Tuska Open Air 2007

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepjep ja sunnuntain ja koko tapahtuman pääesiintyjä on VIELÄKIN prkl to be announced. :curs: Kun vielä tietää, että ko bändi ei voi olla mikään Iron Maiden, Metallica tai edes System of a Down, mutta bändihän on ollut taatusti Tuskan organisaatiolla sovittuna ja tiedossa jo kuukausia, niin salailua ei vaan voi käsittää. Kuvitellaanko kenties, että salailu myy lippuja paremmin?

Kuinka moni on muuten pistänyt merkille, etteivät Tuskan 3pv liput ilmeisesti ole vieläkään loppuunmyytyjä? Yleensähän Tuska on ollut loppuunmyyty hyvissä ajoin keväällä. Ehkäpä moni muukin on vittuuntunut rahastukselta haisevaan tiedotuspolitiikkaan ja säästömeiningillä (=rahastus) olevaan bändien hankintalinjaan ja sanoo Tuskalle, notta pitäköön tunkkinsa sitten. Tuskan kannattaisi muistaa, että heidän ylivoimaisesti suurin asiakaskuntansa ovat noin 25-40-v täysaikatyötä tekevät ihmiset, jotka ovat tietoisia rahan arvosta ja siten nirsoja sen suhteen, jos palvelu ei pelaa.

No nyt se on sitten julkistettu.

http://www.tuska-festival.fi/

Kyllä tuon Stratonkin kattelee, mutta onhan se lievästi sanottuna pettymys, kun jostain isosta ulkomaan nimestä huhuttiin. Ihme homma tosiaan, että tänne asti piti vetkuttaa tuota julkistamista. Vai olisiko tosiaan ollut isompaa kiikarissa, mutta ei saatu kiinnitettyä ja piti löytää vain riittävän iso kotimainen nimi.

Mua tuskastutti alussa se vaikeus ilmoittaa eri päivien esiintyjät. Onneksi lippuja oli silti vielä saatavilla ja sain lippuni perjantaille Immortalia varten. Muulla ei nyt ole niin väliä, aurinkoista säätä vois vielä toivoa.

Nightwish olisi ollut riittävän iso kotimainen, ei mikään muu. Stratot...joo, ei nappaa.

Veikkaan, että Tuska koetti väenvängällä saada Nightwishiä pääesiintyjäksi ja kun se ei onnistunut, niin Stratot siihen sitten paikkaamaan kälysesti/hätäsesti. Eiköhän asiaa ainakin seuraavassa Inferno lehdessä puida.

Stratovarius sunnuntain pääesiintyjänä ja Tuskan sivujen mukaan ohjelma on nyt tässä. Ei tullut Dimmua ei, tosin oli kyllä hieman ylioptimistista edes odottaa.

edit: Iivili ehti ensin... Ja reippaasti vielä.

Kyllä petyin ankarasti tuohon Stratoon. Sunnuntaina ei ole mitään muuta, jonka entuudestaan hyväksi tietää, kuin Vader. Manowar, Nightwish tai Dimmu Borgir olisi sentään KIINNOSTANUT katsoa vaikken minkään noista musasta erityisesti pidäkään. Stratosta tietää että haukotella joutuu ja paljon, paska vielä kun matkakumppanini haluaa tuon katsoa, enkä pääse aikaisemmin poiskaan Helsingistä :(.

Jatketaan nyt vielä tuskailua sunnuntain "pääesiintyjästä". Moonspell oli todella positiivinen ylläri Tuskaan ja antoi odottaa jotain kovaa nimeä sunnuntaille, kun kerta pitivät niin pitkään pimennossa esiintyjää. Itse aloin toivoa jo Dimmua, joka mainittiin ohimennen Infernossa, tai Machine Headia :worship:. Mutta kuinkas kävikään. Pettymysten pettymys. Stratoa en ole nähnyt livenä koskaan, mutta eipä ole jäänyt kaivelemaan. Toivottavasti ne yritti tosissaan jotain muuta bändiä, eikä tämä ollut se "ässä hihassa"-juttu.

Kattaus kokonaisuudessaan kuitenkin miellyttää enemmän, kuin esim. viime vuonna, mutta 10v bileet kuitenkin....

Joo, olihan se Strato karvas pettymys. Toisaalta, jos soittavat Black Diamondin, niin jo sen takia kannattaa jäädä paikalle.

Tuo Mercenaryn sijoittaminen ensimmäiseksi on kyllä huutava vääryys. No, varmaan pääsee suht eteen.

Sitä en ymmärrä, että miksi Immortal soittaa noin aikaisin. Olisin luullut, että vetävät perjantaina viimeisenä, mutta ei. Strato on erittäin iso pettymys, joten tuolta pääsee lähtemään sunnuntaina jo suht hyvissä ajoin ajamaan kohti Joensuuta.

Sitten semmoinen kysymys: Yövyn kaverin kaverin luona lähellä festarialuetta, joten missäkähän sijaitsee lähin/lähimmät salit? Selvinpäin kun tulee oltua ja pitkään ei osaa nukkua, joten pe ja la aamupäivällä voisi salilla käydä.

Kampissa on Runeberginkadulla City Gym (radisson hotellin lähellä). Se on hyvä perussali! Kampin kauppakeskuksessa on Motivus, mut sinne kai pitää olla jäsenyys.

Saako portilta lippuja ja millä hinnalla?

Voi jäädä saamatta liput portilta. Lippupalvelussa nyt myyty loppuun kaikki muut paitsi sunnuntain liput. Päivän lippu 38e. Mustan pörssin kauppiaita en muista Tuskassa nähneeni.

Ei huono esiintyjälista mulle ollenkaan. Tässä mun omat suosikit eri päivältä näin etukäteen:
Pe
Dragonforce
C.O.B

La
Pain
WASP
Brother Firetribe

Su
Mercenary
Blind Guardian
Naildown

Sen Staronkin saatan vielä katsoa...

Kyllä alkaa jo syyhyttämään aika kovasti kun tietää, että huomenna lähdetään ajelemaan Tuskaan päin.

Viimeisen viikon aikana olen ensimmäistä kertaa kuunnellut Misery Indexiä, Naildownia ja Legion of the Damnedia ja nuohan pitää käydä katsomassa. Tuolla onkin nytten jo tosi paljon katsottavia bändejä.

Itse ajelen duunipaikkakunnalta vasta perjantaiaamuna, mutta kyllähän tuo jo syyhyttää. Harmillisesti sääennusteet taitavat olla hieman sateisia :/

Päinvastoin, ainakin maikkarin Forecan sääennustuksen mukaan Hesassa sateet loppuvat sopivasti perjantai iltapäivänä ja odotettavissa on POUTAA koko Tuskan ajan. Ei paha ennuste ollenkaan. Odotettavissa siis aika normaali Tuska-viikonloppu myös ilmojen puolesta :)

:rock:Täällä ollaan myös ihan fiiliksissä! Junaan hypätään illalla ja perinteiset fiilistelykännit vedetään tietty junassa.

Pitäisikö varata ensi kertaa Tuskaan kumpparit mukaan ja ostaa myös lateksihousut vesisateen varalle, ainakin perjantaille ennustaa vesitippoja ilmatieteenlaitos.
Mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitää ilmat muuttuu niin että aurinko porottaa helvetin kuumasti ja kalju tulee poltettua karrelle taas kerran!

:hyper: innolla odottaen!

:rock:

JUHUU!!! :kippis1:

Sellaista tuli tässä mieleen, että onko teillä jotain syötävää evästä mukana festareilla vai riittääkö juotava eväs? Olisiko kenelläkään jakaa mitään viimehetken evässuosituksia - siis tarkoitan ihan kiinteetä ravintoa, nesteytyspuolen olen melko varmasti jo päättänyt, kuinka sen hoidan.

Festarimössöt ei oiken uppoa...

Tai ei tässä tarvii olla mitenkään viime hetken neuvoja, ylipäätänsä mua kiinnostaa, millaisilla eväillä ihmiset käy festareilla.

Hyvä neuvo on tietysti se, et syö hyvin ennen ja jälkeen festareiden, niin ei tuu välissä nälkä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom