tupakanpoltto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Muahahah... Krusifiksin zeniläiset mielenhallintaharjoitukset

:worship:

Eräässä TV-ohjelmassa muuan tupakoinnin lopettanut mies päätti kohdata riivaajansa, kun ei saanut ajatuksiaan eroon tupakasta.
Mies päätti lukkiutua huoneeseen mukanaan vain savuke ja sytytin. Muutaman tunnin päästä rupesi huoneesta kuulumaan karjuntaa, mies säntäsi ulos huutaen: "Minä sorruin!!!"

Pistin röökit hyllylle, lopetin ja ehkä parin kuukauden päästä heitin ne röökitkin sieltä hyllystä roskiin kun ei niillä tuntunut olevan käyttöä. Tästä on nyt aikaa n. 5 vuotta ja päätös on pitänyt. Pari vinkkiä:

Jos on ihan _oikeasti_ lopettamassa, ei siihen mitään purkkaa tai laastaria tarvita, rööki ällöttää niin tarpeeksi että vieroitusoireet kyllä kestää vaikka nyrkkiä purren. Itse tosin tupakoin alle kymmenen vuotta mutta kyllähän se silti kuulostaa kärsimyksen pitkittämiseltä ruokkia kroppaa nikotiinilla vielä lopettamisen jälkeenkin.

Ei kannata heittää röökejä roskiin tai lukkojen taakse koska uuden topan saa kioskilta milloin vaan, parempi pitääkin ne nortit siinä saatavilla, jos päätös on pitääkseen niin se on ihan sama. Eipähän tule yön pimeinä tunteina mieleen hiipiä kioskille itsepetoksen nimissä... "Tuossahan noita olisi mutta enpä polta" oli ainakin mulla ajatuksena kun aikani katselin siinä käden ulottuvilla olevaa röökiaskia.

- JjP

Toisin sanoen, et oo koskaan lopettanut. Oot joka kesä sitä yrittänyt, muttet koskaan oo siinä onnistunut. :D Ei se mitään, mullekin käy aina niin, kerta toisensa jälkeen. Se on aikamoinen huume se tupakka...

Ei, vaan ei ole koskaan aloittanut, koska pystyy olemaan polttamatta noinkin pitkiä aikoja :), mutta ns. lopettamisen helppous onkin helppoa näille satunnaispolttajille, koska he eivät ole koukussa kuten arkiröökaajat.

En oo itse koskaan polttanut, joten omakohtasta kokemusta asiasta ei ole...

Mutta työkaveri lopetti tupakoinnin niiden purukumien avulla ja on nyt täysin koukussa niihin purukumeihin (ollut jo toista vuotta) että vaara niissäkin on...

Kyllä se riski on huomattavasti pienempi, todella huomattavasti.. purkassa kun ei ole syöpää aiheuttavia ainesosia (käsittääkseni nikotiini ei aiheuta syöpää??? korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä), ei tervaa eikä vähintään paria tuhatta sivukemikaalia. Sydämelle ja verenkierrollehan toi nikotiini ei ihan omiaan ole :) mutta aina parempi ilman häkää kuin sen kanssa ja toki noihinkin voi kuolla.

Kohtalaisen vanhan ketjun kaivoit.

Älä nyt, viitisen vuoden viiveellä on aina hauska kirjoitella :hyper: nyt vasta huomasin, kun kirjoitit tuon ja putoilen täällä putken päässä.. hahaha.. mahtaakohan alkup. ketjun aloittaja olla enää edes hengissä.. lol :D :D :D ehkä mun täytyy mennä suoraan ja suosiolla nukkumaan..

Ei henkilökohtasia kokemuksia ole mutta tuo meidän emäntä lopetti 25 vuoden tupakoinnin päättämällä. "Minähän en sitä röökiä suuhun laita." Siihen loppu 3 vuotta sitten ja vielä pitää.

Tiedä sitten kuinka kauan kropalla menee toipuakseen siitä tervan määrästä keuhkoista yms.

Vanha ketju, mutta asiaa edelleen. Jos kestää vatsan väännöt ja ylenmääräiset putkistokaasutukset niin kannattaa hankkia resepti Zybaniin. Sillä on aika moni päässyt eroon tupakinpoltosta. Myös pitkän ajan jälkeen.
Kolmen kuukauden kuuri, maksaa palttiarallaa 160 euroa, jos väärin muistan.
Itse en kestänyt niitä vääntöjä ja edelleen sauhuttelen, joten mulla se ei toiminut. Ja mikäli on polttanut max 10-15 vuotta lopettaminen on huomattavasti helpompaa kuin 20-30 vuoden jälkeen. 27 vuotta takana itsellä ja vaikeeta vaikeeta on. Tutkimuksissa on "todettu", että jos lopettaa viimeistään kolmevitosena, keuhkot saattavat jopa palautua normaaleiksi seuraavan viiden vuoden aikana. Tsemppiä kaikille jotka lopettamiseen pyrkii. Helppoa se ei ole koskaan.

Vanha threadi tai ei, mutta saipa taas suunnittelemaan tumppaamista. Eli kiitos siitä. :worship:

Ja nikotiinipurukumista sen verran, että itselläni ainakin on auttanut aikaisemmin huomattavasti pahimpiin himoihin ja vieroitusoireisiin. Suosittelen. Loppupeleissähän tuo on kuitenkin itsestä kiinni, eli pitäisi löytää se motivaation lopettamiseen.

Joo ihan turhia nuo kaikki nikotiinipurukumit yms. Paras vaan lopettaa seinään niin kuin itse tein 2 vuoden polttamisen jälkeen. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itte en oo polttanu mutta sanoisin että jotai kurkkupastillei kannattaa vetää niin on suulla jotai tekemistä, helpottaa kuulemma ^^

Itse sanoisin olevani enemmän tapatupakoija kuin koukussa moiseen. Elikkä aamusavuja, ruokasavut, välituntien välissä tupakointi, kahvin jälkeen ja iltasavut ennen nukkumaanmenoa rauhoittaa kummasti ja ovat paha tapa ns :)

Pumpataampa tätä (taas :I ) vähän ylös. Eli en nyt varsinaisesti googlettelemalla ja searchia käyttämällä löytänyt (jaksanut etsiä) "faktoja" siihen, kuinka tupakointi/nikotiinituotteet mahdollisesti voivat olla haittana perus punttailulle tai ihan vakavalle kehonrakennusvietille?
Edittiä vielä: eli sehän on selvää, että tupakointi/nikotiinituotteiden käyttö supistaa verisuonia mikä varmasti haittaa esim. ravinteiden kulkeutumiseen ja hapensaantiin, mutta haluaisinkin lähinnä tietää kuinka suuria nämä vaikutukset voivat olla. Eli yksinkertaisesti: jääkö patti kasvamatta jos kessuttelee? :)

No mulla ainakin huomas eron heti. varsinkin rintalihakset tuli polttelun lopetettua pariin esiin muutamassa kuukaudessa ja jalat ja selkä ja kaikki muutkin alkoivat kasvamaan huimasti.
Ja paino nousi 59-->65--->70 ja ei missään rasvan muodossa(tai no ehkä ihan hiuka)...
Olin enne sellasessa kunnossa että kylkiluut paistoi läpi vaikka miten olisi ollut.

2006 päivää ennen itsenäisyyspäivää luokka kaveri sano että lopettaa.. sanoin että vittu kyl määki sitte. siihen loppu. ilman mitään apuja.
Ja siitä lähti huima kehitys verrattuna tupakoitsija minään.

pitäs itekkin lopettaa asia hautonut pikkuhiljaa vuoden verran päässä vaikken ookkaan kun 3 vuotta säännöllisesti polttanu :hyper:
ainoo mitä salilla käyntiin huomaa on ruokahalun menetys eli joskus joutuu väkisin syömään salin jälkeen jos on polttanut, sen takia fiksuuttani oonkin usein polttamatta useamman tunnin ennen salia että salin jälkeen safka maistuu :arvi:
lenkillä asia onkin sitten ihan eri! limaa irtoaa keuhkoista koko lenkin ajan (etenkin jossei ole vähään aikaan käynyt juoksemassa) ja ylämäkien jälkeen tuntuu kuin tukehtus! vittu! pitäs kyllä lopettaa. sovittiin avovaimon kanssa että viimeistään lopetetaan molemmat sitten jos hankitaan pentu

ja tavote edelleen elää sinne 90-vuotiaaks asti joka on aika epätodennäköistä jos röökiä polttaa :D

ps. eikös se parempi oo vanha ketju kaivaa kun aloittaa uusi samasta aiheesta;)

Hommatkaa champix/zyban ressut toimii saletisti! Ite tuli blaadattua 17v ja nyt champixin avulla ollu polttamatta 2 kuukautta.

Täysin nikotiiniton hoitomuoto. Vaikka nyt polttaisi niin ei saisi sitä hyvänolon tunnetta kun on kuuri päällä. Sen avulla jaksaa kyllä tsempailla kun tietää, että ei auta mitään vaikka polttaiskin.

Suosittelen kokeilemaan, jos aikasemmat yritykset on ollu floppeja. Toki tälläkin tavalla pitää se motivaatio olla siihn lopettamiseen.

enpä oo huomannu punttailussa mitään eroa polttaako vai ei. niin lyhyt kestoisia suorituksia kuitenkin punttailussa nuo suoritukset. sitten jos jotain ns oikeaa liikuntaa tekee niin tupakoimattoman ja tupakavoivan ero on helkkarin suuri, näin ainakin minulla.

Tupakkia palanut 10 vuotiaasta asti, ja nyt 18v armeija hetken päästä en viitsi edes yrittää lopettaa. Salilla väänöön en usko juurikaan sen vaikuttavan, perustuen NEUTRAALI:n kommenttiin suorituksen kestosta. Kestävyydessä jos haluaa jotain just Aerobista vääntää ni voi olla vähä heikoilla tupakoimattomia vastaan.

Itse sanoisin olevani enemmän tapatupakoija kuin koukussa moiseen. Elikkä aamusavuja, ruokasavut, välituntien välissä tupakointi, kahvin jälkeen ja iltasavut ennen nukkumaanmenoa rauhoittaa kummasti ja ovat paha tapa ns :)
zomg eli oot koukussa. Kylhän sitä aluks sanoo "poltan vaan yhden ihan et strerri katoo". Hirveetä shittiä tupakka, vajaa vuoden poltin ja lopettamassa. Ei tee mieli niikun yhtään mutta päivässä tulee n. 5 kertaa ajatus et jos kävis ostamas.. tähän ajatukseen on vaan niin pirun helppo tarttua..

Kun tupakka on poissa kokonaan, lähtee roskaruuatkin ja karkit. Oon niin väsyny noitten aineitten orjaks. :jahas:

Neljä päivää meni tupakatta. Mutta sitten huomasin että muutuin kovin ilkeäksi ja ärhentelin. Sitten alkoi körssi taas palamaan taas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom