Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Etelä rannikolle. Laitoin pari päivää sitten hakemuksen securitakselle. Tänään ne soitti ja tarjos reilun kuukauden pestiä Loviisan ydinvoimalassa. Kuulostaa mielenkiintoselta mutta kun ei ole omaa autoa jolla pääsis sinne. Työ edellyttää kuntotestin suorittamista, joka ei kovin pahalta kuulostanut. Mm. Cooper väh. 2200m, leuat 3kpl, penkkipunnerrus 45kgx10.

Sielä oot hetken, niin pakko lähteä pois ku kusi rupeaa loistamaan.

Noh, saapahan siellä kantaa MP5:sta kuulemma. Mikäli on luvat :D

Ampua ne aktivistit alas nosturista, jos sinne viel kapuaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palaan taas juurilleni parin kuukauden jälkeen ja alan vartioimaan ISS:llä. Tampereen yliopistollinen sairaala pitäisi olla kohteena.

Glockeista ja jostain haulikoista oli puhetta kun käytiin siellä tutustumassa. Ei kai niitäkään mukana pidetä. Noinkin tärkeästä kohteesta tosin tuskin kovinkaan paljon infoa ulospäin kerrotaan.

Työ edellyttää kuntotestin suorittamista, joka ei kovin pahalta kuulostanut. Mm. Cooper väh. 2200m, leuat 3kpl, penkkipunnerrus 45kgx10.

No juu, tuolla ei tosiaan karsita kun invalidit pois.

Suorittaako täällä kukaan TVEATia, tai onko jo suorittaneita ja mihin tehtäviin olette koulutuksen jälkeen päätyneet? Ihan pilipalikurssi, suorittelen ite parhaillaan sitä pois. Ajattelin lopetella vastaavanhoitajan pätevyyteen, mutta kun kurssit saa näkjöjään läpi yhden illan lukemisella, ilman että käy kertaakaan lähiopetuksissa, niin samapa se vaikka suorittas sit koko homman samaan rahaan.

No juu, tuolla ei tosiaan karsita kun invalidit pois.

Suorittaako täällä kukaan TVEATia, tai onko jo suorittaneita ja mihin tehtäviin olette koulutuksen jälkeen päätyneet? Ihan pilipalikurssi, suorittelen ite parhaillaan sitä pois. Ajattelin lopetella vastaavanhoitajan pätevyyteen, mutta kun kurssit saa näkjöjään läpi yhden illan lukemisella, ilman että käy kertaakaan lähiopetuksissa, niin samapa se vaikka suorittas sit koko homman samaan rahaan.

Tammikuussa aloitin TVEAT:n suorittamisen ja kaksi kurssia enää jäljellä. Vastaavanhoitajan pätevyyden kanssa jo suorittanut. Muutaman kurssin suoritin lukemalla. Kyllä TVEAT:n aika helpolla läpäsee, vaikka ei tunneilla olisi.

Olen suorittanut ko. kurssin joskus 2004. Paljon pilipalitietoutta ja osa käytiin niin pintapuolisesti läpi, että niillä tiedoilla/taidoilla en edes töitä kehtaisi hakea.
Olin ko.kurssia ennen väijynä ja kurssin jälkeen vaihdoin valtiolle töihin. Lopetin koko uran ja vaihdoin alaa.

Haittaakohan vartijaksi pääsyä, kun joskus 14-vuotiaana jäin näpistyksestä kiinni? Ei tullu sakkoja eikä mitään.

Tuskin haittaa.

Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuoden iässä, joten 14-vuotiaana on mahdotonta saada sakot.

Pistetään nyt tämäkin samaan syssyyn: Eli tietääköhän joku pk-seudulta tai lähistöltä lähiaikoina olevaa voimankäytön yleinen osa + kaasusumutinkurssia? Amiedulla olisi yksi, mutta 150 euroa on aika suolainen hinta siitä huvista. :)

edit: jv-hommia varten siis

HITB, tarkoittanet järjestyksenvalvojan erityistä voimankäyttökoulutusta? Ei tuo 150€ kovin pahalta kuulosta näin sivunmennen sanoen.

Kyseessä on ilmeisesti uuden lain vaatima kaasusumutinkouluts (4+5h), joka siis on nykyään sama kuin vartijan kaasusumutinkoulutus?

Sen verran, mitä itse olen etsiskellyt, niin hinnat liikkuvat välillä 150-200€. Itse löysin tosin eräältä firmalta 80€ kurssin, mutta se peruttiin vähäisen osanottajamäärän takia.

Kyseessä on ilmeisesti uuden lain vaatima kaasusumutinkouluts (4+5h), joka siis on nykyään sama kuin vartijan kaasusumutinkoulutus?

Sen verran, mitä itse olen etsiskellyt, niin hinnat liikkuvat välillä 150-200€. Itse löysin tosin eräältä firmalta 80€ kurssin, mutta se peruttiin vähäisen osanottajamäärän takia.

Järjestyksenvalvojan voimankäyttökoulutus ja kaasusumutinkoulutus ovat eri asioita.

Pari kysymystä vartiointiin liittyen:

1.Hoidetaanko metrovartiointi ja kauppakeskusvartiointi pareittain? Vai hoidetaanko partiointi yksin ja soitetaan kaveri apuun, jos tilanne vaatii?

2.Kiertävätkö metrovartijat eri asemia tilanteen mukaan vai onko joka asemalla (tai vaikka 3 aseman alueella) oma vartija, joka huolehtii omasta alueestaan?

3.Vaihtuvatko kohteet päivittäin/viikottain tms. vai ovatko samat vartijat aina samalla asemalla/alueella?

4.Onko työ enimmäkseen partiointia ja ennaltaehkäisevää toimintaa vai Rähinä-Roopejen ja laitapuolen kulkijoiden poistamista? fifty-fifty? 20%/80%? 80%/20%?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom