Turkki

Kimmo sanoi:
En ole vuokrannut skootteria, viimeksi oli alla 600-kuutioinen nelitahti enduro : )
Juu kun ei ole tuota prätkäkorttia niin ei viitsi mitään Hayabusaa vuokrata, eikä ne varmaan edes Turkissa vuokraisi sellaista kortittomalle. Noiden skoottereiden kanssa eivät etelänmaissa tunnu olevan niin tarkkoja. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
GynoTissi sanoi:
Juu kun ei ole tuota prätkäkorttia niin ei viitsi mitään Hayabusaa vuokrata, eikä ne varmaan edes Turkissa vuokraisi sellaista kortittomalle. Noiden skoottereiden kanssa eivät etelänmaissa tunnu olevan niin tarkkoja. ;)

Sen verran mitä olen Alanyassa ja Marmariksessa nähnyt niin kyllä vaan tuntuu siltä, että laite kuin laite vuokrataan ihan kenelle vaan jolla rohkeus ja rahat riittää...

GynoTissi sanoi:

Kyllä niillä skoottereilla kerkiää perille yhtälailla, kun isommillakin vehkeillä.
Tosin kannattaa miettiä vaikkapa piikki enduron vuokraamista, ajettavuus, ja hallittavuus paljon parempi kuin skootterilla.
Ja hieman pidemmätkin siirtymiset menevät mukavammin.

Ja päivitystä

Onko kukaan jo tälle vuodelle käynyt alanyassa??

Viinan hinta marketeissa ?
Viinan hinta baareissa?
Merkki vaatteiden hinta?
Ruokalujen hinta ja missä kannattaa käydä syömässä ?

Entä missä päin sijaitsee heikinbaari ja auditorium disco, entä millaisia paikkoja nämä ovat?

Kiitokset jo vastauksista etukäteen.

Niin ja jos joku on lähdössä pakkikselta alanyaa 30 toukokuuta niin laitahan mailia ryyppy kavereita ei ole koskaan liikaa :D

turex24@luukku.com

Timustaja sanoi:
Eli onkosta kellään Pakkislaisella kokemuksia kyseisestä kaupungista? Erityisesti Park Alanya hotellista, mutta ihan kokemukset kaupungistaki yleisesti tervetulleita.
Tarkotuksena olis mahdollisesti ens kesänä lähtee tällaselle Beach & Boogie matkalle Alanyaan..
http://www.tjareborg.fi/product/product.aspx?PRODCD=BEBO

en jaksanu lukee koko threadii joten en tiiä onks tullu esille, MUTTA noita beach and boogeja ei enää järjestetä, oltii ittekki menos kavereiden kans kunnes julma totuus valkeni :(

Olin kaverin kanssa viime kesänä ja oli sitten viimeinen kerta. Kokoajan tyrkytystä kaikenmaailman paskasta ja jos ei ota karvakättä kuuleviin korviin alkaa vittuilu. Hauskaa _lomaa_! Olen matkustellut aika paljon nuoresta iästä huolimatta ja verraten muihin paikkoihin on kyllä hirveä mesta. Hotelli oli hieno ja altaalla oli mukava löhöillä. Lämmintä piisaa ja ruoka oli hyvää. Mutta jos oikeasti haluaan rentoutua niin aivan väärä kohde. Tosin meille se oli biletysloma ja siihen tarkoitukseen diskot oli helmejä.

Se siitä maasta mun puolesta, tänä kesänä Bulgaariaan...:kippis1:

Vitun karvakäsiä täynnä koko kebab-maa. Turkista saa tarpeekseen kun käy Stadin Kebabista iskenderin. Lähemmäs en mene.

Nostetaas ketjua ylös

Onko porukkaa lähös Alanyaa 26.5- 2.6 välisenä aikana?

Millainen hintataso alanyassa nykyään mielellään tuoretta tietoa kaipaisin :)

Ravintolassa Olut/viina/ruoka ?

Marketeissa Tupakka/viina/olut ?

Vitun karvakäsiä täynnä koko kebab-maa. Turkista saa tarpeekseen kun käy Stadin Kebabista iskenderin. Lähemmäs en mene.

Jokaikisessä matkustusthreadissa olet ollut muna juurtuneena käteen hehkuttamassa Thaimaata. OK, viesti perillä, mutta pieni avomielisyys ei olisi pahaksi...

"Vitun vinosilmiä koko selleriävartaissa-maa. Thaimaasta saa tarpeekseen, kun käy lähimmässä 'bum bum suki suki viisi euro' hierojalla. Lähemmäs en mene."

Pientä vertailua muuhun Turkkiin. Itse olen ollut Izmirissä (Turkin kolmanneksi suurin kaupunki) viime uutenavuotena työmatkalla. Siellä oli kylmempää kuin Suomessa, tuulen takia, sisäänheittäjistä päästiin eroon, kun kävelee kylmästi vaan ohitse ja mitään molotusta en kuullut kertaakaan. Ihmiset olivat aidosti ystävällisiä ja kiinnostuneita sinusta, ruoka oli todella fantastista ja tukanleikkuu maksoi 3€ tinkimättömään hintaan. Yökerhoja ei ollut silmissä havaittavissa määrissä ja alkoholia ei myyty. Rikollisuuteen tai kusetukseen en törmännyt kertaakaan.

En ole karvakäsi enkä turkkilainen, mutta jospa pitäisit mielipiteet ominas. Tai jos munaa on täällä heittää noin rasistisia kommentteja, ni meeppä kertoo mielipitees seuraavalle karvakäsi kebabille joka kävelee vastaan. Onko munaa? Eipä taida olla. Vässykkä mikä vässykkä kirjottelee ruudun takaa. Sano päin naamaa tai pidä turpas kiinni. Kiitos.

Kävin Bodrumissa pari kesää sitten. Pikainen päiväreissu Kosilta. Jos vertaa noissa paikoissa turkkilaisia ja kreikkalaisia, niin turkkilaisista en löydä mitään hyvää sanottavaa. Vinkumista ja perään huutamista sisäänheittäjiltä, ylimielisyyttä kultakauppialta, törkeyttä ravintoloiden henkilökunnalta.

Yhden kerran perusteella olen sitä mieltä, että Turkki on paska paikka.

Yhden kerran perusteella olen sitä mieltä, että Turkki on paska paikka.
No niin, siinä kuulitte, älkää hyvät ihmiset vaan menkö Turkkiin, kun kaveri on piipahtanut Bodrumissa ja ei digannut. Turkki on täynnä vaarallisia mutiaisia, jotka nykii kädestä ja kusettaa kun vain kerkiää.

Tulisipa vaihteeksi vähän valaisevimpia kommentteja :zzzz:

No täältä nyt ainakin perustiedot ensin:

http://sunsearch.info/turkki/alanya/

Itse olen pari vuotta sitten käynyt. Turistirysähän se paikka on, mutta kun tietää semmoiseen menevänsä niin eipähän sitten ylläty.

Kyllähän siellä ollaan heti huutelemassa ja basaariin jos uskaltaa mennä niin heti kimpussa, mutta kun ottaa rauhallisesti niin voi tehdä hyviäkin ostoksia. Tinkiä pitää. Palvelu on kyllä ystävällistä.

Ruoka oli yleisesti ottaen hyvää ja kohtuuhintaista. Oluet olivat aika hintavia pikkuputiikeissa, muistaakseni jotain pari euroa purkki, mutta on siellä ainakin kaksi edullisempaa supermarkettia. Nimeä en nyt muista, mutta sen pitkän pääkadun varressa keskustan molemmin puolin.

Sellaiset rähjäiset pienet bussit liikennöivät tiheään sitä pitkää katua joten semmoiseen vaan rohkeasti. Ei maksa juuri mitään. Huvitti aikanaan kun kahden päivän oleskelun jälkeen tulee joku krapulainen suomalaisurpo kyselemään, että onkohan tässä lähellä mitään aamiaispaikkaa. Tyyppi ei ollut vielä ehtinyt poistua hotellista siinä ajassa! Itse olin kiertänyt jo kutakuinkin joka paikan.

Rantaa on pitkästi kaupungin molemmin puolin. Autokin tuli vuokrattua, mutta kun oli käynyt siellä linnakkeessa niin eipä keksinyt juuri muita paikkoja. Joku iso patotyömaa oli siinä lähistöllä jylhissä maisemissa, jokohan lie valmis.

Eli kun otat lomailun kannalta etkä välitä paikallisten häiriköinnistä niin kyllä siellä sen kertansa käy.

+ ruoka halpaa
+ varma aurinko
+ hieno ja iso ranta ( kleopatra )
+ yöelämä

- ei mitään nähtävää
- peruspentit vyölaukkutennissukkasandaaleissaan heiluttavat kertakäyttö Konicaa rahatuubi kaulassaan.

Rantalomalle tai rymylomalle, ei muuta tarjottavaa.

Ite olen käynyt marmariksen,belekin ja alanyan vuonna 2006. Eka kerta olin alanyassa ja syötiin ulkona, ruoka oli melkein suomen hinnoissa. Ruoan hinta on kohonnut viime vuosina huimasti. Kerran löydettiin yksi paikallisten mesta joissa oli ruoka halpaa. Marmariksessa ja belekissä oli täyshoidot ja ne oli hyvät. Ruoka, juoma (myös viina) kuului hintaan. Alanyan linna kannattaa katsastaa, siellä on kivat maisemat. Alanyassa on kyllä hyvät bilemestat, mutta hotelli kannattaa ottaa aika keskustasta. Taksilla ajelu oli yllättävän kallista, vaikka tingattiin.

Halvoista rantakohteista tykkään enempi bulgariasta ja egyptistä kuin turkista. 3 kertaa turkissa ja taisi tulla kiintiö täyteen, mutta ihan ok kohde kuitenkin.

Huppe on käynyt Thaimaassa:worship:. Kaikki muu on perseestä. Mistä Huppe muuten voi tietää jos ei ole edes koskaan käynyt? Ai niin se on ostanut joskus kebabin.:thumbs:

Turkki on täynnä vaarallisia mutiaisia, jotka nykii kädestä ja kusettaa kun vain kerkiää.
No en nyt vaarallisuudesta tiedä mut aika rasittavaa porukkaa ne kyllä on, mut toisaalta jos joku nyt haluaa jollekin ryyppylomalle johkin turistirysään lähtee, niin lieneekö sillä paljon väliä meneekö turkkiin, bulgariaan, espanjaan tai kreikkaan ja missä muuaalla noita mestoja nyt sitte onkaan....

No en nyt vaarallisuudesta tiedä mut aika rasittavaa porukkaa ne kyllä on,
Lue rivien välistä ;), pikkuisen ironiaa, olisko?
mut toisaalta jos joku nyt haluaa jollekin ryyppylomalle johkin turistirysään lähtee, niin lieneekö sillä paljon väliä meneekö turkkiin, bulgariaan, espanjaan tai kreikkaan ja missä muuaalla noita mestoja nyt sitte onkaan....
Sinänsä pitää paikkansa, jos ei lomalta muuta toivo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom