Turkki

Pakko kertoa tarina mun hamam käynnistä Alanyassa. Tästä tosin on "muutama" vuosi. Varmaan about 10 v sitten.
Anyway. Opas suositteli käyntiä kyseisessä laitoksessa. Ajattelinpa sitten, että kokeillaan tuotakin.
Menin sitten mestaan, ja tietty aika pihalla miten toimitaan. Ei ne mehmetit hirveästi siinä selvitellyt. No, suomalaiskansalliseen tapaan vaatteet kaappiin, ja sinne höyryhuoneeseen köllimään. Olin siis yksin siellä nakuna makoilemassa.
Aika kauan siellä köllin, ja sitten sinne pamahti ruotsalainen nuoripari. Tietty pyyhkeet kiedottuna ympärille. Ja meitsi siinä jorma esillä makoillen aitiopaikalla. Ja daami tietysti hyvännäköinen blondi. Ajattelin että pakko viedä linja coolisti loppuun saakka, ja olla ei moksiskaan.
Seuraavaksi sinne tuli ilmeisesti joku paikallinen keski-ikäinen rouva. Tietty pyyhe ympärillä.
Hivenen oli tukala fiilis, ja aika kyllä mateli. Viimein se pesijäkarbaasi saapui paikalle, ja ensitöikseen heitti pyyhkeen keskivartalon päälle.
Ilmeni sitten jälkeenpäin, että tämä oli sekavuoro.
Tulipahan kuitenkin käytyä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä se hamamin virallinen asustus on? Mä kun luin jostain toisaalta että porukka siellä bikineissä kekkuloisi, vai onko se tuo pyyhe?

Varattiin tänään Alanyan matka syyskuun aluksi. Jatketaan siis kesälomaa vielä viikolla ennenkuin hautaudutaan taas talveksi koulunpenkkiin :)

Tuo alanyan yöelämä taitaa olla keskittyny sinne sataman alueelle, mutta löytyykö minkälaista clubia/baaria siitä kleopatra rannan itäisemmän pään läheisyydestä?

Tuo alanyan yöelämä taitaa olla keskittyny sinne sataman alueelle, mutta löytyykö minkälaista clubia/baaria siitä kleopatra rannan itäisemmän pään läheisyydestä?

Kaikki elämä on keskittynyt Kleopatran puolelle, ja tuonne satama alueelle, muistaakseni joku hieman isompi baari oli itäisellä puolella, ilmoittelen jos satun nimen muistamaan

Suurin baarihan tuolla vetää 3-5 tuhatta ihmistä kuljetus lähtee tai ainakin ennen lähti satamasta kun sataman baarit ovat sulkeneet ovensa, baari on Nimeltään Auditorium löytyy myös netistä, jos kysymyksiä löytyy niin vastaan mielelläni

Mikäs homma toi on kun jossain oli että Turkissa alkoholin ikärajat ois nostettu 24v?

Tuo ei pidä paikkaansa, siellä saa alkoholia ostaa mistä ja milloin vaan, ei ikärajoja eikä tarvitse pelätä että papereita kyseltäis.

Nuo on vaan nimellisiä lakeja joita kukaan ei siellä noudata :D

Tulihan Turkkiin myös viime vuonna tupakkalaki ettei ravintoloissa saisi polttaa/hotelleissa, joka paikassa rösseli kärysi kuitenkin.

kehtaisko tonne mennä. pitkä saikku edes, kalju valkoinen a etelään menen ensi viikolla. yksin. vaihtoehdot on marmaris, alanya, kreeta, madeira, portugali.. vähän kaikki tarjonta mitä ens viikolla liikkuu sunnuntaista lähtien. Mitä pikemmi sen parempi.

Alanyasta vaan jessus mitkä lentoajat. detur tuo takas kello 5 aamulla`, siis ihan kuraa. Onko noi deturin 3+ tähden hotellit ees mistää kotoisin ja miten tuo all inclusive tuolla toimii? Kleopatran alue tässä jo lukikin ja sinne suuntaan.

Ei ole mikään ryyppyreissu mutta en oo kuivin suinkaan. Kättä pitää hoitaa ja pitää levossa. Onneks oon oikeakätinen ja se on terve, sitä tarvitana lomalla.

kehtaisko tonne mennä. pitkä saikku edes, kalju valkoinen a etelään menen ensi viikolla. yksin. vaihtoehdot on marmaris, alanya, kreeta, madeira, portugali.. vähän kaikki tarjonta mitä ens viikolla liikkuu sunnuntaista lähtien. Mitä pikemmi sen parempi.

Alanyasta vaan jessus mitkä lentoajat. detur tuo takas kello 5 aamulla`, siis ihan kuraa. Onko noi deturin 3+ tähden hotellit ees mistää kotoisin ja miten tuo all inclusive tuolla toimii? Kleopatran alue tässä jo lukikin ja sinne suuntaan.

Ei ole mikään ryyppyreissu mutta en oo kuivin suinkaan. Kättä pitää hoitaa ja pitää levossa. Onneks oon oikeakätinen ja se on terve, sitä tarvitana lomalla.

Viime syksynä tuli tuolla oltua Nazarin matkalla. All inclusive ihan toimiva mutta ainakaan itse en pöperöistä hirveän paljon pitänyt. Olut tarjoulu oli hieman nihkeää vaikkakin sitä sai samaan rahaan. Tiskin takana ei vain aina ollut "baarimikkoa" ja hän tuntui välillä olevan hieman nyrpeä. Varmaankin siitä syystä kun ei tuossa hommassa "tienaamaan" päässyt. Varmasti riippuu paljolti hotellista minkälaiset eväät naaman eteen tuodaan.

Itse 2 olkapääleikkausta kokeneena voisin sanoa että hieman on silti hazardia lähteä etelään toipilaaksi. Tuollakin kun voi sattua mitä vain. Varsinkin jos illalla lähtee satamaan heilumaan. Baarit ovat aika tukossa iltaisin. Muuten toki varmasti kiva parannella kättä lämpimässä niin sanotusti relaksoituneena :)

Edit. Itse en kyllä Turkkiin sen suurempaa ihastusta kokenut vaikkakin voisin uudemmankin kerran mennä. Perus rantalomakohde. Varsinkin tuo mainostettu "turkkilainen ystävällisyys" oli niin pinnallista ja toimii vain niin kauan kun on rahaa tarjolla.

Viime syksynä tuli tuolla oltua Nazarin matkalla. All inclusive ihan toimiva mutta ainakaan itse en pöperöistä hirveän paljon pitänyt. Olut tarjoulu oli hieman nihkeää vaikkakin sitä sai samaan rahaan. Tiskin takana ei vain aina ollut "baarimikkoa" ja hän tuntui välillä olevan hieman nyrpeä. Varmaankin siitä syystä kun ei tuossa hommassa "tienaamaan" päässyt. Varmasti riippuu paljolti hotellista minkälaiset eväät naaman eteen tuodaan.

Itse 2 olkapääleikkausta kokeneena voisin sanoa että hieman on silti hazardia lähteä etelään toipilaaksi. Tuollakin kun voi sattua mitä vain. Varsinkin jos illalla lähtee satamaan heilumaan. Baarit ovat aika tukossa iltaisin. Muuten toki varmasti kiva parannella kättä lämpimässä niin sanotusti relaksoituneena :)

Edit. Itse en kyllä Turkkiin sen suurempaa ihastusta kokenut vaikkakin voisin uudemmankin kerran mennä. Perus rantalomakohde. Varsinkin tuo mainostettu "turkkilainen ystävällisyys" oli niin pinnallista ja toimii vain niin kauan kun on rahaa tarjolla.

Kiitti. Joo totta riskit on mutta todellakin tarkoitus ottaa rennosti, yöelämää en juurikaa ole ulkomailla edes harrastanut. Seinät kaatuu äkkiä päälle kun päivärutiinit on: lapsi päiväkotiin ja vaimon odotus töistä akselilla päivästä toiseen. Jo viikko tuntuu hurjalta ja täs on 4 viikkoa vielä jäljellä! Kirja terveeseen käteen ja aurinkoon makailemaan. Safkaa, maisemia ja proviro.. eikun jäätelöä. 300e olis viikko aamupalan kera, all inc nousee siihen 500 (sen jos skippais niin olis kävelykunto ainaki taatumpi). Muitakin vaihtoehtoja on kuin turkki, mutta se nyt olis ainaki lämmin ja varma. Harkitsen vielä, pointtisi oli kyllä vakuuttava.

Alanyaan oli ainakin Aurinkomatkojen (ja muistaakseni Finnmatkojen) äkkilähdöissä 200e/vko ja jtn 350e 2vko lomia. Lähdöt tässä viikon sisällä about. Kannattanee katsella sieltä noita...

Itse voisin ihan hyvin lähteä vaikka mihinkä turistirysään (paitsi Bulgaria ei kiinnosta). Turkkikin kävisi. Lomaa ja aurinkoa ja merta ja sen semmoista. Vaihtelua arkeen.

Alanyaan oli ainakin Aurinkomatkojen (ja muistaakseni Finnmatkojen) äkkilähdöissä 200e/vko ja jtn 350e 2vko lomia. Lähdöt tässä viikon sisällä about. Kannattanee katsella sieltä noita...

Itse voisin ihan hyvin lähteä vaikka mihinkä turistirysään (paitsi Bulgaria ei kiinnosta). Turkkikin kävisi. Lomaa ja aurinkoa ja merta ja sen semmoista. Vaihtelua arkeen.

Kattelin nekin tosiaan läpi. Tikit tänään pois niin ja jos haava siisti niin vois lähteä heti sunnuntaina. Ei uskalla varata ennenku tilanne varma.

Alanyassa en ole käynyt, mutta tuossa viime vuoden puolella tuli Turkissa käytyä viikon reissulla, kohteena Side. Jos tykkää pikkuisen pienemmästä (ja ehkä myös rauhallisemmasta) paikasta, jossa on myös jonkin verran nähtävää, voin todellakin suositella. Hyvät rannat, ruoka- ja juomapaikkoja sekä kauppoja riittää. Lutuuria tarjoaa mm. näyttävä amfiteatteri. Löytyy sieltä jokunen baarikin, mutta bilettäjän kannattaa suunnata jonnekin muualle. Ainaki viikko meni tuolla todella mukavasti. Satuttiin vaan olemaan sen verran kuumaan aikaan reissussa, että hotellihuone ilmastointineen houkutteli todella usein... Ikinä en ole eläessäni niin paljoa hikoillut kuin tuolla reissulla, ei uskalla edes ajatella millaista olis esim. Thaikuissa. :D

Aattelin tuommosen pätkän kirjoitella, jos joku on Turkin reissua miettinyt.

Viime kesänä olin viikon Alanyassa emännän kanssa, äkkilähtö, määrittelemätön hotelli, DETUR. Hotelli osottautu yllättävän siistiksi,samoin rantalomakohteena jopa miellyttävä. Siistit rannat ennnekaikkea, ja heinäkuussa sää takuuvarma +34 astetta. Safka oli perinteistä turkkilaista, viikon sitä syö kyllä ihan mielellään, lihaa ja vihanneksia saa jos haluaa! Basaareilta löyty sitten kaikkea mitä piraattina ylipäätään saa, naisille näytti kengät ja laukut kelpaavan. Myyjät jaksaa huudella aamusta iltaan, ja poppi soi joka kadunkulmassa, paikalliset tykkää jumputuksesta. Mutta mulle jäi kuitenkin tosta hintaan verrattuna ihan positiivinen maku, siisteys yllätti, ja laadukkaassa hamamissa kannattaa nyt sen kerran käydä hierottavana ja hakattavana, tulee hiton rento fiilis. Tom's Gym löytyy suht läheltä kleopatran rantaa, pääkadun toiselta puolelta, siisti ja ilmastoitu treenimesta, jos haluaa ottaa pumpin päälle ennen sunbedia. Myös muutamat allasbaarit on makeita.Siistimpi kun marmaris, ja nuorekkaampi kun Side. Ja apteekit on kivoja.

Paljonko ihmisillä yleensä palaa viikossa rahaa Alanyassa, jos ei ole törsäily meiningillä mennyt? Minkäs hintaisia ovat ruuat rafloissa ja alkomahoolit baareissa? Tonne kun tuntuu löytyvän suht halvalla äkkilähtöjä ja tässä alkaa pikku hiljaa kaipailemaan viikon mittaista lomaa jossakin rantalomakohteessa, vaikka turistirysiä vihaankin.. Tarkoitus olisi lähteä muutaman kaverin kanssa mahdollismman halvalla jonnekkin viikonmittaiselle chillailu lomalle.

No kyllähän siellä pikkurahalla pärjää jos on oikein tarkan markan mies, mutta jos viikon meinaa LOMAILLA niin vähintään 100e päivä vois laskea kuluiksi. Juomat baareissa olutta lukuunottamatta kalliita. Ruat hieman edullisempia kuin täällä kotisuomessa jos ei nyt koko ajan jaksa sitä edullisinta paikkaa etsiä. Yleensä näkyy sitten laadussakin. Yleensä tulee kuitenkin se autokin vuokrattua yms yms.

Tuosta jotain osviittaa:

http://www.redtowerbrewery.com/en/10-International-Menu--Turkish-Menu.html

Onhan se totta, että pennin nysvääminen ei ole lomalla koskaan hauskaa. Tosiaan juuri thaikuista palanneena ja pitemmän loman pitäneenä toi viikon loma olisi vain pelkkää chillailua ilman mitään turhempaa törsäämistä. Kohta ois kuitenki pitempi matka/muutto edessä thaikkuihin jota varten pitäis hieman säästeliämmin pärjäillä nytten tämän kesän, joten ajattelin jospa tuonne kavereitten kaa lähtisi hieman pienemmällä pudjetilla, kun noi äkkilähdöt näyttää olevan sen verran edullisia, että sinne vois vaan mennä "oleskelemaan" viikoksi ilman sen turhempia rahan menoja. Jos sellainen on tuolla mahdollista, jos haluaa esim. syödä hyvin eikä kuihtua nälkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom