Tuska Open Air 2007

Nyt Barathrum nähty. Warmetal ja Last Day in Heaven ihan jees vetoja, mutta miun makuun niin yksitoikkoisia biisejä muut. Taisivat soittaa suht uudempaa materiaalia kun ei tuntunut hirveen tuttuja biisejä miulle. Sova sekoili ja heitti vähän ihmeläppijä, mitkä vähän piristi.

Tänään Nosturissa Shade Empire, Deathchain ja Ajattara, joten huomattavasti kovempi ilta tiedossa.

Niskat jumissa ja selkä ihan tukossa. Aika Tuskainen olo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
... Eritoten se joku 30v jamppa liian pienissä punasissa nahkabyysissä (persvako ja kalsarit komiasti esillä), korkokengissä, musta peruukki ja joku vaan puoliselkään ulottuva musta karvareuhka päällä. En tiedä näkikö muut mutta kyllä hymyilytti...

Jos sillä oli vielä mustatut silmänympärykset niin näin saman tyypin kaljateltassa. Ainakin hän sai kanssaihmisensä hyvälle tuulelle...
Toinen hauska ilmestys oli mies jolla oli kokonaan valkoinen puku ja pystyyn nostetut hiukset ja kolmas joka herätti oman huomioni oli mies joka piti kaasunaamaria.

CoB oli jees, mutta olin tässä vaiheessa jo ihan naatti, joten aika väsyneeks kokemukseks jäi.
Bodomilla oli ihan kivasti huumoria siinä showssa. Baaritiski lavalla ja poijat hengailee siinä kun nauhalta tulee jotain baarihumppaa. Pyrotekniikkaakin oli vähäsen, ainakin In Your Facen aikana tulleet paukut oli ihan kiva temppu.

Bodomilla oli ihan kivasti huumoria siinä showssa. Baaritiski lavalla ja poijat hengailee siinä kun nauhalta tulee jotain baarihumppaa. Pyrotekniikkaakin oli vähäsen, ainakin In Your Facen aikana tulleet paukut oli ihan kiva temppu.
Juu olihan siinä showta ja poikarakkautta kerrakseen. Jotenkin ei vaan iskenyt livenä, vaikka himassa diggailenkin CoBista. Ehkä se on mulle vähän sellasta teknisempää fiilistelymusiikkia, jota ei tee mieli kuunella missää moshpitissä.
Laiho (ja Nikula) tylytti aika hyvin niitä pullon heittelijöitä:thumbs:.

Kuinka moni näki päivän loputtua Takamaan isoine hauviksineen steissin dösäasemalla:eek:?

PS: Itsekkin bongasin tän em. peruukkipäisen herrasmiehen

Sama vika. Mistähän tää johtuu?? En oo ees moshannut ;)

No niska kipu johtuu tietysti moshaamisesta kun ei ole aikoihin tuota tullut harrastettua. Selkäkipu taas johtuu luultavasti koko päivän kävelystä ja nurmikolla istuskelusta. Kyllä oli Nosturista kaverin kämpille kävely teki aika kipeää. Mukavahan tuolla Tuskassa on olla selvinpäinkin, ei tee edes tiukkaa.

Jos sillä oli vielä mustatut silmänympärykset niin näin saman tyypin kaljateltassa. Ainakin hän sai kanssaihmisensä hyvälle tuulelle...

Joo sama heppu. Ja sillä oli valkonen vyölaukku! :D

Toinen hauska ilmestys oli mies jolla oli kokonaan valkoinen puku ja pystyyn nostetut hiukset ja kolmas joka herätti oman huomioni oli mies joka piti kaasunaamaria.

Näitä en pahus huomannut. Voi olla että kattelin enemmän noita korkosaappaita, sukkanauhoja, minihameita, tiukkoja korsetteja... :)

Jonny sanoi:
Niskat jumissa ja selkä ihan tukossa. Aika Tuskainen olo.

Sama mullakin joka Tuskassa. Paikallaan seisominen on Tuskasta.

Jotenkin tuo COB ei oikein toiminut mullakaan, varsinkin siihen pullonheittelyyn asti oli aika laimeeta menoa. Sen jälkeen vitutus kuului soitosta.

Tänään uudestaan. Toivottavasti hommaavat mulle Alepaan maitoa :)

Mullekkii saa tulla huomenna juttelemaan. Paitsi ei Mercenaryn setin aikana :rock:

Taidan laittaa Avantasia-paidan. Semmoista ei varmaan oo kellään muulla?
Tai sit ton Gasp-89 paidan. Riippuu miten lämmin on.

Itselläni päällä tämmöinen t-paita

108389a.jpg

Jos keli viilenee niin päältä löytyy seuraavanlainen pitkähihainen

melodic20060526144253_0.921521.jpg

Jos keli viilenee vielä niin sitten päällä nahkarotsi.

Saa tulla nykimään/juttelemaan mukavia.

Jotenkin tuo COB ei oikein toiminut mullakaan, varsinkin siihen pullonheittelyyn asti oli aika laimeeta menoa. Sen jälkeen vitutus kuului soitosta.

Siis jotkut ääliöt heitteli pulloja lavalle ku bodomi soitti?Ei hyvää päivää.
Soittiko Cob muuten uutta materiaalia?

Toi pullojen heittäminen on kyllä niin tyhmää, että muulla yleisöllä on moraalinen oikeus hakata heittelijä.

Joskun vuonna miekka ja kivi olin jollain festarilla, kun joku heitti pullolla Suicidal Tendenciesin jotain jäsentä niin Mike Muir syöksyi yleisön joukkoon kurmottamaan miestä.
En kyllä juomannut, että saiko hän oikean henkilön kiinni ja mitä hän sitten teki mutta periaatteessa arvostan tekoa.

Saatanan pullonheittäjät.
Saas nähdä vieläkö ens kesänä saa viedä omat juomat alueelle. Ei varmaan montaa pulloa kestä heittää, et tulee stoppi.

PAIN heitti helvetin hyvän keikan. Porukkaa oli yllättävän paljon ajankohtaan nähden ja hyvin oli mukana biiseissä. Mukavan muhkeat soundit ja hyviä biisejä.

Legion of the Damned heitti intensiivisen keikan ja porukka mukana helkatin hyvä.

Nicole Yleisöä paljon ja letti/kädet heilui. Bändillä on helkatin hyviä biisejä ja tapporiffejä. Ihan huippu keikka! Livenä parasta laatua.

Emperor :5: Tätä oli odotettu ja kyllä kannatti. Biisilista oli huippu ja yleisö ihan pähkinöinä. Trym rummuissa on jotain aivan käsittämätöntä ja vaihti on aivan sairasta.

Vaihdoin kuulumiset suortin kanssa ennen PAINin keikkaa ja erittäin mukavalta tyypiltä vaikutti.

Vaihdoin kuulumiset suortin kanssa ennen PAINin keikkaa ja erittäin mukavalta tyypiltä vaikutti.
Jees oli hauska tavata.
Taisin olla ainoa pakkispaitanen, kun en ketään muuta nähny.
Päivän bongaajat:
1. keke?(tjsp.) savolainen kypärämies
2. Jonny
3. Gillyanne?
4. Pro-Pain
Oli mukava tavata kaikki. Muuten sain satunnaisia viekkaita katseita kaikilta körmyiltä ja järkkäreiltä, lisäks joku tapahtumatyöntekijä moikkas mua (saatto olla joku työ "tuttukin":confused:).

Misery Index oli kyllä päivän paras. Paikalla oli vain kourallinen ihmisiä, mutta meininki oli silti hyvä.
Thunderstone ei oo ihan mun makuun, mutta tuli silti tsekattua ihan vaan sen solistin takia. IMO yks parhaimmista hevi laulajista päällä maan.
Legion of The Damned oli mulle uus tuttavuus ja menettelihän se. Hetken katoin myös Brother Firetribeä, mutta ei ollu mun juttu.
Nicolekin oli uus tuttavuus ja jonkun aikaa sitäkin jaksoi kattoa.
Emperor oli mahtava, vaikka ei muuten tollanen wanha bläkkis iske. Keskittymistä vähän häiritsi yks kääliö ja kuumakalle, jotka meinas kokoajan ottaa yhteen siin mun vieres:down:.

Melko umpitylsä päivä, mutta onneks huomenna soi taas hyvä musiikki:rock:.

PS: Poltin pääni. Sattuu vitusti.

Eilisillan jatkoklubi Nosturissa oli loppuun myyty ja jonossa sai seistä mukavasti. Ovelana lähdin liikkeelle siinä mielessä, että kerkiän Deathchainin alkuun, mutta se kerkesikin aloittaa jo kun jonossa meni sen verta pitkään.

Deathchain soitti kyllä tiukan setin. Yleisö aivan villinä ja helvetin hyvän keikan bändi heitti. Nosturissa ihan sika kuuma, vaikka ei itse tullutkaan heiluttua.

Ajattara sai yleisön mukaan laulamaan ja hyvä meininki.

Onneksi tuli lähdettyä pe ja la iltana Nosturiin niin tulipahan nähtyä Battlelore, Barathrum, Deathchain ja Ajattara. Ei noita hirveästi Joensuussa näy.

Kohta alueelle ja sitten illalla Moonspellin jälkeen ajamaan kohti kotia.

Metal Heartin kanssa vaihdoin kuulumiset hetki sitten. Paidasta ei voinut erehtyä :) . Mukava törmätä palstalaisiin.

Finntrollista en mitenkään hirveesti pidä, mutta täytyy myöntää, että keikka oli loistava. Musa oli omiaan sellaselle kevyelle humppapitille, mutta kyllä siinä silti vähän hengästy, kun se oli käynnissä melkein kokoajan:D. Troll Hammaren kyl hyvä biisi, erottui selvästi edukseen muista veisuista.

Vader oli mun yks tän vuoden ennakkosuosikeista ja hyvinhän ne soitti. En ole näiden uusinta albumia juurikaan kuunellut joten en paria biisiä tunnistanut ollenkaan. Xeperin olisin kyllä halunnut kuulla vielä. Raining Blood oli hyvä lisä siihen loppuun:rock:. Ainoa miinus oli se, että liian moni halus olla eturivissä (myös minä), joten pelkästään käden nostaminen ilmaan tuotti suuria vaikeuksia. Keikan jälkeen paita oli läpimärkä ja mikä pahinta, hajusta päätellen varmaan puolet siitä oli muiden hikeä:urjo:.

Stratovariusta en jaksanut jäädä katsomaan ollenkaan, vaikka melko näyttävästihän ne aloitti. 2 näinkin intensiivistä keikkaa per päivä on kyllä ehdottomasti maksimi mun kunnolle. Ehkä pitäis alkaa harrastaa jotain liikuntaa.

Risut: Kahvi oli laihaa ja chilipähkinät tahrasivat sormet eivätkä ne ees maistunu chilille.

Metal Heartin kanssa vaihdoin kuulumiset hetki sitten. Paidasta ei voinut erehtyä :) . Mukava törmätä palstalaisiin.

Mitä mitä? Oliko sulla läppäri mukana siellä? Joo, ja kiva kuulla kotipuolen murrettakin. Ite oon kotosin kans sieltä itärajalta, sata kilsaa vielä Joensuusta ylöspäin. Tuli vain vähä puun takaa se tilanne, niin ei siinä keksiny mitään ihmeempiä. Ens kerralla sitte.

Vähän sitä Blindia siinä morkkasin, mut kyllähän se loppua kohti sitten parani. Ja varsinkin se 14 minuuttinen veto oli aika odottamaton. Ja akustinen Bard´s song oli mahtava.

Stratovarius veti aika tiukan setin. Hittiä hitin perään ja uusin biisi tais olla se Intermissionilta löytyvä mahtiballadi Will My soul ever rest in peace. Itse en oikein odottanut mitään tältä bändiltä, mutta olihan se ihan ison maailman meininkiä. Kotipellossa on aika paljon karismaa.

Moonspell oli kans hyvä. Pari uudempaa tylsää biisiä mahtu mukaan, mut pääosinhan sieltä tuli sitä vanhempaa hittiosastoa. Kyllä jytäsi.

Mercenary kärsi kyllä lyhyestä setistä. Kun bändin biisit on järjestään 6-8 minuuttisia, niin eihän siihen mahtunu ku 7 biisiä. Mut nekin kyllä riitti takaamaan, et bändi toimii livenä. Saatana, mulla oli karvat pystyssä lähes koko ajan ja ne Martinin kitarasoolot oli ihan mielettömiä.

Toi pullojen heittäminen on kyllä niin tyhmää, että muulla yleisöllä on moraalinen oikeus hakata heittelijä.

Joskun vuonna miekka ja kivi olin jollain festarilla, kun joku heitti pullolla Suicidal Tendenciesin jotain jäsentä niin Mike Muir syöksyi yleisön joukkoon kurmottamaan miestä.
En kyllä juomannut, että saiko hän oikean henkilön kiinni ja mitä hän sitten teki mutta periaatteessa arvostan tekoa.

Jeah, vanhakin muistaa tämän tapauksen, paikkahan oli Ahvenisto Hämeenlinnassa ja Giants of rock - oli muistaakseni festarin nimi.
Pullosta päähän saanut basisti oli muuan Robert Trujillo.
Silloin kyllä vitutti kun Tendenciesien keikka loppui tosi lyhyeen.

Muir kävi tempaseen oletettua heittäjää pataan ennen kuin järkkärit kerkesivät kissaa sanomaan.

Tosin kuulin jälkikäteen huhua et kyseessä olisi ollut väärä tyyppi...

Olipa kolme kovaa päivää tuskaensikertalaiselle..:D Todella hyvä reissu ja ens vuonna uudestaan, saletisti!

edit. Pakko vielä laittaa, että olipa Nosturissa lauantaina Shade Empirellä, Deathchainillä & Ajattaralla älyttömän kova keikka! Todella tylyä menoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom