Tupakka askiin kuvia keuhkoista & hampaista

Originally posted by Baarikello
No niin perkele! Niin sitä pitää! Nyt on oikea meno!:peukku::peukku:peukku:

Pannaanko suklaapatukatkin ja Ronaldin perunaherkut, kolakuuluttelut ja hampurilaismässyt huumausaineiden listalle? Ei jaksa enää katsella noita alle 18-vuotiaita vaeltavia putteja, joilla on ihan varmasti kohta sokeritauti ja polvet paskana? Mitähä? Oletko leikkinyt ajatuksella?

Ei tuo nyt suoraan ole oma mielipiteeni, vähän provosointia vain. :) Toisaalta et voi aivan tosissasi mennä vertailemaan esim. suklaapatukkaa ja perunaherkkuja tupakkaan. Tupakka on kuitenkin jotain aivan turhaa mistä ei ole mitään hyötyä keholle. Perunaherkut ja suklaapatukkakin ovat parempia keholle kuin paasto, mikäli et satu saamaan mistään parempaa ravintoa. Siis mikäli syöt niitä alle energiakulutuksen.

Oikeastaan vihaan tätä meidän holhousyhteiskuntaa missä kaikkea täytyy säädellä. Valitettava tosiasia on, että suurina massoina ihmiset ovat keskimäärin aivan helvetin tyhmiä. Uskoisin, että suurin osa pitkään tupakoivista toivoisivat, että eivät koskaan olisi aloittanet polttamista. Tätä ei sitten tullut tyhmänä nuorukaisena tajuttua. Valitettavasti kaikkia ei ole siunattu mun avoilla. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by naksu
Aloitettakoot ensin sillä, että en itse polta...

Mua on kyllä aina ihmetyttänyt nämä asenteet, että ei haluta uskoa tupakan haittoihin. Ex-tyttöystävä poltteli suhteen alussa, jonka jälkeen sanoin, että voi lähteä muualle, mikäli ei polttelua lopeta (noh lähdin sitten itse kuitenkin muualle, noin vuosi tuon jälkeen... eli ei siitä enempää ;)). Polttelun lopetettuaan häneltä katosi lähes välittömästi kaulasta ja rintakehästä sellaiset pienet näppylät ja muutenkin iho parani. Se minkä nyt itse tottakai huomasin nopeimmiten oli, että hengitys parani...

Olen joskus leikkinyt päässä sellaisen ajatuksen kanssa, että mitä jos tupakka kiellettäisiin kokonaan? Kuka tahansa voi jauhaa paskaa vaikka kuinka paljon siitä, että silloin olisi salakuljetusta ja mustaapörssiä, mutta se nyt on täysin faktaa, että tupakkaa ei olisi yhtä helposti saatavilla. Esim. voiko kukaan teistä väittää, että saisitte yhtä helposti ja vaivattomasti käsiinne 13-vuotiaana kakarana kannabissätkän ja tupakan? Monella on kuitenkin suuri kynnys tehdä mitään mikä on laitonta.

Lisäksi jos tupakka olisi täysin laitonta, niin monilla tämä kiellettyjen asioiden kokeilu voisi mennä tupakan kokeiluksi huumeiden (olipa sitten mietojen tai vahvojen) sijasta. Vanhempanakin olisi huomattavan paljon mukavampi fiilis saada soitto kotiin poliisisedältä kun kakara on otettu putkaan talteen, koska olisi jäänyt kiinni tupakan poltosta kuin verrattuna esim. pilven poltosta.

Nyt joku pilviveikko tottakai tulee tänne vielä väittämään kuinka vaaratonta se on verrattuna esim. tupakkaan... Mutta tupakka suoraan huumausaineiden listalle, niin johan sauhuttelukin loppuu!

JOS tupakka kriminalisoitaisiin niin sen saatavuus olisi varmasti samaa luokkaa kuin on "pimeä-viina" nykyään.

Tai vaikkapa se mainitsemasi kannabissätkä.

Eli aika helpolla löytyy ja tuntuu myös hämmästyttävän monella kasvavan/löytyvän.

Jos tupakka olisi laitonta kuten kannabis on nykyään, tulisi sen poliisisedän soiton molemmissa tapauksissa aiheuttaa samanlainen fiilis. Näin voisi olettaa.

Kyllähän nikotiini huumausaine onkin. Dopamiinivaste se on mikä tupakoitsijan partsille paukkupakkasillakin ajaa...ja jos ei sauhutella niin alkaa paukkua nopeesti hermot. :D

Ei se toimintamekanismi loppujen lopuksi muistakaan huumeista juurikaan eroa. Teholtaan kylläkin.

[BNyt joku alkoholihörhö1!1 tottakai tulee tänne vielä väittämään kuinka vaaratonta se kannabis on [/B]

Eiköhän se jokaiselle täällä olevalle ole selvää, ettei vaaratonta päihdettä ole olemassa.

Tupakka sattuu vaan olemaan fyysisiltä haitoiltaan kärkipäässä huumeita.

Ja hyötyjen puolesta nolla.

Originally posted by maximillian
JOS tupakka kriminalisoitaisiin niin sen saatavuus olisi varmasti samaa luokkaa kuin on "pimeä-viina" nykyään.

Tai vaikkapa se mainitsemasi kannabissätkä.

Eli aika helpolla löytyy ja tuntuu myös hämmästyttävän monella kasvavan/löytyvän.

Jos tupakka olisi laitonta kuten kannabis on nykyään, tulisi sen poliisisedän soiton molemmissa tapauksissa aiheuttaa samanlainen fiilis. Näin voisi olettaa.

Kyllähän nikotiini huumausaine onkin. Dopamiinivaste se on mikä tupakoitsijan partsille paukkupakkasillakin ajaa...ja jos ei sauhutella niin alkaa paukkua nopeesti hermot. :D

Ei se toimintamekanismi loppujen lopuksi muistakaan huumeista juurikaan eroa. Teholtaan kylläkin.

Noh se ero on siinä, että moni tuollainen "ujo kiltti tyttö", voi hyvin mennä välitunnilla mukaan vetämään sitä röökiä niitten niin kovien ja söpöjen jätkien sekaan ja yllättäen sitä polttaakin jo. Näin tuskin kävisi, jos kyseessä olisi laiton aine...

Toisaalta vaikka olen baareissa ja opiskelijabileissä liikkunut ihan ahkerasti, niin ainoastaan kerran on kannabista tarjottu jonkun mr. jamaican toimesta helsingin keskustassa joitain viikkoja sitten. Eli ei sitä ihan itsestäänkään saa käsiinsä vaikka olenkin asunut pääkaupunkiseudulla koko ikäni. Toki jos etsisi, niin ei varmastikaan olisi vaikeata saada käsiinsä. Oikeastaan riittäisi varmaan, että menisi kysymään niiltä joiden on nähnyt polttavan...

Pimeätä viinaakaan ei ole kukana koskaan tullut myymään. Myyjiä toisaalta kyllä näkyi aikaisemmin vaikka kuinka helvetisti kampin metroaseman luona, mutta kynnys mennä ostamaan jotain joltain ryssältä on hiukan suurempi kuin tupakan ostaminen joltain pikkukioskilta.

Noh se ero on siinä, että moni tuollainen "ujo kiltti tyttö", voi hyvin mennä välitunnilla mukaan vetämään sitä röökiä niitten niin kovien ja söpöjen jätkien sekaan ja yllättäen sitä polttaakin jo. Näin tuskin kävisi, jos kyseessä olisi laiton aine...

Toisaalta vaikka olen baareissa ja opiskelijabileissä liikkunut ihan ahkerasti, niin ainoastaan kerran on kannabista tarjottu jonkun mr. jamaican toimesta helsingin keskustassa joitain viikkoja sitten. Eli ei sitä ihan itsestäänkään saa käsiinsä vaikka olenkin asunut pääkaupunkiseudulla koko ikäni. Toki jos etsisi, niin ei varmastikaan olisi vaikeata saada käsiinsä. Oikeastaan riittäisi varmaan, että menisi kysymään niiltä joiden on nähnyt polttavan...

Pimeätä viinaakaan ei ole kukana koskaan tullut myymään. Myyjiä toisaalta kyllä näkyi aikaisemmin vaikka kuinka helvetisti kampin metroaseman luona, mutta kynnys mennä ostamaan jotain joltain ryssältä on hiukan suurempi kuin tupakan ostaminen joltain pikkukioskilta.

Mut tää olikin tällenen spekulointi: "jos tupakka olisi laitonta".

En itse kuulu tähän mainitsemaasi "mr.jamaica"-ryhmään, mutta kuitenkin siihen kannaan tuntuu törmäävän vähän väliä. Ilman mitään "etsimistä".

Tietysti olen asiaan vaikuttaa se että olen todella puhelias ja tutustun ihmisiin helposti/nopeasti.

Monesti myös tuntuu että ihmisten on helppo kertoa mulle asioita itsestään.

Tämä kannabis on hyvä esim. asiasta johon törmään vähän väliä näissä keskusteluissa.

Niin firman johtoporras kuin talonmieskin tuntuvat pitävän samoista harrastuksista :D ...ja ei kyseessä ei ole golf.

Originally posted by Jortsu
...työpaikalla on tupakkapaikat järjestetty aivan molempien sisäänkäyntien viereen.

Tyhjennä tuhkakuppi sisäänkäynnin edustalle. Poimi tumppeja, sytytä ne ja jätä kytemään sopiviin paikkoihin sisätiloihin tarvittaessa esim. pomojen huoneiden lähelle. Tämä takaa sen, että tupakointiin kiinnitetään enemmän huomiota tai ainakin polttajat joutuvat ahtaammalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom