Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Oon ymmärtäny, että pakkotoistolla luuraa aika paljon vartijoita. Eli kertokaa mulle mitä pitää tehdä, että pääsen piiri vartijaksi? entä henkilön suojaus hommiin? haluaisin tehdä vartija hommia ennen ammattikorkea koulua ja sen aikana, mutta jos en saa opiskelu paikkaa niin olis varmaan hyvä erikoistua henkilön suojaukseen. minkälainen palkka vartijoilla yleensä on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: vartijaksi?

Originally posted by rontti
Oon ymmärtäny, että pakkotoistolla luuraa aika paljon vartijoita. Eli kertokaa mulle mitä pitää tehdä, että pääsen piiri vartijaksi? entä henkilön suojaus hommiin? haluaisin tehdä vartija hommia ennen ammattikorkea koulua ja sen aikana, mutta jos en saa opiskelu paikkaa niin olis varmaan hyvä erikoistua henkilön suojaukseen. minkälainen palkka vartijoilla yleensä on?

Menet vartiointifirman kotisivulle ja täytät lomakkeen (lomakkeessa kysellään että millasista hommista olet kiinnostunut). Työhaastattelussa myös kysellään, että minkätyyppiset hommat kiinnostaa. Suomessa tosin tuota henkilönsuojaushommaa ei ole juuri nimeksikään.

Palkka on melko huono, harjotteluajan (4kk) palkka jossain seitsemän euron paikkeilla. Ilta-, yö- ja pyhälisistä on jotain iloa.

Voi olla hyötyä, mutta varmasti ilmankin pääsee.. Kun olin vartijana niin oli 17-vuotiaita jannuja työkavereina..

Ite 4v piiri/paikallisvartijana.Nyt valtion hommissa.Falck tarjoaa huikeat 7,42e tunnilta.Hommiin pääset varmasti ellei nyt mitään suurempia rekisterissä tai oot esim.sokea!Henkilösuojaus hommista on aika turha edes haaveilla.Itellä 10v turvallisuusala kokemus ja koulutusta yht.n5v alalta.Suhteitakin kohtalaisesti kertynyt mutta silti muutama keikka vuoteen..Suomessa on yksityisellä sektorilla apout 3 jätkää joka tekee sitä leipätyökseen

17vuotiaita työkavereita? Tossa olin kattovinani polisiin sivuilta että pitäisi olla vähintään 18. :confused:

Entä onko pituudella väliä kuinka paljon? Poliisiksihan pitää olla vähintään 175cm, mutta entä vartijaksi? Minkälaista vartijan homma yleensä on, kiinnostaako ja voisiko siitä tulla/onko vakituinen työpaikka?

Olisiko jossakin linkkejä eri vartiointifirmojen sivuille. Itse Googlella löysin vain http://www.vartioassat.fi/ jossa ei ainakaan sanota mitään ikärajoista.

Sen kun haet vartiointifirmaan töihin. Niillä on jatkuva pula työntekijöistä. Plussaa on hyvä kunto, intti, kiinnostus alaan.

Eduksi on, jos esittää kiinnostuksensa vartijan ammattitutkintoon, joka kestää oppisopimuskoulutuksena 1,5 vuotta.

Mun ymmärtääkseni alalla on suht helppo edetä ylöspäin, koska niin moni on vartijana jonkun välivaiheen takia. Harvat viipyy pitkään.

Palkka on surkea. Jonkun verran nousee 1.3.2004, mutta eipä ole paljoakaan iloa.

Originally posted by thymorg
17vuotiaita työkavereita? Tossa olin kattovinani polisiin sivuilta että pitäisi olla vähintään 18. :confused:

Oli pari kappaletta (falck). En sen kummemmin kysellyt, mutta oletan että luvat oli kunnossa. :jahas:

En sitten tiedä onko käytännöt muuttuneet sittemmin, tästä meikäläisen vartijaseikkailusta on aikaa muutama vuosi..

Originally posted by Siloposki
Oli pari kappaletta (falck). En sen kummemmin kysellyt, mutta oletan että luvat oli kunnossa. :jahas:

En sitten tiedä onko käytännöt muuttuneet sittemmin, tästä meikäläisen vartijaseikkailusta on aikaa muutama vuosi..

Kyllä se taitaa olla sillä tavalla, että lakia tässä on rikottu joka tapauksessa:

Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista 12.4.2002/282:

24 §

Vartijaksi hyväksyminen

Vartijaksi voidaan hyväksyä se, joka:

1) on täyttänyt 18 mutta ei 65 vuotta;

Edellä mainittu laki tuli voimaan 1.10.2002. Sitä ennen noudatettiin vartioimisliikelakia ja -asetusta.

Vartioimisliikeasetus 9.9.1983/743

10 §

Vartija

Vartioimisliike saa teettää vartiointitehtäviä vain palveluksessaan olevalla henkilöllä, jonka hyväksyminen vartijaksi on voimassa.

Vartijaksi voidaan hyväksyä henkilö, joka:

1) on täyttänyt 18 mutta ei 65 vuotta;

Eli sekä vanha, että uusi laki edellyttää 18 vuoden ikää. Eli jos kaveri ei ole täyttänyt 18, ei hän ole voinut saada vartijakorttia, eikä saa työskennellä vartijana.

EDIT: niin ja lakiteksti oli peräisin: finlex.fi

Vartijoina olen nähnyt sellaisia kynäniska rääpäleitä (160cm/50kg) joilla on äänen murros, etten usko paljoa pääsyvaatimuksia olevan!?
Onnea uravalinnalle:david:

Riittää et oot 18v ja raajat on oikeissa paikoissa ja niitä on oikea määrä. Niin, eikä saisi olla mitään isompaa rekistereissä. Mutta ihan tosissaan, ei vartijan hommaan oo käytännössä mitään vaatimuksia. Lähes kuka vaan pääsee ainakin sen 4kk kokeilemaan...Mutta ei todellakaan ole mitään herkkua. Henkilönsuojauksesta turha haaveilla.

Minkälaiseen hommaan sitä sitten suurimmalla todennäköisyydellä lyödään? Markettiin käppäilemään? Piirivartijaksi?

no lähti falckille paperit..

Vartiointihommat kiinnostais kesätyönä. Onko vaatimuksena jonkinmoisen kurssin suorittaminen vai voiko hommin hakea ihan kylmiltään?

Otat yhteyttä vartiointiliikkeeseen, ja jos he ottavat kesätöihin, niin he kouluttavat sinut. Kannattaa alkaa jo kyselemään, kurssit käydään normaalisti huhti-toukokuussa.

Onko vartijan ammattitutkinto eri kuin turvallisuusalan perustutkinto?Turvallisuusalan perust.kestää nimittäin 3 vuotta oppisopimuksena, hyvä kaveri on juuri suorittamassa kyseistä tutkintoa.

Itse en kyllä kuuna kullan valkeana lähtis perusvartijan hommiin, en piiriin enkä markettiin tikkarirosvoja vahtimaan. Mitä sivusta on seurannut kaverin hommia niin ei todellakaan voi kehua. Palkka on ihan perseestä, työpäiviä saattaa tulla vaikka 7 putkeen ja työpäivät on yleensä 12h. Siihen päälle ku nukut kunnolla niin eipä juuri muuhun elämään jää aikaa...:lol2:

Hyvällä säkällä otat jonkun tikkarirosvon kiinni joka kantaa sua kohtaan helvetinmoista kaunaa, ja parin vuoden päästä tää sama kaveri tökkää sua piripäissään neulalla kylkeen ja toivottaa(taas kerran) positiivista loppuelämää...se on siinä vaiheessa vähän:itku:

Laiteasentajan hommat on kuulemma ihan siistejä nakkeja...Tosin itsellä ei ole minkäänlaista asiaa mihinkään paikkaan missä tarkistetaan taustat ainakaan muutamaan vuoteen...:nolo:

Vartijaksi? Miks jos saan kysya? Miks haluut menna hengailee ostoskeskuksiin ja asemille 7,5 euron palkal ja kaikki vaa vittuilee sulle? VARTIJAT ON KYTTIEN VASIKOITA. Noloo hommaa.

Originally posted by gotto
Harvinaisen kypsää suhtautumista. Jonkun ne paskahommatkin pitää tehdä.

Siks juuri kysyinkin threadin aloittajalta etta miksi juuri han haluaa tata kyseista paskaahommaa tehda.

No jos joku haluaa töitä tehdä, niin omasta mielestäni se on hyvä juttu, oli työ sitten mitä hyvänsä. Varmaan parempi olla vaksina ku työttömänä jos haluaisi töitä tehdä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom