Tuska 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Jos joku näkee sinisillä camoilla ja sinisellä Korpiklaani paidalla (takana lukee "soitten korpein halki tarvon...") varustettua runkkaria, saa tulla repiin siitä hihasta :D Vielä tuntomerkkinä "keskipitkät" vaaleanruskeat hiukset.

Ps. mua taas kummastuttaa eniten Nilen laittaminen sivulavalle. Ääh, joku Arcticainen ensin päälavalla. En toki voi sen suosiota kiistää, ja kyllä kai se mullekin menettelee. Silti nile :/

Perjantaina lokki paskansi päälleni. Lauantaina lokki paskansi päälleni. Elän toivossa, että sunnuntaina vähintäänkin kaksi lokkia paskantaa niskaani ja mielellään Slayerin keikan aikana.

Ei vittu, "Slaves shall serve".Behemoth!!

Raamattu sinne tai tänne, samaa kuraa koko opus laidasta laitaan.

Mutta mihin hävis Iivili ja Anamaki?

Jos joku näkee sinisillä camoilla ja sinisellä Korpiklaani paidalla (takana lukee "soitten korpein halki tarvon...") varustettua runkkaria, saa tulla repiin siitä hihasta :D Vielä tuntomerkkinä "keskipitkät" vaaleanruskeat hiukset.

Ps. mua taas kummastuttaa eniten Nilen laittaminen sivulavalle. Ääh, joku Arcticainen ensin päälavalla. En toki voi sen suosiota kiistää, ja kyllä kai se mullekin menettelee. Silti nile :/

Ja mulla on siniset farkut, systen of a down t-paita tai maaston vihreä takki.

Okei tässä meikäläisen saalis Tuskasta, PE-LA:

PERJANTAI

Amon Amarth :4:
-Vitun kova setti, yllätti oikein kun en ollut ennen nähnyt. Äijillä oli helvetin hyvä meininki päällä koko setin, ilo katsella. Ostin uuden levynkin.
Stam1na :2:
-Soundit pilas keikan mun mielestä eikä musiikkikaan oikein iske. Klubilla voisi mennä paremmin.
Carcass :3:
-Exhume to Consume pelasti paljon, äijät veti aika rutiinilla. Walkerin väsyneet "They say Detroit rock city, HELL NO! HELSINKI rock city, Helsinki is the rock capital of the world..." ym. kuullosti kyllä aika latteilta.
Entombed :5:
-Tarvitseeko jotain sanoa? Perus-Entombedia, eli vitun tiukkaa live-esiintymistä ja biisilista jälleen nappiin.
Dimmu Borgir :2:½
-Missä meininki? Jätkät alkaa olemaan aika rockstaroja, jos vaikka vertaa Behemothin keikkaan, tämä oli kuin Kirka olis vetänyt (jos Kirka siis jotain vielä vetelisi) varrella virran DBTLssä.
Parasta bändin esiintymisessä olikin Simenin(aka Vortex) kliinit vokaalit.

LAUANTAI

Behemoth :4:
-En nähnyt koko keikkaa mutta jätkillä kyllä tukka pyöri ja selvästi nauttivat esiintymisestään Tuskassa. Oli livenä kovempi kuin odotin.
Ghost Brigade :2:
-Can you say Opeth? Hohhooihjjaaaah.... Soundit aivan perseestä, soittivat SUE-lavalla ja basso jyräsi kaiken muun alleen. Tätä se sitten on kun yritetään soittaa lujaa. Ei todellakaan iskenyt.
Fields of the Nephilim :0:
-Poissa. En jaksanut seurata keikkaa lainkaan.
Kreator :2:
-Ei saatana, vaikka tämä nyt on melkein kuin Slayeria musiikillisesti, ei saksan versio kanna läheskään samalle tasolle. Petrozzan kiljumista ei vaan jaksa enää kuunnella. Mutta onneksi Kreatorin jälkeen menin katsomaan...
Primordial :5:
-Ehkä Tuskan paras esiintyminen ja bändi. Aivan älyttömän hyvä meininki sekä bändillä että yleisöllä. Mahtavaa katsella ja kuunnella kun bändi haluaa esiintyä ja yleisö laulaa täysillä mukana.
En ollut ennen kuullu ko. bändiä, nyt omistan kaksi uusinta levyä.
"Where is the Fighting Man? I AM HE!" Perkele! :hyper:

Ja viimeiseksi jäi
Morbid Angel :4:
-En olisi uskonut ikinä näkeväni Morbid Angelia Vincentin kera Suomessa mutta nyt on sekin sitten koettu. Iso mosh pit pyöri koko keikan ajan keskellä kenttää ja sinne oli myös itseni rynnättävä kun tuli viimeinkin "Where the slime live". Biisilista oli täysi kymppi, ei tainnut tulla yhtään biisiä Tuckerin levyiltä. Ja vielä kun pärähti viimeiseksi "God of Emptiness" (tietysti) niin ilta oli pulkassa. Ei harmita yhtään että missaan Nilen ja Slayerin, lauantai salvaa haavat.

Muuta:
Miksi helvetin takia pitää järjestää näinkin iso tapahtuma Helsingin keskustassa? Aivan perseestä, enemmänkin olisi ollut tulijoita jos paikka vain vetäisi. Herätys järjestäjät. Kehäkolmosen ulkopuolella on elämää.

Ei mennyt ihan putkeen Tuska. Kolmen päivän lippu oli, mutta tänään sitten huomasin sen kadonneeksi.:thumbs: Selitin portilla tilanteen, ja tuli kommenttia "joo no älä murehdi, uskon että voit ostaa lipun tuosta oikean reunan portilta" Yeah right....

Sillä ei varmaan ole mitään tekemistä katoamisen kanssa, että lauantailta pieni muistikatko Sotajumalan ja Morbid Angelin välillä.

Noh, harmittaa kyllä kovasti kun missaan nyt Slayerin ja Nilen, mutta Nilen olen jo nähnyt livenä. Morbid Angeliahan minä tulin katsomaan :)

Mutta mihin hävis Iivili ja Anamaki?
Siellähän me pyörittiin, päälavan kaikki bändit (paitsi Fields... jotain) katottiin siitä miksauskopin etupuolelta. Koitin sua katella, mutta en onnistunut näkemään.

Kreator oli kyllä mulle ihan parhautta!!! Kunnon riffi-ilotulitus.:rock:

Sillä ei varmaan ole mitään tekemistä katoamisen kanssa, että lauantailta pieni muistikatko Sotajumalan ja Morbid Angelin välillä.

Tuota en muuten oikein ymmärrä. Tuskassa näkyi melkoisesti aivan pelti kiinni olevia tyyppejä, jo aamusta. Eivät varmasti muista edes olleensa siellä.
Eihän se sinällääm mua vaivaa mutta ihmettelen miksi tulla vetämän älyttömät perseet tuollaiseen tapahtumaan ja maksaa vielä lipusta.
Samanhan olis voinut tehdä ilmaiseksi aitojen ulkopuolella ja ihan yhtä "hyvä meininki".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
NYT SITTEN KOHTI LOPPUHUIPENNUSTA. Kaksi päivää jo tuolla tullut vietettyä. Kivaa on ollut. Tänään keskityn olennaiseen joten...

...TÄÄLTÄ TULLAAN...:rock:

51059~Slayer-Posters.jpg

oli kyllä jotain nii mahtavaa slayer.. nyt voi kuolla onnellisen miehenä :)

GOOOOOOOOD HATE US AAAAAAALLLLL!!!!!!!!!!!!

NYT SITTEN KOHTI LOPPUHUIPENNUSTA. Kaksi päivää jo tuolla tullut vietettyä. Kivaa on ollut. Tänään keskityn olennaiseen joten...

...TÄÄLTÄ TULLAAN...:rock:

51059~Slayer-Posters.jpg

TUSKASSA OLI VAIN YKSI YLITSE MUIDEN... KIITOS SLAYER :worship:

Oije, tänne sitten tunnelmat Slayerin keikasta ja setlist kiitos

SLAYERIN setti:

01. Disciple
02. Cult
03. Chemical Warfare (+Ghosts of War)
04. War Ensemble
05. Jihad
06. Die by the Sword
07. Spirit in Black
08. Eyes of the Insane
09. Supremist
10. Dead Skin Mask
11. Hell Awaits
12. Postmortem
13. Captor of Sin
14. South of Heaven
15. Raining Blood
16. Angel of Death

Tuskaa...Raining Blood : Wall of death ja pittiä.
http://www.youtube.com/watch?v=lsu2wCq_u7Q

Perjantaina tsekkasin oikeastaan vain Carcassin. En kerinnyt aiempia, enkä jaksanut sen jälkeen soittavia, eikä Dimmu kiinnostanut pätkääkään. Carcass iski toki, mutta mä en ko bändiin voikaan suhtautua mitenkään muuten, kuin tunteella ja nimenomaan myönteisellä tunteella. Sori vaan, ei pysty sanomaan mitään kielteistä. Bill Steer näytti kyllä joltain bluesmanilta tai ituhipiltä, mutta skulas skebaa hyvin ja oli rennon oloinen, ei näyttänyt jännittävän.

Lauantaina Behemoth kyllä räjäytti pankin! Osasin odottaa kovaa vetoa, mutten noin kovaa. :eek: Huh! Äijät eivät kyselleet, haluaako joku turpaan, vaan jossain piisissä vedeltiin koivuhalolla päin pläsiä ja seuraavassa pesismailalla, kuvaannollisesti, musiikillisesti ja nautinnollisesti toki. :D Niukinnaukin Tuska 2008 kovin veto, mitä näin ja kuulin. Piti ostaa heti Thelema 6 ja Satanica siitä hyvästä. Varmaan joutuu uusimmankin lättynsä hankkimaan, on kuulemma kovaa kamaa sekin, en epäile. Jopa Gillyannelle Behemothin veto oli Tuskan 2008 kovin! :eek: Hän on kumminkin kova melohevifani ja odotti kovasti Sonata Arctican keikkaa, mutta niin vaan kuulemma Behemoth tehosi tällä kertaa vielä paremmin.

Noxa olisi ehkä ollut hyvä, muttei jaksanut, piti palautua. Siinä krääsäkojuilla pyöriessä ihmettelin, kuinka velttoa ja surkeaa musaa esitti joku koottiorkka Fields of Nobodies tai sinne päin, ei voi muistaa sen tarkemmin. Tuntuu, että kootit fanittavat mitä vain, mikä nyt on satuttu joskus heidän dah viralliseen koottikaanoniinsa ylentämään. Ei väliä, vaikka musa olisi huolimattomasti ja taitamattomasti sävellettyä, sovitettua, sanoitettua ja soitettua, kunhan siinä on "Ehtaa Koottia!" leima päällä, niin jeejee, tää on hyvä.

Kreatoria tsekkailtiin AnaMaen kanssa ja tulihan sieltä reipas rässiriffipläjäys, joka tunki väkisin menojalan alle.

Sitten piti koota itteensä Morbid Angelia varten, eikä suotta! Kiesus, että D. Vincent on kurkoäijä, mahdoton kuvitella tämän bändin keulille ketään muuta. Hyvin vetivät ja tähän bändiin mun kohdalla pätee sama, kuin Carcassiin, en pysty oikein kritisoimaan, biisimatskunsa on niin verissä.

Sunnuntaina Killswistch Engage tuntui halvahkohlta At The Gates kopiolta, johon oli ympätty myynnin varmistamiseksi melodisia lauluja ja jenkkipomppumeininkiä, en tykännyt. Dying Fetus sen sijaan iski ja lujaa! Oli maar paras grindkeikka, mitä olen nähnyt sitten Nasumin keikan. Erittäin myönteinen yllätys. Sitten olikin niin hyytynyt fiilis, ettei jaksanut millään Nileä (edes Nileä! meikä sentäs tykkää ko bändistä kovasti) tsekkailla muutamaa kipaletta enempää.

Kerkesin just sopivasti ennen Slayeria kiskaista nuudelikana-annoksen, joka oli yllättävän hyvä. Maukasta oli ja kanaa runsaasti, hinta 6€ oli annoksen laatuun nähden kohtuullinen, harvinaista tämmöinen festareilla. Päälle kahvit, niin ryytymys väisti soppelisti ja Slayerin ziljoonat killeririffit tunkivat jalan alle ja niskaan ihan väkisin, hyvä meininki. Slayerilla olivat myös saundit just eikä melkein. Kaikesta sai hyvin selvää ja soppelisti oli kitaroita korostettu, kuten tämmöisessä riffitulituksessa joutaa ollakin.

Mitä alkoholiin tulee, niin ei ole pakko sitä naulaa päähän edelleenkään hakata. Ite join pe & la yhteensä 0,5L pullon Tapiota sotkettuna 3L Pirkka Vichyä, kaksi lasia valkkaria ja kaksi olutta. Ei mikään älytön satsi 90-kiloiselle ukolle kahdelle päivälle, muistan kaiken hyvin, eikä mitään jäänyt välistä tai mennyt pilalle kännin takia. Sunnuntaina en juonutkaan mitään kahvia vahvempaa. Moista linjaa taidan jatkaa nyt ainakin muutaman kuukauden, olisi hyvästä.

Tietynlainen runsaudenpula oli laatukuolometallista nyt Tuskassa. En jaksanut edes yrittää tsekata jotain Sotajumalaa (olen nähnyt jo kahdesti senkin ja koska on suomalainen bändi, niin eiköhän tule tilaisuuksia nähdä se vähintään kerran vuodessa), Entombedia (olenkohan mä sen jo kolme vai neljä kertaa nähnyt? ihan hyvä, mutta eipä se wanha enska siitä miksikään muutu) tai Amon Amarthia (olen nähnyt kerran, eikä ollut kovin hyvä mun makuun). Silti Carcass, Behemoth, Morbid Angel ja Nile tarjoilivat yllinkyllin niin huippulaatuista death metallia, että ei parempaa ole. Slayer ja Dying Fetus siihen lisukkeeksi, niin mulle oli kyseessä todella hyvä Tuska. :thumbs:

Yksikään lokki ei paskantanut tänään päälleni...Slayer oli kova ja soitti yhden kaikkien aikojen kovimmista biiseistaän Hell Awaits....

Sacrifice the lives of all I know they
Soon shall die
Their souls are damned to rot in hell
And keep the fire growing deep inside
Hell awaits...

Perkele, että oli kova Tuska! Ens vuon uudestaa sitte, kerron illemmalla lisää sekoilua Tuskasta. Joudun lähteä nyt töihin, bye bye my little minions!

T:Satan himself
:evil:

Slayer tuli nähtyä. Kovaa settiä, äänentoistosta tosin miinuksia...

Suositut

Back
Ylös Bottom