Tupakka askiin kuvia keuhkoista & hampaista

Täti kuoli viime vuonna 55-vuotiaana keuhkosyöpään, lääkäri kertoi syynä olleen teini-iästä asti jatkuneen tupakoinnin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otan osaa Mixu.... :(

Ite toivon todella että nimeltämainitsemattomat tahot tajuiaisivat ajoissa lopettaa sen röökaamisen.. En haluaisi viettää ennen aikaisia hautajaisia.. en omia enkä muiden :curs:

Originally posted by Timppa
Voiko olla enää kuvottavampaa näkyä kuin raskaana oleva nainen joka röökaa. Tai sit lastenvaunuja lykkivä äiti nortti suupielessä :urjo:

Täysin samaa mieltä! Vituttaa kun altistavat pienet muksut sille kärylle. Tällä hetkellä asustelen saksassa ja täällä saa tupakoida paljon vapaammin kun suomessa. Viimeisimpiä huomioita oli kun olin parturissa, siellä porukka polttaa samalla kun tukka lyhenee, tai sitten leipätiskillä .. ei onnistuis suomessa.
Vaikka olenkin tupakkaa vastaan en silti näe tarpeelliseks noita kuvia tupakka askin kyljessä. Niinkun joku jo sanoi voishan niitä rumia kuvia tunkee vaikka minne, alkokin ois täynnä kuvia pulsuista ja pilatuista keuhkoista.

Originally posted by yajo
jaa, mun iskä polttaa ja on polttanu varmaan jo parikyt vuotta, eikä sen iho oo harmaa eikä sen hampaat erityisen paskaset oo (en oo tarkemmin tutkinu) ja pastillit on keksitty!
:rolleyes:

niin, eihän hikikään haise kun välillä vähän suihkii tuorestetta päälle. :rolleyes:

Originally posted by HooEee
Ärsyttävää tollanen pelottelu. Luulis nyt saatana et löytyis muitakin keinoja, eletäänhän me vuotta 2003 eikä 1903!

Ikinä en ole nähnyt faktaa väitetystä tupakan aiheuttamasta tuhosta tai todisteita, että juuri tupakka on ollut syypää (edesauttaja) jonkun syöpään.
miksiköhän?

Et kai sinä missään tynnyrissä ole asunut ? On naurettavaa sinisilmäisyyttä väittää ettei tupakointi aiheuta syöpää, monella keuhkosyöpään kuolevalla olisi sinulle muutama varoituksen sana sanottavana...

Ne tupakoitsijat jotka tässä puhuivat siitä että heidän pelottelunsa on naurettavaa eikä sitä pitäisi sallia.

Vinkki viikoksi: Te maksatte yhteiskunnalle sen verran enemmän kuin tupakoimaton kansalainen että vaikka sitten pelottelulla yritetään vähentää tupakoinnin aloittavien määrää. Sen on tarkoitus tehota juuri niihin nuoriin jotka ovat tupakkaa kokeilemassa.

Edit: Mielenkiintoinen fakta jonka kuulin tässä hetken aikaa sitten: Jos Suomessa kiellettäisiin tupakointi kokonaan, niin vaikka valtio menettäisi tupakan verottamisesta saadut tulot niin se silti jäisi plussalle johtuen terveydenhoitokulujen suuresta pudotuksesta. Valtiokin siis itse asiassa hyötyisi tupakan kieltämisestä.

Originally posted by Welho
Valtiokin siis itse asiassa hyötyisi tupakan kieltämisestä.

Käytännössä ainoa seuraus olisi, ettei saataisi enää verotuloja. Lisäksi ihmisiä kuolisi nikotiinin yliannostuksiin tupakoitsijoiden siirtyessä iv-käyttöön. Myös tupakanhankintarikollisuus voisi lisääntyä :)

Mielenkiintoinen fakta jonka kuulin tässä hetken aikaa sitten: Jos Suomessa kiellettäisiin tupakointi kokonaan, niin vaikka valtio menettäisi tupakan verottamisesta saadut tulot niin se silti jäisi plussalle johtuen terveydenhoitokulujen suuresta pudotuksesta. Valtiokin siis itse asiassa hyötyisi tupakan kieltämisestä.
Eihän faktassa nyt kuitenkaan oletettu, että tupakan kieltäminen lopettaisi tupakoinnin kokonaan? Kuinka suuri pudotus kulutuksessa faktassa oletettiin tuosta seuraavan?

Mielenkiintoinen fakta jonka kuulin tässä hetken aikaa sitten: Jos Suomessa kiellettäisiin tupakointi kokonaan, niin vaikka valtio menettäisi tupakan verottamisesta saadut tulot niin se silti jäisi plussalle johtuen terveydenhoitokulujen suuresta pudotuksesta. Valtiokin siis itse asiassa hyötyisi tupakan kieltämisestä.

Ei tuo ole fakta, tuo on tilastoihin perustuva arvaus.

Tämä on ollut täällä aikaisemminkin, mutta katoppa mitä Philip Morris arvasi Tsekeissä pari vuotta sitten:

http://www.hon.ch/emash/newsOct2001_2.html

"...The report concludes that the effect of smoking on the public finance balance in the Czech Republic in 1999 was positive,
estimated at over 5 815 million CZK (Czech Crown: 1US$ = roughly 38 CZK). The report was said to be a realistic estimate
reflecting A.D.Little´s best professional opinion.

As negative effects of smoking on public finance were assessed: health care costs attributable to smoking, direct health care
costs, health care costs due to ETS, workdays lost due to higher morbidity, loss in income tax due to early mortality, and
cigarette-caused-fire costs. The positive effects of smoking were calculated from the sum total of the health care cost savings due
to early mortality, savings of old age homes, pension and social expense savings due to early mortality, and total budget income
calculated from excise tax, custom duties, VAT on excise tax and custom duties and VAT on tobacco industry activities..."

:)

En teistä tiedä, mutta COPD (keuhko-ahtaumatauti) on aika kova pelote. Se on siis etenevä tauti, jota ei saada pysäytettyä ja jolle ei ole olemasa parannuskeinoa. Tappaa varmemmin kuin AIDS, mutta inhottavammalla tavalla: ikäänkuin tukehdut pikkahiljaa kuoliaaksi.
Hyhhelkuta, mää en niinku ainaskaa rupee tommottis sauhutteleen ku tommoosen vois siit saara. :D

Mutta parhaiten saatas tupakointi kuriin ku nostettas askin hintaa kerralla kunnolla; johonkin 100 euroon tai ehkä tonniin aski. Siinä saattas monella jäädä sauhut saamatta. Niin, ja samalla pitäis määrätä että se joka jää kiinni mustan pörssin tupakista joutuu joko työleirlle vuodeks tai maksaa 10.000€ sakot käteisenä ja heti. Muuten ruoskaa Senaatintorilla. Amnesty tykkäis. :whip: :D :piis:

Aloitettakoot ensin sillä, että en itse polta...

Mua on kyllä aina ihmetyttänyt nämä asenteet, että ei haluta uskoa tupakan haittoihin. Ex-tyttöystävä poltteli suhteen alussa, jonka jälkeen sanoin, että voi lähteä muualle, mikäli ei polttelua lopeta (noh lähdin sitten itse kuitenkin muualle, noin vuosi tuon jälkeen... eli ei siitä enempää ;)). Polttelun lopetettuaan häneltä katosi lähes välittömästi kaulasta ja rintakehästä sellaiset pienet näppylät ja muutenkin iho parani. Se minkä nyt itse tottakai huomasin nopeimmiten oli, että hengitys parani...

Olen joskus leikkinyt päässä sellaisen ajatuksen kanssa, että mitä jos tupakka kiellettäisiin kokonaan? Kuka tahansa voi jauhaa paskaa vaikka kuinka paljon siitä, että silloin olisi salakuljetusta ja mustaapörssiä, mutta se nyt on täysin faktaa, että tupakkaa ei olisi yhtä helposti saatavilla. Esim. voiko kukaan teistä väittää, että saisitte yhtä helposti ja vaivattomasti käsiinne 13-vuotiaana kakarana kannabissätkän ja tupakan? Monella on kuitenkin suuri kynnys tehdä mitään mikä on laitonta.

Lisäksi jos tupakka olisi täysin laitonta, niin monilla tämä kiellettyjen asioiden kokeilu voisi mennä tupakan kokeiluksi huumeiden (olipa sitten mietojen tai vahvojen) sijasta. Vanhempanakin olisi huomattavan paljon mukavampi fiilis saada soitto kotiin poliisisedältä kun kakara on otettu putkaan talteen, koska olisi jäänyt kiinni tupakan poltosta kuin verrattuna esim. pilven poltosta.

Nyt joku pilviveikko tottakai tulee tänne vielä väittämään kuinka vaaratonta se on verrattuna esim. tupakkaan... Mutta tupakka suoraan huumausaineiden listalle, niin johan sauhuttelukin loppuu!

Aiheeseen liittyen, mikähän olisi oikea paikka valittaa kun työpaikalla on tupakkapaikat järjestetty aivan molempien sisäänkäyntien viereen. Onko tämä edes lain mukaan oikein? Siis tuhkakupitkin on asennettu seinään ulko-ovien viereen. Tästä seuraa se, että ulos tai sisään liikuttaessa joutuu usein kulkemaan savuverhon läpi ja lisäksi savu tulee myös sisään. Olen siinä asemassa etten voi ruveta mesomaan täällä, tässä tapauksessa olisi näppärä joku "ilmiantopuhelin" mihin tälläinen raukkis voisi nimettömänä narista... :nolo:

Originally posted by Jortsu
Aiheeseen liittyen, mikähän olisi oikea paikka valittaa kun työpaikalla on tupakkapaikat järjestetty aivan molempien sisäänkäyntien viereen.

Tämä on oikea paikka valittaa tuommoisista asioista.

Originally posted by Jortsu
Kiitos Hannibal. Mitä sinä aiot tehdä asian hyväksi? Odotan innolla.

Tsemppiä! :)

Originally posted by naksu
Nyt joku pilviveikko tottakai tulee tänne vielä väittämään kuinka vaaratonta se on verrattuna esim. tupakkaan... Mutta tupakka suoraan huumausaineiden listalle, niin johan sauhuttelukin loppuu!

No niin perkele! Niin sitä pitää! Nyt on oikea meno!:peukku::peukku:peukku:

Pannaanko suklaapatukatkin ja Ronaldin perunaherkut, kolakuuluttelut ja hampurilaismässyt huumausaineiden listalle? Ei jaksa enää katsella noita alle 18-vuotiaita vaeltavia putteja, joilla on ihan varmasti kohta sokeritauti ja polvet paskana? Mitähä? Oletko leikkinyt ajatuksella?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom