin ja mielellaan vahan enemmankin. Otettiin tyokaverin kanssa Seppo Radyn linja: suomella on parjattava ja taytyy muuten sanoa etta tassa tapauksessa Seppo osui harvinaisen oikeaan. Ranskassa suomella toden totta parjaa vahintaan yhta hyvin kuin enkulla. Oikeastaan silla parjaa paremminkin. Voi nimittain haistatatella joka toiseessa lauseessa mika enkuksi ei suju ihan yhta jouhevasti :D

Mutta emma tota 5 paivaa pidempaan olisi jaksanut. Kylla oli kivaa kun vihdoin ylitettiin Ranskan raja ja saavuttiin sivistykseen( Geneveen ).

En jaanyt kaipaamaan uusintaa.

( maisemat oli kylla upeita mutta jaivat paitsioon yleistunnelman takia )

Jos tää ranskalaisten vittupäisyys johtuu siitä, että lähihistoriassa on aina valloittaja, joka on miehittänyt maan..? Siinä ei patonki kainalossa suu auki huutaen voitu paljon mitään.. ;)
Tuo "ei puhuta muuta kuin ranskaa" on perseestä, ehkä ne osaa..

Ehkä ne on vaan samanlaisia kuin italialaiset..nekin selittää ja ei ne sodassa ole pärjännyt sitten rooman aikojen.. :)

Jos tää ranskalaisten vittupäisyys johtuu siitä, että lähihistoriassa on aina valloittaja, joka on miehittänyt maan..? Siinä ei patonki kainalossa suu auki huutaen voitu paljon mitään.. ;)
Tuo "ei puhuta muuta kuin ranskaa" on perseestä, ehkä ne osaa..

Ehkä ne on vaan samanlaisia kuin italialaiset..nekin selittää ja ei ne sodassa ole pärjännyt sitten rooman aikojen.. :)

Se on kyllä totta että ranskalaiset ovat aktiivisesti unohtaneet kaikki hävityt sodat ja korostavat vain sitä onnistuneempaa historiaa.

Vuos sitten käväsin ranskassa ja sanaakaan englantia en matkan aikana kuullut. Johtuu kuulemma että luulevat suomalaisia saksalaisiks ja brittejä idiooteiks, molempia oli seurueessa.

Metroissa on hyvät varoitusmerkit. Niissä lukee englanniksi, ranskaksi ja muistaakseni italiaksi: "Varo sulkeutuvia ovia, äläkä jätä sormia väliin."
Saksaksi varoitus on hieman käskevämpi: "Älä saatana tunge niitä sormia sinne väliin" :lol2:

Mitä oon kuullu niin ei niille koulussakaan ihan hirveesti enklantia opeteta. Sveitsissä kun äsken olin (Genevessä) niin kyllä kaikki alko ranskaksi selittämään, mutta yleensä kun kysäsi että puhuuko englantia niin sitäkin alkoi yleensä tulemaan -- hieman heikosti tosin.

Pääsin kerran olemaan hassunhauska yhdelle ranskalaisseurueelle Mannerheimintiellä. Kysyivät osaanko ranskaa (ranskaksi tietysti) aikeinaan ilmeisesti tiedustella reittiä paikasta a paikkaan b tai jotain vastaavaa. Vastasin kysymykseen reippaan ryhdikkäästi: "Non, je ne parle pas français."
Ilmeet olivat ranskiksilla hauskat kommenttini jälkeen.

Kiroilu ja huuto ei valttamatta toimi. Ei ainakaan taala etelaranskassa. Taala ihmiset huutavat paa punasena toisilleen ihan mitattomista paivittaisista asiosta.
Itse olin aluksi hieman shokissa moisesta kaytoksesta. Tuollaisissa tilanteissa kun noin paljon huudetaan, niin olen tottunut siihen etta taman jalkeen tulee myos nyrkkia perassa, joten kun minulle ruvettiin huutamaan kurkkusuorana. Niin siina vaiheessa yleensa oma suu kiinni ja askel taakse valmiina liipasemaan kaveri katuun kun sa kay paalle. Ikina ranskalaiset ei muuten kay kasiksi !! huutavat vaan. Itsella ei ole ikina ollut tapana huutaa, joten en vaan sano mitaan.

Mista tama huuto alkaa: ostan leipaa, ja myyja sattuu palvelemaan minua ennen vaikka ei ole minun vuoro. taala ei ikina tammosissa paikoissa jonotetta, siella on vaan hirvee kasa ihmisia, ja asiat ratkotaan huutamalla.

Edessa oleva auto pysahtyy, syyta en tahan tieda. normaalisti tallaisessa tilanteessa voin odotella minutin. ennen kuin menen kysymaan etta mika on ogelma. Tassa vaiheessa minun takana oleva on jo soittanut torvea ja huutanut ikkunasta tuo koko minuutin.
Tama on aika vaikea tilanne, koska tassa tilanteessa KUULUU ruveta soittamaan torvea.
- Jos et sita torvea ala soittamaan ja molyamaan, niin edessa oleva ei valttamatta lahde liikkeelle tuntiin, vaikka blokkaakin koko tien.
-Jos soita torvea ja huudat (ihan sama mita, kunhan huudat), ja kyseisen kaverin auto on rikki. Tassa tilanteessa essa oleva tulee kylla pyytamaan sinulta apua.
Yleinen nyrkkisaanto on se etta ei kenestakaan kannata valittaa patkaakaan, vaan pitaa omista asiosta huolta, ja pitaa todellakin muistaa, etta kukaan ei sitten valita myoskaan sinun asioistasi.
Mita tulee asiakas palveluun, niin esim siella tama nakyy. myyja pitaa huolen omista asiostaan, ja aika usein ei sita sinun asiasi todellakaan kiinnosta. Tama tietty vaikeuttaa hieman tuota ostamista, mutta se ei sita myyjaa taas kiinnosta.

:lol2: Oon revenny ihan täysin näihin posteihin :D Etsäviitsisitsä pitää jotain blogin tyyppistä tähän thrediin pari päivää, kiinnostas kuulla enemmänkin ranskalaisesta menosta. :hyper:

voin ma tahan pikkuhiljaa lisailla, vaikka en tieda onko se niin jarkevaa. Nimittain ma kuitenkin jostain syysta tykkaan asua taala.

Me ollaan ostettu tosta cannesin lahelta sellanen pieni yksio, mita sitten ollan vuokrailtu. Esim asunnon ostosta riittaa tarinaa loputtomasti, usko pois.
tasta lyhyesti esim asuntolainen saannissa oli vahan ongelmia, kun en ollut palkkatuloista edellisena vuotena maksanut veroja. muija kun kysyi etta haluatko maksaa. Taala saa siis itse valita !! Valtio tarkastelee, etta kuka on maksanut ja kuka ei, siis noin 5% koko kansakunnasta. Eika niilla ole mitaan reksiteria mista ne nakis kuka on ollu toissa ja jne... joten se siita teknologiasta ?
Niin sain kylla sen asuntolainen kauheen sahlaamisen paatteeksi. Tasta sahlaamisesta sitten valitin muijalle, niin se vaan totes etta tassa joutuu sahlaamaan joka tapauksessa vaikka kaikki asiat olisikin kunnossa. Lainan saantipaatokseen siis meni 4 kuukauttaa, ja asunnon paperitoihin 6 kuukautta.
on kuulemma ihan perussettia. saa sitten joskus naha kaunko menee myymisessa.

Viimetalvena asunnosta sitten paukahti sahkot poikki, se on siis sellanen kerrostaloyksio. Lammitys, valot kaikki toimii sahkolla. Soitin sinne sahkomiehen, keltaisilta sivuilta. 24h paivystyksesta.
Sahkomies sanoi etta ensimmainen tunti maksaa 150eur ja taman jalkeen han velottaa 35 eur. Sanoin etta ok mee hommiin. Vahan ajan paasta sahkomies soittaa ja sanoo etta: sain valot ja lammityksen pelaamaan, mutta taala on todella paljon hengenvaarallisia liitoksia. esimerkisi mitaan ei ole maadotettu keittiossa, ja kylpyhuoneessa.
Sanoin tahan etta korjaa ne nyt saman tien. Kaveri tahan vaan totes etta en maa mitaan korjaa. Teen vaan tan tunnin ja sen jalkeen ma lahen toiseen paikkaan. Kaveri kun saa silta ensimmaiselta tunnilta 150euroo.
Kysyin etta mistas tahan sitten sahkomies, kaveri sano etta en maa vaan tia, ja luuri kiinni. Siis tahan taas tultiin ..... pida huoli omista asioistas.

joo, niin tein. oon nimittain sitten itse maadoitellut. muuten vuokralainen vaihtumassa 3 kuukauden paasta, jos kiinnostaa vuokrata ? :)

just tuli muuten hyvia uutisia keittiosta, muija tekee lounaaksi tartar pihveja ja ratatuillee. hhmm on muuten hyvaa. Tartarhan on siis rakaa jauhelihaa ja kananmunaa sekasin !! siina on proteiinia, suosittelen.

tama pida huoli omista asioistasi muuten toimii sitten molempiin suuntiin.

Kesalla kavin kaverin kanssa kaupassa skoottereilla, ja poliisi pysaytti matkalla. kaverilla kun ei ollut kyparaa mukana.
Poliisi sano etta ilaman kypraa ajosta tulee 90eur sakkoa. kaveri tahan selitaamaan etta ei kai nyt sentaan ?? asun tassa lahella, ja tultiin vaan kaupassa kaymaan. Tahan poliisi sitten: saahan haist viinalle. (oltiin juotu aika paljon pastisia, se haisee) kaveria kielsi etta en ole a kauppaa oon menossa tohon lahelle.
Poliisi VIHAISESTI: et mene mihinkaan kauppaa vaan takaisin kotiin. ja sina kanssa, minua osoittaen.
En sanonut mitaan kun olin itsekkin humallassa. En usko etta poliisit olis noin suomessa reagoinu ?
Ongelma on vaan taala se etta jos esim kotisi ryostetaan, niin minlainen on poliisien motivaatio kyseisessa asiassa. Ei ne valttamatta edes tuu paikalle, ellei esim vakuutusyhtio erikseen vaadi.

Olkoot vaan jotkut kyrpiä, musta se kuuluu jotenkin asiaan, hienoa! Ja sattumoisin keksin oivan tavan vastaanottaa kyrpämäisyyttä häpäisemättä mukavaa kotimaatani; matkasin Pariisin metrolla sellainen fruit of the loom-paita päällä jossa lukee edessä vaan isolla "USA". Tuli partainen mies rämpyttämään kitaraansa siihen eteen ja hoilaamaan. Tuijotin vaan ulos ikkunasta ajatellen että mees nyt siitä. Kun ei innostusta löytynyt, parrakas mies tuhahti vihaisesti; "Les Américains" ja lähti menemään. Taidanpa seuraavaksi pukea päälleni jonkun ruotsinlippupaidan kun ei tee mieli miellyttää.

Omat kokemukset ranskalaisista rajoittuvat vain yhteen työkaveriin, joka on hyvinkin leppoisa ja mukava tapaus.

Kaveri sen sijaan muisteli kokemuksiaan YK-joukoista, joissa oli mukana faittereita lukuisista maista. Ranskalaiset olivat sielläkin todella ylimielisiä, he pitivät itseään parhaina (ihan suotta), jopa kohdatessaan muita YK-sotilaita ranskikset eivät moikanneet. Muiden maiden edustajien kanssa ei ollut kuulemma vastaavia ongelmia, ja ranskalaisia pidettiinkin YK-joukoissa täysinä persreikinä.

Omat kokemukset ranskalaisista rajoittuvat vain yhteen työkaveriin, joka on hyvinkin leppoisa ja mukava tapaus.

Kaveri sen sijaan muisteli kokemuksiaan YK-joukoista, joissa oli mukana faittereita lukuisista maista. Ranskalaiset olivat sielläkin todella ylimielisiä, he pitivät itseään parhaina (ihan suotta), jopa kohdatessaan muita YK-sotilaita ranskikset eivät moikanneet. Muiden maiden edustajien kanssa ei ollut kuulemma vastaavia ongelmia, ja ranskalaisia pidettiinkin YK-joukoissa täysinä persreikinä.

On munkin kokemukset ranskalaisista työkavereina olleet yksinomaan positiivisia.
Vissiin yksin vieraassa maassa saa sammakkomiehenkin vähän käyttäytymään :D

Minusta se on aika hyvin, että ekan mailimansodan jälkeen monet englantilaiset sotilaat vihasivat liittolaisiaan ranskalaisia enemmän kuin vihollisiaan saksalaisia.

Mut silleen kyllä mokasin koko threadin otsikon, tutkimuksessahan puhutaan nimenomaan pariisilaisista, ja ne ne taitaa olla kyrpiä, se on joku luonnetesti, sinne ei ilmeisesti pääse asumaan ellei saavuta tiettyä mulkkuuden astetta.
Siksi kai juuri Pariisiin on pakkautunut niin hirveesti niitä ähläm-siirtolaisiakin :hyper: :hyper: :hyper:

Silti, kiva että näinkin monella oli positiivisia kokemuksia maasta, nimittäin nämät olivat ensimmäiset, joita olen kuullut :D

Pikkuveli on Olkiluodon työmaalla töissä, siellä on paljon ranskalaisia. Ei se mitään tällasta oo puhunu, pitää näyttää tää ketju sille, että kuulostasko sittenkin tutulta. ;)

[

Siksi kai juuri Pariisiin on pakkautunut niin hirveesti niitä ähläm-siirtolaisiakin :hyper: :hyper: :hyper:

Silti, kiva että näinkin monella oli positiivisia kokemuksia maasta, nimittäin nämät olivat ensimmäiset, joita olen kuullut :D[/QUOTE]

Marseillesissa on eniten arabeja, ja taitaapi olla muutenkin mukavin kaupunki missa olen viettanyt aikaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom