No täältä nyt ainakin perustiedot ensin:
http://sunsearch.info/turkki/alanya/
Itse olen pari vuotta sitten käynyt. Turistirysähän se paikka on, mutta kun tietää semmoiseen menevänsä niin eipähän sitten ylläty.
Kyllähän siellä ollaan heti huutelemassa ja basaariin jos uskaltaa mennä niin heti kimpussa, mutta kun ottaa rauhallisesti niin voi tehdä hyviäkin ostoksia. Tinkiä pitää. Palvelu on kyllä ystävällistä.
Ruoka oli yleisesti ottaen hyvää ja kohtuuhintaista. Oluet olivat aika hintavia pikkuputiikeissa, muistaakseni jotain pari euroa purkki, mutta on siellä ainakin kaksi edullisempaa supermarkettia. Nimeä en nyt muista, mutta sen pitkän pääkadun varressa keskustan molemmin puolin.
Sellaiset rähjäiset pienet bussit liikennöivät tiheään sitä pitkää katua joten semmoiseen vaan rohkeasti. Ei maksa juuri mitään. Huvitti aikanaan kun kahden päivän oleskelun jälkeen tulee joku krapulainen suomalaisurpo kyselemään, että onkohan tässä lähellä mitään aamiaispaikkaa. Tyyppi ei ollut vielä ehtinyt poistua hotellista siinä ajassa! Itse olin kiertänyt jo kutakuinkin joka paikan.
Rantaa on pitkästi kaupungin molemmin puolin. Autokin tuli vuokrattua, mutta kun oli käynyt siellä linnakkeessa niin eipä keksinyt juuri muita paikkoja. Joku iso patotyömaa oli siinä lähistöllä jylhissä maisemissa, jokohan lie valmis.
Eli kun otat lomailun kannalta etkä välitä paikallisten häiriköinnistä niin kyllä siellä sen kertansa käy.