tupakanpoltto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mites tän tupakanpolton laita, vaikuttaako se oleellisesti treeniin, että jos haluaa ruveta treenaamaan kunnolla niin on myöskin pakko lopettaa tupakanpoltto?

Originally posted by Makkevon
Mites tän tupakanpolton laita, vaikuttaako se oleellisesti treeniin, että jos haluaa ruveta treenaamaan kunnolla niin on myöskin pakko lopettaa tupakanpoltto?

Kyllä mulla vaikuttaa. Sarjojen välinen palautumisaika lyheni huomattavasti lopettamisen jälkeen. Tosin nyt taas koulun alkamisen jälkeen ratkesin :curs: Meinaa HST - treenissä lähtee henki jos on polttanu paljon. Oonkin tehny niin että koittanu olla polttamatta koko päivänä ennen treeniä. Illalla on pakko saada vähintään se yks tupakka, tai ei hermot kestä. Kuitenkin tosi vähäistä toi mun polttaminen nykyään on.

Röökihän vie nälän mennessää (natunahan pitää syödä niin perkeleesti) ja pintaverenkierto heikkenee. ei kai siinä muuta treenamiseen vaikuttavaa oo.

Oon ite melkein lopettanut entise 20kp/päivä nyt vaa 2kpl/päivä
´JEEEEE` :)

Kyllä hattua täytyy nostaa, jos saat pidettyä tuon 2kpl per päivä. Ittellä menee min. 10/pvä ja kunto on sen mukaanen. Irti pitääs päästä muttaku ei pääse. :wall:

:offtopic: Onko nuosta laastareista mitään apua????

Originally posted by Melly
Minä en saanut mitään iloa laastareista, mutta purkkaa suosittelen tooodella lämpimästi. :)

Nääh. Mitä tollasilla apuvälineillä tekee? Aina oon lopettanu tosta vaan, eikä oo purkkaa tai laastareita tarvittu. Luonteen lujuutta siinä vaan tarvitaan. Eikä se tärinä kauaa kestä. Kolmen päivän päästä ei tee enää yhtään tupakkaa mieli jos sitä nikotiinia ei saa mistään.

Originally posted by Powerhousu
Nääh. Mitä tollasilla apuvälineillä tekee? Aina oon lopettanu tosta vaan, eikä oo purkkaa tai laastareita tarvittu.

Aina oot lopettanu? On vissiin sit tosi hyvinkin onnistunut kun monta kertaa oot sen tehnyt:D
Kyllähän siihen ilman värkkejäkin pystyy, mutta minä en vaan viitsinyt turhaan kärvistellä kun helpommallakin pääsi.

Originally posted by Melly
Aina oot lopettanu? On vissiin sit tosi hyvinkin onnistunut kun monta kertaa oot sen tehnyt:D
Kyllähän siihen ilman värkkejäkin pystyy, mutta minä en vaan viitsinyt turhaan kärvistellä kun helpommallakin pääsi.

No onhan se hyvin onnistunu. Aina koulun loppuessa oon lopettanu. Ollu kesäloman ajan, eli kolme kuukautta polttamatta, ja taas koulun alkaessa ratkennu. Ei koulussa yksinkertaisesti voi olla polttamatta jos siihen on jo tottunu. Tänä vuonna tosin olin puol vuotta putkeen ilman tupakkaa. Ja kyllä mun mielestä helpommalla pääsee ilman noita apuvälineitä. Se nikotiinin himo menee oikeesti paljon nopeemmin ohi jos ei käytä mitään missä sitä on.

Ja kyllä mun mielestä helpommalla pääsee ilman noita apuvälineitä. Se nikotiinin himo menee oikeesti paljon nopeemmin ohi jos ei käytä mitään missä sitä on.

Minusta oli helpompaa ensin luopua tavasta ja sitten vasta nikotiinistä..kummastakin kun riippuvainen olin. Mutta tässä nähdään ettei yhtä oikeaa tapaa ole. Eikä sillä tavalla väliä kunhan vaan siitä paskasta pääsee eroon. :thumbs:
Joo tulipas taas jauhettua offia..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No onhan se hyvin onnistunu. Aina koulun loppuessa oon lopettanu. Ollu kesäloman ajan, eli kolme kuukautta polttamatta, ja taas koulun alkaessa ratkennu. Ei koulussa yksinkertaisesti voi olla polttamatta jos siihen on jo tottunu. Tänä vuonna tosin olin puol vuotta putkeen ilman tupakkaa. Ja kyllä mun mielestä helpommalla pääsee ilman noita apuvälineitä. Se nikotiinin himo menee oikeesti paljon nopeemmin ohi jos ei käytä mitään missä sitä on.

Toisin sanoen, et oo koskaan lopettanut. Oot joka kesä sitä yrittänyt, muttet koskaan oo siinä onnistunut. :D Ei se mitään, mullekin käy aina niin, kerta toisensa jälkeen. Se on aikamoinen huume se tupakka...

En oo itse koskaan polttanut, joten omakohtasta kokemusta asiasta ei ole...

Mutta työkaveri lopetti tupakoinnin niiden purukumien avulla ja on nyt täysin koukussa niihin purukumeihin (ollut jo toista vuotta) että vaara niissäkin on...

Nääh. . Kolmen päivän päästä ei tee enää yhtään tupakkaa mieli jos sitä nikotiinia ei saa mistään.

Mä lopetin amiksen ekalla luokalla ja röökiä teki mieli vielä 3kk lakon jälkeen.
Apuvälineinä tuli käytettyä tikkareita.

Originally posted by timba79
Mutta työkaveri lopetti tupakoinnin niiden purukumien avulla ja on nyt täysin koukussa niihin purukumeihin (ollut jo toista vuotta) että vaara niissäkin on...

Ei ehkä halvin ratkaisu, mutta muille terveellisempi :D

:offtopic: Sinänsä jos ajattelee, niin miksi edes alun alkaen alotti polttamaan?

Tänää oon polttanu yhden JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Kohta loppuu :) :) :) :)

Poltin 10 vuotta ja nyt olen ollut 3 viikkoa ilman röökiä. Nikotiinipurkkaa oli alussa levyn verran, söin niitä 3 kpl ja vaihdoin tavalliseen jenkkiin :) maistuukin paljon paremmalta. Eli ilmeisesti mulla ei riippuvuus johtunut nikotiinistä.

Lopettaminen oli helppoa ja 2 viikon jälkeen ei enää ruokailuiden ja kahvin jälkeen tullut ensimmäiseksi rööki mieleen. Nyt en enää ajattele koko asiaa.

Ainoa asia joka TODELLA vaatii luonteen lujuutta on kalja. Kun keitolle lähtee on sitä jenkkiä syytä ottaa ihan reilusti mukaan. Itsellä pahin on ensimmäisten kaljojen jälkeen. Sitten loppuillasta on aina niin läskit et unohtaa koko asian. Niin ja tosiaan, en tiedä nouseeko kalja paremmin päähän ilman röökiä vai tuleeko sitä vaan juotua tekemisen puutteen vuoksi enemmän, mutta aivan naamat olen ollut joka kerta kun ilman tupakkaa olen ryypännyt.

Tähän mennessä ei muita hyötyjä ole esiintynyt kuin liman erityksen väheneminen. Ei tartte räkiä koko ajan ja molemmat sieraimet ovat koko ajan auki, ensimmäistä kertaa 10 vuoteen :D

Aerobista liikuntaa en ole näitten 3 viikon aikana tosissani harrastanut, joten siitä en osaa vielä sanoa mitään, mutta eiköhän sekin selviä ku säbäpelit jatkuu...
Yleisesti on kyllä parempi olo.

...joten tsemppiä vaan kaikille tupakasta eroon yrittäville!!! :thumbs:

Originally posted by timba79
En oo itse koskaan polttanut, joten omakohtasta kokemusta asiasta ei ole...

Ei kai ne purkat ole tarkoitettukaan kuin henkisen riippuvuuden helpottamiseen tai oikeammin siitä erille pääsemiseen. Kun kroppa saa nikotiinia, ei se ala vittuilla vieroitusoireilla, ainoa mitä pitää kärsiä on just henkisen puolen jutut.

Ite olen päässy ajat sitte tuosta henkisestä riippuvuudesta, mutta näen melkein joka yö unta tupakasta, nuuskasta, sikareista ja jopa noista nikotiinivalmisteista, yleensä uni päättyy havahtumiseen suloisen hikilammikon keskeltä ja sitten haluttaa niin pirusti nikotiiniä.

Nyt on 6 viikkoa viimeisestä nikotiiniannoksesta, eikä oireille näy loppua. Lääkäri kyllä lohdutti että yleensä lääkevieroitus kestää 8-12 viikkoa, mutta ei sitä osannut kommentoida kun kysäisin, että mites on jos valmisteen käyttö on aloitettu yli 10 v sitten.

Monet sanoo että ensimmäiset päivät ovat vaikeita, mutta kyllä nuo vieroitusoireet iskee pahiten 3 viikon jälkeen. (tarkoitan tällä nimenomaan fyysistä riippuvuutta, joka on hankittu vuosien yhtämittaisella "käytöllä")

No josko tämä tästä, ehkä minäkin voin riisua pakkopaitani joku päivä. Erään 10 vuotta tupakoimatta olleen suusta kuulin vähän aikaa sitten lohdutuksen sanoja: "Kyllä se ensimmäisen seitsemän vuoden jälkeen helpottaa." :itku:

Ja itse kysymykseen, minusta tupakoinnista on vain hyötyä kehonrakennuksessa, jaksaa olla paremmin pienillä kaloreilla. :thumbs:

Itse pääsin miltei kivuttomasti tupakasta eroon kun yksinkertaisesti päätin että kuukauden vaihteessa tupakointi loppuu. Asetin sekuntikellon teksti TV:n aikaan sekunnilleen ja polttelin useita savukkeita ennen H-hetkeä.

30.6. 2003 klo. 23.56 sytytin viimeisen savukkeen ja viimeisen hatsin vedin siitä autuaasti keuhkoihini klo. 23.59:55 puhaltaen sen ulos juuri heinäkuun vaihtuessa. Seuraavana päivänä teki taas mieli ja mietin että josko sittenkin vetäisi vielä yhden, ja lopettaisi samoilla rituaaleilla 1.6. 2003...
Olin kuitenkin ilman koska tiesin kyllä millaista itsensäpettämistä tekosyyt ratkaisevalla hetkellä olisi.
Lopettaminen oli kuitenkin melko yksinkertaista vaikka olikin ollut nikotiiniaddikti useita vuosia. Tosin epäonnistuneitakin lopetuskertoja oli joitakin takana. Tälläkertaa vain päätin että päätökseni on lopullinen. Päätin myös punnita mielen lujuuteni; kumpi hallitsee kumpaa; mies savuketta, vai savuke miestä!
Jos jälkimmäinen vaihtoehto osottautuisi todeksi, joutuisin myöntämään itselleni olevani todellakin heikko ihminen.

Lopetus saattaa olla sitä vaikeampaa mitä nopeammin lopetuspäätöksensä tekee. Jos lopettamiseen antaa itselleen aikaa ja päättää vaikka lopettaa kuukauden vaihteessa (antaen luvan itselleen poltella loppukuukauden antaumuksella, kokematta omantunnontuskia) niin sitten tosiaan on ikäänkuin velvollisuus lopettaa kuukauden vaihtuessa ja päätöskin saattaa pitää paremmin, kun palauttaa mieleensä edellisen kuukauden lopettamisen valmistelut

Tupakoinnin lopettaminen kuitenkin kannattanee ajoittaa stressittömään ajankohtaan, jolloin retkahtamisen vaara ei ole niin suuri.

Muistakaa vain tupakoinnin lopetettuanne, että sitä "yhtä tupakkaa vielä" ei enää ole.. And that's it!

:thumbs:

Juu, helppoahan se on, minäkin olen lopettanut monta kertaa.

:( Pitäisi varmaan taas joskus ehkä. Viime kerrasta muistan sen mahtavan tunteen kun makuaisti palasi ja teki jostain syystä ihan sairaasti mieli Heinzin ketsuppia. Ja kun kantti ei kestänyt enää ja kaivoin roskiksesta sätkäpaperit ja jotain kuivia Pall Mall-puruja. Fiilis kun palautuspulloja metsästävällä spugella. Ekasta röökistä ei pystynyt polttamaan kun puolet, lähellä lentää :urjo: . Prkl, tuskin uskaltaa edes yrittää lopettamista kun kuitenkin epäonnistuu :wall: :itku: :wall:

Originally posted by grimJester
Ja kun kantti ei kestänyt enää ja kaivoin roskiksesta sätkäpaperit ja jotain kuivia Pall Mall-puruja. Fiilis kun palautuspulloja metsästävällä spugella.

Mulla on lisähelpotuksena kaapissa malluaski ja jääkaapissa nuuskapurkki. Saattaa kaapin perältä itseasiassa löytyä myös nikotiinipurkkaa. Mihinkään niistä en ole kajonnut, mutta ovat siellä valmiina ja testaavat päätöksen lujuutta. ;) (tosiasiassa ne ovat auttaneet pysymään irti, välillä vaan katselen niitä ylimielinen ilme naamalla)

Jos tässä nyt pysyy lujana tuonne ensi vuoden huhtikuuhun, niin palkitsen itseni yhdellä sikarilla sunnuntaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom