Tupakointi vähentää lihasten proteiinisynteesiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se on kyllä huvittaa ja surullista samanaikaisesti, kun näkee tuossa paikallisen aerobic-salin edessä jumppaajia tupakalla settien välillä. Se on vähänkuin ottaisi kaksi askelta eteenpäin ensin liikkumalla terveellisesti ja heti perään kuitenkin yhden taaksepäin menemällä välillä ulos tupakalle. Soutaa ja huopaa yhtäaikaa, kun ei edes urheilusuoritusta malteta vetää loppuun ilman välitupakkaa, joka negatoi osan siitä juuri saavutetusta kehityksestä.

Mutta eikös se kuitenkin ole paljon parempi, että harrastaa jotain liikuntaa vaikka polttaa, kun että pelkästään polttais liikkumatta yhtään?

....kaipa ne psyykkiset hyödyt joillekin ja monille "ryhmäilmiö" voidaan laskea hyödyiksi. Ja joissain tutkimuksissa arvellaan että tupakoinnin vaikutus hieman läskiä vähentävästi olisi suurin syy siihen että moni ei halua lopettaa tupakointia.

Näinpä. Tosin tosin aika irvikuvallista, että "ryhmäilmiö" ajaa ihmisen vahingoittamaan omaa terveyttään, että haluiaisi olla osa jotain suurempaa tai saada kavereita, tai mitä hyvänsä. Tupakka kuitenkin sisältää nikotiinia ja häkää ja yhden tupakan sisältää myös n. 4000 muuta kemikaalia ja 43 syöpää aiheuttavaa karsinogeeniä. Sekä:

* Ammoniakki ( se joka räjäyttää lian pois)
* Arsenikkia (rotanmyrkky)
* Butaania (sytkärin neste)
* Syanidia (tappava myrkky)
* Formaldehydi (voimakas "säilöntäaine")
* Metaani (polttoaine)
* Kadium (paristoissa)
* Elohopea (tappava myrkky, mm kuumemittareissa ) - ym. elimistölle vaarallisia aineita

Kaikki nämä siis kivassa nätissä paketissa suoraan poltettavaksi.:thumbs:

Mutta eikös se kuitenkin ole paljon parempi, että harrastaa jotain liikuntaa vaikka polttaa, kun että pelkästään polttais liikkumatta yhtään?

Ainahan se parempin on, mutta tuostakin kun on vielä parempi vaihtoehto: Liikkua ja olla polttamatta.;)

No en kyllä ihmettelisi, että proteiinisynteesikin heikkenisi kaikkien noiden kemikaalien vaikutuksesta. Itse en ole tupakkaa edes suulle laskenut eläessäni, enkä varmasti enää tässä iässä ikinä saa päähän aloittaakaan. Koskaan se ei kyllä muutenkaan ole käynyt mielessä.

Itseäni jurppii juuri nämä "ryhmäilmiöt". On tavattoman ironista, että on helpompi olla sosiaalisempi kun polttaa. Mutta kyllä se vaikuttaa usein siltä, vaikkei se välttämättömyys sosiaalisuudelle olekaan. Ja juuri se, että on muka kovempi kun vetää syöpäkäärylettä, on niin :anssi: mun mielestä, ettei toista. Mutta kuitenkin useat kovistelee sillä.

Onneksi ei ole kuitenkaan vaikeaa olla itse polttamatta :rolleyes:

Johtuuko proteiinisynteesin haitta nikotiinista vai jostain muusta aineesta?

Tätä minäkin mietin, tuossa artikkelissa puhuttiin vain polttamisesta. Ovatko nuuskaajat ja "korvaushoidossa" olevat saman haitan alla?

Itse en ole tupakkaa edes suulle laskenut eläessäni, enkä varmasti enää tässä iässä ikinä saa päähän aloittaakaan. Koskaan se ei kyllä muutenkaan ole käynyt mielessä.

:anssi: Eipä se aloittaminen ikää katso, itselläni ainakin alkoi aktiivinen polttaminen just sun ikäisenä. En tiedä oletko jo intin käynyt, mutta sieltä on moni tupakointiura alkanut. Ei siis sillä, että sulla välttämättä alkais. Siinä olet oikeassa, että kovuuden kanssa röökaamisella ei ole mitään tekemistä, päinvastoin.

Kai sitä pitäis itsekkin heittää noi marlborot roskiin. Taidanpa sitä miettiessä käydä röökillä.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos oot kokeillu noi apteekin pillerikeinot ja nicoretet lopettamisee, etkä siltikää ole onnistunu ni kokeile ihmeessä lopettaa nuuskan avulla. Kyllä sinä nuuskaankin jäät koukkuun jos kauan käytät, mutta se on TODISTETUSTI TUTKITUSTI VARMASTI vaarattomampaa kuin poltettava tupakka. Ruotsalainen nuuska siis, jenkkikama ja aasiakama eri shittiä. Miksi ei siis valitsisi vähemmän vaarallista tietä? Jos vaihtoehtoina on em. ja polttaminen. Nuuskan hinta laivalla 20-25e torni, tupakka-aski maksaa täällä 4,30e(Marlboro) ja se menee viimeistään kahden päivän jälkeen, 2-2,5e maksava nuuskapurkki kestää sen 2-3 päivää. Nuuskan yhteyksiä suusyöpiin ei ole pystytty mitenkään todistamaan, siksi nuuskapurkeista otettiin pois syöpävaroitustekstit. Mietoa kamaa se ruotsalainen nötkötti on, sopii ainakin omiin aatteisiin sen käyttö, pitää sitä jotain nautintoaineita olla, mielenterveys kuitenkin on myös tärkeä asia ja stressistä yms. osa sairauksista puhkeaa. Kerran tupakoitsija, aina tupakoitsija <--- tuon olen aikoinaan todennut ja kun nikotiinivalmisteilla lopettaminen ei onnistunut niin kokeilin tupakalla, nuuskalla. Onnistui! Käytän neljättä vuotta, eikä lopettaminen ole käynyt mielessäkään, hammaslääkäreilläkään ei ole ollut pahaa sanottavaa. :david:

Mielummin poltan ja kuolen kuuskymmpisenä ku syön tofua ja hifistelen yhdeksänkymmpiseksi. Kyllähän nuo 80v sankarit välillä säälittää kun pistäävät menemään semmonen 10m 10minuutissa.

Jos nyt halutaan näitä tupakoinnin positiivisia vaikutuksia vielä listata, niin eikös tupakointi lisää testotasoja. Tai luin, että joku tupakan ainesosa sitoo joko a) naissukuhormonia, jolloin vapaan testosteronin määrä veressä on suhteessa suurempi, tai b) sitoo itseensä jotain testosteronia verestä poistavaa ainetta, jolloin testoa jää vereen enemmän. En muista kumpi se näistä oli.

Kuitenkin, aika heikolta näyttää tuo lista tupakoinnin hyödyistä verrattuna haittalistaan.
Itse lopetin tupakoinnin n. 2v sitten, enkä ole katunut päivääkään.

Mielummin poltan ja kuolen kuuskymmpisenä ku syön tofua ja hifistelen yhdeksänkymmpiseksi. Kyllähän nuo 80v sankarit välillä säälittää kun pistäävät menemään semmonen 10m 10minuutissa.

aivan, mutta kyllä minä ainakin mielummin haluan omata makuaistit ja hajuaistit vielä vuosia. Huomaa kyllä lopettamisen jälkeen, kun alkaa ruoka maistua taas joltain. Lisäksi röökin vetäminen heikentää kuntoa aikalailla, ihan mitä tahansa teet niin hyvästä hapenottokyvystä ja peruskunnosta on hyötyä, röökin vetäminen keuhkoihin taas heikentää kokoajan niitä. Erittäin nautinnollinen ainehan se on, mutta niin on nuuskakin, vaarattomampaa, ei syö keuhkoja, maku ja hajuaistit pysyy tallessa. Minun valintani :rock:

Kyllähän nuo 80v sankarit välillä säälittää kun pistäävät menemään semmonen 10m 10minuutissa.

Minua ei ainakaan säälitä yhtään.:rock:

Ja tupakkahan ei edes ole nautintoaine. Sehän on myrkyllistä savua joka tuhoaa keuhkoja. Vasta sitten siitä voi jollain tasolla "nauttia" kun on jäänyt siihen nikotiiniin koukkuun. Parasta kuitenkin olla kertaakaan kokeilematta. :arvi:

Pidän itteeni kovempana, koska en polta, kuin niitä jotka polttavat. :rock:

nyt oon taas polttanut pari päivää ja tän päivän jälkeen saa taas loppua. alkaa vaan turhauttaan kun niin monta yritystä on ollut nikotiinipurkalla, zybanilla (kivat sivuvaikutukset) ja champixilla (helpotti oloa reilusti mutta ihottuma tuli ja vei unet kun kutisi jokapaikka niin paljon)

menee aina tietty aika helposti ja sitten lopahtaa mielenkiinto yhtäkkiä, ja kun ei enää edes haluais polttaa askia päivässä niin joka rööki tuo lisää syyllisyyttä ja huonoo oloa.
menee yllättävän vaikeeks. suurin juttu on just toi kun yhtäkkiä aina menee kiinnostus lopettamiseen, ja sittenkun polttaa on syyllinen olo eikä haluais polttaa...
ja kyllä se hienoo olis jos vois olla sellanen satunnais tupakoitsija että juhlatilanteissa polttais ainoastaan, mutta ei se vaan onnistu

Poltin vajaa 10 vuotta, lopetin tos 1,5 vuotta sitten. Ero on kyl ku yöllä ja päivällä, ei oo koko aika niin tukkonen olo, nuha parani, kunnosta puhumattakaan, eikä tarvii yskii koko aika. Suosittelen!

mukavaa se kessuttelu on ei siitä mihinkään pääse. jotkut vaan polttelee ilman kiksejä, mutta itse ainakin saan aina kiksejä. vaarallistahan se on. jos mulle sanottas että elät varmasti 80vuotiaaksi kun lopetat tupakanpolton ja et varmasti kuole mihinkään muuhun kuin tupakkaan niin lopettaisin. toisaalta jos nyt lopettaisin ja kuolisin 6kk päästä esim jäätyäni auton alle tms... niin kyllä vituttais ku pitikin viimenen puolivuotta kärvistellä ilman tupakkaa. toisaalta taas jos elää esimerkiksi 50-60vuotiaaksi ja sitten alkaa ne tupakan selkeät haitat tuleen kuten copd niin kyllä se harmittais ihan sikana kun ei älynnyt aikoinaan lopettaa. ja kyllä se tupakka on nautintoaine siinä missä kahvikin, ei varmaan kaikille mutta mulle ainakin, tosin huomattavasti vaarallisempi. todella pahasti koukussa tohon shittiin.

Riippuu kuinka paljon polttaa. Pari tupakkia jos polttaa päivässä niin ei se mihinkään synteeseihin vaikuta.

Mitä Mörkö Ruhliin tulee niin on aivan saatanan iso mies, mutta on tainnu vetää melkosesti hormooneja. Ainakin jossakin youtuben klipeissä sillä oli joku nainen sitä jelppimässä salilla, ja oli aivan miehen näkönen. On siinä taidettu vetää muutamia steroidi- tabletteja naamariin vuoronperään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom