Turkki

Turkissa

Ja kannattaa varmistaa, että hotellin tyngässä on kunnon oikea wc, ettei tarvi paskapapereita laittaa mihinkään roskakoriin... :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Jusa- sanoi:
Käyty on,pakettimatkalla ja omatoimisella.Saako Pattayalla kävellä rauhassa kun sisäänheittäjät yrittävät saada asiakkaita leidareilleen ja kaupustelijat tyrkyttää samoja kopiovaatteita kuin Euroopassa.Uimaranta oli taas niin likainen merivedestä puhumattakaan etten viitsinyt mennä uimaan kelluvien muovipussien ja muiden jätteiden sekaan.
Turkissa taas roskaamisesta saa tuntuvat sakot jos jää itse teosta kiinni,pysyy näes turistikohteet siistinä.
Tämä oli vain 1 esimerkki mutta lomailkoon kukin missä lystää.
Pattaya onkin ainoa paikka Thaimaassa mikä ei ole oikeaa Thaimaata. Pattayalle mennään lähinnä huoriin. Tuo Pattaya on tullut koettua, pari päivää siellä viihtyi, kunnes piti ottaa taksi ja mennä lähes 200km sillä Bangkokiin :D

Bangkok, Koh Samui ovat omia suosikkejani, seuraavaksi suuntana on Chiang Mai, ehkä Phuket, Krabi ja jotain pieniä saaria jossain päin Thaimaata :haart: En usko että muihin maihin tulee vähään aikaan mentyäkään.

Joskus kun olin nassikka niin mentiin perheen kanssa tonne. Ite en muista paikasta oikeen mitään, mutta äidin mielestä on ollut paras etelän maa missä ollaan käyty ja ollaan kuitenkin käyty suht monessa eri maassa ja kaupungissa. Sä oot tietty eri ikänen mitä meiän mutsi oli sillon mut kuhan kommentoin.. :)

Ihan helvetin hyvä paikka! Meininki on hyvä ainakin heinäkuussa, paljon pohjoismaalaisia, eikä englantilaisia örveltämässä. Varsinkin Kleopatran ranta on helmi, toinen vähän kivinen. Ja kuten joku jo sano, niin ne kaupustelijat on rauhoitettu pari vuotta sittenuuden pormestarin toimesta. Ja halpaa tavaraa löytyy vaikka kuinka paljon, kuka välittää vaikka ne onkin feikkejä ;)

Syyskuussa 2004 oltiin 2 pariskunnan voimin Alanyassa, mitään valittamista ei oikeastaan ollut. Kaupustelu ja sisälleheittäjät välillä harmittivat. Olen ennen Alanyaa ollut 2 kertaa Kreikassa (Kos ja Kreeta) ja molemmissa oli kanssa noita sisäänheittäjiä. Lämpöä tossa Syyskuun puolessä välissä oli päivisin n.35 ja yöllä reilu 20, merivesi n.25. Aurinko paistoi joka päivä, eikä pilviä edes näkynyt. Yökerhoissa ei oikeastaan käyty, mutta kyllä siellä satamassa niitä reilusti oli. Ruoka-ravintolat ihan mukavia ja ruoka maistui :) Itse voisin lähteä uudestaankin, mutta en kuitenkaan usko että tulee koskaan matkustettua useammin samaan paikkaan, on niin mukavaa nähdä uusia kohteita ja maita. Thaimaa taitaa olla seuraavana vuorossa :)

Ps. Löytyy Suomalaisen jantterin pitämät Heikinbaari 1 ja 2, joissa on edulliset ,maukkaat ja suuret annokset. (Käytiin katsomassa World Cup lätkäfinaali) ;)

Jos menette sinne vesipuistoon 20-30km päähän, niin se valkoinen putki sitten on melkoinen miehen höykyttäjä. Uikkaritkin repes siinä ja perkeleen kipeää tuli.

Jotenkin tuossa reilu pari vuotta sitten ainakin minua ärsytti, kun kaupustelijat yms kävivät aivan käsivarteen kiinni. En voi sietää moista.

1995 toukouussa tuli käytyä Alanyassa lukion päätteeksi luokkaretkellä. Ihan ok paikka oli ainakin tuolloin, paitsi että yökerhoissa/baareissa oli turistien lisäksi vain paikallisia miehiä! Kannattaa varautua (ainakin naisten) hieman erilaiseen kohteluun tuolla muslimimaissa. Me saimme olla aika rauhassa kun liikuttiin isommalla porukalla. Kelit oli kohdillaan, ilma jotain +25 päivisin ja öisinkin noin +20. Ainakin tuolloin oli hintataso melko edullinen.

Itse tykkäsin kuitenkin enemmän Bulgariasta jossa tuli käytyä poikamiehenä Beach&Boogie matkalla (GOOM järjesti) kesällä 2003. Kauniimmat naiset, rennompi meininki eikä niin paljoa kusetuksen/tyrkytyksen makua turisteja kohtaan kun lähti vähän kauemmaksi turistialueilta.

Seuraavaksi täytyy mennä tsekaamaan Kroatia...

-Jusa- sanoi:
Olen ollut kaverin mukana Park Alanya hotskussa käymässä,se on täynnä juhlivaa nuorisoa pääosin Ruotsista mutta jos haet juuri tällaistä hotellia jossa ei nukuta vaan hillutaan yöt läpeensä niin onnittelen valinnasta.

Kierränpä kaukaa tuon hotellin. Tack vinkistä.

Näyttää turkki saavan kehuja ja haukkuja tasapuolisesti. Sama tilanne olisi aivan varmasti, jos kysyisi mielipidettä mistä tahansa välimeren lomakohteesta.

Käyty on, fiilikset vähän molemmin puolin. Melko halpa hintataso ja ihan ok ravintoloita. Tippimeininki alkoi hieman vituttaa kun välillä mitään ei tapahtunut ilman setelin heiluttamista. Kerran kävi niin että tarjoilija ei tajunnut antamaani tippiä, ja seuraavalla kerralla meitä kohdeltiin kuin paskaa (tuotiin väärää ruokaa, kyseltiin onko teillä rahaa maksaa jne jne). Paikalliset huutelee kaikenlaista omalla sekä englanninkielellä, mm. vaatteista tuli kommenttia. Erittäin agressiivinen sisäänheitto tapa ja väkisinmyynti.

Ilmat oli hyvät huhtikuussa, vesi kylmähköä mutta puhdasta ja kirkasta, ja ainakin tuo kleopatra beach oli hyväkuntoinen ranta. Kannattaa sitten oikeesti käyttää aurinkovoiteita jos menee johonkin meriretkelle tai saa kotiitullessa sitten repiä palaneita nahkoja käsivarsista kuten minä tein.

Masse Majava: Ei välttämättä ihan sama jakauma. Omasta mielestäni ainakin kreikka ja portugali olivat huomattavasti laadukkaampia paikkoja kuin turkki. Tässä tietysti haraa sekin vastaan, kun jos 2003/2004 on tullut säädöksiä (?) "turistien ahdistelusta", ja oma turkin matkani on jostain 7 vuoden takaa, niin ei ihme jos mielikuvat 2004 käyneillä on parempia. Kaupunki oli tuolloin juuri tuplannut väestönsä oliko edellisen 5 vuoden aikana, ja siten edelleen laitakaupunki vähän "sekaisin" kun rakennustöitä "paljon" meneillään yms.
Parasta koko reissussa oli se, kun vuokrattiin moottoripyörä ja "häippästiin" aina päiväks pois siitä kaupungin keskustasta. Löyty rauhaisia rantoja ja vanhoja raunioita.

Niin ja kyllähän ne heti yritti vaimoa olla iskemässä kun ite vähän sivummalle meni. Moraali lievästi kyseenalainen sikäläisillä, mutta tämä koskee muutakin välimeren seutua.

Turkki kuulostaa ihan persreikä kohteelle.

Mike: No ite kun menin vessaan ravintolassa ollessa, (siis päivällä tavallinen pizzeria) niin sillä välin se tarjoilija yritti suudella vaimoa, että kyllä ne suht härskejä on.

Mike sanoi:
:offtopic:

Käpelöikö nämä paikalliset ihan siis jos vaikka on naisensa kanssa liikenteessä? Onko tuo ihan globaali ilmiö noissa ns. karvakäsimaissa? Itsellä menisi loma täysin pilalle jos yksityisyyttä häirittäisiin liian kanssa.

Riippuu aina siitä, kuinka höynäytettävän näköinen syöpäläinen (mies) sillä naisella roikkuun kädenjatkeena. Ihan sama siis, kuin Suomessa baareissa. Globaali gaziljoona vuotta vanha käytäntö.

Voit siis ihan rauhassa lähteä. Jopa minäkin voin... :)

Edit: Sumppari, sori... :nolo:

Mike sanoi:

Käpelöikö nämä paikalliset ihan siis jos vaikka on naisensa kanssa liikenteessä? Onko tuo ihan globaali ilmiö noissa ns. karvakäsimaissa? Itsellä menisi loma täysin pilalle jos yksityisyyttä häirittäisiin liian kanssa.
Jokunen vuosi takaperin tuli otettua tuonne kans edullinen äkkilähtö ja ainakin vielä silloin sai miesseurassa olla rauhassa. Ja Miken seuralaisia tuskin kukaan tuolla uskaltaisi edes harkita käpälöidä. :rolleyes:

Paikasta vielä sen verran, että sisäänheitto-mentaliteetti on joka paikassa, niin baareissa, kaupoissa kuin ravintoloissakin. Ja miltei kaikissa hinnoissa on tinkimisen varaa, mikä rupesi pidemmän päälle ärsyttämään kun mitään ei voinut ostaa kuluttamatta siihen jankkausprosessiin vähintään puoli tuntia - jollei sitten halunnu ehdottomasti maksaa extraa. :jahas:

Mike sanoi:

Kyllä se taitaa olla aika pitkälti liioittelua.
Mä olen ollut tyttöystäväni kanssa useampaan kertaan esim. Turkissa ja Kreikassa eikä mitään tuollaisia ongelmia ole ollut. Meillä on ainakin ollut tilanne se, että ovat olleet ihan tasapuolisesti ystävällisiä ja mitään käpälöinti yrityksiä ei ole tullut.
Jos joillain on tuollaisia ongelmia ollut, niin en tiedä missä vika...

Sumppari sanoi:
Ulkonäössä?

:anteeks: :piis:

Mihinköhän tuolla mahdat viitata?
Jos tyttöystäväni ulkonäköön niin pahasti menet metsään, on se nimittäin oikeasti pirun nätti tyttö :)

Ollaan monesti kavereiden kanssa ihmetelty, että miten näin ruma mies on saanut niin hyvännäköisen tyttöystävän :D

Oltiin perheen kans tuolla joskus 4 vuotta sit eikä sillon ollu mitään ongelmia, kyllähän siellä kauppiaat yrittää saada ostamaan kaikkea krääsää ja baarin sisään heittäjät oli aika innokkaita, mutta täysin samanlainen meininki oli kreikassa ja espanjassaki missä mä oon käynyt, tuolla alanyassa oli lämmin ja mun mielestä paikalliset ihmiset oli ihan ystävällisiä ja jostain kumman syystä joka paikassa missä me käytiin kattelemassa tavaroita yms. krääsää niin siellä tarjottiin jotain ihmeellistä omena teetä, joka oli kylläkin tosi hyvää ja sitä me ostettiin hirveet kasat kotia, ja ruoka oli mun mieleen myöskin.
Niin ja lisäykseni vielä että mun mieleen ennemminkin jäi suomalaisten turistien käyttäytyminen, kokoajan aivan umpikännissä huutelivat kaduilla ja tilailivat kauheet määrät ruokaa joita eivät sit loppupeleissä suostuneet edes maksamaan, sammuivat pitkin katuja ja vittuilivat ihmisille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom