Turkki

training day: No jospa se sinun rumuus sitten on hoitanut karkotuksen, ja olet ollut liimattuna tyttöystävään kokoajan ;)
Mutta joo, eipä siinä, monenlaisia kokemuksia monilla. Kyllä siitä lomasta alanyassakin pystyy nauttimaan, sen paremmin mitä paremmin osaa varautua tilanteeseen.
Esim. puoli/kokohoito hotellissa, ettei tarvitse joka päivä monta kertaa "vääntää kättä" sen kanssa että mitä maksetaan ruuasta ja tullaanko sisään vai ei jne. Ja viettää tosiaan kaupungin ulkopuolella enemmän aikaa. Näin ainakin itse tekisin.

Ja eihän kaikkia ahdista se, että kaupasta ei selviä alle vartissa vaikka ostais vaan kalsarit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumppari sanoi:
training day: No jospa se sinun rumuus sitten on hoitanut karkotuksen, ja olet ollut liimattuna tyttöystävään kokoajan ;)
Mutta joo, eipä siinä, monenlaisia kokemuksia monilla. Kyllä siitä lomasta alanyassakin pystyy nauttimaan, sen paremmin mitä paremmin osaa varautua tilanteeseen.
Esim. puoli/kokohoito hotellissa, ettei tarvitse joka päivä monta kertaa "vääntää kättä" sen kanssa että mitä maksetaan ruuasta ja tullaanko sisään vai ei jne. Ja viettää tosiaan kaupungin ulkopuolella enemmän aikaa. Näin ainakin itse tekisin.

Ja eihän kaikkia ahdista se, että kaupasta ei selviä alle vartissa vaikka ostais vaan kalsarit.

Ehkäpä niin, kaipa mä olen sitten pelottavan näköinen ;)

Nuo asiat, että kaupoissa vähän kestää yms. on sellaisia, että joitain ne häiritsee joitain ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Sitä kun on tullut asuttua suhteellisen eteläisessä osassa eurooppaa ja muutenkin nähtyä melkoisen monta maata niin sitä on tottunut jo aika monenlaiseen, eli omalla kohdalla se "kipukynnys" loman pilalle menoon on aika korkealla.

Aimotarmo sanoi:
Riippuu aina siitä, kuinka höynäytettävän näköinen syöpäläinen (mies) sillä naisella roikkuun kädenjatkeena. Ihan sama siis, kuin Suomessa baareissa. Globaali gaziljoona vuotta vanha käytäntö.

Voit siis ihan rauhassa lähteä. Jopa minäkin voin... :)

Edit: Sumppari, sori... :nolo:

Turvallisuus on kuitenkin eri asia kuin VIIHTYMINEN.

Itseä ainakin ärsytti kävellä rannalla vaimon ja lasten kanssa kun paikalliset jolpit ohi kävellessä vittuilee arabiaksi. Ihan sama oliko jolppi 10 vai 30 vuotias samaa molotusta tuli kaikilta. Missään muualla ei tollasta käytöstä tule vastaan kuin ählymaissa.

Mutta mitä voit tehdä musulmaanimaassa? Meet ja vedät turpaan niitä vai? Siinä saatkin ottaa matsia 24h päivässä. Hieno loma! Kyllä perhelomalla lomakohteen pitää olla sellainen että ympäristö on AIDOSTI rauhallinen ja miellyttävä.

muan sanoi:
Itseä ainakin ärsytti kävellä rannalla vaimon ja lasten kanssa kun paikalliset jolpit ohi kävellessä vittuilee arabiaksi.

:D
Ei mua ainakaan haittaa arabiaksi vittuilu. Jos kävisivät suomeksi aukomaan päätä, niin voisi vituttaakin.

Mike sanoi:
:offtopic:

Käpelöikö nämä paikalliset ihan siis jos vaikka on naisensa kanssa liikenteessä? Onko tuo ihan globaali ilmiö noissa ns. karvakäsimaissa? Itsellä menisi loma täysin pilalle jos yksityisyyttä häirittäisiin liian kanssa.

Täysin liioittelua,itse olen ollut emännän kanssa puolenkymmentä kertaa eri Turkin kohteissa eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut.Suorastaan korostetun kohteliaita olivat ainakin kun minä olin paikalla ja emännän luonteella olisi tullut käpälöitsijälle kämmen poskeen aika lujaa jos olisi erehtynyt sorkkimaan.Ne naiset joiden persettä puristellaan ovat olleet kännissä,pukeutuneet niin provosoivasti kuin kehtaa ja olemuksellaan ja käytöksellään antaneet ymmärtää että täältä ei pakkeja tule.Joitakin tällaisia suomalaisia olen nähnyt mutta suurin osa näistä tapauksista ovat olleet yllättäen Englannista ja Saksasta.

Olimme 90-luvun lopulla Alanyassa. Kaupungilla liikkuessa ja uimarannalla paikalliset kauppiaat olivat jatkuvasti tyrkyttämässä tuotteitaan. Mikäli et ostanut, olivat heti vittuilemassa ja huutelemassa kun käänsi selkänsä.
Discoissa ja baareissa nämä karvakädet luulevat omistansa kaikki
vapaat, turisteina olevat naiset. Paikallisia naisia näissä paikoissa ei näy.
Kovia kavereita ovat vääntämään kättä rahasta. Kaverini nettosi
kahtena iltana hyvät rahat paikallisessa discossa kädenväännöllä.
Viikkokin tässä paikassa on liikaa. Omien kokemusten perusteella en suosittele paikkaa lomailuun.

Vajaa 10 vuotta sitten kun sielä olin niin kyllä oli aivan rektaalista koko paikka. Karvanaamat oli joka helevetin kulmalla tyrkyttämässä niitä rättejään ja kaikki suunnilleen naisilta näyttävät eivät saaneet hetken rauhaa. Discoissa tosiaan pelkkiä äijiä paria perseenpyörittäjähoukutteluakkaa lukuunottamatta. On saattanut muuttua touhu niiltä ajoilta mutta sen kokemuksen perusteella en todellakaan enää Turkkiin menisi.

Mitä jengi itkee tääl??? Aggressiivisa sisäänheittäjiä! SFU???? Onks suomipojat nii vitun arkoja, että jos joku harmiton karvanen pikku turkkilaismies yrittää viedä baarin/kauppaan/ravintolaan, ni heti tulee kotia ikävä??? Iha hävettää.

Anyways, Alanya on tosi jees mesta. Oon käyny siellä useasti ja aion käydä myös jatkossa.

+ Loistava ranta (cleopatra beach)
+ Hyvä iltameno
+ Turistimuijat aina estottomia, pillua vaikka muille jakaa!!
+ Todella hyviä ruokaravintoloita
+ Auton/skootterin vuokraus suht.halpaa
+ Apteekeista saa ihan kivasti "ruokaa"
+ halvat matkat
+ Hyviä feikkivaatteita aivan sairaan halvalla (jos osaa tinkiä, ni lähes ilmaista)

- baareissa drinkit kalliita
- 1,5 tunnin bussimatka Antalyan lentokentältä Alanyaan

D.Yates sanoi:
:D
Ei mua ainakaan haittaa arabiaksi vittuilu. Jos kävisivät suomeksi aukomaan päätä, niin voisi vituttaakin.

Ketä haittaa ketä ei. Ne ärsyttävät kaupustelijatkin kestää kun vaan asennoituu oikein. Avainkysymys on silti: onko loman tarkoitus koittaa pinnan pituuttaja sitä mitä kestää ja mitä ei? Mun mielestä lomassa on ihan muut funktiot. Ja varsinkin kun vaihtoehtoja, eli parempiakin lomakohteita, löytyy.

Mutta kukin maksakoon mistä tykkää.

-Jusa- sanoi:
...ja emännän luonteella olisi tullut käpälöitsijälle kämmen poskeen aika lujaa jos olisi erehtynyt sorkkimaan.
No ei tässä siitä ole kyse antaisiko emäntä takaisin, tyttökaveri on kuitenkin lihaksikkaampi kuin 90% niistä karvakäsistä, mutta että ottaisi pannuun jos joku alkaisi lähentelemään iha härskisti. Oon aika tarkka yksityisyyden kanssa ja ainakin itseäni vituttais jos joku ihan iholle tulisi lupaa kysymättä saati sitten eukon lähettyville kopeloimaan.

Huhtamo sanoi:
Anyways, Alanya on tosi jees mesta. Oon käyny siellä useasti ja aion käydä myös jatkossa.

+ Loistava ranta (cleopatra beach)
+ Hyvä iltameno
+ Turistimuijat aina estottomia, pillua vaikka muille jakaa!!
+ Todella hyviä ruokaravintoloita
+ Auton/skootterin vuokraus suht.halpaa
+ Apteekeista saa ihan kivasti "ruokaa"
+ halvat matkat
+ Hyviä feikkivaatteita aivan sairaan halvalla (jos osaa tinkiä, ni lähes ilmaista)

- baareissa drinkit kalliita
- 1,5 tunnin bussimatka Antalyan lentokentältä Alanyaan

Juu, samat plussat minäkin antaisin (viime kesällä käytiin Alanyassa). Huomatus vielä noista baareista: älkää haksahtako luulemaan, että ne mainostetut "free drink"sit ovat mitään muuta kuin 1 cl jotain esanssilitkua. Ja ne parhaat menopaikat (James Dean etc.) satamassa ovat sitten juomien hinnoilta ainakin 3 krt kalliimpia kuin pienemmät paikat.

Mukavat kaksi viikkoa meillä oli. Ei meillekään kukaan vittuillut, emäntää ei käpälöity vaan paikalliset miehet olivat kuulemma oikein kohteliaita (paskiaiset ... :) ) jne. Ainoastaan yksi kusetusyritys - tai sellaiseksi ainakin minä tulkitsin sen - tuli kohdalle, kun purjehdusretken järjestäjä pyöristi "vahingossa" hintaa muutaman eskon ylöspäin. Muttei kuitenkaan yrittänyt yhtään enää mukissut kun laskin itse oikean hinnan uudestaan.

Rauhallisin mielin vaan Alanyaan. Efes on hyvää kaljaa ja jos menette Cleopatra Beachin puolelle, niin Microsista (supermarket) saa halvalla mässyä. ;)

Millaisia kokemuksia jengillä on Egyptistä ja varsinkin Sharm el Sheikh nimisestä paikasta. Kovasti kiinnostaisi käydä siellä ja samalla suorittaa siellä PADI Open Water Diver-kurssin.

matrix sanoi:
Millaisia kokemuksia jengillä on Egyptistä ja varsinkin Sharm el Sheikh nimisestä paikasta. Kovasti kiinnostaisi käydä siellä ja samalla suorittaa siellä PADI Open Water Diver-kurssin.

Jengi varmaan vastailee vähä paremmin jos pistää uuden threadin pystyyn. Siis ihan vapaasti voit pitää ton kysymyksen täällä, mutta vastauksia tulis luultavasti enemmän uudella threadilla. :)

Timustaja sanoi:
Jengi varmaan vastailee vähä paremmin jos pistää uuden threadin pystyyn. Siis ihan vapaasti voit pitää ton kysymyksen täällä, mutta vastauksia tulis luultavasti enemmän uudella threadilla. :)

Oikeassa olet, ajattelin aluksi heittää tän tähän kun vähän samaa karvakäsialuetta on kuin turkkikin ja ajattelin ettei viitsi tehdä uusia threadeja jokaista maailman matkakohdetta kohden. No ehkäpä teen tästä sitten oman threadin.

matrix sanoi:

Älä mene. Paikka on täynä venäläisiä, italialaisia ja ruotsalaisia, ja tietysti saksalaisia, joita on joka paikassa. Mene Nuweibaan tai Dahabiin. Kurssit on saman hintaisia, ehkä jopa halvempia ja tunnelma rento.

Sharmiin kannattaa ehdottomasti mennä sukeltamaan. Retki esim. Dahabista maksaa pari kolme kymppiä ja Ras Muhammed on maineensa veroinen.

Olen kuullut ihmisistä, jotka ovat sanoneet menevänsä Dahabiin pariksi viikoksi ja tulleet kotiin kuukausia myöhemmin. Sieltä ei halua lähteä.

Ylös tämäkin ketju, kun olis alustavasti tarkoitus lähteä toukokuussa vähän Alanyaan lomailemaan. Onko kukaan vuokrannut skootteria tuolla? Mitä maksaa ja pääseekö Turkissa liikenteen seassa hengestään?
Itse olen käynyt perheen kanssa Marmariksessa 8-vuotiaana, eli ei ole oikeen muistikuvia millaista liikennettä siellä oli.
Onko Alanyan lähellä vesipuistoja tms. joita voisitte suositella?

GynoTissi sanoi:
Ylös tämäkin ketju, kun olis alustavasti tarkoitus lähteä toukokuussa vähän Alanyaan lomailemaan. Onko kukaan vuokrannut skootteria tuolla? Mitä maksaa ja pääseekö Turkissa liikenteen seassa hengestään?
Itse olen käynyt perheen kanssa Marmariksessa 8-vuotiaana, eli ei ole oikeen muistikuvia millaista liikennettä siellä oli.
Onko Alanyan lähellä vesipuistoja tms. joita voisitte suositella?

En ole vuokrannut skootteria, viimeksi oli alla 600-kuutioinen nelitahti enduro : )
Liikenteen seassa kannattaa olla varovainen, muistaa, etteivät paikalliset kunnioita liikennevaloja, saatikka sinua skoottereinesi.
Skootterin vuiokra lienee joitain kymppejä/vrk.

matrix sanoi:

Ihan kiva paikka, eli olen itse viihtynyt.
Ota yhteyttä Osku Puukilaaan sukeltamiseen liittyvissä asioissa.

Safe Diving-Regards
Osku Puukila
mail add:
Patio 7038/2
88000 Eilat Israel
TEL/FAX +972 8 6377085 Israel
GSM-MOBILE +972 544 964037 Israel
GSM-MOBILE +358 400 467939 Finland
E-MAIL: oskupuukilaredsea@hotmail.com

Sharm El Sheikh Egypt:
www.redseacollege.com
osku@sinai-services.com
osku@redseacollege.com

Alanya rules! :rock:

Itse kävin kyseisessä kohteessa tyttöystäväni kanssa v. 2004 toukokuussa. Huoneistohotelli Margarita oli siisti ja kaikinpuolin hyvä. Jopa kuntosali löytyi.

Kleopatra beach on hieno ranta, jopa niin hieno että kuunvalossa piti käydä "korpossa" ja kosaista tyttöä. :rolleyes:

Suosittelen sukellusta ja veneretkeä. Sukeltamassa kävimme 17 eurolla/nuppi. Koko päivä veneellä, ruuat tietysti kuuluivat hintaan. Kaksi sukellusta joista toisella pääsi käymään 20 metrissä kaloja ihmettelemässä. Koko miehistö vain meitä varten. :D

Veneretkellä mm. hyppäsin lovers' cave- luolan suuaukolta (n. 10 metristä) mereen, ihmettelin fosforiluolan kalarunsautta ja väriloistoa , uin avomerellä ja tuijottelin napatanssijan persettä.

Tyttöystäväni sai olla rauhassa, voi tietysti johtua siitä että olin koko ajan vieressä. Sisäänheittäjät ja kaupustelijat ovat kyllä aika päällekäyviä. "Hey Rambo, come see, special price for musclemen..."

Ruoka oli huippuhyvää ja sopivan hintaista.

Älkää ostako kadulta parta- tai hajuvettä. Halpaa on kyllä, mutta kuselle haisevaa kraanavettä pullon sisällä.

Kaiken kaikkiaan Alanyasta jäi niin hyvä maku, että taidan poiketa joskus toistekkin.

Taha sanoi:
Älä mene. Paikka on täynä venäläisiä, italialaisia ja ruotsalaisia, ja tietysti saksalaisia, joita on joka paikassa. Mene Nuweibaan tai Dahabiin. Kurssit on saman hintaisia, ehkä jopa halvempia ja tunnelma rento.

Sharmiin kannattaa ehdottomasti mennä sukeltamaan. Retki esim. Dahabista maksaa pari kolme kymppiä ja Ras Muhammed on maineensa veroinen.

Olen kuullut ihmisistä, jotka ovat sanoneet menevänsä Dahabiin pariksi viikoksi ja tulleet kotiin kuukausia myöhemmin. Sieltä ei halua lähteä.

Ei jumpe. juuri tätä tarkoitin ed. viestissä. Jokainen paikka haukutaan jonkun toimesta. Turkissa karvakäsiä egyptissä venäläisiä ja ruotsalaisia. Eli kannattaa pysyä kotona 4 seinän sisällä ja vetästä foliohattu päähän.

No asiaan. Itse en sitten mennytkään turkkiin vaan tuonne kammoksuttavaan egyptiin varasin matkan. tarkemmin El Gounaan. Se mikä ratkaisi paikan oli lämpötakuu:). Välimeri vielä kevättalvella epävarma paikka sään suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom