Turkki

Moi!

Kiitoksia tiedoista. Varmaan tollanen veneretki tulee heitettyä ja varmaan mopo/skootteri vuokrattuu. Onkohan minkälainen riski sitten ottaa vähän isompaa peliä? En omista prätkäkorttia enkä sitä osaa ajaakkaan, mutta onko muita vaihtoehtoja joita MAX muutaman tuopin/tasottavan voimalla voi ajaa suht turvallisesti?

Niin, ja tietenkin kiinnostas onko pakkikselta naisia lähdössä reissuun, tässä ois 6 rautasta isäntää Novella hotellissa..

Niin ja onko Huoneistohotelli Novellasta kokemuksia???

Älä ota vittuiluna, mutta nyt virrat päälle :eek:! Ootko miettiny miten vakuutusyhtiö / paikallinen laki suhtautuu tuohon kun pikkuisessa darrassa ajelet prätkällä ja jotain ehkä sattuukin? Ehkäpä henki lähtee tai halvaannut ja jos ei mitään niin pahaa niin haluatko, että sinua operoidaan turkkilaisessa sairaalassa? ;)

Mikäli kyse on MOOTTORIPYÖRISTÄ niin jätä suosiolla väliin jos et osaa ajaa! Ehkä maailman tyhmin temppu on lähteä opettelemaan moottoripyörän ajamista Turkiin darrassa, jossa liikenne on huomattavasti agressiivisempaa kuin kotimaassa.

Erikseen on sitten skootterit kokoluokassa 50cc ja polkupyörät... Eikä autokaan välttämättä ole huono ratkaisu, joskin ehkä hieman kallis.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedän sen olevan paikallista läppää ja imartelua, mutta henkilö jolle quottasin jankuttaa samaa paskaa joka threadissa, mikä liittyy "karvakäsiin". Ja sitä ei lasketa vitsiksi.

Maassa maan tavalla, mutta kuka sivistinyt ihminen menee hyvänä läppänä heittämään ventovieraalle aikuiselle miehelle. "Hei miten ois jos vaihtaisit tyttäresi kameliin?" Todellakin jos maassa joutuu tuollaista kuuntelemaan, niin haluan tietää sen. Voin vaikka työntää rahani johonkin muuhun maahan jossa osataan käyttäytyä.

Ja tuolle kuka kysyi mikä olisi hyvä ajopeli pikku hönössä cruisailuun: Taxi.

Maassa maan tavalla, mutta kuka sivistinyt ihminen menee hyvänä läppänä heittämään ventovieraalle aikuiselle miehelle. "Hei miten ois jos vaihtaisit tyttäresi kameliin?" Todellakin jos maassa joutuu tuollaista kuuntelemaan, niin haluan tietää sen. Voin vaikka työntää rahani johonkin muuhun maahan jossa osataan käyttäytyä.
Taxi.

No onhan se nyt väkisinkin niitten mielestä hauskaa kun hupsut länsimaalaiset ottaa noin älyttömät jutut tosissaan. Mä en kyllä ookkaan sivistynyt mutta mun mielestä toi on aika hyvä läppä just siks että useimmat meistä ei tajua sitä läpäksi.

No onhan se nyt väkisinkin niitten mielestä hauskaa kun hupsut länsimaalaiset ottaa noin älyttömät jutut tosissaan. Mä en kyllä ookkaan sivistynyt mutta mun mielestä toi on aika hyvä läppä just siks että useimmat meistä ei tajua sitä läpäksi.

Jos mä alkaisin täällä heittämään mun mielestä hyviä inside-läppiä "etelämaalaisille" niin todennäköisesti olisin kaikkien mielestä ahdasmielinen rasisti.

Mutta koska kyseessä ei ole suomalainen jutunheittäjä niin se on heh heh hauskaa avointen etelämaalaisten huumoria. Oikeesti, jos mulla joskus on tytär ja joku siitä alkaa kamelia vaikka huumorilla tarjoamaan niin voisin vaikka hyvänä läppänä tempoa turpaan.

Koittakaapa heittää jotain "karvakäsijuttua" tuolla rautatieasemalla tai pizzeriassa olevinaan "vitsinä". Tuskin naurattaa karvakäsiä sen enempää kuin meitä naurattaa kamelijutut. Vitun ääliöitä, puolin ja toisin nuo "vitsailijat".

Juu, ja itselläni on ainakin yksi hyvä tuttu joka on karvakäsi, hänen nimensä on yllättäen Ahmed. Että se niistä ennakkoluuloista :P

Oikeesti, jos mulla joskus on tytär ja joku siitä alkaa kamelia vaikka huumorilla tarjoamaan niin voisin vaikka hyvänä läppänä tempoa turpaan.

Melko usein läppä kohdistuu kuitenkin sanotaanko ihan täysikäisiin (tyttöystäviin, vaimoihin yms.) Ja kyllä he tietävät sen vituttavan osaa porukkaa, mutta toisaalta taas monet muut kuin suomalaiset saattavat pitää siitä (britit, venäläiset..). Tytärtä, jos halutaan käyttää vaihtovaluuttana, kyseessä saatta olla tällöin pahemman luokan maalaistolloja.

Ihan omakohtaista kokemusta on, britit olivat ihan hehkeänä, kun heidän muijiaan kehuttiin milloin mitenkin :jahas:

Rivien välistä voi lukea että Weilandilla on laajempaakin kokemusta, ehkäpä jopa asumisesta Turkissa, Alanyassa ja niinhän se on kuten muuallakin että tuolloin ennakkoluulot alkavat hälvetä ja omaksuu maan kulttuurin ja alkaa jopa ymmärtämään aiemmin huonoina pitämiään "vitsejä". Otan nyt sen Thaimaa-kortin jälleen, monet mm. pitävät tuota maata yhtenä suurena ilotalona, siellä reissaajat eivät näin tee. Mutta takaisin aiheeseen.

Kuitenkin jos joku satunnainen matkaaja matkustaa joka vuosi eri maahan ja on nyt Turkissa viikon, ei se tee hänestä mitään kulttuuriasiantuntijaa eikä hän todennäköisesti opi koko kulttuurista yhtään mitään.

Tällaiselle henkilölle on hyvä mainita mitä maassa saattaa olla odotettavissa, jos nyt otetaan vaikka esimerkkinä joku Tony Halme niin turpaan tulisi vittuilijoille, tai olisi ainakin aiemmin tullut. Hän voisi siis näiden meidän kommenttiemme perusteella valita matkakohteensa toisin, tai vaihtoehtoisesti koittaa sopeutua tuohon kulttuuriin jo ennen matkaa ja vitsailla yhdessä karvakäsien kanssa, itsestäni tuo läppä ei silti olisi hauskaa enkä jaksaisi tuollaista vittuilua ja vedätystä kuunnella päivääkään.

Minähän olen asunut Alanyassa töiden takia, mutta siitä on niin kauan etten enää osaa sanoa paikallisten hommista juuri mitään validia. Joskus Persianlahden sota vol. I:sen aikoihin paikalliset olivat asiallisia ja sellaista yleisvälimerellistä perseestäpuristelua, väkisinkauppaamista ja asiakkaallevittuilemista ei esiintynyt. Lienevät oppineet sen sittemmin.

Turkkilaisista jäi parhaiten mieleen hyvinvoiva itsetunto, olivat ylpeitä maansa ja kansansa koosta, voimasta, kulttuurista ja historiasta. Sain kerran kunnolla nokilleni kun letkautin jotain tyhmää suutuspäissäni paikalliselle "kontaktilleni". Muistaakseni vitutti yleisesti ja sain huonoa ruokaa tai jotain sinnepäin. Toivoin ääneen olevani jossain sivistyneessä paikassa jossa osataan laittaa ruokaa ja tarjoilu pelaa. Turkkilaiskollega sanoi ihan rauhallisesti: "jos sinulla on nälkä, vien sinut meille syömään; jos sinulta puuttuu jotain, annan tai lainaan mielelläni. Mutta älä halveksi minun maatani." :whip: Saatanllisen hyvin sanottu, ja häpesin asiaankuuluvasti.

Etelä-Turkki on todella hieno paikka, eihän sinne basaariin kannatakaan jäädä huijattavaksi ja ahdisteltavaksi. Motskari alle ja etelärantaa tutkimaan. Mielettömän hienoja paikkoja jos historia kiinnostaa. Alanyassa Kale (linna), Kizilkule (punainen torni), Damlatas (tippukiviluola), vanha Ottomaanien kaleeritelakka ja tietysti vuori itse luolineen ovat pakkonakkeja.

Turistin muuten ei ole mikään pakko "sopeutua" mihinkään kulttuuriin. Hän on maksava vieras. Turha odottaa turistilta syventymistä paikallisiin oloihin ja kansan syvimpiin tuntoihin. Ainoa mitä turismialueiden asukkaat voivat vierailijoilta vaatia on paikallisten sääntöjen noudattaminen ja hyvät tavat. Tämän kun turistikin muistaa niin ei tarvitse missään kokea midnightexpressiä. Paskaahan ei turistinkaan tarvitse sietää, ja aggressiivisen kauppiaan tai kusettavan baarin voi ilmiantaa oppaille tai paikalliselle poliisille.

Niin ja turkkilaisen mafian kanssa ei kannata mennä kilpailemaan niiden omilla markkinoilla. Eräs ruotsalainen yritti ja sai viettää monta kuukautta hotellin seinien sisäpuolella kunnes pesti loppui. Ei uskaltanut ulos kun "karvakädet" kävivät kertomassa miten asiat ovat.

Älä ota vittuiluna, mutta nyt virrat päälle :eek:! Ootko miettiny miten vakuutusyhtiö / paikallinen laki suhtautuu tuohon kun pikkuisessa darrassa ajelet prätkällä ja jotain ehkä sattuukin? Ehkäpä henki lähtee tai halvaannut ja jos ei mitään niin pahaa niin haluatko, että sinua operoidaan turkkilaisessa sairaalassa? ;)

Mikäli kyse on MOOTTORIPYÖRISTÄ niin jätä suosiolla väliin jos et osaa ajaa! Ehkä maailman tyhmin temppu on lähteä opettelemaan moottoripyörän ajamista Turkiin darrassa, jossa liikenne on huomattavasti agressiivisempaa kuin kotimaassa.

Erikseen on sitten skootterit kokoluokassa 50cc ja polkupyörät... Eikä autokaan välttämättä ole huono ratkaisu, joskin ehkä hieman kallis.

Samaa mieltä, itse olen Turkissa pariin kertaan ollut ja ei tulisi mieleenkään lähteä siihen liikenteeseen prätkällä, jos ei edes ole ennen ajanut.
Skootterillakin kannattaisi liikkua ihan vaan selvinpäin.

Nykyään sitäpaitsi alkaa monessa paikassa olemaan niin, että jos ei ole prätkäkorttia niin prätkää ei suostuta vuokraamaan. jos vuokraavat niin sitten en ihan hirveästi luottaisi, että ko. paikalla on vakuutukset yms kunnossa. Tosin, ei niistä vakuutuksista muutenkaan mitään hyötyä ole, jos ajaa ilman korttia ja/tai kännissä.

edit:
niin ja mitä siihen itse maahan tulee, niin ei mulla ainakaan valittamista ole.
Olen ollut sekä Marmariksessa, että Alanyassa. Kummassakin oli hauska reissu, paikalliset olivat ystävällisiä ja tinkiminen yms. sujui hyvässä hengessä. Tyttöystäväkin sai olla kohtuullisen rauhassa, toki jotkut paikalliset kauppiaat yms. välillä kehuivat, mutta sehän nyt kuuluu tapoihin siellä päin ja ei sitä niin vakavasti tarvitse ottaa.

Alanyassa mekin käytiin siellä kukkulan päällä olevilla raunioilla ja näkymät oli tosiaan komeat! Siellä oli myös kahvila, josta sai kohtuu edullisella hinnalla kylmän oluen, joka teki ylös kiipeämisen jälkeen hyvää :) Pääsee sinne toki autolla tai skootterillakin, mutta kiivetessä tulee vähän kuntoiltua ja näkee maisemat vielä paremmin.

Samaa mieltä, itse olen Turkissa pariin kertaan ollut ja ei tulisi mieleenkään lähteä siihen liikenteeseen prätkällä, jos ei edes ole ennen ajanut.
Skootterillakin kannattaisi liikkua ihan vaan selvinpäin.

Nykyään sitäpaitsi alkaa monessa paikassa olemaan niin, että jos ei ole prätkäkorttia niin prätkää ei suostuta vuokraamaan. jos vuokraavat niin sitten en ihan hirveästi luottaisi, että ko. paikalla on vakuutukset yms kunnossa. Tosin, ei niistä vakuutuksista muutenkaan mitään hyötyä ole, jos ajaa ilman korttia ja/tai kännissä.

Toista se oli ennen. AB-kortilla, sillä vanhalla, vuokrasin eka Jawan ja opettelin ajamaan; Suomessa en ollut ikinä edes kokeillut motskaria. Sitten 200-500-kuutioisia, motocrossista chopperiin. Parin päivän pärräämisen jälkeen ei kun baanalle, aurinkolasit ja huivi päässä, ajoasuna farkkushortsit. Meinasin kuolla monta kertaa, mutta en kuollut kun niin ei ollut kirjoitettu. Rekkaralli päätiellä oli melkoista gladiaattorikoulua. Ajattelin aina että pyörällä en todnäk voi tappaa ketään muuta kuin itseni, joten nauroin viikatemiehelle päin naamaa. Parikymppisenähän sitä ollaan luodinkestäviä. :rolleyes:

Ajamalla oppii ajamaan, mutta selvinpäin.

Noista turismestojen kaupustelijoista ja muista vielä niin ei niistä ole mitään todellista haittaa. Et pysähdy jos olet liikkeessä, vilkaset heti vaan jotain 3 sekuntia ja sanot samalla ystävällisesti "No thank you". Sen jälkeen voit yleensä unohtaa koko hepun. Naisille riittää yleensä pelkkä hymy, ei tarvi edes sanoa mitään :)

Noin siis yleensä, tietysti joskus voi huonolla tuurilla sattua jotain ikävääkin, mutta ei onneksi ole osunut omalle kohdalle koskaan.

Edit: Tohon toiseen aiheeseen. Huppe sä oot aivan helvetin ruma karvanaama niinku mäkin. Mai Pen Rai ;)

Pari kertaa Turkissa käyneenä ei minulla ole maasta mitään pahaa sanottavaa.
Aurinkoa, rantoja, ystävällisiä ihmisiä, suht edulliset hinnat.

Mutta eihän se oikeuta kertomaan omia kokemuksiaan maasta (ainakaan positiivisia) jos oot käynyt siellä vaan kerran tai kaks, vai mitä Huppe??
Vasta sitten saa kertoa kokemuksiaan kun on reissannut niin maan perkeleesti ja sisäistänyt että vain Thaimaaseen kannattaa mennä lomaileen ja että Turkki ja kaikki maan karvakädet on ihan perseestä :jahas:

Mutta eihän se oikeuta kertomaan omia kokemuksiaan maasta (ainakaan positiivisia) jos oot käynyt siellä vaan kerran tai kaks, vai mitä Huppe??
Vasta sitten saa kertoa kokemuksiaan kun on reissannut niin maan perkeleesti ja sisäistänyt että vain Thaimaaseen kannattaa mennä lomaileen ja että Turkki ja kaikki maan karvakädet on ihan perseestä :jahas:

Mitä vittua te nyt sekoilette? Missä vaiheessa ja missä ketjussa olen ensinnäkin puhunut karvakäsistä halventavasti? Kai nyt karvakäsiä saa karvakäsiksi sanoa, sanotaanhan kaljujakin kaljuiksi ja rättipäitä rättipäiksi. Itselläni on muuten myös pari mustaa kaveria, olisiko mielekkäämpää sanoa heitä valkoisiksi?

Sanoin että vaimoni loukkaantui kovasti teinityttönä kun häntä yritettiin ostaa huoraksi. En pidä sitä vitsinä eikä pitänyt hän tai hänen vanhempansakaan. Tästä sitten joku helvetin urpo veti herneet nenään kun ME ei ymmärretty helvetin huonoa vitsiä :david:

Kuten sanoin, eräs ystäväni on joku turkkilainen tai sieltä päin, Ahmed ja tuo El Menacenkin välimerellinen broidi vaikutti ihan mukavalta tyypiltä, vaikka jälkikäteen onkin minua sammakoksi sanonut, en kyllä ymmärrä miksi :jahas:

En minä aio turkkiin mennä, mutta menkää te ketä kiinnostaa, itse lähden kiertämään Eurooppaa elo-syyskuussa, Thaimaa on jo nähty :thumbs:

Netissä on hyvä vittuilla, kun ei kyrvän tai kassien koko siihen livenä riitä
Antaa tulla vaan, osoite on sigussa:

Mitä vittua te nyt sekoilette? Missä vaiheessa ja missä ketjussa olen ensinnäkin puhunut karvakäsistä halventavasti?

Ei sun kirjoitukset mitään ylväitäkään ole. Koita sitten hillitä itsesi seuraavan kerran, kun joku perustaa vastaavanlaisen threadin. Et edes ole käynyt ko. paikassa ja suollat jotain "yrittivät perkeleen karvakädet ostaa muijani joskus 70 vuotta sitten".

Täällä pitäisi puhua asiaa, eikä provoilla joka toiselle. Asiallista tietoa kehiin, että tietoa tarvitsevat uskaltavat poistua Suomen rajojen ulkopuolelle.

Ei sun kirjoitukset mitään ylväitäkään ole. Koita sitten hillitä itsesi seuraavan kerran, kun joku perustaa vastaavanlaisen threadin. Et edes ole käynyt ko. paikassa ja suollat jotain "yrittivät perkeleen karvakädet ostaa muijani joskus 70 vuotta sitten".

Täällä pitäisi puhua asiaa, eikä provoilla joka toiselle. Asiallista tietoa kehiin, että tietoa tarvitsevat uskaltavat poistua Suomen rajojen ulkopuolelle.

Hupen ensimmäisessä viestissä oli mielestäni ihan asiaa. Linkkiä keskustelupalstalle mistä löytyy lisätietoa jne. Ja jos Huppe, tai sen eukko ei halua Turkkiin mennä, niin siihenkin oli mielestäni hyvä ja riittävä perustelu. En usko että Huppe tuonne yksin olisi menossa perheellisenä miehenä.

Itse en ymmärrä tätä karvakäsijuttua. Tai miksi siitä pitää ottaa noin paljon kierroksia. Turkkilaisilla kun sattuu olemaan karvaiset kädet. Leikkisästi kaverit kutsuu minuakin joskus karvakädeksi ja kummasti en ota siitä kierroksia. Tosin mulla on karvaset kädet joten ehkä pitäisi ottaa kierroksia :jahas:

Ja sitten ihan asiaakin. Turkki on nähdyn perusteella paska maa. Olen käynyt pari kertaa ja itse en uudestaan sinne enää mene, ainakaan mihinkään turistikohteeseen pakettimatkalle. Syistä mitä tässä threadissa on jo tullut esille. Jonkin verran matkustelleena kun löytyy paljon parempiakin lomakohteita samalta etäisyydeltä ja hintatasolta.

2 kertaa turkissa käyneenä en voi suositella maata,lähes kaikki nuo edellämainitut negatiiviset asiat ovat ikävä kyllä tosiasiaa,mieluummin laittaa satkun pari enempi ja matkustaa vaikka kreikkaan jossa noita lieveilmiöitä esiintyy huomattavasti vähemmän. Jostain syystä juuri tuonne Turkkiin pääsee kaikista halvimmalla..

Alanyassa tuli käytyä ensimmäisen ja viimeisen kerran muutama vuosi sitten, ja voin allekirjoittaa kaiken negatiivisen mitä siitä paikasta on tähän ketjuun kirjoitettu. Die Türkische, jeden Tag so schnell!

Huppe nyt ei mitenkään erikoisemmin haukkunut karviksia kunhan sanos että turkki on kamala paikka ja se on aivan totta.

En ole missään törmänny siihen että basaarista huudetaan "tule täne osta paita" ja kun ei noteraa karviksen "tarjousta" huudetaan perään "vitun suomalainen" Ei helvetti!. Sitten KAIKKI muu kusetus yritys baareissa/takseissa yms. niin tekis mieli pommittaa koska paska aavikoks.

Sitten ihmetellään miksi ihmiset vihaa sitä paikkaa?:lol2:

Aurinko ja meri (+meillä oli TODELLA hyvä hotelli) teki paikasta siedettävän mutta en koskaan mee tonne enää uudelleen. Onneksi kaverin kanssa oli hiton hauskaa mutta nuo edellä mainitut asiat päätti sen puolesta että oli viimeinen kerta. Maksan sen satasen enemmän kunhan pääsen muualle.

PS. turkki EU:hun, EI IKINÄ:eek:

Huppe nyt ei mitenkään erikoisemmin haukkunut karviksia kunhan sanos että turkki on kamala paikka ja se on aivan totta.

En ole missään törmänny siihen että basaarista huudetaan "tule täne osta paita" ja kun ei noteraa karviksen "tarjousta" huudetaan perään "vitun suomalainen" Ei helvetti!. Sitten KAIKKI muu kusetus yritys baareissa/takseissa yms. niin tekis mieli pommittaa koska paska aavikoks.

Siis sanon tähän sen verran että aika kova taksikuski saa olla tai kauppias joka kuudelle 85-110 kiloselle kamppailulajien harrastaja-kundeille (no eihän ne lajit päältäpäin näy, mut kuitenkin) rupeaa vittuilemaan tosissaan. Tollasta ei tosiaan voi sietää, ja aion vaikka yksin kinastella niiden kanssa että enhän mäkään halvenna teitä, niin miksi te meitä. Mitä pahaa olen tehnyt jos haluan nauttia auringosta, lämmöstä, upeista naisista ja viinasta.

varmaan tulee sitten skootteria isommat pelit jätettyä rauhaan, mutta faktahan on että jos 7 päivää dokaa putkeen, niin aamulla on pakko ottaa pari tasottavaa ennen iltaa ja päiväsaikaan just noilla skoottereilla tulis ajeltuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom