Turkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timustaja sanoi:
Eli onkosta kellään Pakkislaisella kokemuksia kyseisestä kaupungista?

- Finland? Soomi?
- Jes
- Kiiva nähä soomi poika. Pärkele pärkele
- ööh
- My Friend, my friend! Special prize just for you! Anttila hinta, anttila hinta.

Baarit ja ruokapaikat ovat yleisesti ihan ok. Päivällä turhankin agressiiviset sisäänheittäjät ärsyttää. Iltaisin diskoissa liikaa meteliä, mutta niinhän se taitaa kaikilla välimeren maissa olla. Riittävästi Efesiä tai Everestiä pohjiksi niin sen kestää.

Turha kuvitella että paikallisilta saisit (naisilta) kun niitä ei edes baareissa ole. Paitsi tietysti ne pakolliset perseenpyörittäjämuijat jotka yrittää houkutella sinua ostamaan kalliita drinkkejä.

Suomalaisilta voit saada jolleivat vielä ole ehtineet paikallisten vietämiksi tai viettävät muuten vain vapaapäivää heiltä. Erityisen kiinnostavaa on 40-50v suominaisten kaunis poika -huutelut.

Rannat ovat kivoja ja näkymätkin yleisesti rulaa. Reissulla pärjää kunhan sopii aina hinnasta etukäteen oli sitten kyse kyydistä tai turistiopastuksesta. Tinkiä pitää joka välissä. Ruokapaikoissa yleinen 10% tippikäytäntö huomioon.

Temp Human sanoi:
Turha kuvitella että paikallisilta saisit (naisilta) kun niitä ei edes baareissa ole. Paitsi tietysti ne pakolliset perseenpyörittäjämuijat jotka yrittää houkutella sinua ostamaan kalliita drinkkejä.

Tää oliski tällanen reissu, missä olis paljo nuorisoo n.18.25v eri maista tuolla. :)

Kerran olen tuolla viikon ollut, ja sen kokemuksen perusteella en IKINÄ käy enää turkissa.

Varovaisesti Temp Human jo kertoikin ylivoimaisesti ärsyttävimmän syyn. "Agressiiviset sisäänheittäjät". Aivan joka paikassa on hirveä tyrkytys kaikelle roskalle, kaikesta joutuu tinkimään viimeistä päivää. Kaikki yrittää kusettaa kokoajan linssiin.
Vesipuisto oli ihan jees.

Joo oon käyny perheen kans ku olin 17. Nätit rannat ja ystävällistä palvelua mutta tosiaan aika aggressiivista tyrkytystä joka suunnalta ja ei tosiaan mikään unelma lomakohde naisille. Miehet hiplas vaik isä seiso vieres!!! Baareis en käyny, eikä ois kiinnostanukaan...aika pelottava paikka sinänsä...

Ja Temp Humanille: GRRRRRRRRRRRRRR! Tosiaankaan kaikki suomalaiset ei oo siellä persettään jakamassa! Ite en tunne ketään naispuolista (henk. koht.) joka pitäis turkkilaista mielistelyä ja lepertelyä jotenki viehättävänä/houkuttelevana. Lähinnä yrjöttää. Enkä tarkota tätä rasistisena kommenttina vaan et musta ei oo kohteliasta toimintaa siellä naisia kohtaan.

Ja Timustajalle: jos sinne tulee samaan porukkaan tyttöjä ni älkää päästäkö silmistänne :) Käpälöijiä riittää!

Angelica-82 sanoi:
Joo oon käyny perheen kans ku olin 17. Nätit rannat ja ystävällistä palvelua mutta tosiaan aika aggressiivista tyrkytystä joka suunnalta ja ei tosiaan mikään unelma lomakohde naisille. Miehet hiplas vaik isä seiso vieres!!! Baareis en käyny, eikä ois kiinnostanukaan...aika pelottava paikka sinänsä...

Ja Temp Humanille: GRRRRRRRRRRRRRR! Tosiaankaan kaikki suomalaiset ei oo siellä persettään jakamassa! Ite en tunne ketään naispuolista (henk. koht.) joka pitäis turkkilaista mielistelyä ja lepertelyä jotenki viehättävänä/houkuttelevana. Lähinnä yrjöttää. Enkä tarkota tätä rasistisena kommenttina vaan et musta ei oo kohteliasta toimintaa siellä naisia kohtaan.

Ja Timustajalle: jos sinne tulee samaan porukkaan tyttöjä ni älkää päästäkö silmistänne :) Käpälöijiä riittää!

Joo tosiaan kaikki eivät toki ole sillä mielellä siellä. Käyhän siellä paljon pariskuntia yms. Mutta koitappa selittää se niille paikallisille. Monelle vähän vanhemmalle suominaiselle tuntui kelpaavan hyvin se lepertely. Pahimmillaan tämä touhuhan on tietysti baareissa.

Joskus aikoinaan tuli jokin tv-ohjelma missä Turkinmatkaajat kertoivat kokemuksiaan. Eräs pariskunta oli menossa sinne jo kymmenettä kertaa kun oli niin ihmeellinen ja ihana paikka. Tuleva matka kuulemma huipentuisi paikallisiin häihin jossa heidän 15v tytär naitettaisiin jollekkin tuplat vanhemmalle Turkkilaiselle herrasmiehelle. Asiasta taisi nousta pieni kohukin ainakaan. Jos joku muistaa paremmin niin korjatkoon.

Mutta tosiaan muuten hyvä paikka, mutta paikalliset hiukan ärsyttää. En mene enää koskaan.

Aika negatiivista kommenttia on tullut Alanyaa kohtaan ja rehellisesti sanottuna pistää hiukan ihmettelemään...

Oltiin tyttöystävän kanssa siella huhtikuussa 2004, eikä meillä ollut koko reissulla mitään ongelmia paikallisten tai minkään muunkaan asian kanssa. Ihmiset olivat ystävällisiä ja kukaan ei yrittänyt liikaa tyrkyttää.
Alanyassahan tehtiin pari vuotta sitten aika tiukkoja päätöksiä kauppiaiden yms. suhteen, eli jos turisteja ahdistelee turhan innokkaasti tulee vähintään myyntikieltoa ja ääritapauksissa jopa linnaa. Kaupungista löytyy jopa kameravalvontaa kauppiaiden/sisäänheittäjien kurissa pitämiseksi. Tuo on varmasti osaltaan vaikuttanut meiningin rauhoittumiseen.

Ravintoloita on joka lähtöön ja ruokaa löytyy taatusti jokaiseen makuun. Hinnatkaan eivät ole pahoja, kunhan hiukan katsoo, että missä syö ja mitä.

Yökerhothan noissa välimeren lomakohteissa on aika samantyylisiä, joten sen suhteen on aika pitkälti sama, että mihin menee, tosin tuollaisilla Beach & Boogie reissuilla on aika paljon kaikkea ylimääräistä, kuten vaahtobileitä, laivareissua jne. Tyttöystävän kanssa jätettiin ne hommat väliin ja keskityttiin enemmän rentoutumiseen, mutta jos haluaa bailata/ryypätä/riehua niin tuollaisella reissulla varmasti onnistuu :)

Itse voin kyllä suositella Alanyaa ja varmasti menemme uudestaankin käymään siellä, kunhan ehditään. Sitä kun on paljon sellaisiakin paikkoja, joissa ei ole tullut vielä käytyä :)

Niin ja ulkomaille lähtiessä kannattaa aina muistaa se, että vieraissa maissa tuppaa usein olemaan myös vieras kulttuuri, joten samanlaista toimintaa kuin Suomessa on turha odottaa ;)

training_day sanoi:
Aika negatiivista kommenttia on tullut Alanyaa kohtaan ja rehellisesti sanottuna pistää hiukan ihmettelemään...

Oltiin tyttöystävän kanssa siella huhtikuussa 2004,

Oliko ilma minkälainen ja pystyikö vedessä uimaan huhtikuussa? Itse katselin talvilomaksi alanya ja huhti-toukokuun aikana menisi hankkimaan pohjarusketusta.

Masse Majava sanoi:
Oliko ilma minkälainen ja pystyikö vedessä uimaan huhtikuussa? Itse katselin talvilomaksi alanya ja huhti-toukokuun aikana menisi hankkimaan pohjarusketusta.

Meidän reissulle osui ihan hyvät ilmat. Eli, päiväsaikaan oli sellaista 21-25 astetta lämmintä. Illalla laski sitten johonkin 15-18 asteen tuntumaan, eli pitkähihaista paitaakin kannattanee varata mukaan, jos ei halua illalla paleltua.

Rusketusta siellä sai ihan hyvin (kannattaa jopa käyttää sitä aurinkorasvaa, jos on taipumusta palaa :) ), mutta uiminen vaatii hieman asennetta. Eli vesi oli ehkäpä noin 17 asteista, ei mitään järkyttävän kylmää, mutta ei lämmintäkään. Eli uimaan pystyy, jos pientä kylmyyttä kestää :)

Kertaakaan ei satanut, ei itseasiassa näkynyt edes juurikaan pilviä vaan aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta joka päivä.

Niin ja me oltiin huhtikuun alussa, joten siinä loppukuusta on todennäköisesti vielä muutaman asteen lämpimämpää.

Temp Human sanoi:

Jep. Siis ei tonne... :)

Unohda karvakäsimestat, kebabia saat suomestakin. Naisen kanssa tuonne ei ainakaan kannata mennä...

Itse menisin vaikkapa Thaimaahan, lennot ovat tietty kalliimpia mutta varsin edullisia pakettimatkoja tuntuu olevan. Huhtikuussa viime vuonna lentoja sai jopa 650e, hyvät hotellit ovat noin 10e/yö/huone, ruoka ja juoma on käytännössä ilmaista. Veikkaan että parin sadan lisäinvestointi tuottaa vähintään saman summan säästöä kun ei tarvitse syödä kallista kebabbia eikä varsinkaan olla tyrkyttävien karvakäsien mestoilla. :thumbs:

Lisää infoa: www.thaiklupi.fi

Huppe sanoi:
Unohda karvakäsimestat, kebabia saat suomestakin. Naisen kanssa tuonne ei ainakaan kannata mennä...

Itse menisin vaikkapa Thaimaahan, lennot ovat tietty kalliimpia mutta varsin edullisia pakettimatkoja tuntuu olevan. Huhtikuussa viime vuonna lentoja sai jopa 650e, hyvät hotellit ovat noin 10e/yö/huone, ruoka ja juoma on käytännössä ilmaista. Veikkaan että parin sadan lisäinvestointi tuottaa vähintään saman summan säästöä kun ei tarvitse syödä kallista kebabbia eikä varsinkaan olla tyrkyttävien karvakäsien mestoilla. :thumbs:

Lisää infoa: www.thaiklupi.fi

Noin. Ei oikein tiedä hymyiliskö vai itkiskö. Laskes uudelleen 3 ihmistä(2 aikuista ja yli 2 vuotias lapsi). Mitä maksaa! 3te phuketin reissu ja sattumoisin toi on kyllä itsellä ensi talvena edessä, mutta ei sitä mun palkalla pysty makselee 2 kertaa vuodessa tollasia 3te paukkuja lomareissuista(niin joissakin perheissä mies joutuu maksamaan nämä asiat, jos reissuun haluaa).

Köyhä joutuu menee karvakäsikebab mestaan lomailee:(

Kerran käyty ja oli ihan jees paikka, hintataso suht edullinen, ihmiset ystävällisiä, aurinkoakin riittää.

Meillä on kans suunniteilla mennä käymään siellä vielä joskus uudestaan.

Masse Majava sanoi:
Noin. Ei oikein tiedä hymyiliskö vai itkiskö. Laskes uudelleen 3 ihmistä(2 aikuista ja yli 2 vuotias lapsi). Mitä maksaa! 3te phuketin reissu ja sattumoisin toi on kyllä itsellä ensi talvena edessä, mutta ei sitä mun palkalla pysty makselee 2 kertaa vuodessa tollasia 3te paukkuja lomareissuista(niin joissakin perheissä mies joutuu maksamaan nämä asiat, jos reissuun haluaa).

Köyhä joutuu menee karvakäsikebab mestaan lomailee:(

Miten niin joutuu? Mielikuvituksen eikä rahan puutetta tuo on. Itelläkin 2 kersaa ja vaimo kustannettavana joten rahan kanssa on oltava tarkkana, mutten silti enää koskaan Turkkiin mene. Kerran käyty perheen kanssa siell' ja kerran Tunisiassa ja never again musulmaanimaahan. Tiedätkö muuten mitä ne paikalliset jätkät teille huutelee? Itse en tiennyt ennen kuin eräs eläkkeellä oleva opettaja, joka osasi arabiaa, kertoi paluukoneessa: teksti on pääosin huorittelua, lehmittelyä vaimolles ja vittuilua ja uhoilua sulle. Että mukavaa lomaa vaan mielyttävässä ympäristössä. Siitähän sitä lomassaan maksaa :D

Siis jos budjetti on tiukka ja läheltä on löydettävä rantalomakohdetta niin suosittelen Mustan meren kohteita, kuten vaikkapa Bulgaria, Romania ja Ukraina. On edullista, ihmiset mukavia ja nykyään jo turvallisuuskin kunnossa. Palvelualttius nyt on itäblokissa vielä vähän niin ja näin, mutta eipä ne sitä pahalla. Kommunismin ikeestä poispääsy vaan vie aikaa. Edullisuus kuitenkin korjaa paljon ja oma asenne. Parasta em. kohteissa on kuitenkin se, että massaturismi ei ole vielä päässyt pilaan paikkoja kovin pahasti. Jotain autenttisuuttakin vielä löytyy.

Paras lomapaikka missä olen ollut,unohda heikkohermoisten kommentit karvakäsistä ja kauppiaista.Samanlaista kaupantekoa ja huutelua se on Thaimaassakin.Alanyassa on todella hyvä uimaranta nimeltään Kleopatra beach joka on saanut EU:n sinisen lipun rannan hyvästä hoidosta ja puhtaudesta.Ravintoloita on tuhansia,voin laittaa satamassa olevien yleisempien raflojen sivuja.Paikalliset ihmiset on todella ystävällisiä ja hinnat on suomalaiselle edulliset.
Olen ollut kaverin mukana Park Alanya hotskussa käymässä,se on täynnä juhlivaa nuorisoa pääosin Ruotsista mutta jos haet juuri tällaistä hotellia jossa ei nukuta vaan hillutaan yöt läpeensä niin onnittelen valinnasta.

Juttua suomeksi
James Dean
Crazy Horse
Queen Qarden

Itse tykkäsin ainakin Alanyasta, mielestäni parempi paikka, kuin Marmaris. Kleopatra Beach on hieno ja iso, paikalliset ovat ystävällisiä ja ruoka on hyvää. Sisäänheittäjiä tosin on paljon, mutta niitä taitaa olla kyllä kaikissa lomakohteissa. Baareissa ei kyllä välitetä ikärajoista lainkaan, mutta se ei pahemmin haitannut ;) . Itse olin Flower Garden hotellissa, joka oli ainakin todella hieno ja siellä oli isot uima-altaat ja perkeleen hyvän näkköisiä ruotsalaisia akkoja :kuola: .

-Jusa- sanoi:
Paras lomapaikka missä olen ollut,unohda heikkohermoisten kommentit karvakäsistä ja kauppiaista.Samanlaista kaupantekoa ja huutelua se on Thaimaassakin.Alanyassa on todella hyvä uimaranta nimeltään Kleopatra beach joka on saanut EU:n sinisen lipun rannan hyvästä hoidosta ja puhtaudesta.Ravintoloita on tuhansia,voin laittaa satamassa olevien yleisempien raflojen sivuja.Paikalliset ihmiset on todella ystävällisiä ja hinnat on suomalaiselle edulliset.
Hahhahahaaa! Samanlaista huutelua Thaimaassakin, puhuu herra kuka ei ole koskaan käynyt siellä. Joopajoo, kannattaa ehkä tutustua niihin eksoottisempiinkin kohteisiin kuin kanarian saaret ja turkki.

"eihän miljardi kärpästä voi olla väärässä, syö sinäkin paskaa"

Varmaan noi ählypaikat meneekin sinkkuna hilluvalle nuorisolle. Samahan se on missä örveltää kunhan viinaa ja piirakkaa on tarjolla. Silti menisin poikamiehenäkin mielummin pokaileen pimppaa ruotsinlaivalle kuin Turkkiin.

Huppe sanoi:
Hahhahahaaa! Samanlaista huutelua Thaimaassakin, puhuu herra kuka ei ole koskaan käynyt siellä. Joopajoo, kannattaa ehkä tutustua niihin eksoottisempiinkin kohteisiin kuin kanarian saaret ja turkki.

"eihän miljardi kärpästä voi olla väärässä, syö sinäkin paskaa"

Käyty on,pakettimatkalla ja omatoimisella.Saako Pattayalla kävellä rauhassa kun sisäänheittäjät yrittävät saada asiakkaita leidareilleen ja kaupustelijat tyrkyttää samoja kopiovaatteita kuin Euroopassa.Uimaranta oli taas niin likainen merivedestä puhumattakaan etten viitsinyt mennä uimaan kelluvien muovipussien ja muiden jätteiden sekaan.
Turkissa taas roskaamisesta saa tuntuvat sakot jos jää itse teosta kiinni,pysyy näes turistikohteet siistinä.
Tämä oli vain 1 esimerkki mutta lomailkoon kukin missä lystää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom