Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulin vasta, että Tampereen ammattikorkeassa on alkanut joku amk:n turvallisuusala. Itsellä tuo "linja" tms. harkinnassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TAMKin nettisivuilta en löytänyt mitään tietoa tuosta. Enkä kyllä mistään muualtakaan. Mistä itse kuulit tuosta ja onko koulutusohjelma siis nyt alkanut, suunnitteilla vai missä mennään? Tampereen yliopistopuolella kyllä lanseerattiin maisteritason tutkinto jonkin aikaa sitten, mutta iästäsi päätelleen et kaiketi puhu kyseisestä koulutusohjelmasta.

Myymälävartijaa uhattiin pistoolilla.

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Etusivu/index.html :

Myymälävaras uhkasi vartijaa pistoolilla

Maakunta (12.01.2008)
Vartija oli nähnyt, että mies yritti varastaa hajuveden Joensuun Kauppakadun Citymarketin hyllystä.

Joensuu
Karjalainen

Myymälävarkautta yrittänyt mies uhkasi vartijaa pistoolilla perjantaina Joensuun keskustassa.

Uhkaava tilanne syntyi kello 16.45, kun 39-vuotias mies yritti varastaa hajuveden Citymarketin hyllystä. Vartija näki miehen laittavan hajuvesipakkausta taskuunsa ja yritti ottaa miehen kiinni. Mies alkoi kuitenkin vastustaa kiinniottoa ja uhkasi vartijaa pistoolimallisella aseella. Lopulta myymälävaras pääsi pakenemaan.

Poliisi tunnisti myymälävarkaan valvontanauhalta, ja joensuulaismies tavoitettiin myöhemmin illalla Joensuun keskustassa sijaitsevasta asunnosta. Asunnosta löytyi myös piilotettu pistooli, jolla miehen epäillään uhanneen vartijaa. Miehellä ei ole lupaa aseeseen.

Poliisi pidätti miehen. Hän on poliisille jo entuudestaan tuttu, mutta väkivaltarikoksiin hän ei ole syyllistynyt aiemmin.

Lisää aiheesta sunnuntain Karjalaisessa

Olen tässä lueskellut tätä ketjua, mutta en jaksaisi millään lukea jokaista riviä. Menen työhaastatteluun ensi perjantaina Securitakselle ja olisi kiva tietää mitä on odotettavissa.

Tämä siis ensimmäinen oikea työhaastattelu, muihin työpaikkoihin olen päässyt sisään oikeastaan suhteilla.

Eli neuvoja vaan securitaksen väki ja miksei muutkin vartijat :rock:

Olen tässä lueskellut tätä ketjua, mutta en jaksaisi millään lukea jokaista riviä. Menen työhaastatteluun ensi perjantaina Securitakselle ja olisi kiva tietää mitä on odotettavissa.

Tämä siis ensimmäinen oikea työhaastattelu, muihin työpaikkoihin olen päässyt sisään oikeastaan suhteilla.

Eli neuvoja vaan securitaksen väki ja miksei muutkin vartijat :rock:

No ensin ne lätisee jotain ympäripyöreää sontaa ison talon eduista, kysyy pari kysymystä johon ei ole mitään väliä mitä vastaat. Sitten pistät nimen alle soppariin.

Ei tuonne voi olla pääsemättä jos on jalat, kädet ja pää tallella.

Noi on todella harvinaisia tapauksia.
Pari kertaa vuodessa voi EHKÄ päästä jonkun kaasuttamaan.
Mutta muuten homma toimii niska pers ote meiningillä.
Minne paikkakunnalle olet menossa?

Minne paikkakunnalle olet menossa?

öö en oo varma tarkotitko kysymystä mulle, mutta Helsinkiin meen työhaastatteluun.

*Emppu*, mä haluan saman lääkityksen kuin sulla. Ei ainakaan Helsingin Secun toimipisteissä ketään kaasuteta.

Muutama vinkki elmolle (tms) haastatteluun kuitenkin. Jos sinulla on tiedossa minkä tyylisiin hommiin haluat, se kannattaa ottaa esille jo haastattelutilanteessa. Vartiointipuolelta hommat eivät kyllä lopu kesken. Siksi työhönottoprosentti on erittäin korkea, kuten Hirvikolari tuossa jo mainitsikin. Tästä huolimatta tuo nimeltä mainitsemattoman kirjoittajan "vaksina pääsee kaasuttamaan ja painimaan!!1" -asenne on voimakkaasti esille tuotuna tiettävästi aiheuttanut muutamien haastateltavien hyllyttämisen haastatteluvaiheessa.

"Stemppiä" tosiaan haastikseen!

Joo meni vähän toi kaasuttaminen ohi :)

Oon kanssa miettinyt että päättäisi jo valmiiksi minkäkaltasiin hommiin haluaa, taisi siinä lomakkeessa minkä netissä täytin ollakkin jo ruksaamis kohta että mihin ensisijaisesti pyrkii. Laitoin piirivartiointiin, kun toi ajokortti on niin tuoreena taskussa ettei haittaa oo lisäkilometreistä :D

Kts, onnea tarvitaankin!

Kyllä vartiointialallakin tapahtuu. Nimimerkillä viime viikon maanantaina oli mun neitsyt kaasutus + melkeen tkp:lla lyönti perään. Oltiin kyllä sen verta kilttejä ettei viititty lyödä, vaan tehtiin ihan "normi" maahan vienti. Ja samana päivänä meinas toisen firman järjestyksenvalvoja-vartija saada puukosta. Ja seuraavana päivänä taas kaasutus duunikaverilla, kun kohdehenkilö yritti purasta vartijaa kiinnioton jälkeen. Ei nyt sitten puhuta enempää tästä kohteesta, mutta sen verran sanon, että tietyissä paikoissa Itä Helsingissä on hieman eri meno, kuin jossain landella (vaikka en landella ole vartija hommissa ollutkaan, mutta vahvasti epäilen näin olevan:D).

Niin ja tappelunhan saa aikaan vaikka, joka päivä jos vaan haluaa. Itse en kyllä kuulu näihin henkilöihin, jotka esim.provoamisella pääsevät/joutuvat painimaan jne.

Kyllä vartiointialallakin tapahtuu. Nimimerkillä viime viikon maanantaina oli mun neitsyt kaasutus + melkeen tkp:lla lyönti perään. Oltiin kyllä sen verta kilttejä ettei viititty lyödä, vaan tehtiin ihan "normi" maahan vienti. Ja samana päivänä meinas toisen firman järjestyksenvalvoja-vartija saada puukosta. Ja seuraavana päivänä taas kaasutus duunikaverilla, kun kohdehenkilö yritti purasta vartijaa kiinnioton jälkeen. Ei nyt sitten puhuta enempää tästä kohteesta, mutta sen verran sanon, että tietyissä paikoissa Itä Helsingissä on hieman eri meno, kuin jossain landella (vaikka en landella ole vartija hommissa ollutkaan, mutta vahvasti epäilen näin olevan:D).

Niin ja tappelunhan saa aikaan vaikka, joka päivä jos vaan haluaa. Itse en kyllä kuulu näihin henkilöihin, jotka esim.provoamisella pääsevät/joutuvat painimaan jne.
Itä opettaa.

Tapahtumapaikka vissii itäkeskus....?

Itis tietenkin:D

Ja tänään taas tilanne, missä 2 narkomaania oli "tulossa päälle". Noh, 3 järjestyksenvalvoja-vartijaa vetivät tkp:t auki ja käskytettiin siinä sitten ja blaablaablaa. Lopulta sitten tkp:t kiinni ja käytiin käsiksi kavereihin-->pienen painin jälkeen rautoihin. Vartijat vs narkkarit 5-0

Anteeks tää päteminen, mutta oli vielä pakko kirjottaa tää, kun porukka tuntuu olevan sitä mieltä, että vartiointialalla ei tosiaan tapahdu mitään:)

Mitä tähän nyt enää voi sanoa?

Pääsee painimaan ja saa kaasuttaa...

Ennustan loukkaantumisaltista, sairaslomapitoista ja ylilyöntiin tai turpaan saantiin päättyvää uraa yksityisten turvallisuuspalveluiden parissa.

:david:

Itis tietenkin:D

Ja tänään taas tilanne, missä 2 narkomaania oli "tulossa päälle". Noh, 3 järjestyksenvalvoja-vartijaa vetivät tkp:t auki ja käskytettiin siinä sitten ja blaablaablaa. Lopulta sitten tkp:t kiinni ja käytiin käsiksi kavereihin-->pienen painin jälkeen rautoihin. Vartijat vs narkkarit 5-0

Anteeks tää päteminen, mutta oli vielä pakko kirjottaa tää, kun porukka tuntuu olevan sitä mieltä, että vartiointialalla ei tosiaan tapahdu mitään:)

Varmaan ollut hektinen tilanne kun tkp:t keretty sulkeakkin ennen painimista :D

*Emppu*, mä haluan saman lääkityksen kuin sulla. Ei ainakaan Helsingin Secun toimipisteissä ketään kaasuteta.

Muutama vinkki elmolle (tms) haastatteluun kuitenkin. Jos sinulla on tiedossa minkä tyylisiin hommiin haluat, se kannattaa ottaa esille jo haastattelutilanteessa. Vartiointipuolelta hommat eivät kyllä lopu kesken. Siksi työhönottoprosentti on erittäin korkea, kuten Hirvikolari tuossa jo mainitsikin. Tästä huolimatta tuo nimeltä mainitsemattoman kirjoittajan "vaksina pääsee kaasuttamaan ja painimaan!!1" -asenne on voimakkaasti esille tuotuna tiettävästi aiheuttanut muutamien haastateltavien hyllyttämisen haastatteluvaiheessa.

"Stemppiä" tosiaan haastikseen!

Mtä vit:anssi:
Miten muuten meni työhaastis?
Ps. Lääkitykseen suosittelen pannukakkuja ja hilloa.:D

Emppu poikasein, kyllä mie ihan oikeesti häkellyin. Kenen kaasuttamiseen sä viittasit tuossa posteissa 347 ja 349 jos ne olivat kerta elmo tms. -nimimerkille suunnattuja?

Pannarit ja hillo kyllä kelpaavat. :)

Miten muuten meni työhaastis?

Luulisin et ihan hyvin, seuraaval viikolla tulee soittoa et aukesko paikka vai ei :kippis1:

Kyllähän vartiointialalta löytyy hommia joka lähtöön. Löytyy hommia joissa oikeasti painiminen on melkein jokapäiväistä (etenkin tietyt alueet tai esim. tietyt ostarit (joissa alkot) suurissa kaupungeissa). Löytyy hommia joissa ollaan enempi puku päällä hienostoväen lapsenlikkana. Löytyy kohteita joissa ei oikeasti tarvitse ikinä tehdä mitään (Jos kerran vuodessa jotain tapahtuu, se sattui toisen tyypin ollessa vuorossa ja vastaavaa osuu ehkä ensi vuonna sinun kohdallesi.) Jopa ns. suojatyöpaikkoja löytyy. Vastineeksi sille että toisissa paikoissa uhka menettää henkesi on todellinen joka viikko. Vartiointiala on niin moninaista että harva uskookaan. On piirivartijaa, tehtaan paikallisvartijaa, kauppakeskuksen vartijaa/järjestyksenvalvojaa, puisto/aluevartijaa, konttorin reseptionistia, valvomon päivystäjää, hälytyskeskuspäivystäjää jne. Paikkakuntana voi olla suurkaupungin ongelmaisin lähiö tai Hikiän teollisuusalue. Mikään stereotypia vartiointialasta ei pidä paikkaansa kaikkialla, ja toisaalta jokainen niistä pätee jossain päin Suomea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom