Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan purtsi hyvin tiedät tohon neloseen itsekin vastauksen. Yrittäjän on älyttömästi helpompaa ostaa palvelu vuokrafirmalta sen sijaan, että palkkaisi omalle kontolleen työntekijän.
Häläpäti hämmää, häpäti hää
Se nyt vaan on niin että ihan normaali stevarin homma ei ole mitään rakettitiedettä eikä sitä varten ole järkeä edes järjestää mitään pidempää koulutusta. Sellaista tekemällä tehtyä alan arvostuksen nostatusta jonka takia työpaikkoja vähenisi kulujen nousun myötä. Tiedän että nytkin on noita turvallisuuslukioita jne, mutta en rehellisesti sanoen tiedä mitä niissä ne vuodet tehdään. Ensimmäiseen työvuoroon tultaessa on lähes poikkeuksetta lakituntemus ja toimintatavat samalla tasolla juuri 40tuntiselta tulleen kanssa.
Kertooko mitään se, että pelastusopistoon ja poliisikouluun pyrkiessä saa lisäpisteen/-itä(?) kun on käynyt tota alaa.
Mut meni vähän offtopikis. Sorry.
Mikä on sopiva palkka muutaman tunnin kurssin käyneelle ovipumpulle? Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että poket nostavat itsensä jollekin korkeammalle alustalle kuin esim. vartijat taikka siivoojat ja, että heidän pitäisi saada järjettömän korkeaa palkkaa. On tainut pokeille vaan jäädä jostain menneisyydestä ne ajat mieleen jolloin palkka koostui tipeistä eikä veroja makseltu jolloin tuntipalkkakin oli jotain aivan liian korkeaa tuohon duuniin nähden. Ja nyt paukutellaan henkseleitä, että 16€/h mä en edes kuse, hohooohoohoo. Verratkaa vaikkapa työnkuvaa poliisin duuniin ja niiden palkkoihin. Poliisiksi käydään kuitenkin 3 vuoden koulu. Toki jokainen voi arvottaa oman aikansa minkä hintaiseksi tahansa ja olla kusematta alle 16 €/h mutta turha sitä on itkeä, että isot firmat polkevat hintoja kun palkat alkavat lähentymään sitä mitä niiden todellisuudessa työhön nähden kuuluukin olla.Tämä on totta. Varsinkin kun pari-kolme käsittääkseni keski-suomen seudulta kotoisin olevaa, nykyisin isoksi kasvanutta "ovi-firmaa" polkee hintoja. Jos laskutustunti on 16e/h, siitä voi jokainen laskea paljonko on maksimissaan ovimiehen käteen maksettava palkka. Ja taas vastaavasti jokainen pystyy tuosta päättelemään myös sen, ettei siellä kovinkaan monta "ammattimaista" portsaria löydy. Itse esimerkiksi en todellakaan edes kusisi alle 16e/h tuntipalkalla.
Kenenkään työtä väheksymättä ne yöt on aika usein raskaita seisoskella itekseen siellä ovella. Siinä olet kyllä oikeassa, että ovella on totuttu liian hyvään turhan pitkään, mut ei sekään ole oikein että firmat polkevat hintoja niin kovasti että lisät jäävät kokonaan maksamatta.Mikä on sopiva palkka muutaman tunnin kurssin käyneelle ovipumpulle? Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että poket nostavat itsensä jollekin korkeammalle alustalle kuin esim. vartijat taikka siivoojat ja, että heidän pitäisi saada järjettömän korkeaa palkkaa. On tainut pokeille vaan jäädä jostain menneisyydestä ne ajat mieleen jolloin palkka koostui tipeistä eikä veroja makseltu jolloin tuntipalkkakin oli jotain aivan liian korkeaa tuohon duuniin nähden. Ja nyt paukutellaan henkseleitä, että 16€/h mä en edes kuse, hohooohoohoo. Verratkaa vaikkapa työnkuvaa poliisin duuniin ja niiden palkkoihin. Poliisiksi käydään kuitenkin 3 vuoden koulu. Toki jokainen voi arvottaa oman aikansa minkä hintaiseksi tahansa ja olla kusematta alle 16 €/h mutta turha sitä on itkeä, että isot firmat polkevat hintoja kun palkat alkavat lähentymään sitä mitä niiden todellisuudessa työhön nähden kuuluukin olla.
Hmm, itse olit kuitenkin noin 17vuotias kun aloitit herra järjestyksenvalvojanaBaarien henkilökunta on helisemässä, kun nämä 19v pipopäät eivät saa mitään järjestystä aikaan.
Ja, itsehän en ole mikään yrittäjä. Ihan herra järjestyksenvalvoja vain. Ja "taloilla" olen töissä, olen aina ollut kohta 8vuotta.
Eipä muuten taida saada myöskään pelastusopistoon hakiessa.Eipä saa ainakaan poliisi(ammattikorkea)kouluun hakiessa...
Viranomaisten pitaisi vaan alkaa valvoa vartioimisliikkeita ja asiakkaita.
Esimerkkina jos baarityontekija pitaa rinnassa jv-latkaa,
laaninhallituksen suorittaessa tarkastusta kysytaan,
myytko alkoholia vai oletko jarjestyksenvalvoja. Ja ilm. ensimmaisesta rikkeesta tulee jo varoitus.
Eli jv on jv ja muut tekee omaa hommaansa.
Poikkeuksia varmasti loytyy, johtuen suomalaisesta oikeus/virannomais -kulttuurista
Hyva tietaa. Taytyykin koittaa.baarityöskentelijä saa pitää rinnassaan jv lätkää eikä siinä ole mitään lain vastaista, se on vain typerä huhu joka kiertää ettei saisi pitää. asia selvitetty ministeriöstä asti meidän kapakassa ainakin kun alkoholitarkastaja asiasta "valitti" annettiin faktat takaisin että siinä ei ole mitään lainvastaista, tälläinen laki on ollut ilmeisesti suunnitteilla mutta se ei ole läpi mennyt eikä varmaankaan mene. ja miksi pitäisikään.
Hmm, itse olit kuitenkin noin 17vuotias kun aloitit herra järjestyksenvalvojana
Mikä on sopiva palkka muutaman tunnin kurssin käyneelle ovipumpulle? Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että poket nostavat itsensä jollekin korkeammalle alustalle kuin esim. vartijat taikka siivoojat ja, että heidän pitäisi saada järjettömän korkeaa palkkaa. On tainut pokeille vaan jäädä jostain menneisyydestä ne ajat mieleen jolloin palkka koostui tipeistä eikä veroja makseltu jolloin tuntipalkkakin oli jotain aivan liian korkeaa tuohon duuniin nähden. Ja nyt paukutellaan henkseleitä, että 16€/h mä en edes kuse, hohooohoohoo. Verratkaa vaikkapa työnkuvaa poliisin duuniin ja niiden palkkoihin. Poliisiksi käydään kuitenkin 3 vuoden koulu. Toki jokainen voi arvottaa oman aikansa minkä hintaiseksi tahansa ja olla kusematta alle 16 €/h mutta turha sitä on itkeä, että isot firmat polkevat hintoja kun palkat alkavat lähentymään sitä mitä niiden todellisuudessa työhön nähden kuuluukin olla.
Poken hommista? Ootko ihan oikeasti tosissasi?...perisuomalainen kateus paistaa tässäkin taas kovasti.
No ei varmaan itse hommista, palkasta/tuloista. Aika usein tuntuu että luullaan tämän olevan joku kultakaivos.Poken hommista? Ootko ihan oikeasti tosissasi?
Työ tehdään aina yöllä, ja onhan tämä kuitenkin poliisin lisäksi varmasti suomen väkivaltaisin ammatti.
Vaikka poliisilla on käytettävissä parempi varustus/välineet niin ei se tee poken ammatista vaarallisempaa. Helvetti, näkeehän vartijanakin kesähessuja/uusia, joilla ei ole muutakuin raudat (ja mahd. vinyyli) vyöllä, koska muihin ei lupia ole, vaikka minkänäkösessä kohteessa. Tekeekö se heidän duunistaan vaarallisempaa kuin poliisin?Mun kokemuksen mukaan vieläpä vaarallisempi. Poliiseilla on aina pari mukana, kättä pidempää aina mukana (pokeilla se vinyyli siellä narikassa turvassa), ja apu radion päässä. Plus, et poliisia uskotaan paljon paremmin, ja se jonnin joutava vänkääminen on PALJON vähäisempää.
Mutta eipä se poliisin työkään helpotu tässä tulevaisuudessa. Resurssit vähenee, ja rikokset kovenee ja joka paikkaan pitäis riittää ukkoja..
Vartijoiden/jv:n palkan maksaa yksityinen, poliisin valtio ja en mä pidä sitä koomisena että jv/vartija saisi enemmän liksaa kuin poliisi, tietty mielipiteitä on niin monta kuin on ihmisiä.Toisaalta pitäisin tilannetta, jossa yksityiset turvallisuusjampat (väijyt, jv) sais tuplaliksaa, lähinnä koomisena siltä kantilta, että polisiien liksat on ihan yhtä huonot
Vaikka poliisilla on käytettävissä parempi varustus/välineet niin ei se tee poken ammatista vaarallisempaa. Helvetti, näkeehän vartijanakin kesähessuja/uusia, joilla ei ole muutakuin raudat (ja mahd. vinyyli) vyöllä, koska muihin ei lupia ole, vaikka minkänäkösessä kohteessa. Tekeekö se heidän duunistaan vaarallisempaa kuin poliisin?
Vartijalla/JV:llä ei ikinä ole velvollisuutta mennä tilanteisiin (lain kantilta), vain oikeus. Poliisin sen sijaan on mentävä tilanteisiin. Tottakai hekin voivat odottaa lisää resursseja mikäli kokevat tarpeelliseksi mutta viime kädessä toimenpiteen suorittaa vaikka karhu jos muilla ei rahkeet riitä. JV myöskään tuskin joutuu ihan yhtä usein hätävarjelutilanteeseen veistä/asetta vastaan kuin poliisi. Kyllä siihen on ihan syy miksi jokainen sinihaalarinen kantaa asetta, ja jv ei.
Palkkakitinä