Turun saleja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tampsa
  • Aloitettu Aloitettu
turun saleja

millainen on kupittaan urheiluhallin punttisali?pitäisi käydä kattelee.käykö siellä paljon porukkaa.

Onko kukaan käynyt Ruissalon kylpylän salilla? Hyvät laitteet ainaskin (David suurimmaksi osakseen) ja Kyykkyhäkki tai mikä onkaan niin on kummiskin tukeva ja painoja riittää paitsi ainoa huono puoli on se että prässissä lukee: "käytä vain ohjaajan valvonnassa" :(. Ja on hyvä sali ainakin mun mielestä.

millainen on kupittaan urheiluhallin punttisali?pitäisi käydä kattelee.käykö siellä paljon porukkaa.

Voin suositella vain jos sinne ilmaiseksi pääset. Käy paljon porukkaa aivan liikaakin.

Itse suosittelen myös Big Boys:ia,vaikka näin pientä kaveria alkuun vähän pelottikin olla kaikkien karpaasien keskellä:puntti:

Onkos täällä nykyisiä / entisiä Elixialaisia? Mitä mieltä olette?

Itse melko tuoreena turkulaisena en ole muita saleja kokeillutkaan, liityin vaan suoraan Elixian jäseneksi osittain sen sijainninkin takia, kävellen pääsen viidessä minuutissa. Itse tykkään sekä salin puolesta (mm. kahvakuulat plussaa), että ryhmäliikuntatarjonnasta, plus muista palveluista, kuten solariumista ja saunaosastosta. Ymmärrän kyllä myös niitä, jotka eivät niinkään kuntokeskuksista pidä... Naisia ja miehiä tuolla käy tasapuolisesti, sekä aivan kaiken ikäisiä, onko se sitten miinusta vai plussaa, itseä ei ainakaan häiritse, vaan tunnelma on rento.

Millanen se sali puoli on? Itsellä joskus ehkä sinne tarkotus tulla.

Onko joku kuullut tarinaa Kärsämäessä sijaitsevasta salista? Ilmeisesti Leafin vanhoissa tiloissa (en tarkoita sitä fitness-mestaa) - sali on kuulemma hyvin 82, M-club ym henkinen eli toimivat vehkeet ilman hifistelyä. Hinnoittelukin ilmeisen kohdallaan. Harmittaa kun kuulin ohimennen siitä puhuttavan mutten saanut suutani auki kysyäkseni tarkempia speksejä - saati salin nimeä. Sali82 oli ennen vakimesta ja imo treenipaikkana Turun top3:ssa - nykyinen asuinpaikka vaan sijoittuu aivan väärälle puolelle kylää.

Onko joku kuullut tarinaa Kärsämäessä sijaitsevasta salista? Ilmeisesti Leafin vanhoissa tiloissa (en tarkoita sitä fitness-mestaa) - sali on kuulemma hyvin 82, M-club ym henkinen eli toimivat vehkeet ilman hifistelyä. Hinnoittelukin ilmeisen kohdallaan. Harmittaa kun kuulin ohimennen siitä puhuttavan mutten saanut suutani auki kysyäkseni tarkempia speksejä - saati salin nimeä.

En ole kuullut että Leafin tiloissa olisi mitään muuta kuin se konesali mikä siellä nyt on ollut jo vuoden tai jotain? Ainoa sali mikä tulee mieleen edes lähellä on Alfa Centerin sali... mikä on pieni ja ahdas eikä juur ikinä auki yleisölle.

Sali82 oli ennen vakimesta ja imo treenipaikkana Turun top3:ssa - nykyinen asuinpaikka vaan sijoittuu aivan väärälle puolelle kylää

Osta auto... 82 on sen arvoinen :D

Onko kukaan koskaan käynyt Paattisten salilla? Olisi varmaan mulle lähin, täällä korvessa kun asun.. Jos löytyy ylä-, ala- ja ristikkäistaljat ja kässäreitä tarpeeksi (l. about 45kg asti) niin se jo riittäisi.

Pari vuotta touhunnut tuolla Paattisten salilla ja ihan ok mesta on: käsipainot 50 kg asti, ristikkäistaljaa ei ole, ylä- ja alatalja, penkkip-penkki, jonkinmoinen kyykky-häkki, pari irtopenkkiä ja sitte ne perinteiset eli prässi, reisioj, reisik, lonkanliikuttajat, pecdeck-masiina, scott-penkki, dippikone, alaselkäkone, vatsakone... Pari miinusta oon löytänyt: ei mitään vekotinta pohkeiden treenaamiseen, mielikuvitusta siis tarvitaan - toinen miinus on suhtkoht vähäiset neliöt, kellonajasta paljon kiinni -parhaimmillaan saa treenata ihan rauhassa.

En ole kuullut että Leafin tiloissa olisi mitään muuta kuin se konesali mikä siellä nyt on ollut jo vuoden tai jotain? Ainoa sali mikä tulee mieleen edes lähellä on Alfa Centerin sali... mikä on pieni ja ahdas eikä juur ikinä auki yleisölle.
Mä olen sotkenut tai kuullut lahjakkaasti päin hitusvinkulaa: puheena ollut sali on Itäharjulla majaileva Big Boys Barbell Club, http://www.bigboy.fi/. Kokemuksia vois joku kävijä kirjoitella jos viitsii?

Osta auto... 82 on sen arvoinen :D
Ei oo varaa autoon kun rahat menee Milwaukeen rautaan (Opel toimii kotilona mut sitähän ei vissiin lasketa autoksi?) :D

Jeps,eli ite käyn big boylla,ja tähän mennessä oon ollu oikeen tyytyväinen saliin.Salilla saa tehtyä kaiken tarvittavan ja jopa enemmän kiitos renkaiden,lekojen,kelkan ja köysien sekä voimamiesvälineiden.
Ennen neljää treenit saa suorittaa yleensä aikas rauhassa,mutta porukan lisääntyessä ei treenifiilis ainakaan vähene.Suurimmalla osalla treenaajista on mahtava asenne treeniin,ja aina saa jonkun varmistamaan/tsemppaamaan kun vaan uskaltautuu kysymään.
Laitteet ovat tähän mennessä toimineet ainakin omasta mielestäni hyvin,joskaan niitä ei ole aivan yhtä suurissa määrin kuin "muodikkailla" saleilla.Tämä rajoittaa lähinnä reiden lähentäjä/loitontajaharrastusta,eli ylä- ala- ja ristikkäistaljat löytyy.
Vapaista painoista:Salilta löytyy kaksi penkkiä,vetokoroke,kyykkyteline ja häkki.Käsipainoja löytyy 3kg-60kg.
Suihku ja pukutilat ovat aikamoisen askeettisia,vain tarpeellinen löytyy. Tämä tarkoittaa pientä koppia ja kahta suihkua.Huhujen mukaan koppi saattaa olla talvisin viileä,itse en ole vielä sitä kokenut.Olettaen että pukuhuoneessa ei ole tarkoitus viettää koko päivää?,tämän ei pitäisi olla mikään ylivoimainen este.
Joskus on korviin osunut väite,ettei big boylle ole asiaa,ellei ole steroidipumpattu mahtisonni.Mitään tällaista en kuitenkaan itse ole havainnut,ja voisin väittää olevani aikas kaukana tuosta stereotyyppibodarista.Väittäisin,että kuka tahansa,joka vain treenaa asenteella eikä lähde pelleilemään aivan täysin,saa oikein hyvän vastaanoton salille.

Koostetta:

plussia:
-Meininki
-painojen määrä
-voimamiesvälineet
-renkaat,kelkka ym.
-aina mahdollisuus neuvoihin
-hyvä voimapyörä:D

miinuksia
-(ehkä)kylmät pukutilat talvisin
-kesäisin salin puolella on välillä lähes tuskallisen nihkeä ilma
-aluksi heikompaa saattaa hirvittää :eek:
-jos et voi sietää minkäännäköistä rock-musiikkia,voi tulla itku kurkkuun...
-saattaa olla vaikea löytää ensimmäisellä kerralla

Siinäpä lyhyttä mielipidettä.Suosittelen tietysti kokeilemaan jos vain mahdollista.

Kertokaapas nyt mihin tällaisen totaalisen untuvikon kannattaa lähteä treenaamaan? En siis ole koskaan käynyt salilla, enkä tiedä oikeastaan mistään mitään. Tuo Big Boyn myyntipuhe kuulosti hyvin mielenkiintoiselta, mutta ehkä hieman liian hurjalta...? :D Periaatteessa tuo olisi sopivan matkankin päässä, mutta vähäsen pelottaa. Kai se tietenkin kokeilemalla selviäisi, mutta olen niin ujo, että yhteen uuteen paikkaan tutustuminen saa riittää. :D

Kertokaapas nyt mihin tällaisen totaalisen untuvikon kannattaa lähteä treenaamaan? En siis ole koskaan käynyt salilla, enkä tiedä oikeastaan mistään mitään. Tuo Big Boyn myyntipuhe kuulosti hyvin mielenkiintoiselta, mutta ehkä hieman liian hurjalta...? :D Periaatteessa tuo olisi sopivan matkankin päässä, mutta vähäsen pelottaa. Kai se tietenkin kokeilemalla selviäisi, mutta olen niin ujo, että yhteen uuteen paikkaan tutustuminen saa riittää. :D

Suosittelisin ainakin alkuun sitä ettet sitoudu johonkin tiettyyn saliin pitkäksi aikaa. Sitten kun homma lähtee käyntiin ja tiedät tarkemmin mitä salitouhuiltasi haet niin salin vaihto onnistuu helpommin. Eli jos kiinnostutkin voimanostosta, Motivuksen tyylinen naisten kiinteytysjumppamekka voi olla 82:seen tai bigboysbarbelliin verrattuna kehnompi treenauspaikka ihan vain esimerkkinä. Kannattaa varmaan käydä ensin sellaisella salilla jossa on pätevä ohjaaja näyttämässä oikeat suoritustavat. Moni sali suostuu ihan ilmaiseksi neuvomaan ekoilla kerroilla.

Tarkkaile miten muut ihmiset siellä treenaa. Itse ainakin opin paljon seuraamalla miten isot ukot treenavat. Miten se ujous nyt eri saleilla käymiseen vaikuttaa :wtf:? Saleilla ihmiset keskittyy tai ainakin pitäisi keskittyä vaan omaan treenaamiseen ja uusia naamoja siellä on melkeen joka päivä ja jostain kaikki on aina aloittanut. Ei sua siellä kieroon katota.

Voisin väittää,ettei saleilla(ainakaan niillä muutamalla missä mä olen käynyt)ole katottu kieroon tämmöistä pientäkään miestä.Ja jos aloittelijaa joku katsoo kieroon,on se katsojan henkilökohtainen ongelma.Eli sekaan vaan minkä salin ikinä valitsetkaan:)

Yksi vaihtoehto on tietty esimerkiksi kupittaan sali,jossa käy aivan kaikenlaista porukkaa.Siellä kannattaa kuitenkin mielestäni suhtautua aikas harkiten mm.saatuihin neuvoihin(kannattaa ainakin muutamalta eri tyypiltä kysellä jos olet epävarma tekniikoista jne.)

Ja tosiaan kannattaa ainakin muutamaa salia koittaa,mitään et voi siinä hävitä.

Hyviä treenejä:puntti:

Kertokaapa kokemuksianne P&P Fitness Centeristä. Onko tosiaan nimensä mukaisesti "fitness-sali"? Koitin kotisivuilta katsella, mutta aika nihkeästi sieltä sai mitään kuvaa muodostettua. Paitsi että sieltä ilmeisesti löytyy vain yksi yhdistetty kyykky/vetopaikka? Sali houkuttaisi vaan sen takia, että on lähimpänä asuinpaikkaa (Elixian jälkeen...).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom