Turkki

Kyllä sitä saa kutsua karvakädeksi, jos käyttäytyminen ei miellytä. Se vaan on edelleen rasistista.

Ei se oo yhtään rasistista. Kyse on samasta asiasta kun naapuri-sanankin kohdalla. Karvakäsi ja naapuri on molemmat ikivanhoja suomalaisia sanoja ja niitä käytetään vaik ne nyt muutamaa karvakättä tai neekeriä vähän loukkaiskin. Ei me kato ruveta vaihtaa hyviä ja kuvaavia sanoja vaan siks et joku tiukkapipo naapuri tai karvakäsi ei ymmärrä että ne on hyviä ja kuvaavia suomalaisia sanoja. Ja sama juttu ählämin, ählyn, bingo-bangon ja muittenkin hyvien ja kuvaavien sanojen kanssa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se oo yhtään rasistista. Kyse on samasta asiasta kun naapuri-sanankin kohdalla. Karvakäsi ja naapuri on molemmat ikivanhoja suomalaisia sanoja ja niitä käytetään vaik ne nyt muutamaa karvakättä tai neekeriä vähän loukkaiskin. Ei me kato ruveta vaihtaa hyviä ja kuvaavia sanoja vaan siks et joku tiukkapipo naapuri tai karvakäsi ei ymmärrä että ne on hyviä ja kuvaavia suomalaisia sanoja. Ja sama juttu ählämin, ählyn, bingo-bangon ja muittenkin hyvien ja kuvaavien sanojen kanssa...
Sarkasmia oletan? Ainakin aikaisempien kirjoitustesi pohjalta.

Muistaakseni Halmeenkin poika oli "suhteellisen" suurikokoinen kun hän sai puukosta jossain tuolla päin?

Muistit melkein oikein, paikka oli kyllä Barcelona ja vastapuolen jampat marokkolaisia, mut varmaan silti marokonturkkilaisia turistinraiskaaja-hakkaaja-tyttärenkameliinvaihtaja-kusettaja-karvakäsiä kuiteskin :D (sori, oli ihan pakko, tää ketju on niin parasta taas kerran).

Muistit melkein oikein, paikka oli kyllä Barcelona ja vastapuolen jampat marokkolaisia, mut varmaan silti marokonturkkilaisia turistinraiskaaja-hakkaaja-tyttärenkameliinvaihtaja-kusettaja-karvakäsiä kuiteskin :D (sori, oli ihan pakko, tää ketju on niin parasta taas kerran).

Joka tapauksessa he olivat niitä monikulttuurisia huippuosaajia, jotka anteliaasti tuottavat eurooppalaisille maille kultamunia pelkällä läsnäolollaan. Etenkin Suomi tarvitsee kipeästi lisää samanlaisia taitureita tuomaan tänne peräpohjolaankin kipeästi kaivattua eksoottista värinää.

Tarkoitit varmaan jotta -tyttärenkameliinvaihtajajasenjälkeentyttärenbordelliinmyyvä-

Aivan oikein, iskä. Kiitos asiavirheeni korjaamisesta ;).

Makri, joo tuolle linjalle ei kannata lähtee. Se aihe kun on niin loputon suo ja sitäpaitsi aika kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta.

Helvetin hienosti pysy tääki thredi asia linjalla :curs:

Itse turkissa muutamia kertoja käyneenä voin jotain sanoa.

+ Ruoka hyvää (burger king) kunnon mätöt majoneesi hyvää, eikä mitää vatsatautia tule.

Ruoka paikkoina hyviä ovat, Topin Paikka, Heikin Baari, Flash

+Aurinko varma
+Hyvät Rannat
+Hienot baarit
+Tupakka halpaa
+ Suurinosa ihmisistä ystävällisiä

- Innokkaat kauppiaat/osa yrittää huijata
- Paikalliset vie kaikki naiset pillun perään tonne ei kannata lähteä.
- Viina marketeissa suomen hinnoissa, baareissa kalliimpaa,

En ihan turistikaudelle osunut, kun tuolla kävin, joten voi olla erilainen kokemus keskikesällä. Kuitenkin,

-Viina oli halpaa, siis paikalliset juomat. Yeni Raki (?)-pullon sain ruokakaupasta ilmaiseksi, kun ostin leipää ja jotain omituisia nakkeja.

-Putiikit täynnä kopiovaatteita, halpoja ja kestäviä olivat jostain syystä kuitenkin. Yhdet farkut kesti useamman vuoden, ehkä paikallinen räätäli laittanut parastaan. :D

-Kadulta revitään ostamaan kaikenlaista vaateliikkeistä ja varsinkin ruokapaikkojen sisäänheittäjät nostivat verenpainetta. Terveterve, tässä heikki-heitot jne oli jokapäiväistä kauppiailta, kun tunnisti suomalaiseksi.

-Paikalliset naiset on hyvin ukkoköörien siipien suojassa. Baarissa sai vihaisia katseita, jos erehtyi naista katselemaan.

-Taksit ajavat kuin reikäpäät. Tupakka huulessa mutkat suoriksi tuli tutuksi. Kyyti ei muistaakseni hirvesti maksanut, mutta piti vähän katsoa kuskin touhuja, ettei ajattanut turhia ympyröitä.

-Ranta oli ihan jees, hiekka oli tosin sen verran isoa jyvää, että sandaalit piti ostaa ihan sitä varten. Ehkä mä oon vain liian herkkänahkainen.

-Ruuasta voi saada vatsataudin, tuli testattua. Viimeisenä iltana iski yhtäkkiä ravintolassa sellainen vatsanvääntö, että puolijuoksu hotellille oli tosiasia. Ravintolan vessa oli sellaisessa kuosissa, ettei tehnyt mieli mennä. Lopulta tuokin vatsatauti talttui nopeasti Imodiumilla. Vesi juotiin koko matkan ajan pulloista.

-Varmasti hotellin laadusta kiinni, mutta jännä juttu oli, että siivooja vaihtoi joka kerta käydessään lampun, ne tuntui palavan jatkuvasti.

Kaikenkaikkiaan ihan ok reissu nuorelle miehelle. Tärkeimmät, eli aurinko, ranta ja viina oli saatavilla. Onhan se turistirysä joo, mutta kyllä siellä viikon kärvistelee, varsinkin jos suomessa sataa vettä.

Ite menos loppu kesästä sinne Alanyan viereen Insecumiin (tms.),joku pakettimatkahan tuo on johonkin lomakylään.Hyvin perillä kun ei oo vielä ehtiny ottaa selvää asioista ja paikoista.Kreikassa (Ateenassa) jonkun verran ärsytti tuppautuvat miehet,ni saa nähdä ollaanko sitten tuolla vielä tuttavallisempia... Mut jos jollain on jotain kerrottavaa mitä muuta kannattais tehdä siellä päin ni antaa tulla :)

Kaks kertaa Turkissa käyneenä (Alanya ja Marmaris) oon sitä mieltä, että ihan ok-paikka se on. Joka paikassa on hyvät ja huonot puolensa. Lämmintä siellä on varmasti, sopivasti baareja ja edullinen hintataso (ainakin 2003-2004 kesinä vielä oli). Ja hyviä nahkavöitä oon sieltä ostanu.

Kauppiaiden ärsyttävä asenne toki vituttaa, mut helpoiten selviää olemalla kuin ei huomaiskaan niitä. Kerran erehdyin kinastelemaan yhden molopään kanssa, kysyin siltä "mitä väliä on sillä mistä olen kotoisin, vaikuttaako se esim. hintoihin" ja turhaahan tuommonen on, kuluu vaan loma-aikaa noihin väittelyihin. Kannattaa jättää ne vaan seisoskeleen rättikojunsa eteen :curs: ja jatkaa matkaa kohti :kippis1:.

Kyllähän joskus tekis mieli kysyä joltain huutelijalta, että ihanko itse keksit tuon Terve terve, tässä Heikki -jutun? Kun sitä viikon kuulee, niin ei vaan enää jaksais...

On mailla eroja, paljonkin. Ei samanlaista huutelua ja aggressiivista kaupantekoa tapaa Espanjassa, Italiassa tai Kreikassa, vaikka niissäkin noita turistirysiä on.

Ongelmahan on juuri se että maalaistollot, jotka turistirysiin on raahattu, eivät osaa käsitellä ihmisiä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että mm. ryssät ja britit tykkäävät siitä lääpiskelystä ja huomiosta, mistä puolestaan juuri suomalaiset varsinkin kauhistuvat.

Turkin turistirysien aikakausi on ohi, itse ovat sen pilanneet rakentamalla hotellia toisen viereen, paikallista "palvelusväkeä" lisäämällä yms. Aivan toista nykyään, mitä esim. faija on kertonut kahdenkymmenen vuoden takaisesta meiningistä. Silloin mm. Marmaris oli idyllinen kalastajakylä, jossa hotellien lukumäärän pystyi laskemaan sormilla. Tuohon aikaan siellä kuulemma viihtyi, kun porukkakin oli rehdimpää, kun sairaalloista kilpailua ei ollut kuten nykyään. Ja silti oli huomattavasti halvempaa.

Eräät suomalaiset ovat ostaneet Bodrumista ja muista vähän paremmista rysistä omia kämppiä, kun niiden arvon säilyminen on taattu, ja onhan mm. juuri Bodrumissa käsittääkseni aika toisenlainen meno kuin Alanyassa tai Marmariksessa.

Itse suosittelen Istanbulia, itse asiassa ainut lomakohde Turkissa, jonne todella huvittaa mennä. Rantalomalle kandee mennä vaikkapa Kanariansaarille tai Thaikkuihin.

Istanbul voisikin olla hieno kaupunki. Mulla oli siellä nuorempana kirjekaveri, ja hän oli oikein asiallinen ja mukava jamppa. Hän itse sanoi, että nuo maan etelärannikon lomakohteet ovat aivan toinen maailma, semmonen "epätodellisuus", ei se ole koko maan totuus.

Istanbul voisikin olla hieno kaupunki. Mulla oli siellä nuorempana kirjekaveri, ja hän oli oikein asiallinen ja mukava jamppa. Hän itse sanoi, että nuo maan etelärannikon lomakohteet ovat aivan toinen maailma, semmonen "epätodellisuus", ei se ole koko maan totuus.
Monta kertaa käyneenä ja varsinkin kun tuttuja ja sukulaisia asuu siellä, niin todellakin aivan toisenlainen paikka. Ikävä kyllä kaupungin väkiluku lähentelee 20 miljoonaa juuri jatkuvasti sinne muuttavien maaseudun väen takia, mikä näkyy sitten katukuvassa paikka paikoin. Kiitos maan nykyisen hallituksen, mullahit ja muut perkeleet saavat toisinaan rohkeutta ryttyillä, jos eksyy niin sanotusti vääriin paikkoihin. Konfliktit ovat kuitenkin pääsääntöisesti sekularisoituneen väestön ja uskovaisten välisiä. Esim. otetaan suurempi maksu minibussissa sellaiselta naiselta, joka ei käytä huivia (siis maallisilta).

Hienoksi kuitenkin kaupungin tekee se moninaisuus, kun historia ja moderni kohtaavat. Ihmiset ovat yleisesti ottaen lämpimiä ja ystävällisiä. Safkat on myös toista luokkaa kuin turistirysissä, ja valinnanvaraa löytyy niin maan perkeesti. Mutta kallis kaupunki nykyään.

Toukokuun alussa olis kaverin kanssa lähtö viikon reissulle Alanyaan. Itse olen menossa ekaa kertaa turkkiin.
Aikalailla matkakuumetta alkaa pukkaamaan.

Ihan rentoutumaan sinne lähdetään, eli eiköhän auringonottoa, lööbailua ja bilettämistä ole tiedossa aika reilusti. Toivottavasti lämpöä riittää että saa hyvän rusketuksen.

Tarkotus olis ostaa kesäks t-paitoja ja muuta sellasta mikäli halvalla saa.

Ainiin, emme todellakaan aio esittäytyä suomalaisina, se on saletti :D

:kippis1:

Elokuun alussa ois lähtö Alanyaan. Vähän saman tyyppinen reissu tulossa kuin tuossa edellä ^.
Onko kellään kokemuksia Alanyan hamameista? Suosituksia myös otetaan vastaan. (pakko tehdä kaikki voitava rusketuksen eteen ettei tarvitse palata yhtä valkoisena :D). Kaveri vaan ei oikein innostunut ajatuksesta lähteä sinne jonkun toisen käpälöitäväksi, vaan "osaa kyllä itse pestä itsensä", joten yksikseni saan tuon hamam-reissun kuulemma suorittaa :jahas:

Oletko kinttu mies vai nainen? Jonkun karvaisen äijän suorittama kokovartalopesu voi toki miesten kohdalla tuntua omituiselta
ajatukselta, mutta kokemus sekin. :D

Kinttu on nainen ;)
Kai sieltä löytyy naispesijöitä myös? Ei mua kyllä näin naisenakaan oikein houkuta jonkun karvaheebon käsittely :eek:

Alanya on mukava paikka ja pippuripihvi maistui useasti, kun turkin pojat osaa ruokapuolen. Kylpylässä käytiin myös pesetettävänä serkkupojan kanssa. Kannattaa käydä alkulomasta pesetettävänä ettei rusketukset kulu pois.

Muistaakseni kylpylässä ja höyrysaunassa oli ajat vain naisille ja loppuillasta sai tulla kaikki. Serkun kanssa mentiin paikkaan loppuillasta ja pesijät oli miehiä. Yksi keski-ikäinen nainen oli rohjennut miehensä kanssa samaan aikaan. Loppuun tuli joku 15 min öljyhieronta. Taksikuski kauppasi poislähtiessä ”girl massage” paikkaa, mutta se taisi olla vähän toisentyyppinen hoito…

Yksi mitä voi kehua turkissa on Belekin Atlantis hotelli, 5-tähden hotelli täyshoidolla. Ruoka ja juoma kuului hintaan. Diskossakin viinaa oli vapaasti saatavilla ainakin klo 22 asti. Hotellin disko oli rannassa ja meno oli varsin villiä naku-uinnit yms. kuului kuvioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom