Tuomiopäivän jalkatreeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Olisko kellään vinkkejä sellaiseen ongelmaan, että kun vetää oikein kunnon tuomiopäivän jalkatreenin, niin lihakset on illalla niin puhki ettei esim. tuolilta pääse ylös ellei auta käsinojista punnertamalla. Vessanpöntöltä nousu tapahtuu monesti lattian kautta kun jalat ei yksinkertaisesti nosta ruhoa ylös. Lattialta sitten seiniä pitkin säätämällä saa ittensä pienen vääntämisen pystyyn (jalat saa sellaiseen asentoon et pystyy käsillä nostamaan ittensä ylös). Pari kertaa jalat on pettäny kokonaan (jalka antaa yhtäkkiä periksi) ja sitten mennäänkin jo sujuvasti maan vetovoiman mukana toivoen ettei kolahda kovinkaan pahasti. Jos yrittää nousta pelkästään jalkoja käyttämällä, niin jaloista lähtee sellainen särky ettei yksinkertaisesti pysty nousemaan (ja ilmeisesti joku suojamekanismi rentouttaa lihakset, josta tuo kaatuminenkin todennäköisesti johtuu).

Tällaista tapahtuu siis äärettömän kovan jalkatreenin jälkeisenä iltana. Seuraavana päivänä ongelmaa ei enää esiinny. Ei oikein viittis alkaa rajoittamaan tehoja treenistä, mutta tää jälkitila on niin ahdistava ettei oikein tiedä mitä sen kanssa pitäis tehdä. Kohta pitää varmaan hankkia oma rollaattori jalkapäivien varalle... :rolleyes:

Heh, toi jalkojen jumiin veto ei tainnu olla se ongelma. :rolleyes:

Ei osaa auttaa, ehkä pitäis kirjautua suoraan sairaalaan letkuruokittavaksi jalkatreenin jälkeen :) Tai siirtää tuo treeni perjantaille niin ei mahdolliset työt/koulut jää väliin tuon takia.

Täytyy pitää toi päämääränä tollanen olotila, jos vielä joskus kokisi. :thumbs:

Eihän toi jalkareenin kovuus ole niinkään paljon kiinni ohjelmasta, vaan siitä kuinka kovaa sen tekee. Eli ihan simppelikin kyykyy, prässi... ym. reeni on kova kun sen vaan tekee kovaa. :joulu1: :kuvia: :kuvia:

Höh ei mulla koskaan noin käy:( pittääpi seuraavalla kerralla kokeilla kipukynnyksen äärirajoja juuri ennen shokkiin menemistä:evil:

Tällaista tapahtuu siis äärettömän kovan jalkatreenin jälkeisenä iltana. Seuraavana päivänä ongelmaa ei enää esiinny. Ei oikein viittis alkaa rajoittamaan tehoja treenistä, mutta tää jälkitila on niin ahdistava ettei oikein tiedä mitä sen kanssa pitäis tehdä. Kohta pitää varmaan hankkia oma rollaattori jalkapäivien varalle... :rolleyes: [/B][/QUOTE]

Mulle kaikkein pahimmat lihaskivut tulevat aina 2 päivää treenien jälkeen. Treenien jälkeisenä päivänä on kyllä pientä jäykkyyttä
havaittavissa, mutta seuraavana päivänä tärähtää vasta oikein kunnolla. Näin myös viime jalkatreenien jälkeen jossa tehtiin prässiä ja hackia. Jalat olin kaiken kaikkiaan VIIKON tosi huonossa kondiksessa. Se että palautuminen mulla kesti näinkin kauan johtuu kyllä siitä, että jalat on mulla ehdottomasti heikoin lihasryhmä ja treenin jälkeinen venyttely jäi aika onnettomaksi.

Originally posted by VahvaJussi
No lol! kannattais ehkä lukea threadista muutakin kuin otsikko.

Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, en nyt usko että treenin koventaminen ainakaan helpottaa tuota ongelmaa... :david:

Alkuperäisestä viestistäni jotkut ovat ilmeisesti saaneet kuvan että jalkani temppuilevat vasta seuraavana päivänä jalkatreenin jälkeen. Ongelmat ilmenevät siis samana iltana kuin jalkatreenikin on ollut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ei oo mitään tommosia ongelmia, oon varmaan huono ihminen :nolo:

Ainut vaikutus mikä kovasta jalkareenistä on että ne on semmosta makaroonia pari tuntii, sen jälkeen taas kun uus lukuunottamatta takareisii jotka jostain kummansyystä menee aina ihan tukkoon

Viime jalkareenissä elimistö meni jotenkii sekasi. Normaalisti vaan tulee paska olo, mut nyt kun olin tehny kaks kovaa sarjaa kyykkyy niin ei jalat menny ollenkaan pumppiin (toistot ekassa 10 tokassa 8) ja rupes puskee kylmää hikee ja palentamaan. Pari sarjaa ojennuksia ja oli pakko lähtee pukkariin makaamaan. Hiilareita tankkasin kolme tuntii ennen reeniä normaalisti (eloveenaa 3dl) ja lämmittelyt ja venyttelyt kesti sen 20 minuuttia.
Joku imeytymisongelmahan tuossa täytyi olla. keksiiks kukaan mitään muuta selitystä...

Hyviä välillä nämä Pakkotoiston threadit

"Tuomiopäivän jalkatreeni"
"Jalkatreenit suoraan helvetistä tänne!"
"Nautitteko lihaskivuista?"

:)

Mulla tulee pää kipeäksi joka kerta ku treenaan jalat!
Päässä alkaa jyskyttään niin vit..sti.
Mut se on vaan sen merkki et treeni menee perille!!
Jalat kannatta treenata kunnolla.
Olen itsekkin nähnyt monta hyvää yläkehoa,joilla puuttuu valitettavasti treenatut jalat!!!????
Kun aloitetaan sali harrastus,jalat täytyy treenata myös,
EIHÄN TALOAKAAN SAATANA RAKENNETA RISUJEN PÄÄLLE!
(lainaus serkulta)
Venyttely on a ja o! Lepoa ja runsaaaaaasti hiilareita
jalkatreenin jälkeen.
Jatka vaan sitä treeniä,kyllä kehon pitäisi siihen tottua!

Hehheh, pakko kirjoittaa tähän vähän aihetta sivuten. Tulipa tuossa viime keskiviikkona salilla testattua sitä fitness-kissojen reidenlähentäjälaitetta. Viimeksi joskus 1,5 vuotta sitten tehnyt kyseistä liikettä ja kuinkas kävikään. Iskin ensin tapin sinne painopakan puolen välin paikkeille ja aloin "vetkuttamaan" (mielestäni paras termi kyseiseen laitteeseen). Noh, eihän se nyt tietenkään missään tuntunut joten maksimipainot kehiin. Vieläkin tuntui yllättävän kevyeltä ja paukuttelinkin 3x 20 toistoa siinä jalkapäivän päätteeksi. Päälle kevyttä venyttelyä ja kotia kohti.

Seuraavana aamuna oli sen verran koomainen olo ja piti tenttiin ruveta lukemaan, joten päätinpä heittää pienen aamulenkin heräämisen toivossa. Muutama kevyt venytys ja ei muutakun pakkaseen. Kipaisin lyhyehkön n. 4-5km kierroksen ja jalat olivat tietysti jalkatreenin jäljiltä kuin mäntytukit. Siinä ne kuitenkin juostessa tuntuivat vähän aukenevan ja suoritin venyttelysession juoksun jälkeen.

Noh, kuten monet varmaan jo ovat tajunneet, ei tämä toiminta nyt oikein fiksua ollut välttämättä. Pikkuhiljaa alkoi reidenlähentäjälihakset ja nivuset jäykistyä ja kipua ilmetä. Seuraavan yön unet jäivät aika vähiin uskomattomien kipujen takia ja kipu senkun kasvoi. Ei kyllä oikeasti tule mieleen yhtään kertaa jolloin olisi ollut yhtä kauheat kivut missään päin kehoa. Perjantai aamulla en kyennyt edes kävelemään ja jokaisessa asennossa sisäreisiä kiristi ja vihloi niin perkeleesti. Aivan sama makasiko selällään sängyllä vai yrittikö istua tuolissa. Koko päivä meni huulta purren ja kävely oli parhaimmillaankin todellista hanhenmarssia. Mietin useampaankin otteeseen että onko kummankin jalan roinat sisäreidessä revenneet ihan kunnolla vai onko saatana muuttanut asumaan haaraväliin. :curs:
Viime yönä alkoi homma onneksi helpottaa ja tänään on voinut jo kävellä normaalisti. Mutta pakko se on kele aina laittaa niin paljon painoa että tulee kunnon sarjoja! :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom