Varmaan aika monelle tulee yllätyksenä omat reaktiot stressitilanteessa. Ei oo kauheen hyvä juttu, jos se eka kerta sattuu olemaan tollasessa tilanteessa, jossa pitäis hallita tilannetta. Mä olin 18v ekaa kertaa ovella ja mulle kävi just näin, mut kukaan ei saanu ainakaan pahasti turpaan.
Kyseinen ravintola sijaitsi pienessä kunnassa suuremman kaupungin läheisyydessä. Asiakaskunta koostui lähinnä paikallisista juopoista ja ulkomaalaisista rakennustyöläisistä. Sain sen duunin varmaan siks, että kukaan ei halunnu sinne ja portsarifirmalla oli muutenki pula paikallisista tekijöistä. Oli mulla muutamat festarikeikat alla, mut ei tietoakaan oikeista jv-hommista. Paikalliset ja ulkomaalaiset otti tietenkin yhteen illan aikana, mutta kantikset hoiti homman itekseen ja mitään ei tapahtunu. Mä jäädyin aika pahasti ja pelko varmasti paistoi kauas nuoresta miehestä. Yks niistä tappelupukareista sanoki mulle ihan ystävällisesti huonolla suomella, että älä enää tule tänne. Jälkeenpäin mietittynä mun silloin poikamaiset kasvot saatto olla jopa hyödyks siinä tilanteessa.
En menny siihen kuntaan enää hommiin, mut monet pubit ja yökerhot tuli vuosien varrella päivystettyä. Ihan hyvä poke musta muodostui, mut en menis enää mistään hinnasta. En vaikka jäisin työttömäksi koulutusta vastaavasta virastani.