Tupakointi halutaan kieltää Suomessa pitkällä aikavälillä kokonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPP80
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010012010967193_uu.shtml

Eli lyhyesti: Eduskunta äänestää lakiehdotuksesta. Laissa olisi "tavoite", jonka mukaan tupakointi kiellettäisiin ilmeisesti asteittain Suomessa kokonaan.

Mitä mieltä porukka on tällaisella urheilijoiden saitilla?

Itse olen sitä mieltä, että tavoite on hieno, ja ehkä siihen jopa voitaisiin päästä n. 50 vuodessa. Heti voimaan tuleva kieltolaki luonnollisesti olisi tuomittu epäonnistumaan.

Eli: kannatan, mutta maltti on valttia, hitaasti edeten Suomesta savuton! :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannatetaan niin jäis minunki satunnais tupakoinnit nollaan.

Velipoika joka tupakoi on monesti sanottu että ollappa sama kuin nuuskassa että myynti olisi kielletty niin heikon ihmisen olisi helpompi olla polttamatta...

No en todellakaan kannata. Tätä se nykyään on: ollaan olevinaan niin ihq vapaita ja suvaitsevaisia, mutta kielletään samalla kaikki mikä ei miellytä. Kas kun ei ole mistään kuulunut tupakanvastasiin kampanjoihin verrattavaa kampanjaa aseiden kieltämiseksi. Ai niin, aseethan ei ole epäterveellisiä ja niitä ei saa kieltää. Tai viina, sehän ei vahingoita elimistöä eikä mitään muutakaan. Tää on taas niin tätä.

Kukaan ei oo vielä sanonu että holhousvaltio, niin minä sanon. Tuntuu aika perseeltä, vaikka tupakoinnista nyt ei oo muuta ku haittaa sen harrastajalle,
niin silti, minusta tämä on naurettavaa holhousta. Pikkusen vinksallaan perkele priotiteetit, toisen ihmisen rajusta fyysisestä vahingoittamisesta
saa naurettavia rangaistuksia, mutta säädellään sitten tällasia lakeja, joilla suojellaan ihmistä itseltään.
Kaikilla on oikeus saada puukko terveisiin keuhkoihin!!

Vittu suklaa pitää kans ku mä olen sillä lääkinny niin kauan pahaa oloani, etten enää osaa olla ilman, ja ylipainoa on jo kovasti,
aikuisiän riapeettes uhkaa.

tuskin polttelut siihen kuitenkaan jäis, saahan niitä huumeitakin vaikka ovat lainvastaisia.

Oon ollut jo pitkään sitä mieltä, että hinta vain ylös. 100 euroa aski vain, niin jo vähenee polttaminen. Ei sitä jokainen kuitenkaan katukaupasta saa hommattua päivittäin. Sitä vetäis aika antaumuksella yhtä askia pari viikkoa jos sen hinta olis satkun.

Oon ollut jo pitkään sitä mieltä, että hinta vain ylös. 100 euroa aski vain, niin jo vähenee polttaminen. Ei sitä jokainen kuitenkaan katukaupasta saa hommattua päivittäin. Sitä vetäis aika antaumuksella yhtä askia pari viikkoa jos sen hinta olis satkun.

Samoilla linjoilla. Tupakkavero niin korkeaksi että se kattaa tupakoitsijoiden sairauksien yms. kulut. Toki sama esim. makeisverolle =) Mutta mihin raja vedetään? Jostain täytyy kuitenkin aloittaa.

Itsekin tupakoin satunnaisesti, mutta sittenpähän loppuisi sekin pahe, ei haittaa.

Tuntuu aika perseeltä, vaikka tupakoinnista nyt ei oo muuta ku haittaa sen harrastajalle.
Juu ei ole kenelläkään muulle mitään haittaa. Mitäs nyt yhteiskunnalta menee satoja miljoonia näiden harrastajien sairauksien hoitamiseen. Summa on paljon suurempi kuin tupakan myynnistä saatavat verotuotot.

juu en polta, joten vaikka puolestani heti tupakka kieltoon..... yhtä hieno kannanotto asiaan kuin joku kukkahattu ottaa kantaa aseiden kieltoon:rolleyes:

Ei liikuta omaa persettä suuntaan tai toiseen vaikka kiellettäisiinkin, mutta jos tupakan myynti kiellettäisiin tai hintoja alettaisiin asteittain korottamaan, niin voisihan tuota alkaa diilamaan rajan takaa.. Nuuskalla vähän liian satunnaiset markkinat ja katteetkin turhan pienet..:D

En polta eikä lähipiirissäkään kovin moni polta. Siltikin koko ajatus on aivan järjetön, suomessa holhotaan liikaa muutenkin. Perhana täällä ei saa kukaan tehdä mitä lystää omalla kropallaan perkeles.

Tupakoin ja äkkiä ajateltuna olin kyllä puolesta. Nyt kun nikotiiinin himo alkaa hiipiä takaraivoon, niin olisin enemmänkin rajoittamisen kannalla. Japanin malli vois toimia, ainakin joissakin kaupungeissa sielllä taitaa olla tupakkapaikkoja, siellä täällä ja muilla alueilla röökaaminen on kielletty. Suurin haitta savuttomalle kansalle taitaa olla kuitenkin ympäriinsä heitellyt natsat, jotka itseäkin kyllä vituttaa välillä suuresti.

Ja tuo holhousvaltio homma on kyllä ihan totta, 200 vuoden päästä et saa kaupasta varmaan enää karkkiakaan. Ehkä mielenterveys ongelmia ja yksinäisyyttä vastaan pitäis myös alkaa valtion sotimaan, eduskunnassahan voitais jokaiselle määrätä asuinkumppani ja kaveripiiri. Puhelinluettelo vaan käteen ja sieltä arpomaan.

Kerrankin hyvä kielto. Tupakoivien sairauksien hoito voitaisiin ensivaiheessa maksattaa tupakoivilla. Askin hinnaksi kymppi ja seuraavana vuonna 20e jne. 10 vuoden päästä kielletty kokonaan.

Kukaan ei oo vielä sanonu että holhousvaltio, niin minä sanon. Tuntuu aika perseeltä, vaikka tupakoinnista nyt ei oo muuta ku haittaa sen harrastajalle,
niin silti, minusta tämä on naurettavaa holhousta.

Ai ei kenellekkään muulle haittaa? Siitä on haittaa jokaiselle veronmaksajalle aivan helvetisti. Suorasti ja epäsuorasti.

Ensin tulee mieleen tämä vitun holhousvaltio juttu, kun kaikki pitää kieltää. Toisena tulee mieleen se, että sillä kiellolla jäisi omat satunnaiset kännipolttelut pois ja se olisi pelkästään hyvä asia. Nyt kun sitä saa kaupasta, niin olen antanut itselleni luvan polttaa kännissä, enkä ole edes yrittänyt lopettaa sitä tapaa. Lopettaminenhan on helppoa, kun ei satunnaisesta pelttelusta tietenkään tule minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita, ei tosin tullut edes silloin, kun lopetin vakituisen polttamisen. Ongelma on se, etten halua, enkä varman lopetakaan, ennen kuin tupakan hankkimista hankaloitetaan rankasti.

Kerrankin hyvä kielto. Tupakoivien sairauksien hoito voitaisiin ensivaiheessa maksattaa tupakoivilla. Askin hinnaksi kymppi ja seuraavana vuonna 20e jne. 10 vuoden päästä kielletty kokonaan.

Sama voitaisiin tehdä aseiden aiheuttamille vammoille, pistoolien hinnaksi 60000 euroa vaikka ens alkuun, jos laskee että yks vahinko / pistooli, kivääreihin sitten vähintään tuplat.. tosin eihän se kaikille kävisi :P

Tätä systeemiähän kokeillaan mm. laktoosittomissa maidoissa, nehän maksaa enemmän kuin normaalit, on se niin väärin eiks ookkin Huppe :P

Entä brenkku, roskaruoka jne. haitakkeet? Autoilukin saastuttaa ja halvatusti kuolee ja loukkaantuu populaa joka vuosi.
Vaikeaksi menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom